Golf mk3 GTI 2.0 16v käyntiongelma JATKUU!!!!
Valvoja: ffp jäsenet
Golf mk3 GTI 2.0 16v käyntiongelma JATKUU!!!!
Elikkä auto on tuo otsikossa mainittu golffi vm -93. auto alkoi tässä yksi päivä nykiä pienillä kierroksilla ja vika vain paheni entisestään, nyt autoa saa sahailla käyntiin ja tyhjäkäynnillä heittelee kierrokset 0-1000rpm ja kaasua antamalla sammuu, rauhallisesti kaasupoljinta painamalla saa kierrokset nousemaan mutta yhtäkkiä moottori tukehtuu ja kierrokset tippuu lähelle nollaa. autolla ei siis voi tällä hetkellä ajaa. vikakoodeja ei ole muuta kuin ABS-jarruista, joilla ei ole mitään tekemistä käyntiongelmien kanssa.
VW-liikkeessä tarkistivat kaikki anturit ja letkut, kone saa bensaa ja sähköpuolikin vaikuttaa olevan pääosin kunnossa, mikä voi olla vikana?
Veikkasivat liikkeessä 70% todennäköisyydellä ECU epäkunnossa
Kenelläkään samantyyppistä ongelmaa golffissa?
VW-liikkeessä tarkistivat kaikki anturit ja letkut, kone saa bensaa ja sähköpuolikin vaikuttaa olevan pääosin kunnossa, mikä voi olla vikana?
Veikkasivat liikkeessä 70% todennäköisyydellä ECU epäkunnossa
Kenelläkään samantyyppistä ongelmaa golffissa?
Viimeksi muokannut lodettaja, 17.11.2009 19:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 54
- Liittynyt: 21.4.2006 14:14
Auto käy ja kukkuu taas iloisesti eli oli tilapäinen käyntihäiriö? Kokeileppa sumutella vettä siihen puolapakettiin... kuorilla on tapana halkeilla ja aiheuttaa kuvauksen mukaisia ongelmia, kunnes löy jatkuvasti läpi eikä enää toimi lainkaan. VW-osanumero taisi olla 6N0 905 104 , Boshilla 0 986 221 000 (n.130€), tarvikeosa huomattavasti halvempi, mutta sellaisesta ei kokemuksia.
Auto tänään taas lähti käyntiin ku oli akun kenkä ollut pari päivää irti, tyhjäkäynti oli alhainen mutta muuten toimi normaalisti, pääsin jopa huoltoasemalta hakemaan tankin täyteen bensaa, mutta huoltoasemalta lähtiessä auto sammui ja ECUa vähän ravistelin (konepelti ei ole paikallaan) ja auto taas lähti käyntiin, mutta ei kestänyt paljoakaan kaasua.
Kaasun kun iskee nopeasti pohjaan auto sammuu ellei hellitä polkimesta heti, hiljaa kierroksia nostaessa kierrokset saa nousemaan tappiin asti. (jos lähtee käyntiin)
Kokeiltu puolaan suihkutella vettä ja ei näytä iskevän läpi.
Myöhemmin kun autoa koitti tallissa käynnistää niin ei taas lähde ollenkaan käyntiin...eli sama vika kuin alunperin, mutta tuntuu että ei koita edes käynnistyä ennen kuin hellittää startista, virtalukon pohja ja letku imusarjalta jarrutehostimeen vaihdettu.
En usko että ECUssa mitään häikkää on.
Voisiko syynä olla kampiakselin asentotunnistin tai käyntinopeusanturi? ja siis ovatko nämä kaksi sama laite?
Kaasun kun iskee nopeasti pohjaan auto sammuu ellei hellitä polkimesta heti, hiljaa kierroksia nostaessa kierrokset saa nousemaan tappiin asti. (jos lähtee käyntiin)
Kokeiltu puolaan suihkutella vettä ja ei näytä iskevän läpi.
Myöhemmin kun autoa koitti tallissa käynnistää niin ei taas lähde ollenkaan käyntiin...eli sama vika kuin alunperin, mutta tuntuu että ei koita edes käynnistyä ennen kuin hellittää startista, virtalukon pohja ja letku imusarjalta jarrutehostimeen vaihdettu.
En usko että ECUssa mitään häikkää on.
Voisiko syynä olla kampiakselin asentotunnistin tai käyntinopeusanturi? ja siis ovatko nämä kaksi sama laite?
Puola vaihdettu, ei mitään vaikutusta, edelleen sama vika.
Seuraavaksi pitää kokeilla vaihtaa kampiakselin asentotunnistin ja hall-anturi, jos jompi kumpi noista olisi viallinen. Auto saa bensaa ja sytytyspuolikin toimii, joten luultavasti sytyttää väärässä kohtaa koska ei saa kunnollista tietoa asentotunnistimelta?
Seuraavaksi pitää kokeilla vaihtaa kampiakselin asentotunnistin ja hall-anturi, jos jompi kumpi noista olisi viallinen. Auto saa bensaa ja sytytyspuolikin toimii, joten luultavasti sytyttää väärässä kohtaa koska ei saa kunnollista tietoa asentotunnistimelta?
Eipä auttanut, vaihdettujen osien listalla siis virtalukon pohja,moottorin päävirtarele, puola, hall-anturi, kampiakselin asentotunnistin ja muutamia pieniä osia ja letkuja
Välillä lähtee käyntiin mutta tyhjäkäynti ~400-500rpm ja välillä taas saa käynnistellä vaikka akun tyhjäksi niin ei lähde käyntiin, välillä voi hörähtää kun laskee avaimesta.
Autossahan on siis jokin ajonestolaite, joka on kuitenkin ohitettu, voisiko se aiheuttaa tälläistä ongelmaa nyt yhtäkkiä?
Ei vaikuttaisi liittimissä tai johdoissa olevan mitään erikoista.
Välillä lähtee käyntiin mutta tyhjäkäynti ~400-500rpm ja välillä taas saa käynnistellä vaikka akun tyhjäksi niin ei lähde käyntiin, välillä voi hörähtää kun laskee avaimesta.
Autossahan on siis jokin ajonestolaite, joka on kuitenkin ohitettu, voisiko se aiheuttaa tälläistä ongelmaa nyt yhtäkkiä?
Ei vaikuttaisi liittimissä tai johdoissa olevan mitään erikoista.
Vaihdettu nyt myös tulpat ja tulpanjohdot ja virranjakaja putsattu.
ECU kun oli irti autosta yön yli sai autoa käynnistellä vähän aikaa mutta lähti käyntiin, tyhjäkäynti on päin persettä (0-500rpm välillä heittelee, välillä pysyy ~250rpm ja kun vähän aikaa käyttää niin tyhjäkäynti "normalisoituu" 500rpm, normi tyhjäkäynti olisi siis ~900rpm) kaasun kun iskee yli 2000rpm kierroksilla pohjaan niin kierrokset nousee normaalisti, jos taas iskee kaasun pohjaan ~1000 kierroksilla niin meinaa tukehtua, ei kait ole normaalia?
Pitää varmaan alkaa miettimään kohta että mistä saisi uuden/käytetyn ECU:n halvalla.
Voisiko Lambda-anturi aiheuttaa jotain tällaista?
ECU kun oli irti autosta yön yli sai autoa käynnistellä vähän aikaa mutta lähti käyntiin, tyhjäkäynti on päin persettä (0-500rpm välillä heittelee, välillä pysyy ~250rpm ja kun vähän aikaa käyttää niin tyhjäkäynti "normalisoituu" 500rpm, normi tyhjäkäynti olisi siis ~900rpm) kaasun kun iskee yli 2000rpm kierroksilla pohjaan niin kierrokset nousee normaalisti, jos taas iskee kaasun pohjaan ~1000 kierroksilla niin meinaa tukehtua, ei kait ole normaalia?
Pitää varmaan alkaa miettimään kohta että mistä saisi uuden/käytetyn ECU:n halvalla.
Voisiko Lambda-anturi aiheuttaa jotain tällaista?
Ei ole imuvuotoja.
Tuntuu välillä että moottori ei saa tarpeeksi bensaa, kun kaasua painaa niin kierrokset nousee päälle 3k ja tipahtaa melkein nolliin, ihan kuin bensan saanti loppuisi, välillä voi kierrättää enemmänkin ja ei ole samaa vikaa.
Välillä toimii muuten normaalisti mutta tyhjäkäynti on sen ~500rpm (pitäisi olla ~900)
Tuntuu välillä että moottori ei saa tarpeeksi bensaa, kun kaasua painaa niin kierrokset nousee päälle 3k ja tipahtaa melkein nolliin, ihan kuin bensan saanti loppuisi, välillä voi kierrättää enemmänkin ja ei ole samaa vikaa.
Välillä toimii muuten normaalisti mutta tyhjäkäynti on sen ~500rpm (pitäisi olla ~900)
Mulla oli tuota käyntiinsahaamis ongelmaa omassa G3 16V -94:ssä viime kesänä.
En tiedä mistä sitten loppujen lopuksi johtui, mutta kauan sai sahata ennenkuin käynnistyi.
Tämä ongelma oli täysin satunnaista, eli ei läheskään joka starttauksella. Ehkä joka 15;sta kerralla.
Silloinkin vaati sahaamista, kun sitä seisoitti pidemmän aikaa tyyliin 2 viikkoa, ei ollut luonteeltaan perinteinen laakista käyntiin vaikka lumikinoksen alta :)
Voihan se olla, että se kasteli tulpat, mutta en millään usko sitä, koska sytkän kaikki osat vaihdoin.
En tiedä mistä sitten loppujen lopuksi johtui, mutta kauan sai sahata ennenkuin käynnistyi.
Tämä ongelma oli täysin satunnaista, eli ei läheskään joka starttauksella. Ehkä joka 15;sta kerralla.
Silloinkin vaati sahaamista, kun sitä seisoitti pidemmän aikaa tyyliin 2 viikkoa, ei ollut luonteeltaan perinteinen laakista käyntiin vaikka lumikinoksen alta :)
Voihan se olla, että se kasteli tulpat, mutta en millään usko sitä, koska sytkän kaikki osat vaihdoin.
Juu, siis saa todellakin tosissaan sahata ennen kuin edes hörähtää, mutta kun tarpeeksi kauan on yrittänyt startata, ei enää edes yritä koska tulpat ovat aivan märät, tulpat kun kuivaa niin saattaa saada käyntiin.
Tyhjäkäyntikin on siis aivan liian alhainen.
Jos auton hyvällä tuurilla saa käyntiin, ei sillä kuitenkaan uskalla ajamaan lähteä kun ei meinaa käynnissä pysyä, jos auto sammuu nii yleensä saa kuitenkin heti käyntiin uudestaan kunhan antaa kaasua.
HUOM tämä siis tapahtuu joka kerta kun autoa yrittää käynnistää, eli tulpat ensin kastuvat, ne pitää kuivata ja hyvällä tuurilla auto lähtee käyntiin (ei sillä kyllä niin väliä kun sillä ei uskalla omaa katua pidemmälle lähteä)
Välillä jos autoa kierrättää niin yhtäkkiä saattaa kierrokset tipahtaa melkein nollaan ja auto sammua, tämän jälkeen EI lähde käyntiin, vaan saa sahailla taas ja hyvällä tuurilla voi lähteä käyntiin
Tyhjäkäyntikin on siis aivan liian alhainen.
Jos auton hyvällä tuurilla saa käyntiin, ei sillä kuitenkaan uskalla ajamaan lähteä kun ei meinaa käynnissä pysyä, jos auto sammuu nii yleensä saa kuitenkin heti käyntiin uudestaan kunhan antaa kaasua.
HUOM tämä siis tapahtuu joka kerta kun autoa yrittää käynnistää, eli tulpat ensin kastuvat, ne pitää kuivata ja hyvällä tuurilla auto lähtee käyntiin (ei sillä kyllä niin väliä kun sillä ei uskalla omaa katua pidemmälle lähteä)
Välillä jos autoa kierrättää niin yhtäkkiä saattaa kierrokset tipahtaa melkein nollaan ja auto sammua, tämän jälkeen EI lähde käyntiin, vaan saa sahailla taas ja hyvällä tuurilla voi lähteä käyntiin
Vaihdettujen osien listalla:
- Kampiakselin asentotunnistin
- Tulpat
- Tulppien johdot ja hatut
- Alipaineletku imusarjasta jarrutehostimelle
- Puola
- Hall-anturi virranjakajassa
Huomenna saa uuden virranjakajan kannen, jos se jotain auttaisi.
Tänään kun koitin autoa käyntiin niin pari kertaa hörähtää jossain sylinterissä mutta ei muuta, katsoin tulpat niin 1 oli aivan kuiva ja musta ja 3 oli aivan märkä,
- Kampiakselin asentotunnistin
- Tulpat
- Tulppien johdot ja hatut
- Alipaineletku imusarjasta jarrutehostimelle
- Puola
- Hall-anturi virranjakajassa
Huomenna saa uuden virranjakajan kannen, jos se jotain auttaisi.
Tänään kun koitin autoa käyntiin niin pari kertaa hörähtää jossain sylinterissä mutta ei muuta, katsoin tulpat niin 1 oli aivan kuiva ja musta ja 3 oli aivan märkä,
Juu...virranjakajan kansi vaihdettu myös, ei mitään vaikutusta
Bensapuolella ei luulisi olevan vikaa, tulpat kastuvat AINA kun yrittää käynnistää, kipinä tulee joka tulpasta, joten onko kipinä liian heikko vai eikö kone osaa sytyttää oikessa kohti? JA ALKAA PIKKUHILJAA MENEMÄÄN HERMOT KOKO SAATANAN GOLFFIIN.
Bensapuolella ei luulisi olevan vikaa, tulpat kastuvat AINA kun yrittää käynnistää, kipinä tulee joka tulpasta, joten onko kipinä liian heikko vai eikö kone osaa sytyttää oikessa kohti? JA ALKAA PIKKUHILJAA MENEMÄÄN HERMOT KOKO SAATANAN GOLFFIIN.
Kai siellä jokin ajoitus kusee aika pahasti?
-sytytys?
-suihkutus?
-jako?
-putkisto tukossa?
Tsekkaa noi kaikki.
Tai ainakin jakopää ja sytytys lampun avulla.
Yksi mikä voisi olla on myös, että katti / putki TUKOSSA.
Yhdessä autossa oli ongelmaa, että pörähti käymään 2 sekuntiksi ja sammui heti.
Otin pakosarjan irti, niin laakista käymään ja kävi kohtalaisesti tyhjäkäyntiä. Oli kyllä tosi vaikea löytää vika, tutkin muutaman tunnin ehkä liikaakin.
Kandee tsekata toi pakoputki oikeasti, tuleeko putkesta mitään pihalle kun sitä käyttää?
-sytytys?
-suihkutus?
-jako?
-putkisto tukossa?
Tsekkaa noi kaikki.
Tai ainakin jakopää ja sytytys lampun avulla.
Yksi mikä voisi olla on myös, että katti / putki TUKOSSA.
Yhdessä autossa oli ongelmaa, että pörähti käymään 2 sekuntiksi ja sammui heti.
Otin pakosarjan irti, niin laakista käymään ja kävi kohtalaisesti tyhjäkäyntiä. Oli kyllä tosi vaikea löytää vika, tutkin muutaman tunnin ehkä liikaakin.
Kandee tsekata toi pakoputki oikeasti, tuleeko putkesta mitään pihalle kun sitä käyttää?
Uusi ecu laitettu kiinni, nyt lähtee joka yrittämällä käyntiin mutta ei käy tyhjäkäyntiä ja sammuilee, ei voi ajaa.
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 037 906 024 G
Component and/or Version: DIGIFANT 3.2 2031
Software Coding:
Work Shop Code:
1 Fault Found:
01087 - Basic Setting Not Performed
35-00 - -
Eli pitääkö tuossa jotain asetuksia säädellä?
Katselin netistä niin Throttle Body Alignmentia ei voi näköjään tehdä autoihin joissa on ISV (Idle Stabilization Valve), joten tuo ei varmaan siihen liity.
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 037 906 024 G
Component and/or Version: DIGIFANT 3.2 2031
Software Coding:
Work Shop Code:
1 Fault Found:
01087 - Basic Setting Not Performed
35-00 - -
Eli pitääkö tuossa jotain asetuksia säädellä?
Katselin netistä niin Throttle Body Alignmentia ei voi näköjään tehdä autoihin joissa on ISV (Idle Stabilization Valve), joten tuo ei varmaan siihen liity.
MK3 GTI:ssä vm -96 oli ihan samat oireet...
Ongelmia oli aina sillon kun kone oli lämmin ja ilma oli lämmin. Kylmällä säällä ekassa käynnistyksessä ei ollut juurikaan ongelmia mutta ensimmäisen kaupan pihassa kun oltiin lähdössä eteenpäin alkoi vääntö. Jos lähti käyntiin vähänkin oudon kuuloisesti, kannatti sammuttaa heti ja starttailla niin kauan että lähti sillä normaalilla reippaalla hörähdyksellä, muuten sammui viimeistään ekoihin valoihin kun painoi kaasua vähänkin reippaammin ja sitten alkoi sama starttishow mutta vaan parikymmentä autollista yleisöä perässä... Enkat taisi olla kolmet ohi menneet vihreät ja ruuhka-aikana Helsingissä ilmeet oli paljon puhuvia.
Ongelmaa haettiin vaikka mistä ja se oli lopulta joku anturi ja rele. Oisko ollut lämpötila-, lambda- tai happianturi. Kuitenkin näiden yhteisvaikutus sai jotenkin seoksen perseelleen startissa ja kone kävi liian rikkaalla kunnes tukehtui kun polkasi kaasua.
Joku anturi oli poistettu samalla kun tehoputki asennettin ja sekin kai antoi oman osansa.
Ongelmaa haettiin vaikka mistä ja se oli lopulta joku anturi ja rele. Oisko ollut lämpötila-, lambda- tai happianturi. Kuitenkin näiden yhteisvaikutus sai jotenkin seoksen perseelleen startissa ja kone kävi liian rikkaalla kunnes tukehtui kun polkasi kaasua.
Joku anturi oli poistettu samalla kun tehoputki asennettin ja sekin kai antoi oman osansa.
et osaa yhtään tarkemmin sanoa missä oli vika?
pitää huomenna kyllä tutkia _KOKO_ auto ja joka ikinen letku ja johto, vaihdettu kohta koko sähköpuoli autoon ja muita osia.
Osien listalla:
- Hall anturi virranjakajaan
- Virranjakajan kansi
- Tulpat ja tulpanjohdot
- Puola
- ECU
- Kampiakselin asentotunnistin
- Alipaineletku imusarjalta jarrutehostimelle ja imusarjalta ECU:lle
Sulakkeet katottu ja releet mitattu, kaikki ok
ja nyt kun ECU vaihdettu niin heittää vielä tollasta jotain ihme koodia josta ei volkkarillakaan osata mitään sanoa, pitäisi muka auto hinauttaa sinne.
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 037 906 024 G
Component and/or Version: DIGIFANT 3.2 2031
Software Coding:
Work Shop Code:
1 Fault Found:
01087 - Basic Setting Not Performed
35-00 - -
kellään mitään ideoita mitä helvettiä tarkoittaa "Basic Setting Not Performed"
VAG-COM ohjelmassa on moottorin moduulissa valikko "Basic Setting" josta ilmeisesti näkee jotkut oletusarvot (lämpötila, tyhjäkäynti jne.)
VAG-COM ilmoittaa tyhjäkäynniksi noin 350rpm, joka todella pitää paikkansa, auto ei käy tyhjäkäyntiä eikä edes joka kerta saa lähtemään käyntiin, tulpat ovat pikimustat, jotenkin tuntuu että tuo ECU:n virhekoodi aiheuttaa sen, koska "oletusarvot" ovat joko ECU:n omissa tehdasarvoissa tai niitä ei ole säädetty, ei viitsi hirveesti käytellä autoa ennen kuin saa tuohon vikakoodiin selvyyttä.
(toivottavasti joku jaksoi lukea :P)
pitää huomenna kyllä tutkia _KOKO_ auto ja joka ikinen letku ja johto, vaihdettu kohta koko sähköpuoli autoon ja muita osia.
Osien listalla:
- Hall anturi virranjakajaan
- Virranjakajan kansi
- Tulpat ja tulpanjohdot
- Puola
- ECU
- Kampiakselin asentotunnistin
- Alipaineletku imusarjalta jarrutehostimelle ja imusarjalta ECU:lle
Sulakkeet katottu ja releet mitattu, kaikki ok
ja nyt kun ECU vaihdettu niin heittää vielä tollasta jotain ihme koodia josta ei volkkarillakaan osata mitään sanoa, pitäisi muka auto hinauttaa sinne.
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 037 906 024 G
Component and/or Version: DIGIFANT 3.2 2031
Software Coding:
Work Shop Code:
1 Fault Found:
01087 - Basic Setting Not Performed
35-00 - -
kellään mitään ideoita mitä helvettiä tarkoittaa "Basic Setting Not Performed"
VAG-COM ohjelmassa on moottorin moduulissa valikko "Basic Setting" josta ilmeisesti näkee jotkut oletusarvot (lämpötila, tyhjäkäynti jne.)
VAG-COM ilmoittaa tyhjäkäynniksi noin 350rpm, joka todella pitää paikkansa, auto ei käy tyhjäkäyntiä eikä edes joka kerta saa lähtemään käyntiin, tulpat ovat pikimustat, jotenkin tuntuu että tuo ECU:n virhekoodi aiheuttaa sen, koska "oletusarvot" ovat joko ECU:n omissa tehdasarvoissa tai niitä ei ole säädetty, ei viitsi hirveesti käytellä autoa ennen kuin saa tuohon vikakoodiin selvyyttä.
(toivottavasti joku jaksoi lukea :P)
Onko tuossakin se puola 2-osainen, eli sytytyspuola ja sytkävahvistin erikseen? Onko molemmat vaihdettu?
Enkä nyt vanhoista teksteistä ainakaan näin lauantai aamuna tarkoilla silmillä havainnut, että jakoa olisi tarkistettu? Kannattaa sekin varmasti tehdä, ellei tosiaan ole vielä tullut jakopäätä kurkittua.
Enkä nyt vanhoista teksteistä ainakaan näin lauantai aamuna tarkoilla silmillä havainnut, että jakoa olisi tarkistettu? Kannattaa sekin varmasti tehdä, ellei tosiaan ole vielä tullut jakopäätä kurkittua.
ei ole kun yksiosainen puola, ja on vaihdettu.
jakoa ei ole katsottu vielä, mutta tuskin siinä on mitään.
auto lähti äsken käyntiin ja VAG-COMilla arvoja katseltiin, tyhjäkäynti on todellakin liian alhainen, kaasulla jos pitää autoa käynnissä niin käy jonkun ainaa hyvin, sitten alkaa pätkintä ja moottorin kierrokset meinaa tippua nollaan ja auto lopulta sammuu, lähtee kuitenkin käyntiin kun muutaman kerran yrittää
jakoa ei ole katsottu vielä, mutta tuskin siinä on mitään.
auto lähti äsken käyntiin ja VAG-COMilla arvoja katseltiin, tyhjäkäynti on todellakin liian alhainen, kaasulla jos pitää autoa käynnissä niin käy jonkun ainaa hyvin, sitten alkaa pätkintä ja moottorin kierrokset meinaa tippua nollaan ja auto lopulta sammuu, lähtee kuitenkin käyntiin kun muutaman kerran yrittää
nyt tehtiin kaikenlaista autoon ja mittailtiin jos minkälaisia osia, autoa kun käytti vähän aikaa että lämpeni niin kaikki oli muuten ok, mutta kun ottaa jalan pois kaasupolkimelta että kierrokset tipahtaisivat tyhjäkäynnille, kierrokset tipahtaa lähemmäs nollaa mutta auto osaa kuitenkin korjata sen hitaasti takaisin ~800rpm, eli joku tyhjäkäyntiin vaikuttava osa ei osaa korjata tyhjäkäyntiä tarpeeksi nopeasti.
Lämpimänä siis saa käynnistettyä kun antaa vähän kaasua, ilman kaasua ei käynnisty.
Kylmänä ei tunnu saavan mitenkään käyntiin, pitää suihkauttaa sylintereihin bensaa jotta saa edes jotenkin käynnistettyä.
Lämpimänä siis saa käynnistettyä kun antaa vähän kaasua, ilman kaasua ei käynnisty.
Kylmänä ei tunnu saavan mitenkään käyntiin, pitää suihkauttaa sylintereihin bensaa jotta saa edes jotenkin käynnistettyä.
NONIIN eli vika selvisi, tyhjäkäynnin tasausventtiili paskana (ISV = Idle Stabilisation Valve) oli kokoajan kiinni asennossa ja päästi vain vähän ilmaa läpi, välillä venttiili toimi ja välillä ei, venttiili oli niitattu kiinni ja rälläkällä hiottiin se auki, koitettiin korjata mutta edelleen jotain vikaa koska vähän ravistelemalla toimii, uusi osa maksaa ~300 euroa.
heti kun saan uuden osan käteen, isken tämän paskaksi katuun koska KAIKKI kärsimykset on tämän yhden osan syytä.
heti kun saan uuden osan käteen, isken tämän paskaksi katuun koska KAIKKI kärsimykset on tämän yhden osan syytä.
Eipä löydy käytettymä 16 venttiiliseen koneeseen, sen verran harvinaisempia nuo.
volkkarilta kävin kysymässä, alkuperäinen VDO:n tyhjäkäyntiventtiili 16-venttiiliseen koneeseen 614 EUROA! 8-venttiiliseen maksaisi reilut 300 euroa.
Varaosaliikkeessä 285 euroa 16-venttiiliseen ABF-moottoriin (eli golffin 2.0L GTI 16v) juurikin sama tuote, alkuperäinen VDO:n valmistama, kyllä on pikkasen hintaeroa.
volkkarilta kävin kysymässä, alkuperäinen VDO:n tyhjäkäyntiventtiili 16-venttiiliseen koneeseen 614 EUROA! 8-venttiiliseen maksaisi reilut 300 euroa.
Varaosaliikkeessä 285 euroa 16-venttiiliseen ABF-moottoriin (eli golffin 2.0L GTI 16v) juurikin sama tuote, alkuperäinen VDO:n valmistama, kyllä on pikkasen hintaeroa.
just...eli vika ei hävinnytkään kokonaan tuon osan vaihdolla, auto kävi todella hyvin vähän aikaa, kun pihaan pysähdyin ja annoin hetken käydä tyhjäkäyntiä, alkoi pätkimään, kierrokset heittelee 0-2000 ja lopulta sammuu, siinä koitin käynnistellä pitkään, välillä meinasi lähteä käyntiin mutta kun kaasuun koski niin "tukehtuu", ja kun jo luovutin tältä päivältä ja viimeisen kerran starttasin jotta saisin sen talliin, AUTO LÄHTI KÄYNTIIN JA KÄVI TAAS NORMAALISTI, MISSÄ ON VIKA?"?!?!??""?
menee kyllä totaalisesti hermot koko vw merkkiin perkele
Vaihdettujen osien listalla:
- Puola
- Kampiakselin asentotunnistin
- Virtalukon pohja
- Virranjakajan kansi
- Hall-anturi
- Letku imusarja - jarrutehostin
- Letku imusarjalta ECU:lle
- Tulpat ja tulpanletkut
- Tyhjäkäyntiventtiili (ISV)
- ECU
Lambda mitattu --> toimii
kaikki releet & sulakkeet mitattu
tyhjäkäyntimoottori toimii?
en keksi enää mitään muuta kun virranjakajan pyörijän, tuon ECU:n vikakoodin
01087 - Basic Setting Not Performed, bensapumpun, jotain letkuja/johtoja tukossa/poikki?, polttoainesuodatin.
menee kyllä totaalisesti hermot koko vw merkkiin perkele
Vaihdettujen osien listalla:
- Puola
- Kampiakselin asentotunnistin
- Virtalukon pohja
- Virranjakajan kansi
- Hall-anturi
- Letku imusarja - jarrutehostin
- Letku imusarjalta ECU:lle
- Tulpat ja tulpanletkut
- Tyhjäkäyntiventtiili (ISV)
- ECU
Lambda mitattu --> toimii
kaikki releet & sulakkeet mitattu
tyhjäkäyntimoottori toimii?
en keksi enää mitään muuta kun virranjakajan pyörijän, tuon ECU:n vikakoodin
01087 - Basic Setting Not Performed, bensapumpun, jotain letkuja/johtoja tukossa/poikki?, polttoainesuodatin.
Viimeksi muokannut lodettaja, 17.11.2009 20:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kyllä se kaasuläpän asentotunnistin toimii.
siis ihan tyhjäkäynnillä kun on noin 1000rpm, niin aluksi vähän pätkii että ei sytytä jollain tulpalla, sitten joko paranee että auto toimii moitteettomasti hetken, tai huononee jolloin tyhjäkäynti alkaa pätkimään 0-2000rpm ja sammuu, myös kaasua antamalla sammuu.
autoon kun vaihdoin tyhjäkäyntiventtiilin niin aluksi teki tuota, sitten vain vähän pätki ja alkoi toimimaan normaalisti, kortteleita kiersin ja toimi moitteettomasti n 10min, sitten alkoi sama paska.
lambda antaa ihan oikeat arvot, mitattu VAG-COM:illa
siis ihan tyhjäkäynnillä kun on noin 1000rpm, niin aluksi vähän pätkii että ei sytytä jollain tulpalla, sitten joko paranee että auto toimii moitteettomasti hetken, tai huononee jolloin tyhjäkäynti alkaa pätkimään 0-2000rpm ja sammuu, myös kaasua antamalla sammuu.
autoon kun vaihdoin tyhjäkäyntiventtiilin niin aluksi teki tuota, sitten vain vähän pätki ja alkoi toimimaan normaalisti, kortteleita kiersin ja toimi moitteettomasti n 10min, sitten alkoi sama paska.
lambda antaa ihan oikeat arvot, mitattu VAG-COM:illa
AUTODATA vihjaa viaksi seuraavaa jos tyhjäkäynti on virheellinen :
- tyhjäkäyntiventtiili
- vacuumivuodot
- kaasuläpän asentotunnistin
- koneen ja akun väliset liitokset
- muut koneen käymisen kannalta oleelliset sähköliitokset
- kaasuläpän jumittaminen
- jäähdytysnesteen lämpötilaanturi
- intake air temperature sensor
- ilmansuodatin
- MAF /VAF sensor
- map sensor
- bensanpaine/paineensäädin
- suuttimet
- ecm (ecu)
- tyhjäkäyntiventtiili
- vacuumivuodot
- kaasuläpän asentotunnistin
- koneen ja akun väliset liitokset
- muut koneen käymisen kannalta oleelliset sähköliitokset
- kaasuläpän jumittaminen
- jäähdytysnesteen lämpötilaanturi
- intake air temperature sensor
- ilmansuodatin
- MAF /VAF sensor
- map sensor
- bensanpaine/paineensäädin
- suuttimet
- ecm (ecu)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Käyttäytyminen kuulostaa ihan samalta kuin mulla oli G60:ssä. Siinä oli silloin tekniikanvaihdon jäljiltä pari johtoa kytketty ristiin. Toinen niistä oli lambda ja toinen joku muu, jota en muista, mutta oli samanlainen liitin kuin lambdan johdon päässä. Kauan senkin kanssa tapeltiin ja mittailtiin johtoja.
pitää kattella viikonloppuna tarkemmin, tuskin on mitään johtoja ristissä, toimi kuitenkin 250km lenkin täydellisesti kun heitin ennen kun tuli mitään vikaa, sitä ennen pari kertaa pätkäisi jossai kohti joka todellakin vihjaisi nyt siihen että jokin on tukossa.
sen 250km lenkin jälkeen siis tuli tuo tyhjäkäyntiventtiiliongelma ja ilmeisesti ongelma josta nykiminen johtui paheni.
tässä golffissa ei taida tuota MAFfia olla?
sen 250km lenkin jälkeen siis tuli tuo tyhjäkäyntiventtiiliongelma ja ilmeisesti ongelma josta nykiminen johtui paheni.
tässä golffissa ei taida tuota MAFfia olla?
Viimeksi muokannut lodettaja, 17.11.2009 22:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
autossa on myös joku italialainen jälkiasennettu (saksassa luultavasti) ajonestolaite "ORVEL VARESE IMMOBIL CAR A 203" joka on kuitenkin ohitettu, tuskin siitä voi tälläinen ongelma johtua?
Pitää viikonloppuna puhdistella kaikki suodattimet ja letkut, bensansuodatin ainakin on alkuperäinen kunnosta päätellen ja ilmanputsarin suodatin on kuin uusi, öljynsuodattimesta en tiedä.
Auto muuten savuttaa aika törkeän paljon, kunnon pilvi tulee pihaan kun käyttää tyhjäkäynnilläkin (jos siis lähtee käyntiin)
Pitää viikonloppuna puhdistella kaikki suodattimet ja letkut, bensansuodatin ainakin on alkuperäinen kunnosta päätellen ja ilmanputsarin suodatin on kuin uusi, öljynsuodattimesta en tiedä.
Auto muuten savuttaa aika törkeän paljon, kunnon pilvi tulee pihaan kun käyttää tyhjäkäynnilläkin (jos siis lähtee käyntiin)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Virittele ihan old-school ajoituslamppu sytytysjohtoihin jotenkin niin että pääsee seuraamaan välkyntää ajon aikana.
Sit apumies tarkkailemaan välkynnän tasaisuutta
Biltemassa myydään sytytysjohdon ja sytytystulpan väliin palikkaa josta näkee välkynnän.
- Sytytysjohtojen kunnon voi todeta mittaamalla yleismittarilla ja silmällä.
- bensanpaineen voi mitata mittarilla, biltemassa alle 10e.
- kaasuläpän asentotunnistimen voi mitata yleismittarilla.
Mites ruiskutussuuttimien tiivisteet, oletko tarkistanut ettei ole entiset ja vetää ilmaa sieltä välistä ?Tietty heiluttelemalla niitä voisi asia selvitä jos se vaikuttaa käyntiin.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 1.10.2009 18:04
itsellä oli joskus kans ko hall-anturin liitin katkennu virranjakajan rungosta, oli vaikea huomata ja täten aiheutti samallaista päänsärkyä, eipä kauaa menny uudella kokonaisella virranjakajalla ni auto alko temppuilemaa uudellee, enää ei päänsäryllä selvitä, pahemmanluokan migreeni jo tullu kylää .. :(
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa