Morjens!
Auto on citroen saxo vm -97.
Eli tuossa keväällä meni oudosti jakohihna poikki. Auto ajettii suoraan ajosta parkkiin ja seuraavana aamuna ei käynnistynyt. Hihna+yksi venttiili vaihdettiin amiksessa. Kaikki muuten hyvin, mutta auto nykii 5-vaihteella n.2000 kierroksilla. Kaikki muut vaihteet toimivat ja vitonenkin toimii hyvin kun mennään sinne 2500-3000 kierroksiin. 4-vaihteella samassa nopeudessa ei mitään onglemaa.
Nykimistä on hieman hankala kuvailla. Se on sellaista nopeaa ja tasaista. Ei mielestäni oikeastaan vaikuta nopeuden ylläpitämiseen/kiihtyvyyteen. Vetoakselia olen miettinyt ja jotain ongelmaa sähköpuolella.
Olen vaihanut tulpat ja tulpanjohdot. Ehkä hieman pirteemmin kiihtyy kun edellisestä vaihdosta kuitenkin aikaa, mutta nykii vielä. Mikähän kumma sitä vaivaa? Ja tosiaan nykii vain 5-vaihteella ja n.2000 kierroksilla.
Onhan siitä tietenkin se hyöty, että pitää pientä ylinopeutta ajella jos ei halua ajella nykivällä autolla;)
Ja anteeksi kun tungen volkkarin foorumille :) enkä edes tiedä kuuluuko tänne.
Olisin erittäin kiitollinen jos joku osaisi ehdottaa jotain!:)
Saxo nykii 5-vaihteella 2000 kierroksilla
Valvoja: ffp jäsenet
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 26.9.2009 12:13
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 26.9.2009 12:13
Se olisi viimeinen paikka mihin veisin. Eikös tuntiveloitus ole jotain 75€ luokkaa ja tuskimpa he nyt sitä heti löytävät.
Ajattelin, että jos jollain olisi ideoita mitä voisin kokeilla ennenkun vien sinne, koska ei tuosta ruppanan korjauksesta viitsi paljoa maksaa. Missähä se vika voisi olla? Kiitos etukäteen mahd. vastauksista:)
Ajattelin, että jos jollain olisi ideoita mitä voisin kokeilla ennenkun vien sinne, koska ei tuosta ruppanan korjauksesta viitsi paljoa maksaa. Missähä se vika voisi olla? Kiitos etukäteen mahd. vastauksista:)
Hihna+yksi venttiili vaihdettiin
ettei vaan olisi joku muukin venttiili ottanut kipeää...
Se olisi viimeinen paikka mihin veisin. Eikös tuntiveloitus ole jotain 75€ luokkaa ja tuskimpa he nyt sitä heti löytävät.
Noin sanoi moni muukin saxon/xantian/bx:n omistaja.Voitko olla yllättynyt,että noissa oli "jonkin verran" nykimisvikoja ;D
Veivät mieluummin pikkupajoille tai ammattikouluihin. Tulivat sitten kuitenkin takaisin,kun pienemmällä tuntiveloituksella kayttivät 3xenemmän aikaa. Joten siitä 49E/h ei ollut mitään iloa,koska 3h korjaus oli jo melkein 150e ja auto nyki edelleen.
Ja yllättävää,että se oikeasti löydetäänkin se vika merkkikorjaamossa nopeammin,kun jo oikeastaan tiedetään,missä vika oli.
Sama pätee varmaan muihinkin merkkeihin,mutta nuo "vanhat" patongit oli vaan niin hyvä esimerkki.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa