2.8 3BG passatin öljynkulutus

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

niema
-
Viestit: 31
Liittynyt: 28.7.2009 18:16

2.8 3BG passatin öljynkulutus

ViestiKirjoittaja niema » 21.1.2010 19:54

nyt tarvittais vinkkejä/tietoa kun tänään syttyi öljynvarotusvalo (öljyillä ajettu n.3tkm) öljyt tosiaan oli alarajalla mut ei näkynyt mitään ulkosia vuotoja eikä putkestakaan kyllä sinistä tupruta!?
Mihinkä öljy voi kadota tuollaisilla kilometreillä?!
Mitä öljyä porukka on käyttäny? Itsellä on nyt mobilin 0w-40

jozpen
-
Viestit: 39
Liittynyt: 20.10.2009 17:14

ViestiKirjoittaja jozpen » 21.1.2010 20:17

veikkaisin että syy on just tossa öljyssä jos ekaa kertaa kokeilet. Olen kokeillut aikanaan mobilin öljyjä yhdessä turbo vehkeessä ja 1000km välein piti lisätä kun oli alarajassa.
vaihdoin castrolin saman viskositeetin öljyt seuraavaksi ja koko vaihtovälillä ei laskenut pinta.
kokeilin octaviassa muutamaa vuotta myöhemmin muistaakseni just mobilia taas ja 3000km jälkeen oli alarajassa. Nykyään käytän Nesteen öljyjä, hyvin pysyy sisällä eikä tarvitse lisäillä vaihtovälin aikana.

niema
-
Viestit: 31
Liittynyt: 28.7.2009 18:16

ViestiKirjoittaja niema » 21.1.2010 20:20

ahaa. auto on ollut ennen longlife huoltovälillä mut itse oon nyt päättänyt siirtyä "normaalin" öljyn käyttöön ja vaihtaa 15tkm välein tosin nyt en päässy noilla mobilin öljyillä kun sen vähä reilun 3tkm.
Täytyy nyt viä kurkata auton alle että näkyykö märkää normaalia enempää. Ei ainakaan käryä mitenkään.

Obscenity
-
Viestit: 9
Liittynyt: 9.8.2009 23:46

ViestiKirjoittaja Obscenity » 22.1.2010 7:53

Laita suosiolla vähän paksumpaa tavaraa. Moneen kertaan todettu, et ei tossa koneessa öljyt sisällä pysy :)

itellä taitaa olla Castol Magnatec 10W-40 jos en väärin muista...

niema
-
Viestit: 31
Liittynyt: 28.7.2009 18:16

ViestiKirjoittaja niema » 22.1.2010 10:05

no tuota castrollia ajattelinen kans seuraavaks koekilla 5W-40 tai 10W-40.
Joutuuko tuota 10W:tä lisäileen vaihtovälillä?

Mr_SMith
-
Viestit: 30
Liittynyt: 31.10.2005 12:24

ViestiKirjoittaja Mr_SMith » 22.1.2010 11:25

Minullakin tuooma pasuuna vei LongLife huoltoväleilla runsaasti öljyä ( reilut 10 litraa/huoltoväli), kun vaihdoin huoltovälin 15tkm ja öljyiksi mobilin 0w-40 öljyn, niin pari ensimmäistä huoltokertaa tuo vei öljyä vielä jonkinverran, mutta nyt on öljyn syönti loppunut oikeastaan kokonaan ( en tiedä vaikuttiko sekin jonkinverran, kun vaihdoin uuden öljykorkin värikkäällä öljykannun kuvalla, jossa on parannettu hengittävyyttä)

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 22.1.2010 15:21

Omaan 2.8:n (ACK) kun joskus kokeilin Castrolin 0W-40:stä, niin alkoi jumalaton kulutus verrattuna 5W-40:n Shelliin tai Mobiliin.

Ei vissiin tykännyt tuosta ollenkaan. Öljynvaihdon yhteydessä ekalla käynnistyksellä venttiilit kolisivat niin että pelotti -> ei ikinä ennen eikä jälkeen samaa ongelmaa 5W-40:llä.

Muuten tuo "vanhus" syö kyllä pari desiä tai enemmänkin per 1tkm (jos huohotus pahasti tukkeessa voi "hengittää" venttiilinkansien tiivisteiden välistä, mutta menekki tosiaan ei ole kuvatun kaltaista ;) ).

Tero L
-
Viestit: 1384
Liittynyt: 25.1.2004 16:10

ViestiKirjoittaja Tero L » 22.4.2014 17:59

Passattiin pitäisi viikonloppuna vaihtaa öljyt. Onko muita öljyjä kokeiltu, vai pitäisikö mennä jollain yllä mainituilla 5w-40 tai 10w-40 litkuilla? Onko öljypohjan pultti normi 6 kulma kannalla vai esim. torxilla?
Autona -98 v6 passat.

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 23.4.2014 11:10

Sanoisin että toi 5W-40 on ainakin semmosta perusvarmaa öljyä. Tyhjennysproppu on kuusiokantainen, 19mm muistaakseni.

Tero L
-
Viestit: 1384
Liittynyt: 25.1.2004 16:10

ViestiKirjoittaja Tero L » 23.4.2014 14:38

Kiitän tiedoista.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa