Ilmastoinnin kompressoriviat Volkswagen Golfin V-sarjassa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

JyKKemus
-
Viestit: 126
Liittynyt: 16.10.2009 13:59

Ilmastoinnin kompressoriviat Volkswagen Golfin V-sarjassa

ViestiKirjoittaja JyKKemus » 22.7.2010 11:02

Itselläni on vuoden 2005 golffi 1.6, viime viikolla huomasin että ilmastointi ei toimi.

Eilen kävin uusimassa kylmäaineet mutta siltikään ei ilmastointi puhalla kylmää, epäiltiin huoltomiehen kanssa että kompressori olisi mennyt p*skaksi. -> aika kallis remppa tulossa :(

Tänään nettiä tutkailin ja löysin tälläisen sivuston, käsittääkseni VW tulisi vastaan hajonnesta kompressorista, mutta tänään kävin VV Autossa kysymässä asiaa niin sanoivat että Volkswagen ei tule vastaan kuluissa mutta onneksi edes VV auto tulee vastaan 50%:lla. -> silti kallis remppa tulossa :(

Onko jollain jotain mielipidettä asiasta, mielestäni VW kuuluisi tulla vastaan kun on moinen "virhe"?

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 22.7.2010 11:46

Onko jollain jotain mielipidettä asiasta, mielestäni VW kuuluisi tulla vastaan kun on moinen "virhe"?


Totta vitussa joo, eihän auto ole vasta kun sen 5vuotta vanha?
Juttu tosin jäi lukematta, saksa kun ei oikeen taivu.

Jollain tavalla olisin itse melko tytyväinen jo siitä että, noin vanhaan joku jotain, saatikka sen 50%:kin maksaa.
Oli se sitte vw, vv,uk,yk tai vaikka Timo ta...

Onko sitä jotenkin oikeen tutkittu että mikä siellä on rikki?
Vai onko se vaan päätetty niin että, kompura olis paskana?



ot/
Vaimokkeen sisko osti kanssa moisen vastaavan viime vuonna ja valitti joku viikko oston jälkeen että ilmastointi ei enää toimi. Toimi ostettaessa mut ei enää, vaikka siitä econ napista on ilmastointi laitettu päälle..
ot/

JyKKemus
-
Viestit: 126
Liittynyt: 16.10.2009 13:59

ViestiKirjoittaja JyKKemus » 22.7.2010 12:45

tässä tää olis translate.googlella (http://translate.google.com/translate?h ... 77265.html)

Joo n.5 vuotta vanha auto on, ja vituttaa moinen huolto.

Ei oo enempää tutkittu, kävin eilen vain kylmäaineet uusimassa mutta ei ala kylm'ä puhaltaa, niin huolto äijä veikkasi kompuraa.
Kävi vikakooditkin läpi ja ei tullut mitään vika koodia, ja kompura ei anna vikakoodia.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 22.7.2010 12:58

Kääntäjä on kyl tuttu ja osaan jopa käyttääkin.

Kai se ny vituttaakin ku menee rahaa, mut jos siitäkin hauskasta joku haluaa puolet maksaa niin mikä on ongelma?

Jos se käy vitutus ylivoimaiseksi tai se ei miellytä että joku puolet maksaa niin anna olla. Ihan se toimii auto ilman ilmastointiakin..

Arvaamalla autot harvemmin myöskään tulee kuntoon.


peliliike on tietty taas tälläkin kertaa kutsua volkkareita nimikkeellä vituntäyspaska,vv-auton huoltoa ryöstäjiksi, saksalaisia konsernipäättäjiä mulkuiksi ja tehdä se päätös vaihtaa autoa. Vaikka ranskalaiseen, netissä kun lukee että ne on luotettavia..






"autoja on kahenlaisia: Uusia, ja vanhoja paskoja"

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 22.7.2010 13:03

Turhahan tässäkään tapauksessa on tutkia toimiiko kompuran ohjaus ja millaiset paineet sieltä lähtee. No toisaalta tuntuu että 90% ilmastoinnin huoltajista ei osaa painella muuta kuin automaattihuoltokoneen nappeja ja lukea ehkä autosta vikakoodit, joten älytöntähän se olisi olettaa että tekisivät jotain vianhakua enemmän.

Mulla ei tullut pistorasiasta sähköä, uusisin pistorasian eikä vieläkään tule. Seuraavaksi vaihdan sähköpääkeskuksen kuoret jos niissä olisi vika.

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 22.7.2010 13:20

Aikamoista v**tuilua, kaikki kun eivät ole autoinsinöörejä tai automekaanikkoja ;)

Ja oma mielipide, ole iloinen jos joku suostuu jotain maksamaan rempasta, yleensä nämä menee kokonaan takataskusta.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 22.7.2010 14:47

No eikös tuon näe heti mittareista,tekeekö painetta vai ei,kun laittaa letkut kiinne?

Mulla kompurassa akseli poikki,ei tee painetta sitten yhtään.

Ei kuulemma mitenkään tavatonta,että akseli katkeaa.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 22.7.2010 17:15

Ja ohan tuo sentään jo 5 vuotta vanha autokin.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 23.7.2010 11:45

Saksan eBayhyn haku "golf v klima kompressor". Käytetyillä hinnat alkaen 80 euroa ja siitä ylöspäin. Jos pelkkä kompura on paskana niin eipä tuolle hintaa hirveästi tule.

Tietysti jos välttämättä haluaa VV-Autolla homman teettää niin varmasti 50% alennuksellakin se on kallista, kun osat on svh-hinnoilla ja tuntitaksa asennustyöstä päälle.

JyKKemus
-
Viestit: 126
Liittynyt: 16.10.2009 13:59

ViestiKirjoittaja JyKKemus » 23.7.2010 12:34

VV auton mukaan huolloksi tulisi maksamaan lähemmäs 2000e ja siitä sitten heidän osuus pois

kalsket
-
Viestit: 394
Liittynyt: 23.7.2003 10:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja kalsket » 23.7.2010 13:32

Uusi kompura maksaa vaihto-osana VV-autossa ~550e. Siltä pohjalta melkoisen hintava vaihtotyö....

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 23.7.2010 14:16

Teppo: jos vaan sais vaihturina...

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 23.7.2010 14:19

Ei se uusikaan voi yli puoltatoista tonnia maksaa..

JyKKemus
-
Viestit: 126
Liittynyt: 16.10.2009 13:59

ViestiKirjoittaja JyKKemus » 23.7.2010 14:28

Täytyykin mennä vv autoon pyytämään erittelyä huollosta

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 23.7.2010 19:48


JyKKemus
-
Viestit: 126
Liittynyt: 16.10.2009 13:59

ViestiKirjoittaja JyKKemus » 25.7.2010 14:28

Milläköhän sen vian saisi kartoitettua?

Onko ilmastoinnilla sulake?

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 26.7.2010 11:15

Edelleenkin, paineiden tarkistus ja niiden puuttuessa sitten katsotaan ohjataanko kompuraa edes tuottamaan painetta.

Timpe85
-
Viestit: 17
Liittynyt: 12.12.2008 17:53

ViestiKirjoittaja Timpe85 » 26.7.2010 11:45

Mun A3sen ilmastointi sanoi viime kesänä sopimuksen irti. Aluksi luulin että kylmäaineet on vähissä, mutta ilmastointihuollon jälkeen tulos oli sama, eli kylmää ei tullut. Vika oli kompurassa joka oli mennyt paskaksi. Hintaa olis tullu noin 1500eur töineen kaikkineen.

Merkkiliikkeen huoltoneuvoja teki kyselyn tehtaalle tai maahantuojalle ja yllättäen he tulivat kuluissa sen verran vastaan että minä maksoin puolet työn hinnasta. Loppuhinnaksi tuli 195eur, joten pääsin mielestäni aika halvalla. Autoni on Audi A3 -06.

JyKKemus
-
Viestit: 126
Liittynyt: 16.10.2009 13:59

ViestiKirjoittaja JyKKemus » 26.7.2010 13:32

econ napista on ilmastointi laitettu päälle..


ECON napista otetaan jäähdytys pois päältä

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 26.7.2010 13:35

JyKKemus kirjoitti:ECON napista otetaan jäähdytys pois päältä

Sehän se koko vitsi oli siinä jutussa...

JyKKemus
-
Viestit: 126
Liittynyt: 16.10.2009 13:59

ViestiKirjoittaja JyKKemus » 26.7.2010 14:46

JyKKemus kirjoitti:
ECON napista otetaan jäähdytys pois päältä

Sehän se koko vitsi oli siinä jutussa...


?

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 27.7.2010 9:24

Jotenki tuntuu että vitsi ei naurattanu, mut ainakin mua naurattaa just ny:)

Pointti oli siinä että tämä 18v juuri kortin saanut "akateeminen" tyttölapsi ei ihan kaikkea autoista tiedä.
Ajatuksissaan tai ajattelemattomuuttaan siis oletti että se ilmastointi kytketään siitä päälle, eikä pois päältä..
got it?

JyKKemus
-
Viestit: 126
Liittynyt: 16.10.2009 13:59

ViestiKirjoittaja JyKKemus » 27.7.2010 10:11

oolrait

sami.k
-
Viestit: 11
Liittynyt: 16.4.2010 22:49

ViestiKirjoittaja sami.k » 30.7.2010 20:39

Itsellä kustansi kompuran, kennon ja kuivaimen vaihto+öljynvaihto+airbagin merkkivalon nollaus+pintapuolinen auton kuntotarkastus 1300e osineen ja töineen. Mielestäni ihan edullinen paitsi ilmastointiin tuli sitten joku uusi vika huollon jälkeen eli kun kaikki nuo oli tehty alkoi kuumilla ilmoilla auto nykimään ja ei tule kylmää ollenkaan. Antaa vikakoodin 318 eli nesteet vähissä tai paineanturi.
Vika ilmenee siis vain kuumalla ilmalla (yli25 astetta). Viileimmillä keleillä pelittää niinkun pitääkin. epäilisin siitä ettei neisteissä ole vajausta kun ne kerta täytettiin tietty tuon rempan yhteydessä. Voiko paineanturi vika johtaa siihen, ettei toimi kuumalla mutta kylmällä normaalisti?? Olisko kellään jotain hyvää teoriaa tai omakohtaista kokemusta mikä olis vikana?? Normi keleillä kun nollaa vikakoodit niin se ei tule takaisin ennekun on taas helle.

karvis
-
Viestit: 199
Liittynyt: 23.7.2003 10:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja karvis » 30.7.2010 22:02

Olisko kellään jotain hyvää teoriaa tai omakohtaista kokemusta mikä olis vikana?? Normi keleillä kun nollaa vikakoodit niin se ei tule takaisin ennekun on taas helle.


Toimiiko flekti? Eräällä tutulla teki passatti samaa ja siinä oli flekti sökö :/

JyKKemus
-
Viestit: 126
Liittynyt: 16.10.2009 13:59

ViestiKirjoittaja JyKKemus » 31.7.2010 14:05

Tarkotaks sitä isoo tuuletint mikä on puskurin ja moottorin välissä?

karvis
-
Viestit: 199
Liittynyt: 23.7.2003 10:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja karvis » 31.7.2010 15:48

Juuri sitä...

JyKKemus
-
Viestit: 126
Liittynyt: 16.10.2009 13:59

ViestiKirjoittaja JyKKemus » 31.7.2010 18:06

Täytyykin kattoo kun meen autolle täst tänään.

Voiko sen toimimattomuus estää ilmastoinnin toimista?

EDIT: Kävin äsken kattomas, mut ei ne pyöri, mut pitäiskö ne pyörii koko ajan?

tunppi
-
Viestit: 228
Liittynyt: 1.2.2009 12:19

ViestiKirjoittaja tunppi » 31.7.2010 21:44

ilmastoinnin ollessa päällä,tulisi flektin pyöriä kokoajan,muutoin korkeapaine nousee järjestelmässä yli raja-arvon.antaa liiallisesta paineesta vikakoodin.tämä esiintyy varsinkin tyhjäkäynnillä.ajaessa voi hyvinkin sitten pelittää...

JyKKemus
-
Viestit: 126
Liittynyt: 16.10.2009 13:59

ViestiKirjoittaja JyKKemus » 1.8.2010 12:00

Kävin tutkimassa auton diagnostiikkatilan antamia arvoja ja sisätilanlämpötila anturi laskee vain 32,5 asteeseen ilmastoinnin ollessa päälle (auto oli kyllä paikallaan)

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 1.8.2010 18:34

ootsä ihan oikeasti tosissas?

JyKKemus
-
Viestit: 126
Liittynyt: 16.10.2009 13:59

ViestiKirjoittaja JyKKemus » 1.8.2010 19:17

ootsä ihan oikeasti tosissas?
Joo, kuinni?

JyKKemus
-
Viestit: 126
Liittynyt: 16.10.2009 13:59

ViestiKirjoittaja JyKKemus » 2.8.2010 15:50

Pystyykös sen itse toteamaan onko kompura ehjä vai rikki?

Onko jollain tetoa antaako kompura vikakoodia?

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 2.8.2010 21:19

Edelleenkin, paineiden tarkistus ja niiden puuttuessa sitten katsotaan ohjataanko kompuraa edes tuottamaan painetta.
Edelleenkin...

Vie hyvänen aika nyt se autosi, vaikka autokylmään erikoistuneeseen korjaamoon (EI MERKKIHUOLTO!), niin loppuu tää arpominen.

Jos ja kun kompurassa on mekaaninen vika, niin ei anna vikakoodeja.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 2.8.2010 21:39

Yhdyn Murren kommenttiin. Osaavalle ilmastointi korjaamolle, mittarit ja testeri kiinni.
Pelkkä diagnoosi ei konkurssiin vie, eikä tarvi arpoa.

Mizka
-
Viestit: 102
Liittynyt: 13.7.2005 13:40

ViestiKirjoittaja Mizka » 3.8.2010 22:39

Tietyissä -04-07 mallisissa vaggineissa, joissa ei ole magneettikytkintä on kompuran hihnapyörällä varoke, joka yhdistää käyttöakselin ja pyörän > varoke repeää jos kompura porsii. Tämä on helppo tarkistaa itse peilin ja lampun avulla (kun moottori ei käy).

JyKKemus
-
Viestit: 126
Liittynyt: 16.10.2009 13:59

ViestiKirjoittaja JyKKemus » 4.8.2010 19:18

Lähetetty: 3.8.2010 21:39 Viestin aihe:
Tietyissä -04-07 mallisissa vaggineissa, joissa ei ole magneettikytkintä on kompuran hihnapyörällä varoke, joka yhdistää käyttöakselin ja pyörän > varoke repeää jos kompura porsii. Tämä on helppo tarkistaa itse peilin ja lampun avulla (kun moottori ei käy).


Onko sulla tietoa löytyykö se ohjekirjasta sen varokkeen paikka?

Mizka
-
Viestit: 102
Liittynyt: 13.7.2005 13:40

ViestiKirjoittaja Mizka » 4.8.2010 20:05

Eikös se paikka tullut tässä ilmi

"Tietyissä -04-07 mallisissa vaggineissa, joissa ei ole magneettikytkintä on kompuran hihnapyörällä varoke, joka yhdistää käyttöakselin ja pyörän"

JyKKemus
-
Viestit: 126
Liittynyt: 16.10.2009 13:59

ViestiKirjoittaja JyKKemus » 5.8.2010 13:23

No auto menee ensi viikolla ilmastointi korjaajalle

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 5.8.2010 20:49

Paljonko sulla on mittarissa?
Katsoppa se kompuran tyyppi jossakin välissä, jos viitsit?
Mulla on ilmeisesti sama case menossa ja ei kukaan vaikuta halukkaalta korvaamaan mitään..

1300€ lasku on tulossa..

JyKKemus
-
Viestit: 126
Liittynyt: 16.10.2009 13:59

ViestiKirjoittaja JyKKemus » 6.8.2010 7:30

mulla on mittarissa n.101 tkm

Katsoppa se kompuran tyyppi jossakin välissä, jos viitsit?

Mistä sen nään? Onko sulla todettu kompuran olevan p*skana?

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 6.8.2010 9:36

Siinä on kyljessä se kilpi, tai tarrahan se on.. Näkyy heikosti.. Kännykällä vois saada kuvan siitä, tai peilillä koettaa lukea sitä... Mut irrallaanhan se helpoin sitten on tulkita..

Mulla eilen todettiin, että kompura on täysin jumissa ja kylmäaineet tulleet pihalle..

JyKKemus
-
Viestit: 126
Liittynyt: 16.10.2009 13:59

ViestiKirjoittaja JyKKemus » 6.8.2010 12:37

Siinä on kyljessä se kilpi, tai tarrahan se on.. Näkyy heikosti.. Kännykällä vois saada kuvan siitä, tai peilillä koettaa lukea sitä... Mut irrallaanhan se helpoin sitten on tulkita..

Mulla eilen todettiin, että kompura on täysin jumissa ja kylmäaineet tulleet pihalle..


Mä koitan ettii sellasen tarran tänään ja ottaa kuvan siitä...

Äsken katselin kompuran kylkeä niin kyllä siinä jokin tarra oli missä oli numeroita

06F 903 023F
140A

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 6.8.2010 22:58

Nyt äkkiä se auto sinne korjaamolle etkä enää itse avaa sitä konepeltiä. Nuo numerot ovat laturista eikä ilmastoinnin kompurasta.

JyKKemus
-
Viestit: 126
Liittynyt: 16.10.2009 13:59

ViestiKirjoittaja JyKKemus » 6.8.2010 23:06

Mä vienki sen sinne tiistaina...

jarham
-
Viestit: 65
Liittynyt: 13.11.2005 1:57

ViestiKirjoittaja jarham » 7.8.2010 6:33

Tsekkaas pyöriikö ns. lahduttimen tuulettimet kun kytket ilmastoinnin päälle. Sijaitsee ehkä syylärin etupuolella. Jos ne ei pelaa ehtyy kylmäaineetkin. Sulekeen palaminenkin vaihtoehto. Kannattaa aloittaa helpoimmasta päästä ennenkuin uusii koko kompuraa. Jos ne ei pyöri, niin on kylmäaineetkin harakoille. Pelkkä aine ei kylmennä. Tuulettimen pitää mennä heti päälle

Knacken
-
Viestit: 22
Liittynyt: 19.11.2009 21:24

ViestiKirjoittaja Knacken » 7.8.2010 14:05

Voi melkein sanoa säännöksi, jos siellä on zyxelin kompressori ja ilmastointi lakkaa toimimasta, tarkista pyöriikö se pultti sen hihnapyörän keskellä, jos ei, kompura on leikannut ja uutta tilalle huuhtelun ja uusien osien (kuivain, paisuntaventtiili) kanssa, ei kannata ihan halvimpaan paikkaan viedä, koska eivät pysty/osaa huuhdella järjestelmää, ja se metallipaska särkee sitten sen uuden kompressorin ennen aikojaan.
Jos haet uuden marmorilta saat odotella osaa kovan kysynnän takia ja saat yllättäen NipponDenson kompressorin zyxelin tilalle..
On niissä tosin säätöventtiileitäkin hajonnut mutta sen tarkistus kotikonstein vaatii jo vag-comin.

JyKKemus
-
Viestit: 126
Liittynyt: 16.10.2009 13:59

ViestiKirjoittaja JyKKemus » 7.8.2010 15:35

Ehkä mielummin odotan sitä korjaamolle viemistä kun en koko kompressori tuolta moottoritilasta löydä

JyKKemus
-
Viestit: 126
Liittynyt: 16.10.2009 13:59

ViestiKirjoittaja JyKKemus » 12.8.2010 16:35

Nyt on ilmastointi huollettu ja alle tonnin tuli maksamaan

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 12.8.2010 19:24

Omassa on Sanden PX16
1K0 820 803 S
Onkohan tuo joskus vaihdettu... 2006 elokuussa rekisteröity, mittarissa 132tkm.

Crofti
-
Viestit: 67
Liittynyt: 6.5.2004 12:34

ViestiKirjoittaja Crofti » 17.8.2010 20:40

Aika kallis ilmastointihuolto ;)

JyKKemus
-
Viestit: 126
Liittynyt: 16.10.2009 13:59

ViestiKirjoittaja JyKKemus » 18.8.2010 16:49

Elämä on...

JyKKemus
-
Viestit: 126
Liittynyt: 16.10.2009 13:59

ViestiKirjoittaja JyKKemus » 12.10.2010 18:09

Kuulin jostain että vitos koppasen kompura kävisi kokoajan, voiko olla totta että se lähtee alle 5 asteessakin pyörimään?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 12.10.2010 18:15

Sehä jäätyis jos kävis kylmillä keleillä

jaakko86
-
Viestit: 60
Liittynyt: 29.6.2008 17:36

ViestiKirjoittaja jaakko86 » 12.10.2010 18:49

...
Viimeksi muokannut jaakko86, 22.1.2011 23:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 12.10.2010 19:47

No kerroppas nyt mistä huomaa säätyvätilavuuksisen pumpun toiminnan aukaisemalla konepelti?

Mikäli kompurassa ei ole magneettikytkintä (esim vissiin mk5 golffi), elikkäs on säätyvätilavuuksinen pumppu, se pyörii aina ja ikuisesti. Mutta ilmastointia siinäkään ei saa päälle jos lämpötila laskee liian alas, järjestelmä säätää pumpun tuoton nolliin. Vaikka pumppu pyörii normaalia nopeutta, ei siinä ole tuottoa yhtään.

JyKKemus
-
Viestit: 126
Liittynyt: 16.10.2009 13:59

ViestiKirjoittaja JyKKemus » 12.10.2010 20:49

Sehä jäätyis jos kävis kylmillä keleillä


No itsekkin oon miettiny et, ei se varmaan hyvää tee kun kompura pyörähtää päälle 20 asteen pakkasessa

jaakko86
-
Viestit: 60
Liittynyt: 29.6.2008 17:36

ViestiKirjoittaja jaakko86 » 13.10.2010 16:02

...
Viimeksi muokannut jaakko86, 22.1.2011 23:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 13.10.2010 20:58

Ollaan töissä vaihdettu viime kesänä VAGeissa ko. kompuroita varmaan 50 kpl. Ja lähes kaikki olivat kuivia, eli ei öljyä.
Suositus ensi kesälle: Jos on 2004-2007 mallinen VAG jossa ilmastointi toimii, niin kannattaa tyhjätä järjestelmä ja tarkistaa onko kompurassa öljyä.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 14.10.2010 13:11

2009 Kesällä kun omaani "täytettiin", sinne ruutattiin jollain ihme ruiskulla öljyä lisää.
Tiedä sitten...?

Lafone
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 17.10.2010 11:09

ViestiKirjoittaja Lafone » 17.10.2010 11:32

Itselläni seuraava kokemus:

Ostin Audi A3 2007 2.0Tfsi ajettu 140tkm. Pari viikkoa auto oli ollut ja sadekellillä kaikki ikkunat meni niin huuruun, että läpi ei nähnyt. Samassa yhteydessä ei enää tullut kylmää ilmaa.

Jos kylmemmälle laittoi niin laite puski ilmaa niin, että ei tukka meinannut päässä pysyä mutta ei viilentänyt.

Auto kävi ensin nyrkkipajalla (jota myyjäliike suositteli) jossa laitettiin piuha kiinni ja metsästettiin vikakoodeja. Ukko sanoi, että kyllä tämä on kunnossa. Laittoi auton käyntiin ja ilmastoinnin kylmälle. Laittoi käden suuttimelle ja sanoi, että toimii. Tuli kuulemma niin perk**een kylmää ilmaa. Oli syyskuun loppua ja aamulla +1 astetta. Painoin Econ-nappia ja samantien kaveri sanoi, että "nyt tulee pelkkää ilmaa". Itse testasin toiselta puolelta suuttimesta, enkä nähnyt mitään eroa. Mutisi jotain painelukosta tai muusta pikkuhäiriöstä, joka oli poistunut kun laittoi tietsikan kiinni autoon.

No, eihän ilmastointi siitä toimimaan alkanut...

Vein merkkiliikkeeseen ja he alkoivat kaivaa vikaa.

Tunnin kuluttua sanottiin, että kompressorivika 900 euroa + työt noin 100 euroa.

Seuraavana päivänä merkkiliikkeestä soitettiin ja sanoittiin että maahantuoja maksaa koko kompressorin ja itselleni jää töiden osuus. Työtkin maksaa autoliike, josta auto ostettiin.

Lokakuun lopussa vaihdetaan kompura.

Itselläni jäi kyllä hyvä mieli maahantuojan toiminnasta. Yleensä tuntuu että maahantuojan perään saa soitella ja asiat menee hitaasti. Nyt tultiin heti kunnolla vastaan. Merkkiliike varoitteli, että maahantuoja voi tulla vastaan ehkä 30%. Tulivat nyt loppujenlopuksi ilman vääntöä 100%

JyKKemus
-
Viestit: 126
Liittynyt: 16.10.2009 13:59

ViestiKirjoittaja JyKKemus » 18.10.2010 9:18

Hyvä tuuri käynyt Lafone, mulla ei ihan niin hyvä

works
-
Viestit: 9
Liittynyt: 20.10.2010 23:01

ViestiKirjoittaja works » 20.10.2010 23:03

Oman Golf V GTI 2004:n ilmastointi levisi kesän lopulla, mutta en ole vielä asialle jaksanut mitään tehdä. Kiitos tästä loistavasta infopaketista, nyt on sopiva määrä ammuksia lähteä juttelemaan VWAuton kanssa. Raportoin jälkikäteen miten kävi.

works
-
Viestit: 9
Liittynyt: 20.10.2010 23:01

ViestiKirjoittaja works » 21.10.2010 14:17

Ainakaan tehdas ei enään korvaa 2004 vuosimallin Golffin, vaikka miten vähän ajetun, ilmastoinnin huoltoa/kompuran vaihtoa. Seuraava vaihtoehto on keskustella maahantuojan tai myyntiliikkeen kanssa.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 21.10.2010 15:51

Mullakin tihkuttaa -94:ssa Audissa kompuran akselitiiviste kylmäainetta läpi, pitäisiköhän tässä kanssa ottaa yhteyttä tehtaaseen ja maahantuojaan kumpi heistä maksaa korjauksen :D

works
-
Viestit: 9
Liittynyt: 20.10.2010 23:01

ViestiKirjoittaja works » 21.10.2010 16:16

Jos muistat mainita foorumeita trollaamalla keräämäsi e-peniksen koon, maksavat he varmasti koko lystin.

works
-
Viestit: 9
Liittynyt: 20.10.2010 23:01

ViestiKirjoittaja works » 28.10.2010 14:32

Myyjä lupasi hoitaa puolet ilmastoinnin huollon kustannuksista, eli varsin passeli lopputulos.

Onko kenelläkään heittää hyvää vaihtoehtoa pääkaupunkiseudulla VW:n omalle huollolle, joka oletettavasti on hyvinkin hinnoissaan?

Lafone
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 17.10.2010 11:09

ViestiKirjoittaja Lafone » 31.10.2010 19:02

Nyt on auto käynyt huollossa. Kompura vaihdettiin ja töiden osuus oli 297 euroa. Sisältäen vian etsinnän ja kompuran vaihdon. Toinen ilmastoinnin letkun liitin oli vähän hapettunut jonka takia joutuivat taikinoimaan vähän pidempään. Kompuran maksoi kokonaan maahantuoja. En tiedä mistä naruista joku veteli, mutta vääntää ei tarvinut yhtään. Lisätään nyt vielä, että minulla ei ole minkäänlaisia suhteita kyseiseen merkkihuoltoon.

Nyt sitten tarvii vielä neuvotella tuo työn osuus autoliikkeen kanssa. Jos nyt puolet edes maksaisi...

Samalla olivat vaihtaneet sytyspuolat, joka oli joku Audin kamppanja. Tämä lysti ei maksanut mitään.

Loppu hyvin kaikki hyvin. Nyt kun kestäisi muutaman vuoden tuo kompura...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa