Mikä putki poikki passatista (kuva)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

kumita
-
Viestit: 33
Liittynyt: 20.3.2009 19:46

Mikä putki poikki passatista (kuva)

ViestiKirjoittaja kumita » 18.4.2010 21:57

Autona Passat 1.8T -97 AEB -moottorilla. Huomasin öljyjä tarkastaessa että näyttäis olevan joku letku poikki. Mikä putki tuo on? Auto toimii normaalisti, tosin en ole pitkiä ajoja tehny pitkään aikaan enkä kiihdytellyt kunnolla (nastarenkaat vielä alla). Olisko putken yhdeydessä myös lämpötila-anturi kun se sitäkin herjaa.

Kuva putkesta <-- Toivottavasti saa selvää

Vikakoodit:

Chassis Type: 3B - VW Passat B5
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 8D0 907 557 T
Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D06
Coding: 04001
Shop #: WSC 05314
3 Faults Found:

17972 - Throttle Actuator (J338): Under-Voltage during Basic Setting
P1564 - 35-10 - - - Intermittent
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor
P0116 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17967 - Throttle Valve Control part
P1559 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Readiness: N/A

hutilaukaus
-
Viestit: 3
Liittynyt: 18.4.2010 18:10

ViestiKirjoittaja hutilaukaus » 18.4.2010 23:33

Sanoisin että toi on öljyn huohotinputki. Omasta autosta tuon myös vaihdoin. Sillä ei tosin ole suurta vaikutusta moottorin toimintaan, mutta onhan se lohkon kylki aika paskasen näkönen myös voi kerätä epäpuhtauksia öljyn joukkoon. Kaveri Audi Centteristä sano tuosta lämpotila anturista sen verran, että kannattaa pitää muutama varalla koska on kuulemma aika kulutuskamaa.
Viimeksi muokannut hutilaukaus, 9.6.2010 21:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 19.4.2010 5:41

Seuraa maanantai aamun avautuminen.
Kaveri Audi Centteristä sano tuosta lämpotila anturasta

Aah, hyvät ihmiset, se on anturi! Antura on vähän eriasia.

Jatkakaa... ;D

hutilaukaus
-
Viestit: 3
Liittynyt: 18.4.2010 18:10

ViestiKirjoittaja hutilaukaus » 19.4.2010 18:14

Sori kirjoitus virhe, mutta toivottavasti kaikki ymmärsi kuitenki

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 9.6.2010 11:20

Mulla tuo letku on aivan öljyinen kanssa APU koneessa. Käytin pajalla mutta eivät vaihtaneet koska olivat sitä mieltä että imusarja pitää purkaa tieltä...Voi ollakin.
Mites tuo kannattaa tehdä? Onko em. ainut tapa ja taidan tehdä sen sitten itse. Olsiko jotain neuvoja? Mahtuisiko kaasuläpän poiston jälkeen käsiksi?

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 9.6.2010 11:47

Sori kirjoitus virhe, mutta toivottavasti kaikki ymmärsi kuitenki

Multa meni ainakin täysin ohi. Just tulin audi sentteristä kyselemästä anturaa, arvatkaa hävettääkö, naisetkin nauroivat. Pikkasen nyt tarkkuutta tuohon kirjoitteluun.

hutilaukaus
-
Viestit: 3
Liittynyt: 18.4.2010 18:10

ViestiKirjoittaja hutilaukaus » 9.6.2010 21:31

Joo joo, kyl siit nyt avaudutaan taas. Eli sitten siihen asiaan.

Tosiaan itseltä vaihdoin ton putken ja otin kaasuläpän pois tieltä. Niin kyllähän sen sinne onnistus taiteilemaan, mutta kädet oli aika rikki sen jälkeen ja MUUTAMA ärränpää tais lentää ilmoille. Ajallisesti meni aika tasan, jos olis purkanut imusarjan.

Tosin moottori tyyppi on AEB

kansanvaunu
-
Viestit: 52
Liittynyt: 3.11.2008 11:47

ViestiKirjoittaja kansanvaunu » 10.6.2010 14:43

AEB:stä saa vaihdettu juu ilman purkua ainakin siis tuon huohotinputken. Ahdas on joo, mutta ei tarvitse imusarjan tiivisteitä vaihdella ainakaan kun näpertää...

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 10.6.2010 20:48

Itse en APU-koneen kohdalla oikein keksi muuta tapaa irroittaa tuota putkea kuin
"3 -haaraisena"
Tarkoittaen että etummainen osa irtoaa koneen kyljestä sokan poistolla ja sen jälkeen toisessa päässä tulee jokin t-haara joka vastapuoleltaan on ihan teräsputkessa "ruuvattavalla" klemmarilla kiinni. Ahdas paikka mutta lähtenee. T-haarasta lähtee sitten jo ylös yksi liitos jonka klemmari on sellainen puristettava malli joka ei ehjänä irtoa. Nuo kun nyhtää irti pitäs olla käsissä?
Mulla ei ainakaan mahdu irroittamaa huohotinputkea ensimmäisestä liitoksesta joka menee tuohon t-haaraan ja siinäkin on puristettava klemmari.
Olikos tässä mitään järkeä?

kumita
-
Viestit: 33
Liittynyt: 20.3.2009 19:46

ViestiKirjoittaja kumita » 10.6.2010 22:52

Kyllähän tuo onnistui irroittaan kun otti kaasuläpän pois tieltä. Ja irrotin sen tosiaan siten että t-haara tuli mukana ja sehän oli ihan irti poikki se osa mikä tulee moottorin kylkeen kiinni. Ja eipä ole sen jälkeen tullut öljyn käryä sisälle. Samalla tuli vaihettua se anturaki :)

kansanvaunu
-
Viestit: 52
Liittynyt: 3.11.2008 11:47

ViestiKirjoittaja kansanvaunu » 11.6.2010 9:08

Tuosta öljyn kärystä huomasi kyl että jotain siellä on poikki. Kabiibissa oli ihan selvä käry kun oli auto paikallaan... Onnea vaihtoon!

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 14.6.2010 20:52

Joo-o.Putki on vihdoin irti ja halkihan se oli. Vika oli siis siellä. Hyvä näin. Nyt vaan pitää vääntää se uusi pirulainen sinne paikalleen vielä. Kolmen tunnin väännön jälkeen luovutin tältä päivältä. Huomenna jatkuu. Sinänsä ei ahista kun homma tulee tällä kondikseen.
Lopulta pääsin hyvin käsiksi nostamalla vaan paisarin sivuun mutta eniten tuotti ongelmia nyhtää liitokset irti toisistaan.

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 15.6.2010 20:08

Valmista tuli. 3+1 tuntia tuli ähellettyä. Klemmareihin pääsi lopulta aika hyvin käsiksi mutta suurin ongelma oli kun letkut/putket olivat kuin yhtä puuta....
Loppui käryt siihen ja tyhjäkäynti tuntui parantuneen huomattavasti. 1,5 vuotta käynyt vähän ontuen.Luulen sen ainakin parantuneen. :)

t33mu
-
Viestit: 83
Liittynyt: 31.5.2010 12:39

ViestiKirjoittaja t33mu » 29.6.2011 18:48

itsellä kanssa murtui tuo huohotinputki, otin sen irti ja putki suorastaan mureni käsiin molemmista päistä, jäin vaan miettimään, kun tota silppua putosi tuonne suodattimen jalan sisälle, että onko siitä jotain haittaa (isoimmat palaset sain tosin ongittua semmosilla tartuntakynsilläö) vai pitäsikös toi jalka irrottaa ja ravistella tyhjäksi?


Kuva

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 29.6.2011 23:01

Tuosta kyljestään se on suorassa yhteydessä lohkon sisuskaluihin, mutta taitaa ensimmäisenä kuitenkin tipahtaa öljytilaan.. Ottaisin irti ja puhdistaisin. Imurillakin saatat saada, kun teippaat esim letkua imuriin kiinni ja siivoat huolellisesti. Ainakin itseltäni irroitin ja puhdistin kun mureni irroittaessa pieniin paloihin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa