Vento tyhjäkäynti heijaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Sipowitz
-
Viestit: 128
Liittynyt: 17.4.2009 15:23

Vento tyhjäkäynti heijaa

ViestiKirjoittaja Sipowitz » 28.1.2010 13:39

Elikkä venootissa ollut jo vähän pitemmän aikaa semmosta vikaa että heijaa tyhjäkäyntiä. Välillä kierrokset nousee jopa 3000 ja sitten välillä 2000 välillä 1000 ja joskus sen alle. Huomaan sen aina kun valoissa oottelen vihreää... Toki kierrokset laskee kun nostaa vähän kytkintä ja antaa hieman vetoa ja painaa kytkimen takas alas niin sillo käy normaalisti. Kotia tuossa ajelin ja pihalla annoin olla vähän aikaa olla käynnissä noh kierrokset taas heijjaa 1500 melkein sammuksiin mutta ei silti sammu<-- tämä siis kuin vähän kaasuttelin kokeeksi. Mikähän on vikana? Oisko tulpat? onko kellään ollu vastaavan laisia ongelmia?

rele
-
Viestit: 60
Liittynyt: 9.2.2007 16:01

ViestiKirjoittaja rele » 28.1.2010 17:12

Ja moottori on DIESEL vai ??

Sipowitz
-
Viestit: 128
Liittynyt: 17.4.2009 15:23

ViestiKirjoittaja Sipowitz » 29.1.2010 15:13

1.8 bensalaitos

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 30.1.2010 3:45

^/^^ Melkeimpä arvattavissa osastosta: "Tekniikka - Bensa" , mutta onkos moottorikoodi tiedossa?
Golfien tyhjäkäytihäiriöistä löytyy paljon juttua, kunhan vain osaa hekea.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 1.2.2010 15:52

Ilmamäärämittari, kaasuläppä, tyhjäkäyntiventtiili ja alipainevuodot ainakin aiheuttaa heijaavaa tyhjäkäyntiä.

tto4121
-
Viestit: 21
Liittynyt: 27.1.2010 18:58

ViestiKirjoittaja tto4121 » 7.2.2010 13:46

Samanlaista vikaa oli omassa Golfissa ja vika korjaantui kaasuläpän puhdistuksella ja sen säätämisellä Vag-Comilla. Onnistuu mielestäni ilman Vag-Comiakin.. Eli ei muuta kuin ilmansuodattimen ja imuilman putkia seuraamaan kaasuläpälle asti, koje irti, puhdistus, koje kiinni ja baanalle.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 7.2.2010 13:47

^ Huom, kyseessä siis Vento. Eli ei taida pystyä paljoa kaasuläppää VAG-Comilla säätämään... :)

Sipowitz
-
Viestit: 128
Liittynyt: 17.4.2009 15:23

ViestiKirjoittaja Sipowitz » 24.2.2010 21:39

Miten tuo ilmämäärämittari puhistetaan ja missäpäin se sijaitsee. Pystyykö tyhjäkäynti venttiiliä jotenki säätämään? mistäpä kattelen ne alipainevuodot?

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 25.2.2010 11:18

ei taida ventosta ilmamittareita löytyä, ainakin jos kyseessä oli se monojetti...

Todennäköisimmin, siinä voi olla ajoituksessa häikkää, kaasuläppä anturi rikki/likainen. Pitäs ventossakin olla ainakin se 2x2 liitin siellä jonkun läpyskän alla.

timetuned
-
Viestit: 256
Liittynyt: 20.7.2008 15:40

ViestiKirjoittaja timetuned » 25.2.2010 18:50

tai se surullisen kuuluisa kumilaippa,voi olla menossa rikkipoikki ;)

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 25.2.2010 19:39

tai se surullisen kuuluisa kumilaippa,voi olla menossa rikkipoikki ;)


Niin, tuokin on mahdollista, kokeile käännellä sitä "kaasaria" eripuolille silleen varovaisesti, jos käynti muuttuu, vika vois olla se kumilaippa.

Mulla oli Seatissa samantyyppisiä ongelmia, ilmeisesti se kaasuläpän asentoanturi oli rikki. Mutta se taas oli ominaisuus...

Säädin jakajaa hieman liikaa jompaankumpaan suuntaan, en nyt muista kumpaan, mutta siitä aiheutui juuri tuollainen ongelma, eli kävi kierroksilla, eikä meinannut laskea millään. Taas kun laittoi vaihteen silmään ja päästi hieman kytkintä, kierrokset putos sinne 1000 rpm. muuten kone kävi todella hienosti. eli kannattaa se ajoitus tarkistaa...

Sipowitz
-
Viestit: 128
Liittynyt: 17.4.2009 15:23

ViestiKirjoittaja Sipowitz » 25.2.2010 20:23

Mikä kumilaippa ja missä se sijaitsee??? Ja mikä 2x2 liitin?

Antti_L
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.10.2004 18:50

ViestiKirjoittaja Antti_L » 25.2.2010 20:37

Kumilaippa on sen "kaasarin" ja imusarjan välissä. 2x2 liittimellä tarkotetaan varmaan diagnostiikka pistoketta josta voi lukee vikakoodit.

edit. tuossa alempana oliki juttua tuosta http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=131599

Sipowitz
-
Viestit: 128
Liittynyt: 17.4.2009 15:23

ViestiKirjoittaja Sipowitz » 25.2.2010 21:03

Mistä saan tuon 2x2 liittimen oletettavasti se pitää johonki tietokoneeseen kytkeä... Miten on missä tuossa venootissa on alipaineletkut? net jos kattoisi samalla. Entä vaikuttaako tulppien vaihto mitenkään. Näytti olevan aika karstaset kun käytin auki ja puhistin.

weikka
-
Viestit: 174
Liittynyt: 16.2.2010 15:59

ViestiKirjoittaja weikka » 5.3.2010 13:26

vento on yksipisteruisku, samanlainen kuin golffin RP kone. (oletan)

itelläni oli samat oireet ja vika oli monen summa:
-kumilaippa oli rikki takaa
-lambda anturin johto poikki ja signaalipiuha otti maihin
-paineensäädin (ruiskun sisällä) oli tukossa
-alipaine letkut tukossa ja sulanu (oli viety pakosarjan päältä)
-tulpilla ajettu miljoona =)
-virranjakajan pyörija oli hapettunu
-ilmansuodattimesta ei menny ilma läpi edes paineilmalla =)
-bensansuodatin tukossa
-tyhjäkäyntimoottori rikki
-väärät tulpanjohdot

ja nää kaikki kun korjattiin/vaihdettiin ni auto oli kuin uusi =)

toivottavasti näistä on jotain apuja=)

ExPReS
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.7.2003 15:55

ViestiKirjoittaja ExPReS » 25.4.2010 12:23

Minkä väriset johdot lambdalta lähtee ventosta lambdan liittimen jälkeen eculle?

Joku edellinen omistaja käyttänyt sokeripaloja kytkentään, joten täytyy nekin nyt tarkistaa kun ei tunnu mistään vikaa löytyvän korkeisiin päästöihin.

Sininen ja musta johto lähtee johtosarjan puolelta, lambdan puolelta taas molemmat mustia.

Sininen tällä hetkellä signaali ja musta maa. Hakuakin yritin, mutta aika heikoin tuloksin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 60 vierailijaa