Suomen tehokkain g-laader

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

vitor
-
Viestit: 123
Liittynyt: 8.11.2009 17:54

Suomen tehokkain g-laader

ViestiKirjoittaja vitor » 8.11.2009 18:22

Suomen tehokkain laaderi hakusessa.kellään dynolappuja omista laadereista?omasta corradosta ois tarkotus saaha 280hp

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 8.11.2009 18:52

Mitä olet tekemässä omaasi, arp pultit, paremmant kkanget, männät, uusi ruisku yms?
280hp on todella todella kova tavoita g-laderilla.

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 8.11.2009 18:56

Onhan ne noista suuressa maailmassa nykässy 300+ tehoja, ei mikään mahdottomuus mutta ei ehkä järkevääkään.. tosin varmaan ihan ok jos omistaa ison tallin jossa autonosturi ja kunnon työkalut, varaosatarjontaa löytyy naapurista ja pohjattomasta lompakostakaan ei liene haittaa ;-)

En halua masentaa, eiku paina täysillä päälle vaan :)

vitor
-
Viestit: 123
Liittynyt: 8.11.2009 17:54

ViestiKirjoittaja vitor » 8.11.2009 19:09

Ens kesäksi tulossa wössnerin männät,spm kanget,acl laakerit,uusi imusarja,supersprintin pakosarja jne.joku oli täällä penkittäny,aika pienillä muutoksilla 245hp.vakio pakosarja,imusarja ja digifantti lastulla.joten luulis kivasti tulevan lisää tehoa esim.kannen laitolla ja imusarjalla.bensapuolelle vaan 441cc suuttimet ja walbron bensapumppu.

pioneer86
-
Viestit: 76
Liittynyt: 27.9.2006 12:19

ViestiKirjoittaja pioneer86 » 8.11.2009 21:49

kyl toi vaatii aika paljon muutoksia tohon 245hv.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 8.11.2009 21:51

20-venttiilisellä moottorilla ovat maailmalla ainakin ottaneet ihan kunnon tehoja.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 8.11.2009 21:54

http://www.rpm-tuning.com/en/g-lader/g60-powerkit-5.htm

Siitä valmis paketti.
Juutuupissa on video missä mainitaan et ois 345hp G-ahdetussa moottorissa. Paikkansapitävyydestä ei ole tietoa. Mutta noihin tehoihin tarvii tehdä reilusti muutoksia.

vitor
-
Viestit: 123
Liittynyt: 8.11.2009 17:54

ViestiKirjoittaja vitor » 8.11.2009 21:57

No niin no jonku verran tietty aina tarttee tehä jos tehoa haluaa,mut vakio imu ja pakosarja siinä oli.digifantin korvaamisellaki luulis aika hyvin tehot ja koneen ikä parantua.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 8.11.2009 22:04

Noille tehoille helpoimmalla pääsee kun vaihtaa moniventtiilikannen. Tarvii aika paljon tehdä tuolle kasitappiselle et saa sen virtaamaan riittävän hyvin.

vitor
-
Viestit: 123
Liittynyt: 8.11.2009 17:54

ViestiKirjoittaja vitor » 8.11.2009 22:22

Se ois kyllä kaikkein järkevintä.ajattelin kuiteski kysyä kosuselta mitä kustantasi kannen teko,saa ens kesän kuitenki vakiokansi palvella.itseä kiinnostaa vaan et mitä tuosta kasitappisesta saa irti.jos pääsis ens kesäna kokeilemaan mitä saa irti suhteellisen pienillä kikoilla.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 9.11.2009 6:40

Hattua nostan jos sinun tietotaidoilla saat 280hp 8v G60 koneesta, tekstien perusteella et kumminkaan ole hirveän kokenut moottorin virittäjä. Ihan sinun listauksesta mitä osia meinaat laittaa, huomaa ettei hirveästi ole käsitystä asiasta. Esim supersprint ei muistaakseni tee mitään pakosarjaa mikä riittäisi lähellekkään 280hp 8v moottoriin.

Tuolla RPM:n kitillä ei varmasti saa 283heppaa irti, mikäli asentaa vakiokonetilaan nuo osat.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 9.11.2009 7:47

Esim supersprint ei muistaakseni tee mitään pakosarjaa mikä riittäisi lähellekkään 280hp 8v moottoriin.


Millanen sen sitte pitäis olla, ettei jää pakosarjasta kiinni?

42mm putkilla ja 2,5"kollektorilla olevia on ja löytyy..[/code]

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 9.11.2009 8:02

kyllä tuo 42 putkella olevan luulis jo riittävän,mutta kansi pitää olla myös sitten tälle putkikoolle tarkoitettu.G-ladderi ja muissa remmiahdetuissa korostuu pakopuolen toimivuuden tarve erityisen paljon mutta silti 280hv alkaa olemaan G:lle jo suht paljon.Ehkä tulee,ehkä ei.Turha luetella jotain hienoja erikoismäntiä ja veivejä jos ilmaa ei saada koneen läpi riittävästi elikä imusarja,kansi ja pakosarja kuntoon,ruiskuksi joku järkevä säädettävä ( tähän en ota kantaa ).
Noita kansia tekee sitten muutkin kuin kosunen.Joistain paikoista saa vieläpä keraamipinnoitteet koko moottoriin samaan rahaan mitä pelkkä kansi maksaa jossain..

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 9.11.2009 9:15

Olikos täällä jotain dataa paljon vakio 40mm venttiilillä on saatu 8v kansi virtaa?

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 9.11.2009 10:34

42primääreillä ja 63mm kollektroilla rupeaa jo saamaan riittävästi pakokaasuja ulos, ei joskus löytynyt tuollaista supersprintiltä omien kyselyjen mukaan, toki niistä on aikaa...

Ottakaa huomioon että 280hp G-lader motissa pitää moottorin hengittävyys olla reilusti yli 300hp, koska ahtinmen pyörittely syö vauhtipyörätehosta aika reilusti.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 9.11.2009 11:13

Hieman aiheeseen vedoten eli virtaavaan pakosarjaan..Onkos joku törmännyt mk2/passat B3 syncroon menevään hyvään pakosarjaan? Yksi ainoa malli ajoittain kummittelee Ebayssa, ja "sopivalla hinnalla". Näyttääkö tuo kokeneempien silmiin kuinka isolta, veikkaanko et sekundäärit eivät ole paljon 55mm isompia? Mutta tuohan on hieman erilainen kun jatkuu kahdella hetken pidempään kuin 2wd:ssä.

Aiheeseen lisää liittyen. Vakio g60-nokan parantaminen hiomalla? Neuvoja, ohjeita, v**tuilua? Hinta on kuitenkin hieman eri kuin uuden nokan. Noin niinkuin kokeiluksi.

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 9.11.2009 13:03

Ainenkin 1.9td:n kansi virtaa 36mm imuvenalla noooiin 155cfm ja 41 imuvenalla mennään tuonne 170 nurkille,tai hieman ylikin..Bensan kansi on hieman helpompi saada virtaamaan kunnolla

http://i434.photobucket.com/albums/qq68 ... slappu.jpg

Tässä kannessa pyrittiin parantamaan pelkkästään osanostoaluetta koska sillä se teho tehdään näissä laitteissa,ja taas toisaalta tuo imuvena pidettiin vakiokokoisena ( pienihän se on = /

vitor
-
Viestit: 123
Liittynyt: 8.11.2009 17:54

ViestiKirjoittaja vitor » 9.11.2009 15:35

sen näkee sitte mite pitkälle tuo pakosarja riittää,aika moni paikka rupee ensi ahistamaan.ensin pitää saaha alakerta kuntoon ja kestämään.joo en oo pahemmin viritelly,mut kaikenhan oppii tekemällä.

vitor
-
Viestit: 123
Liittynyt: 8.11.2009 17:54

ViestiKirjoittaja vitor » 9.11.2009 16:36

mites tuo välijäähy,hommasin 500x160x90 cuulerin2.5"lähöillä.pitäs riittää?

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 11.11.2009 17:29

ja lukemalla oppisi enemmän.
Ne on saaneet 300hv irti 20v kannella jenkeissä, nämä oli 9.5:1 rutuilla ja muutenkin viilattuja vekottimia, ensin rakennettu vaparina virtaamaan kunnolla ja sitten lyöty g kupeeseen (joka oli aivan tyhmää imo).
PG kansi virtaa imupuolelta 170hv ja pako 120-140hv, hieman heittoja ollut kansissa.
Itsellä oli kanssa kauheat haaveet ja into kun oman PG motin sain mutta aika äkkiä tuli seinä vastaan.
Tuommoisesta pg-motista on hengitetty ulos [email protected], laputkin oli jossain mulla, nyt en vaan löydä. Ahtimena holset hx40 joten mitenhän Geessä riittää edes tuotto? epäilen.

jos haluat innolla virittää niin multa löytyy aihiota edelleen, 16vT kone ja paljon muutakin mutta tietty ne maksaakin jotain eli parin sadan euron hinnoilla ei kannata tulla puheille. Tietty olet jo upottamassa puheista päätellen 5k€ joten kannattaa miettiä ostaisiko multa koneen josta tuo 300hv lähtee helposti :)

Morkai
-
Viestit: 21
Liittynyt: 18.4.2004 19:17

ViestiKirjoittaja Morkai » 11.11.2009 18:01

Niin, olikos tässä nyt sitten puhe VR6:n ahdistamisesta G-laderilla. Eikö tuo tehotavoite ole ihan linjassaan maltillisilla ahdoilla.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 11.11.2009 18:40

niin, kun tuossa nyt monessakin kohtaa on suorasti ja epäsuorasti viitattu että G60 on huono virityskohde, eikös se ole lähinnä kansi (ja moottorinohjaus) joka siinä tosiaan on huonoa?
Itse ahdin lienee ihan ok? ainakin paineita sillä saa aikaan. No tietty jos on paremmin hengittävä kansi niin kyllähän nekin taitaa tippua sitten sitämukaa..

Ainakin itse käsittänyt niin, että jos tuota käy virittämään, niin ahdin on niitä viimeisiä mitä tarvii vaihtaa.

vitor
-
Viestit: 123
Liittynyt: 8.11.2009 17:54

ViestiKirjoittaja vitor » 11.11.2009 20:43

kaikista tärkeintä olis saaha laaja vääntöalue,eli iha laaderilla mennään. t-tech:paljonko sait omasta laaderista irti.kaikki vinkit on tervetulleita,varsinkin jos jollain kokemuksia moottorinohjauksesta,imusarjan rakentamisesta yms.mites tuo puristus?oon aina eläny siinä uskossa et joku 8.0 puristus olis optimaalinen,siis ettei sitä viritettäessä ainakaan nosteta?mielipiteitä kaivataan,joskin asiallisia semmoisia.

kairaaja
-
Viestit: 5
Liittynyt: 6.4.2007 16:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja kairaaja » 13.11.2009 0:10

Milläköhän paineella nuo ilmoitetut virtauslukemat ovat tulleet? Eivät ainakaan 10" .

Siis multahan toki voipi kysellä kannen teko hintoja, mutta vaan puhelimessa. Toki tuollainen 8v kansi on erittäin tuttu kapistus.

0400-510138 Kosunen

vitor
-
Viestit: 123
Liittynyt: 8.11.2009 17:54

ViestiKirjoittaja vitor » 13.11.2009 15:33

pitää soitella.aikas mielenkiintonen tuo amw:n wrc imusarja,eikä oo pahan hintanen,vielä ku ois tiggi millä hitsata.niin tuo supersprintin pakosarjan putket oli 38-45-60.onko tuo tosiaan liian pieni?

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 13.11.2009 21:10

kairaaja : juu,kyllä mennään 10" vesipatsaalla jos aletaan yleistämään näitä virtausarvoja.itsehän mitaan yleensä isommalla ja skaalaan alaspäin niin ei tule yllätyksiä....

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 13.11.2009 22:40

Mitä järkeä on upottaa kasitappi kanteen tolkuttomasti rahaa saamatta siitä kuitenkaan hyvää? +Imu ja pakosarja samalla puolella tuottaa omat lämpötila ja ahtaus ongelmansa.
Osta multa 20v kansi AEB lohko (+kampura ja veivit), johon käy kaikki Geen apulaitteet kiinni suoraan. Siihen tää http://img371.imageshack.us/i/himoskuvia047rq0.jpg/ imusatsi, niin 1bar paineella menee 250hv rikki köykäsesti.

vitor
-
Viestit: 123
Liittynyt: 8.11.2009 17:54

ViestiKirjoittaja vitor » 14.11.2009 15:26

luulis tuon 250 menevän 1baarilla rikki kasitappisellakin.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 14.11.2009 16:19

Harisen taikadynossa voi mennä, muualla ei.

vitor
-
Viestit: 123
Liittynyt: 8.11.2009 17:54

ViestiKirjoittaja vitor » 14.11.2009 17:34

paljon tosta 20v koneesta saa 1baarilla.kieltämättä mielenkiintonen kone,mut kasitappisessa on jo jonku verran rahaa kiinni,ni siksi ajattelin laittaa tuota pg:tä.onko toi harisen penkki huono?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 15.11.2009 1:19

Harisen taikadynossa voi mennä, muualla ei.

http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=51486.0

vitor
-
Viestit: 123
Liittynyt: 8.11.2009 17:54

ViestiKirjoittaja vitor » 15.11.2009 9:22

melkosia heittoja nuissa dynoissaki on.kaveri tuossa kauppasi megasquirtia,onko kukaan asentanu tuota laaderiin?

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 15.11.2009 10:01

Taitaa olla 8V ja 16V turboissa nuo megat. Vortexilta löytyy ainakin nuo:

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4328481

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4411947

vitor
-
Viestit: 123
Liittynyt: 8.11.2009 17:54

ViestiKirjoittaja vitor » 16.11.2009 11:13

sitte vähän bensapuolta.walbron pumppu on jo hankittu,mut vakiot 255?suuttimet ei vissiin riitä mihinkään.ht-tunella ois aika halvalla 391 suuttimet,riittääkö nuo vai pitäskö olla isommat?

tounigee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 20.10.2007 23:05

ViestiKirjoittaja tounigee » 16.11.2009 17:42

Suomen tehokkain laaderi hakusessa.kellään dynolappuja omista laadereista?omasta corradosta ois tarkotus saaha 280hp


Soitappa Erwin weberille ja kysy, että mitä tekivät tuolle rallyelle kun siinähän oli 280hv/320nm G-Ahtimella. Eli on Mahdollista saada nuo tehot autostasi. Eihän sulla luultavasti vaan ole ihan samanlaista tiimiä/rahoja takanasi ainakin veikkaisin =)

http://www.rallye-info.com/carspecs.asp?car=285

vitor
-
Viestit: 123
Liittynyt: 8.11.2009 17:54

ViestiKirjoittaja vitor » 16.11.2009 18:36

enempi tarttis saaha vääntöö=)katotaan nyt mitä tuosta saa irti,kuhan siitä saa kestävän ja vähän paremmin toimivan ku vakiona.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 16.11.2009 19:07

No kyllä sulla nyt sitten on ihan mahdoton yhdistelmä edessä, mikäli tuon tehon ja enemmän vääntöä haluat.

Suuttimien riittävyys on ihan kiinni siitä minkä verran tehoa aiot ottaa irti, 8v kannella en usko että sinulla jää 391cc suuttimilla niistä kiinni tehot.

vitor
-
Viestit: 123
Liittynyt: 8.11.2009 17:54

ViestiKirjoittaja vitor » 16.11.2009 20:40

laaja vääntöalue,ei niinkään huipputeho.paljo tuommosesta laaderista vois saaha vääntöä?joku 250hp350nm ei varmaan ois ihan mahdoton?vai rakennanko pilvilinnoja=)

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 16.11.2009 21:15

minkälaista vaikutusta lysholmin ahtimella olisi tehokäyriin? vai onko yhtä tyhjän kanssa 8v kannella?

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 16.11.2009 21:21

Miksi virittää g-ahtimella kun se ei kuitenkaan kestä? Kun ei tunnu vakiossakaan kestävän :)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 16.11.2009 21:27

^kaikenhan aina rikki saa.

Yleinen uskomus että ne rikkoontuu helposti. Yleisin rikkoontumisen syy taitaa olla siinä penkin ja ratin välissä.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 16.11.2009 21:28

toisekseen miks volkkareita virittää? ei ne kestä muutenkaan.

eiköhän sebastian sanonu kaiken sisällön jo äsken.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 16.11.2009 21:34

Aijaa, se on siis sitä harhakuvitelmaa! Mutta onneks en ole omistanut kyseisiä vehkeitä nii ei ole kokemusta :D

vitor
-
Viestit: 123
Liittynyt: 8.11.2009 17:54

ViestiKirjoittaja vitor » 16.11.2009 21:37

tuo laaderi on vissiin hyötysuhteeltaan yks parhaimpia mekaanisia ahtimia ja kaiken saa tosiaan rikki jos haluaa.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 16.11.2009 21:49

Niin, ihan paskoja ne ahtimet on kun usein huoltamatta kestää vain 200tkm. Sitten päälle järjetön itku uuden hinnasta, vaikka on kumminkin aika edullisia.

Hyötysuhde ja äänettömyys huippuluokkaa remmiahtimissa. Mikäli sitten G:tä korvataan vaikka sopivasti mitoitellu ruuviahtimella, alappäähän ja yläpäähän saadaan rutkasti lisää voimaa, mikäli muuten vaan paikat sen sallii. G-ahtimen tuotto on erittäin progressiivinen, roots/ruuvi paljon lineaarisempi.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 16.11.2009 23:58

dynolappua odotellessa

vitor
-
Viestit: 123
Liittynyt: 8.11.2009 17:54

ViestiKirjoittaja vitor » 17.11.2009 11:22

sitä dynolappua saa vielä tovin odotella.ens kesä mennään vakio ruiskulla,joten ei kannata tehoja paljon mittailla.onko kellään heittää vinkkiä koneistamoista,tammerdiesel ja ranaco vissiin hyviä paikkoja?kokemuksia kellään?

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 17.11.2009 11:24

Jos siitä on ruiskua vaille tarkotus tehä viimesen päälle ja suomen tehokkain, niin kannattaako ees alkaa tekemään. Kaikki kerralla, niin kestääkin kans. Ja pitäähän se penkittää ja säätää, vaikka oliskin digi ruiskuna. Voishan noita ahtimia laittaa kaksikin:)

vitor
-
Viestit: 123
Liittynyt: 8.11.2009 17:54

ViestiKirjoittaja vitor » 17.11.2009 12:26

ruiskuksi tulee näillä näkymin kms.ois rahaa ni laittasin kaikki kerralla=).tuo alakerta pitää saaha ensin kuntoon,ku hyvin jännää kolinaa rupes sieltä kuulumaan.

vitor
-
Viestit: 123
Liittynyt: 8.11.2009 17:54

ViestiKirjoittaja vitor » 21.11.2009 13:15

paljonko tuon 8v kannen saa virtaamaan vakio venoilla?

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 14.10.2010 18:52

Mielenkiintoinen topikki, mutta vissiin Vitorilla on jäänyt proggis kesken? Kukas osaisi kairata kannen fiksusti ja kohtuuhinnalla? Aki-76? Kairaaja? Etsiskelen pikkuhiljaa tässä osaavaa 8-tappisen kannen virtausta parantajaa... ;)

kairaaja
-
Viestit: 5
Liittynyt: 6.4.2007 16:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja kairaaja » 15.10.2010 17:13

Kohtuu hintakin on suhteellista. Multa lähtevät kaikki kannet täydellisesti koneistettuna asiakkaille, joten sen puoleen ei tartte enää asiakkaan tehdä muuta kuin laittaa kansi kiinni.

Hinnoista en täällä keskustele, koska se varmasti aiheuttaa jonkin sorttista polemiikkia. Mutta kaikille halukkaille kyllä vastaan puhelimeen järkevinä aikoina ja annan kustannusarvion.

Nekin, joille pitäisi olla kannen halpa, tai vähintäänkin edullinen, odottavat saavansa rahoilleen viimeisen päälle tehdyn tuotteen. Yrittäjänä joudun maksamaan monet verot näistä kansi prokkiksista, mikä on tietysti itsestään selvää..

Nämä 8 tappiset, niinkuin 16v Golf kannet ovat kyllä melkoisen tuttuja laitteita, mm katu, ralli, rata puolelta.

T: Kosunen

vitor
-
Viestit: 123
Liittynyt: 8.11.2009 17:54

ViestiKirjoittaja vitor » 15.10.2010 22:58

projekti on itse asiassa vasta alkanu,viikko sitte kone nostettu pois.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 19.10.2010 20:52

Kappas, jotain vitor puuhastelee... oletko jo hommannut osia (mäntiä yms.) ja mistä? Itekkin kahtelen vaihtoehtoja kun Wisse ei taidakaan vastata kyselyyni..

vitor
-
Viestit: 123
Liittynyt: 8.11.2009 17:54

ViestiKirjoittaja vitor » 20.10.2010 17:09

modificars myy glaaderiin wössnerin takomäntiä hintaan 688e.koneistukset esim.tammerdiesel..

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 21.10.2010 22:05

modificars myy glaaderiin wössnerin takomäntiä hintaan 688e.koneistukset esim.tammerdiesel


Löytyisi täältä suunnilta ja varmasti muualtakin stanttu kokoiset Audi S2 3B vakio veivit ja kanget eli 1.8l koneeseen plug and play=)
Männät kestää vaikka ydinpommin, kun kaikki reilassa veiveille 500Nm turvallinen raja.

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 21.10.2010 22:17

vitor


250hp350nm ei varmaan ois ihan mahdoton?vai rakennanko pilvilinnoja=)


Varoitan elä lue, ettei tule pahamieli vai otatko riskin?

Suosittelen hakemaan kirjastosta tai google.fi etsimään ihan perus viritystietoa? esim: http://autowiki.fi/index.php/Viritys

Sen jälkeen, kun on hieman inffoa kopassa voi alkaa suunnitteleman tavoitteita mitä haluaa autosta irti?
Ei näin, että riittääkö cooleri X johonkin?
Vaan: paljonko tehoa halutaan, jonka jälkeen pitää miettiä mihin asti "vakio" palikat riittää? vaihdetaan kokonaan perusmoottori esim. 1.8T pakokaasu ahtimella olevaan moottoriin?
En näe hirveästi järkeä (lue, jos on rahaa intoa mikään ei estä) hakata päätä seinään...

Jos haluat oikeasti voimaa etkä Suomen tehokkainta "G-laderilla" olevaa 8v corraadoa vaihda joku AEB tms "helpompi" tekniikka

vitor
-
Viestit: 123
Liittynyt: 8.11.2009 17:54

ViestiKirjoittaja vitor » 21.10.2010 23:49

onko virittämisessä yleensä järkeä? tässä keskitytään pg koneen laittamiseen joten unohetaan nuo 1.8t koneet,laittakoon muut niitä.mikä sit on "oikeasti" voimaa?minun kohdalla se on tuo 250/350nm.vinkkejä ja asiallista keskustelua kaivataan,ei tuota ainaista "ei se kannata"saissea.eikä oo tarkoitus hakata päätä seinään,vaan rakentaa pikkuhiljaa osa kerrallaan kestävämpi ja tehokkaampi kone.

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 22.10.2010 0:54

onko virittämisessä yleensä järkeä?


Miksi ei olisi, jos tietää mitä tekee...

Innolla odotan faktaa 250Hp/350Nm G-laaderista. Hatun nosto ja tsemppiä projektille!=)
Viimeksi muokannut GTI 2.0, 22.10.2010 13:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 22.10.2010 9:58

Voihan sen geen pultata 16v tai 20v koneeseen niin voi olla jopa mahdollista saada se 250hp...

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 22.10.2010 13:16

Mutta on myös näitä ihmisiä jotka todellakin haluaa pitää autossa alkuperäisen tekniikan mutta ottaa siitä irti mitä tarvitsee tai pystyy.

Kyllä mullekkin kun tämän Rallyen ostin niin ehdoteltiin 1.8T:n vaihtoa mutta ei mielestäni "kuulu" ainakaan Rallyeen. Otan/otin 1H -moottorista irti sen mitä halusin tai tarvitsen.. Kaikki tallaa tyylillään.. Oli järkeä tai ei..


Mutta on nämä 8v kannet sen verran huono lähtökohta että kovaa saa yrittää noille tehoille...

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 22.10.2010 13:38

Kyllä mullekkin kun tämän Rallyen ostin niin ehdoteltiin 1.8T:n vaihtoa mutta ei mielestäni "kuulu" ainakaan Rallyeen


Tämä mielestäni hieman eri asia kuin tämän topicin päämäärä?


Mutta on nämä 8v kannet sen verran huono lähtökohta että kovaa saa yrittää noille tehoille...


Mitä vihjailet=) antaa pojan yrittää!

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 22.10.2010 14:05

Lainaus:
Kyllä mullekkin kun tämän Rallyen ostin niin ehdoteltiin 1.8T:n vaihtoa mutta ei mielestäni "kuulu" ainakaan Rallyeen


Tämä mielestäni hieman eri asia kuin tämän topicin päämäärä?


Onhan tuo eriasia, mutta esimerkiksi tuon tarkoitin että syitä voi olla jokaisella mitä tahansa niin ei tarvitse heti lytätä ideaa ihan maanrakoon. Jos joku haluaa ottaa PG koneesta irti 250hv/350nm niin ollahan prkl tukena ja koitetaan tsempata ja mielenkiinnolla seurata kuinka käy. ;D
Koska varmasti tuo on mahdollista ottaa myös PG koneesta.. Onhan näitä ilokaasurunkkareitakin jotka saa tehot varmasti nostettua 250hv:n. Hetkellisesti...

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 22.10.2010 15:15

Mut eihän avauksessa puhuta kuin geestä. Ei siitä mihin koneeseen se on ympätty... Rapakon takana on vissiin otettu 250 (jos wortexin top10 on uskominen...) heppaa kasitappisesta mut ei ihan pienillä muutoksilla...

vitor
-
Viestit: 123
Liittynyt: 8.11.2009 17:54

ViestiKirjoittaja vitor » 22.10.2010 16:04

jos kansi virtaa vaikka esim.180hp ni paljonko virtaus on 1bar ylipaineella?nii ja tarkoitus on vaihtaa imu&pakosarja,laitattaa kansi,alakerta,nokka,suuttimet,moottorinohjaus,välijäähy yms.pakosarjan eristämiseen panostetaan myös.eli en haaveile nuista tehoista pikku muutoksilla.minusta tuo 250hp ei kuullosta mahdottomalta,koska koneen imu&pakosarja on järkyttävän huonoja eikä tuo välijäähykään kovin hyvä ole :)muuten tuolla g60 topicissa on 245hp dynolappu glaaderista,jossa näyttäs olevan vakio imusarja;)

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 22.10.2010 16:06

ollahan prkl tukena ja koitetaan tsempata ja mielenkiinnolla seurata kuinka käy. ;D


Ei perkele, kun ei pidä pokka laisinkaan....=)

Kyllä PG lohkon ympäristössä puhutaan (pieni poraus sallittakoon)... hommahan on liian helppoa, jos meinaa vaihtaa 16v kannen tms. tehdä muuta epärehellistä=)


eli en haaveile nuista tehoista pikku muutoksilla


Särähti korvaan = Nyt on oikeasti puhetta mitä pitää tehdä + 5000e rahhhooo ja aikaa


Hei vitor ostappa tuo minun G60 corrado itsellesi varaosiksi? + kaupan päälle saat rullaavan 16v mk2 kopan

vitor
-
Viestit: 123
Liittynyt: 8.11.2009 17:54

ViestiKirjoittaja vitor » 22.10.2010 16:17

rahaa ja aikaa tulee menemään,kerro jotain uutta.onko vakio g60?

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 22.10.2010 16:20

Laitan yv:llä lisäinffoa

Juvonen
-
Viestit: 1693
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 25.10.2010 21:52

Kovat nostajat ja reilummin nostoa, että saa kannen virtaamaan. Jokkismiehethä noita 8v kansia kairaa, että sieltä vois kysyä vinkkiä paljonko.

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 9.2.2011 6:25

omasta corradosta ois tarkotus saaha 280hp


Mitenköhän täällä sujuu?

vitor
-
Viestit: 123
Liittynyt: 8.11.2009 17:54

ViestiKirjoittaja vitor » 10.2.2011 12:08

hitaasti mutta varmasti,ilman tallipaikkaa talvet menee suunnitellessa.imusarjan ja kannen muokkaamista lähinnä harrastettu.

Jo-c
-
Viestit: 211
Liittynyt: 2.12.2007 16:53

ViestiKirjoittaja Jo-c » 23.2.2011 20:04

ajattelin kysäistä tälläistä että ei sulla sattuis olee kuvia tuosta projektista, olis kiva tarkkailla edistymistä jne.

vitor
-
Viestit: 123
Liittynyt: 8.11.2009 17:54

ViestiKirjoittaja vitor » 27.2.2011 17:26

ei oo kuvia,mutta tilanne korjaantuneen kohtapuoliin ku rupee plenumia tekemään.

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 12.8.2011 20:56

Tainnut tässä(kin) tapauksessa loppua tekeminen?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 13.4.2012 13:50

Mitenkäs täällä?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 14.4.2012 1:20

Juu, pitkään kestää plenumin vääntäminen... :D

Ämpee
-
Viestit: 69
Liittynyt: 11.10.2010 14:03

ViestiKirjoittaja Ämpee » 14.4.2012 6:11

vitor, tuliko testattua tuota nyt myynnissä olevaa Supersprintin pakosarjaa?

vitor
-
Viestit: 123
Liittynyt: 8.11.2009 17:54

ViestiKirjoittaja vitor » 14.4.2012 17:19

Tämä proggis paketissa,kori ja loota säilytetään,g60 tekniikkaa myyntiin.en testannu tuota sarjaa,300e ni voit ite testata sen:)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa