G2 16v KR käy kolmella.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

metallica
-
Viestit: 36
Liittynyt: 21.6.2005 23:18
Viesti:

G2 16v KR käy kolmella.

ViestiKirjoittaja metallica » 7.1.2009 13:03

Eli olis tälläinen vika että kone käy kolmella koko ajan. Alkaa pikkuhiljaa ideat ja opiskelijan varat loppumaan ja monet 16v vika topicit on luettu läpi ja kokeiltu sieltä saatuja neuvoja, eikä ole vika löytynyt, niin ajattelin että jos täältä joku 16v tietäjä osaisi neuvoa.

Eli nelospytty ei suostu käymään, huomaa hyvin kun on uudet tulpat niin muut on hieman nokisia ja nelosen tulppa on täysin puhdas, tosin aina bensasta märkä. Käynti ei riipu kierroksista millään tavalla. Vika vielä ilmeni niin että kone oli täysin lämmin, sammutin sen kaupassakäynnin ajaksi (5-10min) ja tulin takaisin niin ei käynyt kuin kolmella. Sitten ajoin n.10km kotiin kun ei kuulunut mitään naputusta koneesta että olis vakavempi vika.

Tässä kahden viikon aikana olen vaihtanut/tarkistanut seuraavat osat: uudet tulpat, bensansuodatin vaihdettu, sytytysmoduuli vaihdettu, ohjauspaineensäädin vaihdettu, virranjakaja putsattu öjystä ja samalla uusittiin stefa sekä hall-anturi, jakopäänhihna, kiristin ja kolme stefaa vaihdettu kun oli jakomerkki vauhtipyörältä sentin pielessä ja hihna oli halkeillut. Imuvuotoja ei pitäisi olla, ainakaan mitään halkeamia tai irronneita letkuja ei ole löytynyt. Kaikki konehuoneen liittimet on putsailtu ja laitettu kontaktisihketta. Nokat ja venttiilinnostajat tarkistettu tänään. Katsottu että kaikista bensasuuttimista tulee samanverran bensaa, samalla vaihdettiin suihkujen o-renkaat. Nyt ei tule muuta mieleen, mutta tuntuu että on pikkuhiljaa kaikki kokeiltu...

Sitten tälläinen vikaan liittymätön kysymys, että tänään kun tuon venttiilikopan avasin niin huomasin että imusarjan välitiivisteeksi oli joku laittanut PL:n tiivisteen, eli tiivisteen reiät ovat 42,5mm ja imusarjan reiät ovat 50mm, ahistaakohan tuollainen yhtään?

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen. :)

Edit: Niin ja vielä se että pusristuspaineet on mitattu ja jokaisesta pytystä löytyi yli 11bar painetta.
Viimeksi muokannut metallica, 9.1.2009 15:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 641
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 7.1.2009 14:59

Oletko tutkinut oikeasti tuota vikaa vai vain vaihdellut osia sattuman varaisesti? Tuleeko nelospytyn tulpalle kipinää? Tulpanjohto? Virranjakaja? Eli lähteä purkamaan vikaa jotenkin järjestelmällisesti. Muuten on aika kallista korjausta jos vaihtaa osan sieltä toisen täältä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.1.2009 15:05

Olihan virranjakajan kansikin tarkastettu...?

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 7.1.2009 15:10

Sitten tälläinen vikaan liittymätön kysymys, että tänään kun tuon venttiilikopan avasin niin huomasin että imusarjan välitiivisteeksi oli joku laittanut PL:n tiivisteen, eli tiivisteen reiät ovat 42,5mm ja imusarjan reiät ovat 50mm, ahistaakohan tuollainen yhtään?

Itsekkin ostin KR-moottorin täydellisen tiivistesarjan, niin siinä oli kuitenkin nuo tiivisteen reijät PL-moottorille...Kaiken järjen mukaan ahdistaa, mutta vaikutusta vakiokoneessa ei varmaan juurikaan huomaa...kävin kuitenkin hakemassa marmoritiskiltä uuden 50mm reijillä olevan tiivisteen, eikä maksanut kuin 28€...:(

metallica
-
Viestit: 36
Liittynyt: 21.6.2005 23:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja metallica » 7.1.2009 15:21

Juu siis alunperin lähdettiin kyllä tuota vikaa tutkimaan kipinästä, ja imuvuodoista eli on tarkistettu että jokaiselle pytylle tulee kipinä. Johdoistakin tarkistin vastukset eli kuinka paljon virtaa menee läpi ja kyllä ne kaikki samoja näyttivät. Sytytyksen ajoitus myös tarkistettu. Ja osista suurimman osan on saanut vaihdettua/kokeiltua jo tallissa olleista varaosista ja kaverin autosta. Eli en ole sentään summan mutikassa käynyt ostelemassa ohjauspaineensäädintä yms.. :)
Viimeksi muokannut metallica, 9.1.2009 15:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 7.1.2009 15:28

Jos se tulppa on aivan puhtaaksi mennyt, niin ettei kansipahvi olis sökö/kansi halki ja holvais nestettä sinne nelospyttyyn?

metallica
-
Viestit: 36
Liittynyt: 21.6.2005 23:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja metallica » 7.1.2009 15:30

Niin siis tulpat ovat aivan uudet eli sen takia se on puhdas, tai näin siis ainakin oletan että siellä ei ole palamista tapahtunut ja siksi ei ole nokiseksi mennyt. Edellinen tulppa oli kyllä nokinen.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 7.1.2009 20:55

Tulpan johdot tarkastettu? Mittaa puristukset.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.1.2009 20:58

Edit: Niin ja vielä se että pusristuspaineet on mitattu ja jokaisesta pytystä löytyi yli 11bar painetta.
:)

pioneer86
-
Viestit: 76
Liittynyt: 27.9.2006 12:19

ViestiKirjoittaja pioneer86 » 8.1.2009 19:00

onkos ohivuodot mitattu??


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa