a4 1.8t -97 ei nosta ahtoja

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

boutros
-
Viestit: 10
Liittynyt: 20.8.2008 8:01

a4 1.8t -97 ei nosta ahtoja

ViestiKirjoittaja boutros » 20.8.2008 8:03

Otsikon mukainen kulkupeli, vakio ja ajettu 200tkm. Ahtovuotoja ei ole, mutta ahtopainemittari ei nouse isollakaan vaihteella vedättämällä kun maksimissaan 0.1bar. Vikakoodit luettu VAG-COM: throttle valve control part fault in basic settings.

Puhdistin kaasuläpän kun en saanut sitä sopeutettua, sen jälkeen ei sopeutusta ole kokeiltu kun itsellä ei ole siihen vehkeitä. Autosta oli cooleri rikki mutta se on vaihdettu jonka jälkeen putkisto on paineistettu eikä vuotoja löytynyt.

Vakionopeudensäädin lakkasi myös toimimasta. Onko mahdollista että kun cooleri on revennyt, se on liannnut kaasuläpän josta sitten tullut vikakoodi ja sen takia vakkari ei pelaa??

Vaikuttaako tuo kaasuläpän sopeutus noin paljon ahtoihin?? Pitäisihän sen vikatilassakin nostaa ahdot 0.3bar. Tämä on vielä vaijerikaasullinen vehje.

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 20.8.2008 9:28

Kaasuläpän saa jokseenkin sopeutettua kun vaan pitää autossa virtoja riittävän kauan ennen starttausta - konepellin alta kuuluu sirinää päättyen naksahdukseen. Se nyt ei kerro mitään kalibroinnin onnistumisesta.

Jos n75 olisi rikki, niin ahdot pitäisi olla n. 0.3bar, eli sen voinee jättää laskuista. Eli aika mystiseltä haiskahtaa....kaasuläppä saattaisi voida tuon aiheuttaa joo, myös pahanlaatuinen ahtovuoto, mutta sekin oli jo poissuljettu...turbovikakin voisi olla kaukaa haettu vikapaikka, esim. hukkaportin läppä lähtenyt kävelemään...

boutros
-
Viestit: 10
Liittynyt: 20.8.2008 8:01

ViestiKirjoittaja boutros » 20.8.2008 9:47

Pitäisikö tuosta tulla vikakoodi jos pyydettyä ahtopainetta ei saavuteta?? Tälläisen bongasin toiselta foorumilta: "Yhdellä toverilla oli tuo kaasuläpän vikakoodi päällä kun vv autossa yrittivät vag comilla tehdä jotain päivitystä. Tämän päivityksen jälkeen auto ei kuitenkaan enää ahtanut, koska kaasuläpän sopeutus tai vastaava ei ollut onnistunut."

Tuo tosiaan kiinnostaisi että pitääkö paikkansa että ei ahtaisi ollenkaan vian ollessa päällä. Toivottavasti ei turbo ois levinnyt.

Regu
-
Viestit: 36
Liittynyt: 9.12.2007 1:03

ViestiKirjoittaja Regu » 21.8.2008 7:13

Käsittääkseni tuon ikäisessä ecu ei tiedä ahdoista yhtään mitään eli ei aiheuta koodia.
Kaasuläpän sopeutumattomuus vois aiheuttaa limp moden eli menee varakartoille jolloin n75 huolehtisi siitä ettei ahtoja pääse syntymään liikaa.

Muutamia 1.8t koneen turboja irroittaneena sanoisin että sulta on hukkaportin läppä irti ja siihen ei taida olla muuta kunnollista korjausta kuin uusi turbo, jotkut kyllä hitsannut niitä takaisin kiinni, mutta tiedä sitten toimiiko oikeasti kunnolla.

Peksi
ffp jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 17.7.2003 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 22.8.2008 21:31

hukkaportin läppä?

Regu
-
Viestit: 36
Liittynyt: 9.12.2007 1:03

ViestiKirjoittaja Regu » 22.8.2008 22:43

Se lautanen siellä ahtimessa.

nukkumatti
-
Viestit: 10
Liittynyt: 24.8.2008 14:42

ViestiKirjoittaja nukkumatti » 24.8.2008 14:47

Osaako VAG-COM kertoa minulle paljonko omassa 1.8T:ssä on ahtoja vai pitääkö ahtopaineen selvittämiseksi aina asentaa perinteinen ahtopainemittari ohjaamoon?

boutros
-
Viestit: 10
Liittynyt: 20.8.2008 8:01

ViestiKirjoittaja boutros » 4.10.2008 7:13

Päivitetäänpäs tätäkin välillä. Kaasuläppä vaihdettu, käytetty sekin mutta myyjä sanoi sen olevan kunnossa. Sopetus ei onnistu kirveelläkään, heti heittää saman errorin kun alkaa sopeuttaa: error: group 098 not available. Kaikki arvot kyllä muuttuu kun kaasua painaa, adaption kohdassa vaan error.Onko kukaan kokeillut suoraan tuolta adaptation valikosta nollata noita arvoja ja millä seurauksilla? http://www.ross-tech.com/vcds/tour/adap ... creen.html

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 4.10.2008 9:10

kaverille vaihdoin tommosen hetken aikaa sitte hukkaportin kellon, oli täysin velttona, lätkä mitä eka kans epäilin oli ehjä

heller
-
Viestit: 465
Liittynyt: 15.2.2008 17:07

ViestiKirjoittaja heller » 4.10.2008 15:26

MIkäs moottorikoodi ja vagcomi kyseessä? Onko vikakoodi tiedossa?

boutros
-
Viestit: 10
Liittynyt: 20.8.2008 8:01

ViestiKirjoittaja boutros » 4.10.2008 18:07

Myllynä aeb ja 311.2, vikakoodi fault in basic setting

heller
-
Viestit: 465
Liittynyt: 15.2.2008 17:07

ViestiKirjoittaja heller » 4.10.2008 19:55

Ei anna mitään koodia? Siis viisinumeroista koodia?

boutros
-
Viestit: 10
Liittynyt: 20.8.2008 8:01

ViestiKirjoittaja boutros » 5.10.2008 9:21

17967 - Throttle valve control part (J338): Fault in basic settings P1559 - 35-00 - -

heller
-
Viestit: 465
Liittynyt: 15.2.2008 17:07

ViestiKirjoittaja heller » 5.10.2008 14:23

Jahas, ross tech sanoo http://wiki.ross-tech.com/index.php/17967/P1559/005465

Auttaakos tämä ohje? http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/throttlebody.html Itselläkin on AEB mutta en muista oliko se toi 098 vai 060. Ohjeen mukaan muistelisin että se ois ois 060 eikä 098, niinkun olet koittanut.

boutros
-
Viestit: 10
Liittynyt: 20.8.2008 8:01

ViestiKirjoittaja boutros » 5.10.2008 14:55

Vaijerikaasulliseen 098.

heller
-
Viestit: 465
Liittynyt: 15.2.2008 17:07

ViestiKirjoittaja heller » 5.10.2008 16:48

AEB on veijerikaasulla, kuten omanikin. Mut tarkistan ehkä tänään asian.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 5.10.2008 20:41

98 kanavalta löytyy.

Alfetta
-
Viestit: 4
Liittynyt: 4.1.2009 17:13

ViestiKirjoittaja Alfetta » 4.4.2009 21:10

Boutros: Sama vika minulla (audi a4 1,8 t -98) saitko se sinun kuntoon ja kuinka?
/Kaj

macci86
-
Viestit: 13
Liittynyt: 13.4.2008 13:19

ViestiKirjoittaja macci86 » 22.7.2009 20:49

Koitetaas jos löytyis tietämystä täältä

Eli kaverin auton ahtimen vaihdon jälkeen tuo imuputkessa oleva ahtopaineensäädin mötikkä, niin yllätys yllätys ei enään mitään hajua miten perin se oli paikoillaan.. Eli miten perin se pitää laittaa ja mistä menee letkut minne? Jos jollain olisi jokin kuva mistä tuo selviää helposti.. Liitin irti se ahtaa 0.3bar ja liitin paikallaan 1.4bar ja mielellällään menis vielä enemmän..

Niin ja autona 1.8t q 98vm

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 23.7.2009 7:15

Miks siihen pitäis saada vielä enemmän ahtoa ?

heller
-
Viestit: 465
Liittynyt: 15.2.2008 17:07

ViestiKirjoittaja heller » 23.7.2009 12:52

98 kanavalta löytyy.


Täälläpäin homma onnistuin kanavalta 60. Kanava 98 vaan herjas toimimattomuutta ja kanava 60 korjas homman.

Kyseessä siis AEB eli vaijeri.

jarge
-
Viestit: 703
Liittynyt: 23.7.2003 9:18

ViestiKirjoittaja jarge » 24.7.2009 16:38

macci86: http://www.a4mods.com/pics/turbo/IMG_0920.JPG

Tuo TIP on imuputki, jos ihmetyttää.

macci86
-
Viestit: 13
Liittynyt: 13.4.2008 13:19

ViestiKirjoittaja macci86 » 26.7.2009 17:09

Niin siis 1.4bar kohdalla pitää kaasu höllätä koska menis yli.

1bar saatiin nytten säädettyä kun heitettiin alkuperäinen säädin olan yli ja laitettiin kuulajousi tilalle.

Kiitos kuvasta, hieman myöhässä tuli vaan :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa