Golf IV GTI 1,8T Tyyppiviat
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV GTI 1,8T Tyyppiviat
Olen ostamassa gti golffia niin kertokaa mitä kannattaa autosta tarkistaa ettei tule ostettua sikaa säkissä.
Auto on kuitenkin muuten mielestäni siisti kaikin puolin, mutta arvelluttaa toi laatikko että ei tulisi astottua niinsanotusti paskaan jos tuon auton ostaa.
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/3064842
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/3064842
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kiitoksia tiedosta. Olen nyt viikon ajan omistanut gti golffin ja ihmetellyt tuota rutinaa mitä se pitää jos alkaa sutia. Mutta on ilmeisesti sitten normaalia. Laatikko pitäisi tässä lähiaikoina ottaa irti ja vaihtaa pääakselin laakerit, eipä autossa sitten muuta sanomista olekaan. Erittäin siisti muuten kaikinpuolin :).
Tuolta löytyy muutama edellisen omistajan ottama kuva http://moose.kuvat.fi/kuvat/VW+GTI+99/
Tuolta löytyy muutama edellisen omistajan ottama kuva http://moose.kuvat.fi/kuvat/VW+GTI+99/
Juu se EDS, eli siis ABS:t siellä rutisee. Itsekin ihmettelin ja säikähdin ekaa kertaa omalla GTI:lläni liukkaalla ajellessa, että nytkö se hajosi. :D Tuo laatikon pääakselin laakeri (kytkimen puoleinen laakeri käsittääkseni se, mikä siellä alkaa rallattelemaan) on kuulemma aika yleinen vika. Jonkin verran noihin 1.8:iden laatikoihin niitä on vaihdeltu. Toki voihan se olla, että siellä rallattelee ihan vaan painelaakerikin, mistä näistä tietää...
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Melko erikoista ettei GTi:ssä ole edes manuaali ilmastointia.
Eipä se kovin erikoista ole kun ottaa huomioon että ainakin alkupään nelos GTi:ssä kattoluukku oli ilmastoinnin kanssa valinnainen varuste Suomessa, kai ne rahalla sai molemmat mutta pääsääntöisesti noissa on joko tai. Tästä näkyy tuo luukku löytyvän.
Kyllä omasta mielestäni ilmastointi on sellainen varuste, joka tulee ainakin itselläni olemaan pakollinen varuste jokaisessa tulevassakin autossa. On niitä lämpimiä päiviä kesällä kuitenkin sen verran, että itseä ei kiinnosta hikoilla autossa pätkääkään. Eikä todellakaan kiinnosta ajaa autolla ikkunat auki, siinä ei mene ku niskat jumiin.
Tokihan nämäkin ovat tottumus- ja makuasioita, jotkut haluaa ajella huonosti lämmitetyllä saunalla mukavan avonaisen ikkunan suhinan säestämänä. Suurin osa ihmisistä, jotka ei ilmastointia "tarvitse", eivät ole koskaan omistaneet ilmastoitua autoa. Eihän sitä tarttee, jos ei tiedä paremmasta... ;)
Tokihan nämäkin ovat tottumus- ja makuasioita, jotkut haluaa ajella huonosti lämmitetyllä saunalla mukavan avonaisen ikkunan suhinan säestämänä. Suurin osa ihmisistä, jotka ei ilmastointia "tarvitse", eivät ole koskaan omistaneet ilmastoitua autoa. Eihän sitä tarttee, jos ei tiedä paremmasta... ;)
Melko erikoista ettei GTi:ssä ole edes manuaali ilmastointia.
Eipä se kovin erikoista ole kun ottaa huomioon että ainakin alkupään nelos GTi:ssä kattoluukku oli ilmastoinnin kanssa valinnainen varuste Suomessa, kai ne rahalla sai molemmat mutta pääsääntöisesti noissa on joko tai. Tästä näkyy tuo luukku löytyvän.
Tuo on juuri sitä säästämistä mitä en ainakaan minä ymmärrä. Vuonna 99 kattoluukku (sähköinen/lasinen) maksoi 8.600mk ja ilmastointi man/aut 12.100mk/16.100mk. (lainaus ajovalo.net) Tuo auto on kuitenkin maksanut 175.500mk, joten kun ei oo rahat riittänyt ilmastoinnin ostoon niin olis kannattanut jättää koko auto ostamatta.
Kyllä ilmastointi on ihan ehdoton varuste ja mieluiten vielä mallia automaattinen. Avoautossa se on jo ihan toinen juttu.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa