G60 ei käynnisty, öljyä männän päällä
Valvoja: ffp jäsenet
G60 ei käynnisty, öljyä männän päällä
eli Corrado G60 tympääntyi ilmeisesti omistajaan ja ei nyt lupaakaan mitään, vaikka polttoainetta saa ainakin runsaasti ja kipinä tulee. Jakopään hihna ei ole hypännyt yli, merkit kohdallaan. MUTTA joka tulpanreiästä kokeiltuna 2-3mm:ä pelkkää öljyä mäntien päällä, eli sen männän palotilan verran..? Puristussuhteet ok. Huh huh! Nyt kaikki viisaat päät yhteen! ;)
tuohon edelliseen arvailuun....
turha syöttää mitään lambda-anturia, koska vasta vaihdettu + katti ym. Sitäpaitsi vaikka lambda oiskin sökönä, nii kyl se käyntiin lähtee. Puhukaa, ketkä tietävät asiasta jotakin,kiitos!
...ja vielä
kyllä erotan bensan ja öljyn! Ja jos saat muutamalla satasella toimivia G60-ahtimia, niin tilaan kerralla vaik kymmenen..! Että asiaa..... kiiitos!
turha syöttää mitään lambda-anturia, koska vasta vaihdettu + katti ym. Sitäpaitsi vaikka lambda oiskin sökönä, nii kyl se käyntiin lähtee. Puhukaa, ketkä tietävät asiasta jotakin,kiitos!
Asenne pojalla on ainakin kohdallaan. Se että lambda on vasta vaihdettu ei meinaa etteikö se voi olla paskana, on niitä lambdoja ollut paskana suoraan paketistakin.
Jos kerta oot 100-varma että mäntien päällä oleva kama on öljyä, eikä esimerkiksi bensaa joka on muuttunut mustaksi mäntien päällä olevasta karstasta, niin aika vahvasti se tuonne ahdinpuolelle viittaa.
Toinen vaihtoehto on esimerkiksi 10e maksava moottorin lämpötila-anturi, ECU luulee lämmöistä omiaan ja puskee pyttyihin soppaa sen mitä suuttimista tulee. Moottori tulvii, ei käynisty ja mäntien päälle kertyy bensaa.
Ihan ekana kumminki löisin piuhan kiinni ja kattoisin mitä autolla on kerrottavaa, on niin monta eri asiaa mikä voi estää auton käynistymisen.
[/quote]
Ihan ekana kumminki löisin piuhan kiinni ja kattoisin mitä autolla on kerrottavaa, on niin monta eri asiaa mikä voi estää auton käynistymisen.
Mulla on kyllä sellainen käsitys että ei Corrado paljoa piuhan välityksellä juttele. Jotain ABSien tietoa sieltä taitaa saada ulos, mutta siihen se varmaan jääkin. Tosin ei omakohtaista kokemusta asiasta ole, kun en koskaan ole tuosta viitsinyt mitään tietoa ulos ottaa joten viisaammat valaiskoot lisää. Mutta kyse on kuitenkin -80 ja -90 lukujen vaihteen vehkeestä.
Se lämpotila-anturi muuten maksaa ainakin marmorilla 23€. En sitten tiedä saaneeko tuota mistään varaosaliikkeestä.
Älkää sanoko,että ahdin paskana, käytetty 1700euroa ja uusi 4900euroa. EN JAKSA/ENKÄ HALUA USKOA VIELÄ TUOHON! Lisää kommentteja, kiitos!
Rauhoitu hyvä mies, ei ne uudet ahtimet todellakaan maksa 4900€. Tässä sulle nyt yksi uusi ahdin hintaan 1900€. Ja alta tonnin niitä käytettyjä ehjiä kyllä pitäisi saada. Tosin eipä niitä nyt ihan muutamalla satasella taida vielä saada. Ei ainakaan kovin usein.
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
Sikäli, mikäli se vika nyt on ahtimessa, niin vaikka tuosta. Tai tuosta vähän edullisempaa uutta/uutta vastaavaa lisäilmapumppua tilalle. ;) On noita käytettyjä ehjiä, tosin huoltoa kaipaavia ahtimia ollut välillä ihan kotosuomessakin kaupan jopa alle viiteen hunttiin... Että se niistä 4900 euron ahtimista sitten.
jos kerran männä päällä öljyä niin voisiko olla männän renkaat hajalla?
itellää ei eides luvannut mitää, kun oli virranjakaja löystynyt ja liikahtanut niin paljon pois kohdaltaan että ei voinut edes luvata, virranjakaja oikeesee kohtaa ja sit lähti jo lupaamaan :D
kannattaa kattoo, mutt jos se öljyä on niin ei se kyllä sillon edes lupaa, öljyt pois männän päältä ja sit uusiks
itellää ei eides luvannut mitää, kun oli virranjakaja löystynyt ja liikahtanut niin paljon pois kohdaltaan että ei voinut edes luvata, virranjakaja oikeesee kohtaa ja sit lähti jo lupaamaan :D
kannattaa kattoo, mutt jos se öljyä on niin ei se kyllä sillon edes lupaa, öljyt pois männän päältä ja sit uusiks
En usko että ahdin on paskana, pitää yleensä melko hyvän metelin hajotessaan (tuskin jäisi huomaamatta). Ellei sitten ole tehty rs2-modia joka on mennyt munilleen --> öljykanava puhki ahtimelta. Savuttaisi ajossa aika reilusti, eli ei olisi jäänyt huomaamatta.
Venttiilivarren tiivisteet paskana? Venttiilikoneistosta pääsee vuotamaan öljyä mäntien päälle seisotettaessa, ajossa ei savuta kovinkaan paljoa (ellei sitten ole ihan huttua ne vanhat tiivisteet) - käynnistettäessä sitäkin enempi.
Oma Raato saa torstaina uudet tiivisteet, nolottaa jo starttailla parkkiksilla nykykunnossa ;-)
Venttiilivarren tiivisteet paskana? Venttiilikoneistosta pääsee vuotamaan öljyä mäntien päälle seisotettaessa, ajossa ei savuta kovinkaan paljoa (ellei sitten ole ihan huttua ne vanhat tiivisteet) - käynnistettäessä sitäkin enempi.
Oma Raato saa torstaina uudet tiivisteet, nolottaa jo starttailla parkkiksilla nykykunnossa ;-)
oma kommentti näihin kaikkiin vastauksiin...
joo... kiitos vaan kaikille "osaa ottaville". ;)
Itse en kyllä vielä usko ahtimen hajoamiseen, koska pyörii ja hyrrää (eikä päästäny mitään ylim. ääntä), paitsi ei lähde käyntiin. Eikä ole mitään RS2-mod-juttuja, eli itse kallistun tällä hetkellä tuohon venttiilivarsikumien vuotoon, jopa syvästi sitä toivoen! ;) Toki sekään sekään ajatus ei ole unohtunut, joka/kuka ensin "veikkaili", että pakosarjan kautta oljyt... toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Myöskin tuo lohduttaa melko paljon, ettei uusi ahdin maksa paljon paskaakaan... plääh! Boraankin vaihdettiin viime vko:na uusi VNT-ahdin, eikä maksanu kuin 920euroa. Edelleen VW-forever! Nyt tulevana vko:na G60:stä ensin nuo em. tarkistukset, eli imuputket jne. Sit siitä se alkaa varmaan kansi purkaantua... Mut edell. otetaan neuvoja vastaan.
Itse en kyllä vielä usko ahtimen hajoamiseen, koska pyörii ja hyrrää (eikä päästäny mitään ylim. ääntä), paitsi ei lähde käyntiin. Eikä ole mitään RS2-mod-juttuja, eli itse kallistun tällä hetkellä tuohon venttiilivarsikumien vuotoon, jopa syvästi sitä toivoen! ;) Toki sekään sekään ajatus ei ole unohtunut, joka/kuka ensin "veikkaili", että pakosarjan kautta oljyt... toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Myöskin tuo lohduttaa melko paljon, ettei uusi ahdin maksa paljon paskaakaan... plääh! Boraankin vaihdettiin viime vko:na uusi VNT-ahdin, eikä maksanu kuin 920euroa. Edelleen VW-forever! Nyt tulevana vko:na G60:stä ensin nuo em. tarkistukset, eli imuputket jne. Sit siitä se alkaa varmaan kansi purkaantua... Mut edell. otetaan neuvoja vastaan.
Halvimmat EHJÄT G-ahtimet, mitä itse olen nähnyt ihan Suomessa kaupan on olleet luokkaa 400 euroa...
En oikein jaksa uskoa, että olisi venttiilivarsien kumitkaan, jos joka männän päällä on öljyä? Mites, olisiko mahdollisena syynä tuo ahtimen huohotusöljy? Eli ahdin on huohottanut aikansa cooleriin ja nyt sitten jonkun rajumman kiihdytyksen yhteydessä öljy on lähtenyt liikenteeseen? Joskus nähnyt kuvia/kuvasarjoja, kun irroitetusta coolerista on kaadettu desilitrakaupalla huohotusöljyä...
Kannattaa toki irroittaa ahtimelta ahtopaineputki ja tarkastaa, että onko sitä öljyä siellä putkessa miten paljon? Kevyt öljysumu ahtoputken sisäpinnalla on ihan tervettä, mutta jos sitä öljyä saa kaataa sieltä putkesta pois, niin silloin on kyllä ahdinkauppa seuraava osoite...
En oikein jaksa uskoa, että olisi venttiilivarsien kumitkaan, jos joka männän päällä on öljyä? Mites, olisiko mahdollisena syynä tuo ahtimen huohotusöljy? Eli ahdin on huohottanut aikansa cooleriin ja nyt sitten jonkun rajumman kiihdytyksen yhteydessä öljy on lähtenyt liikenteeseen? Joskus nähnyt kuvia/kuvasarjoja, kun irroitetusta coolerista on kaadettu desilitrakaupalla huohotusöljyä...
Kannattaa toki irroittaa ahtimelta ahtopaineputki ja tarkastaa, että onko sitä öljyä siellä putkessa miten paljon? Kevyt öljysumu ahtoputken sisäpinnalla on ihan tervettä, mutta jos sitä öljyä saa kaataa sieltä putkesta pois, niin silloin on kyllä ahdinkauppa seuraava osoite...
joo totta tuo välijäähdytin hommeli, itellä oli vakio coolerissa öljyä aika kaupalla, vaihdoin isomman niin ei mitää huolta ole ollu sen jälkee... BTW ---->
jos olet avaamassa venakoppaa ja vaihtamassa niitä kumeja, eli joudut ottaa venttiilit irti kokonaan, voisitko katsoa että saako ne nostimet vaihdettua ilman kannen irrotusta??
eli siis hydr. nostimet kyseessä :D
jos olet avaamassa venakoppaa ja vaihtamassa niitä kumeja, eli joudut ottaa venttiilit irti kokonaan, voisitko katsoa että saako ne nostimet vaihdettua ilman kannen irrotusta??
eli siis hydr. nostimet kyseessä :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa