Golf IV GTI 1,8T Tyyppiviat

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Juspe86
-
Viestit: 15
Liittynyt: 18.2.2010 16:35

Golf IV GTI 1,8T Tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Juspe86 » 20.2.2010 13:57

Olen ostamassa gti golffia niin kertokaa mitä kannattaa autosta tarkistaa ettei tule ostettua sikaa säkissä.

KKI
-
Viestit: 173
Liittynyt: 15.1.2009 15:39

golf gti

ViestiKirjoittaja KKI » 20.2.2010 23:08

No, kannattaa viedä katsastusasemalle kuntotarkastukseen, siellä selviää moni asia.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 21.2.2010 8:51

Tarkistuslistalle menee aika pitkälti ne samat perusasiat mitä muutenkin autoa ostettaessa, johtuuko joku ongelma sitten varsinaisesti tyyppiviasta vaatii yleensä vähän tarkempaa diagnoosia.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.2.2010 10:27

Ja kannattaa volkkaristina varautua siihen että ne ei ole vikoja vaan ominaisuuksia.

Juspe86
-
Viestit: 15
Liittynyt: 18.2.2010 16:35

ViestiKirjoittaja Juspe86 » 21.2.2010 11:15

Onko kellään ollut vaihdelaatikon kanssa ongelmia 1,8t:ssä?
Autossa jota olen ostamassa pitää kuulemma painelaakeri ääntä, mutta itse epäilen että ääni tulisi vaihdelaatikosta.

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 21.2.2010 11:39

Painelaakerihan hiljenee kun painaa kytkimen pohjaan.. vai oliko se just toisippäi :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 21.2.2010 12:07

Pääakselin laakereitahan noista on mennyt kans. Ääntelee hyvin samaan tyyliin, kuin painelaakerikin.

Juspe86
-
Viestit: 15
Liittynyt: 18.2.2010 16:35

ViestiKirjoittaja Juspe86 » 21.2.2010 14:25

Eikös painelaakeri pidä ääntä just kytkin painettuna?
Tuossa ääni kuuluu kytkin ylhäällä ja loppuu kun kytkimen painaa pohjaan siksi luulen että vika on laatikossa. Onko kuinka kova työ vaihtaa pääakselin laakerit?

Juspe86
-
Viestit: 15
Liittynyt: 18.2.2010 16:35

ViestiKirjoittaja Juspe86 » 21.2.2010 14:43

Auto on kuitenkin muuten mielestäni siisti kaikin puolin, mutta arvelluttaa toi laatikko että ei tulisi astottua niinsanotusti paskaan jos tuon auton ostaa.
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/3064842

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 21.2.2010 15:06

Melko erikoista ettei GTi:ssä ole edes manuaali ilmastointia.
Itse en henkilökohtaisesti laittaisi käsiä melkein 250tkm ajettuu gti kolperoon.

Juspe86
-
Viestit: 15
Liittynyt: 18.2.2010 16:35

ViestiKirjoittaja Juspe86 » 21.2.2010 15:32

Ilmastointi on mielestäni turha kun golffi on tulossa vain käyttikseksi ja kesäautosta ilmastointi löytyy.
Onko tällainen gti golffi sitten yleensä noilla kilometreillä jo aivan loppu?

tunppi
-
Viestit: 228
Liittynyt: 1.2.2009 12:19

ViestiKirjoittaja tunppi » 21.2.2010 16:01

riippuu aikaisemmista omistajista.onko huollot tehty,minkälaista käyttöä...käyty radalla rääkkäämässä...kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Juspe86
-
Viestit: 15
Liittynyt: 18.2.2010 16:35

ViestiKirjoittaja Juspe86 » 21.2.2010 16:49

Nykyinen omistaja ajanut kuulemma pääasiassa pitkää matkaa ja täydellinen huoltokirja löytyy. Huollot tehty säännöllisesti merkkiliikkeessä + kuntotarkastettu vajaa vuosi sitten.

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 21.2.2010 17:55

todellakin vaikuttaa miten pidetty..mulla on 266tkm ajettu ja ei näy missään noi kilometrit. Saksasta tuotu ja eka omistaja oli saksalainen tohtori :D..ja täydellinen huoltohistoria mikä on hyvä.

Juspe86
-
Viestit: 15
Liittynyt: 18.2.2010 16:35

ViestiKirjoittaja Juspe86 » 21.2.2010 18:04

Eipä tossa nykyisessäkään käyttiksessä golf -95 farkku kilometrit pahemmin näy kun mittarissa vain ja ajettu kuitenkin jo 297tkm

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.2.2010 18:12

Millä ajomäärällä noissa on ahtimet vaihtokunnossa?

Juspe86
-
Viestit: 15
Liittynyt: 18.2.2010 16:35

ViestiKirjoittaja Juspe86 » 21.2.2010 18:24

Eiköhän sekin riipu paljon kuinkapaljon on saanut kenkää ja onko öljyt vaihdettu säännöllisesti. Tietysti vielä sekin jos heti kovan kiihdyttelyn jälkeen on sammutettu ilman jälkikäyttöä.

Juspe86
-
Viestit: 15
Liittynyt: 18.2.2010 16:35

ViestiKirjoittaja Juspe86 » 21.2.2010 20:09

Vielä senverran että paljonko maksaa pääakselin laakerit? Ei varmaan löydy muutakun merkkiliikkeestä?

Juspe86
-
Viestit: 15
Liittynyt: 18.2.2010 16:35

ViestiKirjoittaja Juspe86 » 1.3.2010 18:24

Onko kaikissa 1,8T Golffeissa sähköinen tasauspyörästön lukko?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 1.3.2010 19:29

Eihän se EDS mikään varsinainen lukko edes ole. ABS:illa vaan hitaissa vauhdeissa (olikohan alle 40km/h) jarruttelee sutivaa pyörää, että saataisiin se toinenkin pyörä pyörimään... Ja joo, käsittääkseni kaikissa GTI:ssä tuo ominaisuus on.

Juspe86
-
Viestit: 15
Liittynyt: 18.2.2010 16:35

ViestiKirjoittaja Juspe86 » 1.3.2010 20:07

Kiitoksia tiedosta. Olen nyt viikon ajan omistanut gti golffin ja ihmetellyt tuota rutinaa mitä se pitää jos alkaa sutia. Mutta on ilmeisesti sitten normaalia. Laatikko pitäisi tässä lähiaikoina ottaa irti ja vaihtaa pääakselin laakerit, eipä autossa sitten muuta sanomista olekaan. Erittäin siisti muuten kaikinpuolin :).

Tuolta löytyy muutama edellisen omistajan ottama kuva http://moose.kuvat.fi/kuvat/VW+GTI+99/

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 1.3.2010 21:03

Juu se EDS, eli siis ABS:t siellä rutisee. Itsekin ihmettelin ja säikähdin ekaa kertaa omalla GTI:lläni liukkaalla ajellessa, että nytkö se hajosi. :D Tuo laatikon pääakselin laakeri (kytkimen puoleinen laakeri käsittääkseni se, mikä siellä alkaa rallattelemaan) on kuulemma aika yleinen vika. Jonkin verran noihin 1.8:iden laatikoihin niitä on vaihdeltu. Toki voihan se olla, että siellä rallattelee ihan vaan painelaakerikin, mistä näistä tietää...

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 2.3.2010 11:25

Melko erikoista ettei GTi:ssä ole edes manuaali ilmastointia.


Eipä se kovin erikoista ole kun ottaa huomioon että ainakin alkupään nelos GTi:ssä kattoluukku oli ilmastoinnin kanssa valinnainen varuste Suomessa, kai ne rahalla sai molemmat mutta pääsääntöisesti noissa on joko tai. Tästä näkyy tuo luukku löytyvän.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 2.3.2010 11:33

Eiköhän ne vuoden 3 lämmintä päivää jolloin sitä tarvisi pärjää ilman ilmastointiakin.

E:On ollut ja löytyy nykyisestäkin.
Viimeksi muokannut Sebastian, 2.3.2010 12:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 2.3.2010 12:20

Kyllä omasta mielestäni ilmastointi on sellainen varuste, joka tulee ainakin itselläni olemaan pakollinen varuste jokaisessa tulevassakin autossa. On niitä lämpimiä päiviä kesällä kuitenkin sen verran, että itseä ei kiinnosta hikoilla autossa pätkääkään. Eikä todellakaan kiinnosta ajaa autolla ikkunat auki, siinä ei mene ku niskat jumiin.
Tokihan nämäkin ovat tottumus- ja makuasioita, jotkut haluaa ajella huonosti lämmitetyllä saunalla mukavan avonaisen ikkunan suhinan säestämänä. Suurin osa ihmisistä, jotka ei ilmastointia "tarvitse", eivät ole koskaan omistaneet ilmastoitua autoa. Eihän sitä tarttee, jos ei tiedä paremmasta... ;)

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 2.3.2010 13:48

Melko erikoista ettei GTi:ssä ole edes manuaali ilmastointia.


Eipä se kovin erikoista ole kun ottaa huomioon että ainakin alkupään nelos GTi:ssä kattoluukku oli ilmastoinnin kanssa valinnainen varuste Suomessa, kai ne rahalla sai molemmat mutta pääsääntöisesti noissa on joko tai. Tästä näkyy tuo luukku löytyvän.

Tuo on juuri sitä säästämistä mitä en ainakaan minä ymmärrä. Vuonna 99 kattoluukku (sähköinen/lasinen) maksoi 8.600mk ja ilmastointi man/aut 12.100mk/16.100mk. (lainaus ajovalo.net) Tuo auto on kuitenkin maksanut 175.500mk, joten kun ei oo rahat riittänyt ilmastoinnin ostoon niin olis kannattanut jättää koko auto ostamatta.
Kyllä ilmastointi on ihan ehdoton varuste ja mieluiten vielä mallia automaattinen. Avoautossa se on jo ihan toinen juttu.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 2.3.2010 15:19

Joo kyllä mullakin nykysessä on molemmat mutta tuo oli lähinnä huomio miksi noin Suomi-Golfin kohdalla on varsin usein kun nuo varusteet oli jostain syystä valinnaiset.

Juspe86
-
Viestit: 15
Liittynyt: 18.2.2010 16:35

ViestiKirjoittaja Juspe86 » 2.3.2010 19:13

Golf on minulla käytössä vain talvisin ja sadekeleillä joten mielestäni ilmastointi on turha. Kesäautosta kun löytyy ilmastointi ja targa kattokin vielä niin tuskin sielä tarvii hikoilla.

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 2.3.2010 21:12

Trans-Amillako ei voi ajaa sadekelillä? Ihme paskoja nuo amerikkalaiset :D

Juspe86
-
Viestit: 15
Liittynyt: 18.2.2010 16:35

ViestiKirjoittaja Juspe86 » 2.3.2010 21:33

Tottakai voisi jos haluaisi mutta auto on näyttelykuntoinen ja ajossa vain kauniina kesäpäivinä. Eikä juuri tee mieli lähteä ajamaan sillä 5km kurapaska hiekkatietä sateella.

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 2.3.2010 21:37

Mitenkäs jos sade yllättää kesken ajon? Panikoit ja ajat puuhun? :D Takakontissa on varmasti pressu mukana, että voit peitellä kikottimes tienvarteen ettei vaan auto pääse kastumaan. Voikohan tuollaista kansallisaarretta edes pestä?

Edit: Meillä on täälläpäin ihan asfalttiteitä

Juspe86
-
Viestit: 15
Liittynyt: 18.2.2010 16:35

ViestiKirjoittaja Juspe86 » 2.3.2010 21:42

Joopa joo. Talli sattuu olla siellä 5km päässä hiekkatien takana. Eikä muuten ole ongelmaa sateella ajon kanssa paitsi että kova työ pestä auton alusta kurapaskasta kun on myös pohja ja kaikki alustan osat juuri maalattu..


Mutta eiköhän yritetä pysyä aiheessa kuitenkin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa