Vento tyhjäkäynti heijaa
Valvoja: ffp jäsenet
Vento tyhjäkäynti heijaa
Elikkä venootissa ollut jo vähän pitemmän aikaa semmosta vikaa että heijaa tyhjäkäyntiä. Välillä kierrokset nousee jopa 3000 ja sitten välillä 2000 välillä 1000 ja joskus sen alle. Huomaan sen aina kun valoissa oottelen vihreää... Toki kierrokset laskee kun nostaa vähän kytkintä ja antaa hieman vetoa ja painaa kytkimen takas alas niin sillo käy normaalisti. Kotia tuossa ajelin ja pihalla annoin olla vähän aikaa olla käynnissä noh kierrokset taas heijjaa 1500 melkein sammuksiin mutta ei silti sammu<-- tämä siis kuin vähän kaasuttelin kokeeksi. Mikähän on vikana? Oisko tulpat? onko kellään ollu vastaavan laisia ongelmia?
tai se surullisen kuuluisa kumilaippa,voi olla menossa rikkipoikki ;)
Niin, tuokin on mahdollista, kokeile käännellä sitä "kaasaria" eripuolille silleen varovaisesti, jos käynti muuttuu, vika vois olla se kumilaippa.
Mulla oli Seatissa samantyyppisiä ongelmia, ilmeisesti se kaasuläpän asentoanturi oli rikki. Mutta se taas oli ominaisuus...
Säädin jakajaa hieman liikaa jompaankumpaan suuntaan, en nyt muista kumpaan, mutta siitä aiheutui juuri tuollainen ongelma, eli kävi kierroksilla, eikä meinannut laskea millään. Taas kun laittoi vaihteen silmään ja päästi hieman kytkintä, kierrokset putos sinne 1000 rpm. muuten kone kävi todella hienosti. eli kannattaa se ajoitus tarkistaa...
Kumilaippa on sen "kaasarin" ja imusarjan välissä. 2x2 liittimellä tarkotetaan varmaan diagnostiikka pistoketta josta voi lukee vikakoodit.
edit. tuossa alempana oliki juttua tuosta http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=131599
edit. tuossa alempana oliki juttua tuosta http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=131599
vento on yksipisteruisku, samanlainen kuin golffin RP kone. (oletan)
itelläni oli samat oireet ja vika oli monen summa:
-kumilaippa oli rikki takaa
-lambda anturin johto poikki ja signaalipiuha otti maihin
-paineensäädin (ruiskun sisällä) oli tukossa
-alipaine letkut tukossa ja sulanu (oli viety pakosarjan päältä)
-tulpilla ajettu miljoona =)
-virranjakajan pyörija oli hapettunu
-ilmansuodattimesta ei menny ilma läpi edes paineilmalla =)
-bensansuodatin tukossa
-tyhjäkäyntimoottori rikki
-väärät tulpanjohdot
ja nää kaikki kun korjattiin/vaihdettiin ni auto oli kuin uusi =)
toivottavasti näistä on jotain apuja=)
itelläni oli samat oireet ja vika oli monen summa:
-kumilaippa oli rikki takaa
-lambda anturin johto poikki ja signaalipiuha otti maihin
-paineensäädin (ruiskun sisällä) oli tukossa
-alipaine letkut tukossa ja sulanu (oli viety pakosarjan päältä)
-tulpilla ajettu miljoona =)
-virranjakajan pyörija oli hapettunu
-ilmansuodattimesta ei menny ilma läpi edes paineilmalla =)
-bensansuodatin tukossa
-tyhjäkäyntimoottori rikki
-väärät tulpanjohdot
ja nää kaikki kun korjattiin/vaihdettiin ni auto oli kuin uusi =)
toivottavasti näistä on jotain apuja=)
Minkä väriset johdot lambdalta lähtee ventosta lambdan liittimen jälkeen eculle?
Joku edellinen omistaja käyttänyt sokeripaloja kytkentään, joten täytyy nekin nyt tarkistaa kun ei tunnu mistään vikaa löytyvän korkeisiin päästöihin.
Sininen ja musta johto lähtee johtosarjan puolelta, lambdan puolelta taas molemmat mustia.
Sininen tällä hetkellä signaali ja musta maa. Hakuakin yritin, mutta aika heikoin tuloksin.
Joku edellinen omistaja käyttänyt sokeripaloja kytkentään, joten täytyy nekin nyt tarkistaa kun ei tunnu mistään vikaa löytyvän korkeisiin päästöihin.
Sininen ja musta johto lähtee johtosarjan puolelta, lambdan puolelta taas molemmat mustia.
Sininen tällä hetkellä signaali ja musta maa. Hakuakin yritin, mutta aika heikoin tuloksin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa