W8 Passat, onko asiantuntijoita?
Valvoja: ffp jäsenet
W8 Passat, onko asiantuntijoita?
Eli eli, tommosella passatilla (farkku) on nyt hetki ajeltu ja ihan kiva kärryhän se on.... Järki sanoo ei ei mut silti on pakko kysellä että onko kenelläkään kokemusta (tuskin) tai onko kukaan edes lukenut juttuja tälläisen ahtamisesta?
Joku hillitty korisarja vois olla myös jees, suosituksia? :)
Hirveösti näistä ei tunnu (suomeksi) löytyvän infoa... Onko kenelläkään hajua tyyppivioista tms? 120tkm on passatilla nyt rullattu ja huollot on tehty.
- PL / VW Aloittelija
ps. Terkut niille ffp miehille jotka tuli tänään Tampesterissa parkkipaikalla sanoon et rekisteröidy nyt ihmeessä kun on erikoinen VW alla :)
Joku hillitty korisarja vois olla myös jees, suosituksia? :)
Hirveösti näistä ei tunnu (suomeksi) löytyvän infoa... Onko kenelläkään hajua tyyppivioista tms? 120tkm on passatilla nyt rullattu ja huollot on tehty.
- PL / VW Aloittelija
ps. Terkut niille ffp miehille jotka tuli tänään Tampesterissa parkkipaikalla sanoon et rekisteröidy nyt ihmeessä kun on erikoinen VW alla :)
Juu, tuon hillityn korisarjan löytäminen on osoittautunut nyt aikas hemmetin vaikeaksi... Osaako joku sanoa mitkä palikat on tässä nettiauton W8:ssa kiinni, tuo on meinaan mielestäni aika nätti (varsinkin kun värikin on sama kuin omassa niin aika suoraan näkee miltä näyttäisi omassa kopissa)
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2236776
Vai hämääkö tuo korinväriseksi maalaus niin paljon että olenkin aivan väärässä ja tuossa ei muuta palikkaa ole kuin tuo spoileri? Jos näin niin teen ite saman homman ja hommaan tuollaisen spoikan jostain kun joku vaan kertoo että mikä se on? :)...
Maanantaina/tiistaina käyn näyttään passatia Hariselle, voi olla et tuo turbotus on ihan tuhoon tuomittu idea.. Mut jos sit kutiteltais vaparina jonkinverran edes...
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2236776
Vai hämääkö tuo korinväriseksi maalaus niin paljon että olenkin aivan väärässä ja tuossa ei muuta palikkaa ole kuin tuo spoileri? Jos näin niin teen ite saman homman ja hommaan tuollaisen spoikan jostain kun joku vaan kertoo että mikä se on? :)...
Maanantaina/tiistaina käyn näyttään passatia Hariselle, voi olla et tuo turbotus on ihan tuhoon tuomittu idea.. Mut jos sit kutiteltais vaparina jonkinverran edes...
ja tuossa ei muuta palikkaa ole kuin tuo spoileri?
Siltähän tuo näyttää. Listat ja helmat korin väriin niin auto muuttuu ihan toisen näköiseksi. Tuo taka(ala)helmakin lienee kuitenkin alkuperäinen. Takaspoilereita löytyy esim Caracteren yms/jne valikoimista Passat 3BG hakusanoilla.
Näkisin että tuon moottorin ja tuon ikäisen auton ahtamisessa ei ole mitn järkeä.
Moottorista
Juu voi olla, no saa Harinen langettaa tuomion :)... Jotain tolle pitää tehrä, jos sais jotain edes lähelle 350hp ulos niin olisin tyytyväinen, tuo torsen kun syö tehoja aika perkeleesti, 275hp tulee koneesta mutta renkaille välittyy kuuleman mukaan vain 210...
Juu pitää käyttää maalattavana autoa ja tuo takapuskuri on ihan vakio, tai ainakin samanlainen on itsellänikin... Eli siipi kiinni ja maalia pintaan... Samalla vois tota traktoria laskee vähän enemmän tietä kohti niin eiköhän sekin näköä tois mukavasti.
Juu pitää käyttää maalattavana autoa ja tuo takapuskuri on ihan vakio, tai ainakin samanlainen on itsellänikin... Eli siipi kiinni ja maalia pintaan... Samalla vois tota traktoria laskee vähän enemmän tietä kohti niin eiköhän sekin näköä tois mukavasti.
Samaapi mietin minä. Taitaa olla ihan jälleenmyynninkin kannalta viksuinta pitää w8 suht vakiona, kun ei tuo mosakaan taida olla mikään joka nurkalla myynnissä oleva, jos jotain tapahtuisi. Halvin ja fiksuin on varmasti vaihtaa auto noilla suunnitelmilla :)
Ei sen puoleen, eksoottinen pirssi tuo w8.
E: Lester takaspileri on varmasti halvempi kuin nuo vormulatyyliset härpäkkeet, ja myös mielestäni paljon paremman näköinen.
Ei sen puoleen, eksoottinen pirssi tuo w8.
E: Lester takaspileri on varmasti halvempi kuin nuo vormulatyyliset härpäkkeet, ja myös mielestäni paljon paremman näköinen.
Paitsi onhan tuossa Passatissa konttitilaa aika paljon enempi ja yksi parhaista henkilöauton konteista jossa tavaraa olen kuljettanut, tasainen pohja, nostokynnys sopiva ja tila on sopivan "kuutiomainen". Mahtu ainakin ruhtinaallisen hyvin 50 kg koira + pari putkikassia takapenkkiä vasten. Joskus A4.n konttia kokeilin ja siellä dogi hyvä että mahtu kääntyilemään.
Komppaan Aslaasj:ia - Pasuunaa ja A4:ää on turha verrata esim. siinä tilanteessa kun tarvitsee laittaa takaluukkuun rattaat + pari isohkoa koiraa (meillä menee matkarattaat + 2x 40-50kg koirat tai kunnon rattaat + toinen koira, hätätilassa 2 pienen matkaa).
Mitä taas W8:n virittelemiseen tulee, niin aika turhaa taitaa olla. Ja moottorinvaihto esim. 2.7bt:n on taas kertaluokkaa "hullu idea".
Mikäli tuo W8 on TipTronicilla varustettu (saiko edes ilman?), niin tuon ohjelmiston vaihtamista kannattaa miettiä. Sehän se on mikä kiihtyvyydestä sen tehon vie, vertaa esim:
- Passat 2.8 V6 variant (3B): manuaali 7.8 sek, tiptronic 10 sek
Eli käytännössä W8 muuttuu manuska V6:ksi kun siihen laittaa automaatin. ;)
Ellen väärin muista niin tuo modattu TipTronicin softa vei jopa jotain luokkaa sekunnin verran pois kiihtyvyydestä A6 ja Passat V6:ssa...
Mitä taas W8:n virittelemiseen tulee, niin aika turhaa taitaa olla. Ja moottorinvaihto esim. 2.7bt:n on taas kertaluokkaa "hullu idea".
Mikäli tuo W8 on TipTronicilla varustettu (saiko edes ilman?), niin tuon ohjelmiston vaihtamista kannattaa miettiä. Sehän se on mikä kiihtyvyydestä sen tehon vie, vertaa esim:
- Passat 2.8 V6 variant (3B): manuaali 7.8 sek, tiptronic 10 sek
Eli käytännössä W8 muuttuu manuska V6:ksi kun siihen laittaa automaatin. ;)
Ellen väärin muista niin tuo modattu TipTronicin softa vei jopa jotain luokkaa sekunnin verran pois kiihtyvyydestä A6 ja Passat V6:ssa...
No nyt puhutaan asiaa, tiptronicilla tuo on ja sen kanssa lupaillaan 7,8sec 0-100 ja manuaalilla muistaakseni olis 6,5 (juu näitä on saanu manuskallakin)...
Eli eli, mistä tommosta tiptronic softan päivitystä vois kysellä ja voisiko sillä tosiaan saada sekunnin luokkaa paremmaksi tuon 0-100? :)... Manuaalina tuo piisaisi meinaan komeasti, tuo tiptronic on niin perkeleen laiska vaihtaan jopa "manuaali" asennossa...
Eli eli, mistä tommosta tiptronic softan päivitystä vois kysellä ja voisiko sillä tosiaan saada sekunnin luokkaa paremmaksi tuon 0-100? :)... Manuaalina tuo piisaisi meinaan komeasti, tuo tiptronic on niin perkeleen laiska vaihtaan jopa "manuaali" asennossa...
Nyt täytyy tunnustaa että ei ole enää muistikuvaa mistä noita saa. Siitä on nimittäin jokunen vuosi kun moisiin törmäsin, ja nekin taisi olla jollain jenkkisaitilla.
Oma Paskatti kun on manuaalilla niin ei ollut niin kiinnostavia silloin.
Eli Googlella tai noita muita softia myyviltä firmoilta kyselemällä tietenkin kannattaa aloittaa. Muistaakseni kyseessä oli koko ohjainboxin, siis se mitä itse näin, joten ihan halpaa puuhaa ei taida olla. ;)
Oma Paskatti kun on manuaalilla niin ei ollut niin kiinnostavia silloin.
Eli Googlella tai noita muita softia myyviltä firmoilta kyselemällä tietenkin kannattaa aloittaa. Muistaakseni kyseessä oli koko ohjainboxin, siis se mitä itse näin, joten ihan halpaa puuhaa ei taida olla. ;)
http://www.amtuning.com.au/
Tuolla luvataan TipTronicin vaihtojen nopeutuvan 1 sekunnista 0.2 sekuntiin ja vaihtokierrokset on nostettu myös.
Täällä "uus-wanha" (2003-2008) ketju W8:n ECUn chippaamisesta (lyhennettynä "hyödytöntä"):
http://www.passatworld.com/forums/showt ... p?t=131810
Tuolla luvataan TipTronicin vaihtojen nopeutuvan 1 sekunnista 0.2 sekuntiin ja vaihtokierrokset on nostettu myös.
Täällä "uus-wanha" (2003-2008) ketju W8:n ECUn chippaamisesta (lyhennettynä "hyödytöntä"):
http://www.passatworld.com/forums/showt ... p?t=131810
-
- -
- Viestit: 161
- Liittynyt: 2.7.2005 17:17
Maximum rev shift points have been increased to 6500/7000 rpms, and shift delay is reduced from ~1 second to .2 seconds.
Huonolla lontoon kielellä tuo tarkoittaa kai sitä että vaihtopiste/"vaihtokohta" on noussut 6500:sta 7000:een ja vaihtoviive on vähentynyt sekunnista 0.2 sekuntiin eli vaihtaminen tapahtuu käsittääkseni 0.2 sekunnissa. Korjatkaa jos olen väärässä.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
http://www.amtuning.com.au/
Tuolla luvataan TipTronicin vaihtojen nopeutuvan 1 sekunnista 0.2 sekuntiin ja vaihtokierrokset on nostettu myös.
Tuolla näkyy olevan noita softia.
Ei vain näyttänyt löytyvän ainakaan omaani 2,8v6 tiptronicin ohjelmaa :(
Niin, järjen käyttöhän ei ole sallittu jos käytettävissä on enemmän kuin 100hv?
Ni, tai vitustako minä tiedän..
Oli mulla jotain aiheeseenkin sopivaa mutta meni ohi ku nousi savut..
Eiköhän tuo ole katkeran miehen tilitystä joka juuri on napsinut pikavoiton. Joten turha savutella.
Aiheeseen palaten. Itse pitäisin koneen vakiona ja tyytyisin siihen mitä on, laatikon softan voisi päivittää jos se oikeasti auttaa. Mutta tuollainen auto ei ole luotu kisaamiseen kadulla vaan tyylikkääseen kruisailemiseen mukavasti. Jos se ei tunnu mukavalta kannattaa harkita jotain toista autoa.
Tyylikkäät vanteet alle, tonttiin, hillittyä blingiä ja turhat härpäkkeet pois. Tyylikästä...
Ot/
No joo ja ei, en ole pikavoittoja saanut ja vaikka olisinkin niin ihan omasta tyhmyydestä sekin.
Eikä sen takia että teho perseen alla pakottaisi ylinopeuteen..
Siitä vaan että menee se perkeleen corsa tai polo yli sen 120km/h ja vaikka ei menisikään niin 50km/h alueella se 120km/h:kin on ylinopeutta!
Meinaan jos on 300hv, 400hv tai yli 500hv niin ei se tarkoita sitä että se auto menee kadulla aina kolmeasataa, vaikka niin kaikki luuleekin..
Se on yleensä kuljettaja joka sen päätöksen tekee, kuinka kovin mennään.
Tästä loput vaikka privaan, jos jollain on eriävää näkemystä.
/Ot
Toi on kyllä vapariin jo aikalailla kohtuullinen teholisä jos konetta avaamatta 15hp/500€
Jos se oikeasti kasvaa se teho niin sen kyllä huomaa.
Tuo laatikon softan järkeistäminen kyllä tuntuisi itsestäkin järkevämmältä..
Eiköhän tuo ole katkeran miehen tilitystä joka juuri on napsinut pikavoiton. Joten turha savutella
No joo ja ei, en ole pikavoittoja saanut ja vaikka olisinkin niin ihan omasta tyhmyydestä sekin.
Eikä sen takia että teho perseen alla pakottaisi ylinopeuteen..
Siitä vaan että menee se perkeleen corsa tai polo yli sen 120km/h ja vaikka ei menisikään niin 50km/h alueella se 120km/h:kin on ylinopeutta!
Meinaan jos on 300hv, 400hv tai yli 500hv niin ei se tarkoita sitä että se auto menee kadulla aina kolmeasataa, vaikka niin kaikki luuleekin..
Se on yleensä kuljettaja joka sen päätöksen tekee, kuinka kovin mennään.
Tästä loput vaikka privaan, jos jollain on eriävää näkemystä.
/Ot
Juu ei se niin nuukaa sit ole jos vähän maksaa, sekunnista voi jotain jo maksaakin :)... 500e lastusta jolla 15hp lisää ei oikein houkuta näin esimerkkinä :)
Toi on kyllä vapariin jo aikalailla kohtuullinen teholisä jos konetta avaamatta 15hp/500€
Jos se oikeasti kasvaa se teho niin sen kyllä huomaa.
Tuo laatikon softan järkeistäminen kyllä tuntuisi itsestäkin järkevämmältä..
Kyllä mä käytän kaiken mitä löytyy baanalla aina kun tilanne tulee..eipä oo vielä napsahtanut tutkaan silti. Mutta tuohon Passatin ulkonäköön niin korinväriseksi helmat ja peileihin kromit ja isot vanteet siinähän sitä. Ilmeisesti kromiset kattokaiteet W8:ssa? Itse odotan että koska 3BG:hen tulee noita led-etuvaloja myyntiin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 45 vierailijaa