1,6 16v AUS tyhjäkäyntiongelma, vikakoodia pukkaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

AziZ
-
Viestit: 511
Liittynyt: 7.8.2003 18:51

1,6 16v AUS tyhjäkäyntiongelma, vikakoodia pukkaa

ViestiKirjoittaja AziZ » 29.8.2010 22:35

Kyseisessä pelissä sellainen ongelma, että:

Lämpöisenä käy tyhjäkänytiä huonosti ja kun antaa käydä muutaman minuutin alkaa käydä slekeästi kolmella ja antaa vikakoodin:

P0302 16686 Cyl.2 Misfire Detected

Jos sammuuttaa auton ja antaa olla hetken, niin käy taas hiamn paremmin, mutta ontuen.

Autoon vaihdettu tulpat, tulpanjohdot sekä puolanippu. ei muutosta.

Mistä seuraavaksi etsisin vikaa?

Matti H.
ffp jäsen
Viestit: 56
Liittynyt: 1.9.2009 20:23

ViestiKirjoittaja Matti H. » 29.8.2010 22:38

Onko puristuspaineet mitattu?

AziZ
-
Viestit: 511
Liittynyt: 7.8.2003 18:51

ViestiKirjoittaja AziZ » 29.8.2010 22:40

Vielä en ole mittariin autoa saanut. Mietin vain, että kun vika ei koko ajan yhtä pahana päällä, niin viittaako se enemmän bensapuoleen, vai venttiili /männänrengas puoleen?

Matti H.
ffp jäsen
Viestit: 56
Liittynyt: 1.9.2009 20:23

ViestiKirjoittaja Matti H. » 30.8.2010 22:22

Venttiili murheita noissa on ollu...Rapiseeko venttiilinostajat kuinka paljon? Oletko katsonut onko jarrutehostimen putkessa poreita

AziZ
-
Viestit: 511
Liittynyt: 7.8.2003 18:51

ViestiKirjoittaja AziZ » 31.8.2010 0:22

venttiilinnostajat on ollu hyvin äänettömät, kerran kuullut kylmänä, että pitivät sekunnin ääntä. Huomasin kyllä nyt, että auto vie öljyäkin kohtuuttomasti, tyyliin reilu 5 desiä reiluun tonniin. Mistäs jarruputkesta tämä tarkistetaan, tai missä kohti putki menee ja mitä poreet kertovat jos niitä löydän?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 31.8.2010 0:31

Oliko tulpat mitenkään eksoottisen näköiset huonon käynnin jälkeen? Tai erosiko ne toisistaan? Voisiko palotilaan pääsevä öljy antaa tuota vikakoodia? Lähinnä venttiilinvarren tiivisteiden takia.

Silti vahva kehotus puristuspainemittaukseen...

Seuraava ehdotus olisikin sitten kannen irrotus, venttiilikoneiston ja männänrenkaiden tarkastus. Kai tuostakin saa männät yläkautta helposti pois kun alhaalta on mutterit/pultit auki?

AziZ
-
Viestit: 511
Liittynyt: 7.8.2003 18:51

ViestiKirjoittaja AziZ » 31.8.2010 15:22

Tulppia vaihtaessa en huomannut niissä eroja. Se ei kyllä tarkoita sitä, ettänkö olisi voinut olla vana puusilmä. Viikonloppuna toivottavasti saan auton puristuspainemitariin. onko mitään suuntaa antavaa kustannusarviota heittää mitä maksaisi esim, jos yksi ventiili mennyt?

AziZ
-
Viestit: 511
Liittynyt: 7.8.2003 18:51

ViestiKirjoittaja AziZ » 5.9.2010 22:35

Noniin, Golffista mittasin puristuspaineet ja kyllähän kakkossylinteristä niitä puuttui muihin nähden pari baaria. Elikkäs kansi pitäisi sitten purkaa. MItähän kaikkea tulisi ottaa huomioon ja mitä kaikkea kannattaa uusia nyt kun kansi joka tapauksessa irroitetaan?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa