Mikä putki poikki passatista (kuva)
Valvoja: ffp jäsenet
Mikä putki poikki passatista (kuva)
Autona Passat 1.8T -97 AEB -moottorilla. Huomasin öljyjä tarkastaessa että näyttäis olevan joku letku poikki. Mikä putki tuo on? Auto toimii normaalisti, tosin en ole pitkiä ajoja tehny pitkään aikaan enkä kiihdytellyt kunnolla (nastarenkaat vielä alla). Olisko putken yhdeydessä myös lämpötila-anturi kun se sitäkin herjaa.
Kuva putkesta <-- Toivottavasti saa selvää
Vikakoodit:
Chassis Type: 3B - VW Passat B5
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 8D0 907 557 T
Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D06
Coding: 04001
Shop #: WSC 05314
3 Faults Found:
17972 - Throttle Actuator (J338): Under-Voltage during Basic Setting
P1564 - 35-10 - - - Intermittent
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor
P0116 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17967 - Throttle Valve Control part
P1559 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Readiness: N/A
Kuva putkesta <-- Toivottavasti saa selvää
Vikakoodit:
Chassis Type: 3B - VW Passat B5
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 8D0 907 557 T
Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D06
Coding: 04001
Shop #: WSC 05314
3 Faults Found:
17972 - Throttle Actuator (J338): Under-Voltage during Basic Setting
P1564 - 35-10 - - - Intermittent
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor
P0116 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17967 - Throttle Valve Control part
P1559 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Readiness: N/A
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 18.4.2010 18:10
Sanoisin että toi on öljyn huohotinputki. Omasta autosta tuon myös vaihdoin. Sillä ei tosin ole suurta vaikutusta moottorin toimintaan, mutta onhan se lohkon kylki aika paskasen näkönen myös voi kerätä epäpuhtauksia öljyn joukkoon. Kaveri Audi Centteristä sano tuosta lämpotila anturista sen verran, että kannattaa pitää muutama varalla koska on kuulemma aika kulutuskamaa.
Viimeksi muokannut hutilaukaus, 9.6.2010 21:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Seuraa maanantai aamun avautuminen.
Aah, hyvät ihmiset, se on anturi! Antura on vähän eriasia.
Jatkakaa... ;D
Kaveri Audi Centteristä sano tuosta lämpotila anturasta
Aah, hyvät ihmiset, se on anturi! Antura on vähän eriasia.
Jatkakaa... ;D
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 18.4.2010 18:10
Mulla tuo letku on aivan öljyinen kanssa APU koneessa. Käytin pajalla mutta eivät vaihtaneet koska olivat sitä mieltä että imusarja pitää purkaa tieltä...Voi ollakin.
Mites tuo kannattaa tehdä? Onko em. ainut tapa ja taidan tehdä sen sitten itse. Olsiko jotain neuvoja? Mahtuisiko kaasuläpän poiston jälkeen käsiksi?
Mites tuo kannattaa tehdä? Onko em. ainut tapa ja taidan tehdä sen sitten itse. Olsiko jotain neuvoja? Mahtuisiko kaasuläpän poiston jälkeen käsiksi?
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 18.4.2010 18:10
Joo joo, kyl siit nyt avaudutaan taas. Eli sitten siihen asiaan.
Tosiaan itseltä vaihdoin ton putken ja otin kaasuläpän pois tieltä. Niin kyllähän sen sinne onnistus taiteilemaan, mutta kädet oli aika rikki sen jälkeen ja MUUTAMA ärränpää tais lentää ilmoille. Ajallisesti meni aika tasan, jos olis purkanut imusarjan.
Tosin moottori tyyppi on AEB
Tosiaan itseltä vaihdoin ton putken ja otin kaasuläpän pois tieltä. Niin kyllähän sen sinne onnistus taiteilemaan, mutta kädet oli aika rikki sen jälkeen ja MUUTAMA ärränpää tais lentää ilmoille. Ajallisesti meni aika tasan, jos olis purkanut imusarjan.
Tosin moottori tyyppi on AEB
-
- -
- Viestit: 52
- Liittynyt: 3.11.2008 11:47
Itse en APU-koneen kohdalla oikein keksi muuta tapaa irroittaa tuota putkea kuin
"3 -haaraisena"
Tarkoittaen että etummainen osa irtoaa koneen kyljestä sokan poistolla ja sen jälkeen toisessa päässä tulee jokin t-haara joka vastapuoleltaan on ihan teräsputkessa "ruuvattavalla" klemmarilla kiinni. Ahdas paikka mutta lähtenee. T-haarasta lähtee sitten jo ylös yksi liitos jonka klemmari on sellainen puristettava malli joka ei ehjänä irtoa. Nuo kun nyhtää irti pitäs olla käsissä?
Mulla ei ainakaan mahdu irroittamaa huohotinputkea ensimmäisestä liitoksesta joka menee tuohon t-haaraan ja siinäkin on puristettava klemmari.
Olikos tässä mitään järkeä?
"3 -haaraisena"
Tarkoittaen että etummainen osa irtoaa koneen kyljestä sokan poistolla ja sen jälkeen toisessa päässä tulee jokin t-haara joka vastapuoleltaan on ihan teräsputkessa "ruuvattavalla" klemmarilla kiinni. Ahdas paikka mutta lähtenee. T-haarasta lähtee sitten jo ylös yksi liitos jonka klemmari on sellainen puristettava malli joka ei ehjänä irtoa. Nuo kun nyhtää irti pitäs olla käsissä?
Mulla ei ainakaan mahdu irroittamaa huohotinputkea ensimmäisestä liitoksesta joka menee tuohon t-haaraan ja siinäkin on puristettava klemmari.
Olikos tässä mitään järkeä?
-
- -
- Viestit: 52
- Liittynyt: 3.11.2008 11:47
Joo-o.Putki on vihdoin irti ja halkihan se oli. Vika oli siis siellä. Hyvä näin. Nyt vaan pitää vääntää se uusi pirulainen sinne paikalleen vielä. Kolmen tunnin väännön jälkeen luovutin tältä päivältä. Huomenna jatkuu. Sinänsä ei ahista kun homma tulee tällä kondikseen.
Lopulta pääsin hyvin käsiksi nostamalla vaan paisarin sivuun mutta eniten tuotti ongelmia nyhtää liitokset irti toisistaan.
Lopulta pääsin hyvin käsiksi nostamalla vaan paisarin sivuun mutta eniten tuotti ongelmia nyhtää liitokset irti toisistaan.
itsellä kanssa murtui tuo huohotinputki, otin sen irti ja putki suorastaan mureni käsiin molemmista päistä, jäin vaan miettimään, kun tota silppua putosi tuonne suodattimen jalan sisälle, että onko siitä jotain haittaa (isoimmat palaset sain tosin ongittua semmosilla tartuntakynsilläö) vai pitäsikös toi jalka irrottaa ja ravistella tyhjäksi?
Tuosta kyljestään se on suorassa yhteydessä lohkon sisuskaluihin, mutta taitaa ensimmäisenä kuitenkin tipahtaa öljytilaan.. Ottaisin irti ja puhdistaisin. Imurillakin saatat saada, kun teippaat esim letkua imuriin kiinni ja siivoat huolellisesti. Ainakin itseltäni irroitin ja puhdistin kun mureni irroittaessa pieniin paloihin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa