Audi TT 1.8T kylmäkäynnistys takeltelee

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mika #34
-
Viestit: 5
Liittynyt: 3.9.2010 21:47

Audi TT 1.8T kylmäkäynnistys takeltelee

ViestiKirjoittaja Mika #34 » 3.9.2010 22:05

Ongelma olisi seuraavanlainen. Eteenkin kylmänä käynnistettäessä joutuu välillä sahaamaan pirun pitkään ennen kun auto hörähtää käyntiin sankan savupilven kera (pakokaasut näyttäis tulevan melkein raakana ulos putkesta) Pakoputkenpäät nokeentuvat myös melkonopeasti -->auto näyttää jo melkein diesel peliltä. Kun auton sitten on saanut liikkeelle jää ryyppy päälle mielestäni aivan liian pitkäksi aikaa.Kun koneen lämmöt rupeavat lähentelemään optimia niin kiekat jää kuitenkin tonne 2500 rpm hujakoille.
Kuumana kun autoa käynnistää ei tällaista ongelmaa esiinny. Eikun kaasu pohjaan ja kääntämään avaimesta nii joka kerta lähtee käyntiin ilman ongelmia.

Olisin todella kiitollinen vihjeistä ongelman ratkaisemiseksi.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 3.9.2010 22:14

Koska on tulpat vaihdettu?

Mika #34
-
Viestit: 5
Liittynyt: 3.9.2010 21:47

ViestiKirjoittaja Mika #34 » 3.9.2010 22:31

Veikkaisin, että varmaan 60 000 km huollossa.Autolla on nyt ajettu 83000 joten pitääpä ottaa ja tarkistaa missä kunnossa ne ovat.
Viimeksi muokannut Mika #34, 4.9.2010 12:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

patrian
-
Viestit: 44
Liittynyt: 12.12.2006 21:04

ViestiKirjoittaja patrian » 4.9.2010 10:18

Lämpötilan anturikin voi olla syypää. Lukaise vikakoodit!

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 4.9.2010 12:36

Eikun kaasu pohjaan ja kääntämään avaimesta nii joka kerta lähtee käyntiin ilman ongelmia.


Pitäishän sen lähteä ilman kaasun painamistakin ihan nätisti käyntiin.

Itsellä tuota sahausongelmaa esiintyy vain, jos tankissa on todella vähän bensaa. Ei taida jaksaa pumppu nostella kunnolla, jos tankki on liki kuiva. Ensin kun sahaa hetken, kääntää virrat pois - päälle, niin pumppu surahtaa uudestaan. Sit lähtee kyllä kuin palmun alta aina.

Ja putkenpäät nokeentuu kyllä omassakin samantien, jos antaa vähänkään kenkää. Päästöt todella hyvät ja auto pelaa muutenkin hienosti, joten taitaapi olla täysin normaalia tuo putkenpäiden nokeentuminen ainakin ohjelmoidussa autossa.

Veikkaus tosiaan, että vika on sulla anturivika.

Mika #34
-
Viestit: 5
Liittynyt: 3.9.2010 21:47

ViestiKirjoittaja Mika #34 » 9.9.2010 21:06

Noni, kävin vaihdattamassa sen lämpötila anturin ja Audi pelaa jälleen moitteettomasti. Kiitokset neuvoista.

T:Mika Holmström

M.Aalto
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 12.11.2017 6:33

Re: Audi TT 1.8T kylmäkäynnistys takeltelee

ViestiKirjoittaja M.Aalto » 12.11.2017 7:21

Osaisiko joku vielä kertoa, miten jäähdytinnesteen saa "kätevästi" laskettua talteen 8N 3.2:sessa? Lämpötila-anturia vaihtaessa tulee muuten pari litraa kuuleria moottoritilaan. Ei sillä että olisin kokeillut, tiedän "ihan muuten vaan".

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: Audi TT 1.8T kylmäkäynnistys takeltelee

ViestiKirjoittaja Jultsu » 12.11.2017 8:14

Syyläreistä pitäis löytyä tyhjäyshana, toki jos vaihdettu tarvikemallinen tilalle niin ei välttämättä olekaan enää.

M.Aalto
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 12.11.2017 6:33

Re: Audi TT 1.8T kylmäkäynnistys takeltelee

ViestiKirjoittaja M.Aalto » 12.11.2017 11:15

Se tyhjäysproppu sijainnee jossain pohjalevyn alla? Omassa vastahankkimassani yksilössä on jossain vaiheessa tehty sellainen modaus, että sen muovisen pohjalevyn takimmaiset ruuvit on korvattu pop-niiteillä, minkä takia se on pysyvästi kiinni pohjapanssarissa. Panssarin irrottamiseen minulla ei ole nyt rahkeita.

En kyllä keksi mitään syytä miksen voisi porata pop-niitejä auki ja korvata niitä peltiruuveilla.

Anturia vaihtaessani minulla ei ollut tähän työkaluja mukana, joten sotkuiseksi meni, kun piti vaihtaa anturi täyteen jäähdytysjärjestelmään. Vielä pitäisi avata anturi uudestaan ja vaihtaa tiiviste, vanha tiiviste ja uusi anturi nimittäin vuotavat hieman.

Vielä semmoinen kysymys, että pohjalevyn etureunassa on kaarevat laipat kulmissa, kuluuko ne olla puskurin alla vai päällä?

Kylmäkäynnistysongelmat katosi saman tien kun vaihtoi anturin ja nyt kone hörähtää kerralla käyntiin. (Anturin vikakoodi muuten ilmeni ehkä jopa hieman ennen käynnistysongelmia, mikä vahvistaa luottamusta anturisysteemiin.)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

Re: Audi TT 1.8T kylmäkäynnistys takeltelee

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.11.2017 12:17

Tyhjäysproppu vois olla jäähdyttimen vasemman alakulman letkuliitoksessa. Semmonen pieni nipukka joka ei ole kierteellä, kuten itse luulin ja taisin rikkoa. Tais kääntyä vain neljänneksen tai puoli kierrosta ja oli auki.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa