nyt tarvittais vinkkejä/tietoa kun tänään syttyi öljynvarotusvalo (öljyillä ajettu n.3tkm) öljyt tosiaan oli alarajalla mut ei näkynyt mitään ulkosia vuotoja eikä putkestakaan kyllä sinistä tupruta!?
Mihinkä öljy voi kadota tuollaisilla kilometreillä?!
Mitä öljyä porukka on käyttäny? Itsellä on nyt mobilin 0w-40
2.8 3BG passatin öljynkulutus
Valvoja: ffp jäsenet
veikkaisin että syy on just tossa öljyssä jos ekaa kertaa kokeilet. Olen kokeillut aikanaan mobilin öljyjä yhdessä turbo vehkeessä ja 1000km välein piti lisätä kun oli alarajassa.
vaihdoin castrolin saman viskositeetin öljyt seuraavaksi ja koko vaihtovälillä ei laskenut pinta.
kokeilin octaviassa muutamaa vuotta myöhemmin muistaakseni just mobilia taas ja 3000km jälkeen oli alarajassa. Nykyään käytän Nesteen öljyjä, hyvin pysyy sisällä eikä tarvitse lisäillä vaihtovälin aikana.
vaihdoin castrolin saman viskositeetin öljyt seuraavaksi ja koko vaihtovälillä ei laskenut pinta.
kokeilin octaviassa muutamaa vuotta myöhemmin muistaakseni just mobilia taas ja 3000km jälkeen oli alarajassa. Nykyään käytän Nesteen öljyjä, hyvin pysyy sisällä eikä tarvitse lisäillä vaihtovälin aikana.
ahaa. auto on ollut ennen longlife huoltovälillä mut itse oon nyt päättänyt siirtyä "normaalin" öljyn käyttöön ja vaihtaa 15tkm välein tosin nyt en päässy noilla mobilin öljyillä kun sen vähä reilun 3tkm.
Täytyy nyt viä kurkata auton alle että näkyykö märkää normaalia enempää. Ei ainakaan käryä mitenkään.
Täytyy nyt viä kurkata auton alle että näkyykö märkää normaalia enempää. Ei ainakaan käryä mitenkään.
Minullakin tuooma pasuuna vei LongLife huoltoväleilla runsaasti öljyä ( reilut 10 litraa/huoltoväli), kun vaihdoin huoltovälin 15tkm ja öljyiksi mobilin 0w-40 öljyn, niin pari ensimmäistä huoltokertaa tuo vei öljyä vielä jonkinverran, mutta nyt on öljyn syönti loppunut oikeastaan kokonaan ( en tiedä vaikuttiko sekin jonkinverran, kun vaihdoin uuden öljykorkin värikkäällä öljykannun kuvalla, jossa on parannettu hengittävyyttä)
Omaan 2.8:n (ACK) kun joskus kokeilin Castrolin 0W-40:stä, niin alkoi jumalaton kulutus verrattuna 5W-40:n Shelliin tai Mobiliin.
Ei vissiin tykännyt tuosta ollenkaan. Öljynvaihdon yhteydessä ekalla käynnistyksellä venttiilit kolisivat niin että pelotti -> ei ikinä ennen eikä jälkeen samaa ongelmaa 5W-40:llä.
Muuten tuo "vanhus" syö kyllä pari desiä tai enemmänkin per 1tkm (jos huohotus pahasti tukkeessa voi "hengittää" venttiilinkansien tiivisteiden välistä, mutta menekki tosiaan ei ole kuvatun kaltaista ;) ).
Ei vissiin tykännyt tuosta ollenkaan. Öljynvaihdon yhteydessä ekalla käynnistyksellä venttiilit kolisivat niin että pelotti -> ei ikinä ennen eikä jälkeen samaa ongelmaa 5W-40:llä.
Muuten tuo "vanhus" syö kyllä pari desiä tai enemmänkin per 1tkm (jos huohotus pahasti tukkeessa voi "hengittää" venttiilinkansien tiivisteiden välistä, mutta menekki tosiaan ei ole kuvatun kaltaista ;) ).
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa