Kokemuksia K03 Bilteman / eBayn kopioista?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

tomant
-
Viestit: 12
Liittynyt: 28.2.2007 1:54
Viesti:

Kokemuksia K03 Bilteman / eBayn kopioista?

ViestiKirjoittaja tomant » 19.9.2008 1:07

Tervehdys!

Onko jollain kokemuksia K03-kopioista, joita löytyy Biltemasta ja eBaystä? Miten toimivat ja millainen on laatu verrattuna alkuperäiseen KKK-turboon? Kannattaako ostaa, kun maksavat luokkaa 300...450 euroa?

tomant

JaniV
-
Viestit: 76
Liittynyt: 29.8.2008 4:03

ViestiKirjoittaja JaniV » 19.9.2008 9:42

kannattaa muistaa että ei ne merkkiahtimet ole turhaan niin kalliita, vaan että materiaali ja laakeroinnit maksavat.
Kopioissa taas on pystytty tinkaamaan jostakin valmistekustannuksia niin paljon alas että hinnasta on saatu parhaimmillaa kaksi kolmasosaa pois.

Joten siitä voi miettiä että onko ne pitkäikäisiä ja luotettavia...

tomant
-
Viestit: 12
Liittynyt: 28.2.2007 1:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja tomant » 19.9.2008 11:47

Varmasti käytetyt aineet ovat laadultaan vaatimattomampia kuin alkuperäisissä turboissa. Toisaalta kopioimalla säästää paljon suunnittelu- ja kehityskustannuksia. Tästä on esimerkkinä brasilialainen MasterPower, jonka mallisto on pääasiassa Garrettin kopioita. MasterPowerilta ei esim. löydy lainkaan kompressorikarttoja.

Toisaalta kiinnostaisi näiden halpislaitteiden käyttökokemukset eli miten erot näkyvät käytännössä. Jos saa uuden turbon vanhan kunnostuksen hinnalla tai jopa edullisemmin, voisi se olla lyhyellä tähtäimellä hyvä vaihtoehto.

tomant

JaniV
-
Viestit: 76
Liittynyt: 29.8.2008 4:03

ViestiKirjoittaja JaniV » 19.9.2008 12:14

Jos saa uuden turbon vanhan kunnostuksen hinnalla tai jopa edullisemmin, voisi se olla lyhyellä tähtäimellä hyvä vaihtoehto.


Pidetään paino sanalla: lyhyellä.

Voihan ne olla ihan kohtalaisia, mutta siltikin korjauttaisin vanhan ahtimen.
Itselläni ei ole tiedossa kuin yksi henkilö joka tuommoisen Bilteman ahtimen on ostanut, ja sekään ei ole kiinni vielä (projekti kesken)

Mutta sitä ahdinta on tullut hypisteltyä, ja eräskin asia pisti vähän miettimään noiden laatua.

Nimittäin miten voi uuden kopioahtimen laakereissa olla enemmän välystä ja klappia joka suuntaan kuin 50tuhatta ajetussa garretin t3/4 hybridissä.. ja ero oli huomattava...

shadow
-
Viestit: 48
Liittynyt: 23.7.2003 16:36

ViestiKirjoittaja shadow » 19.9.2008 21:05

mitä nyt bilteman ahtimia on tullut hypisteltyä niin kkk kopio oli hirveä rävellys, toisaalta tarjolla oleva mitsun kopio vaikutti kaikin puolin asialliselta, valujälkiä oli mm. hyvin siistiä eikä akselissakaan tuntunut olevan ihmeemmin klappia.

Mitä taas hintatasoon tulee niin eiköhän se hintaero löydy tosiaan kehityskustannuksista ja kiinalaisista työvoimakustannuksista. Kuten varmaan kaikessa muussakin kyseisestä maasta tulevassa, lienee ahtimissakin melkoisia eroja valmistajien välillä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa