a4 1.8t -97 ei nosta ahtoja
Valvoja: ffp jäsenet
a4 1.8t -97 ei nosta ahtoja
Otsikon mukainen kulkupeli, vakio ja ajettu 200tkm. Ahtovuotoja ei ole, mutta ahtopainemittari ei nouse isollakaan vaihteella vedättämällä kun maksimissaan 0.1bar. Vikakoodit luettu VAG-COM: throttle valve control part fault in basic settings.
Puhdistin kaasuläpän kun en saanut sitä sopeutettua, sen jälkeen ei sopeutusta ole kokeiltu kun itsellä ei ole siihen vehkeitä. Autosta oli cooleri rikki mutta se on vaihdettu jonka jälkeen putkisto on paineistettu eikä vuotoja löytynyt.
Vakionopeudensäädin lakkasi myös toimimasta. Onko mahdollista että kun cooleri on revennyt, se on liannnut kaasuläpän josta sitten tullut vikakoodi ja sen takia vakkari ei pelaa??
Vaikuttaako tuo kaasuläpän sopeutus noin paljon ahtoihin?? Pitäisihän sen vikatilassakin nostaa ahdot 0.3bar. Tämä on vielä vaijerikaasullinen vehje.
Puhdistin kaasuläpän kun en saanut sitä sopeutettua, sen jälkeen ei sopeutusta ole kokeiltu kun itsellä ei ole siihen vehkeitä. Autosta oli cooleri rikki mutta se on vaihdettu jonka jälkeen putkisto on paineistettu eikä vuotoja löytynyt.
Vakionopeudensäädin lakkasi myös toimimasta. Onko mahdollista että kun cooleri on revennyt, se on liannnut kaasuläpän josta sitten tullut vikakoodi ja sen takia vakkari ei pelaa??
Vaikuttaako tuo kaasuläpän sopeutus noin paljon ahtoihin?? Pitäisihän sen vikatilassakin nostaa ahdot 0.3bar. Tämä on vielä vaijerikaasullinen vehje.
Kaasuläpän saa jokseenkin sopeutettua kun vaan pitää autossa virtoja riittävän kauan ennen starttausta - konepellin alta kuuluu sirinää päättyen naksahdukseen. Se nyt ei kerro mitään kalibroinnin onnistumisesta.
Jos n75 olisi rikki, niin ahdot pitäisi olla n. 0.3bar, eli sen voinee jättää laskuista. Eli aika mystiseltä haiskahtaa....kaasuläppä saattaisi voida tuon aiheuttaa joo, myös pahanlaatuinen ahtovuoto, mutta sekin oli jo poissuljettu...turbovikakin voisi olla kaukaa haettu vikapaikka, esim. hukkaportin läppä lähtenyt kävelemään...
Jos n75 olisi rikki, niin ahdot pitäisi olla n. 0.3bar, eli sen voinee jättää laskuista. Eli aika mystiseltä haiskahtaa....kaasuläppä saattaisi voida tuon aiheuttaa joo, myös pahanlaatuinen ahtovuoto, mutta sekin oli jo poissuljettu...turbovikakin voisi olla kaukaa haettu vikapaikka, esim. hukkaportin läppä lähtenyt kävelemään...
Pitäisikö tuosta tulla vikakoodi jos pyydettyä ahtopainetta ei saavuteta?? Tälläisen bongasin toiselta foorumilta: "Yhdellä toverilla oli tuo kaasuläpän vikakoodi päällä kun vv autossa yrittivät vag comilla tehdä jotain päivitystä. Tämän päivityksen jälkeen auto ei kuitenkaan enää ahtanut, koska kaasuläpän sopeutus tai vastaava ei ollut onnistunut."
Tuo tosiaan kiinnostaisi että pitääkö paikkansa että ei ahtaisi ollenkaan vian ollessa päällä. Toivottavasti ei turbo ois levinnyt.
Tuo tosiaan kiinnostaisi että pitääkö paikkansa että ei ahtaisi ollenkaan vian ollessa päällä. Toivottavasti ei turbo ois levinnyt.
Käsittääkseni tuon ikäisessä ecu ei tiedä ahdoista yhtään mitään eli ei aiheuta koodia.
Kaasuläpän sopeutumattomuus vois aiheuttaa limp moden eli menee varakartoille jolloin n75 huolehtisi siitä ettei ahtoja pääse syntymään liikaa.
Muutamia 1.8t koneen turboja irroittaneena sanoisin että sulta on hukkaportin läppä irti ja siihen ei taida olla muuta kunnollista korjausta kuin uusi turbo, jotkut kyllä hitsannut niitä takaisin kiinni, mutta tiedä sitten toimiiko oikeasti kunnolla.
Kaasuläpän sopeutumattomuus vois aiheuttaa limp moden eli menee varakartoille jolloin n75 huolehtisi siitä ettei ahtoja pääse syntymään liikaa.
Muutamia 1.8t koneen turboja irroittaneena sanoisin että sulta on hukkaportin läppä irti ja siihen ei taida olla muuta kunnollista korjausta kuin uusi turbo, jotkut kyllä hitsannut niitä takaisin kiinni, mutta tiedä sitten toimiiko oikeasti kunnolla.
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 24.8.2008 14:42
Päivitetäänpäs tätäkin välillä. Kaasuläppä vaihdettu, käytetty sekin mutta myyjä sanoi sen olevan kunnossa. Sopetus ei onnistu kirveelläkään, heti heittää saman errorin kun alkaa sopeuttaa: error: group 098 not available. Kaikki arvot kyllä muuttuu kun kaasua painaa, adaption kohdassa vaan error.Onko kukaan kokeillut suoraan tuolta adaptation valikosta nollata noita arvoja ja millä seurauksilla? http://www.ross-tech.com/vcds/tour/adap ... creen.html
Jahas, ross tech sanoo http://wiki.ross-tech.com/index.php/17967/P1559/005465
Auttaakos tämä ohje? http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/throttlebody.html Itselläkin on AEB mutta en muista oliko se toi 098 vai 060. Ohjeen mukaan muistelisin että se ois ois 060 eikä 098, niinkun olet koittanut.
Auttaakos tämä ohje? http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/throttlebody.html Itselläkin on AEB mutta en muista oliko se toi 098 vai 060. Ohjeen mukaan muistelisin että se ois ois 060 eikä 098, niinkun olet koittanut.
Koitetaas jos löytyis tietämystä täältä
Eli kaverin auton ahtimen vaihdon jälkeen tuo imuputkessa oleva ahtopaineensäädin mötikkä, niin yllätys yllätys ei enään mitään hajua miten perin se oli paikoillaan.. Eli miten perin se pitää laittaa ja mistä menee letkut minne? Jos jollain olisi jokin kuva mistä tuo selviää helposti.. Liitin irti se ahtaa 0.3bar ja liitin paikallaan 1.4bar ja mielellällään menis vielä enemmän..
Niin ja autona 1.8t q 98vm
Eli kaverin auton ahtimen vaihdon jälkeen tuo imuputkessa oleva ahtopaineensäädin mötikkä, niin yllätys yllätys ei enään mitään hajua miten perin se oli paikoillaan.. Eli miten perin se pitää laittaa ja mistä menee letkut minne? Jos jollain olisi jokin kuva mistä tuo selviää helposti.. Liitin irti se ahtaa 0.3bar ja liitin paikallaan 1.4bar ja mielellällään menis vielä enemmän..
Niin ja autona 1.8t q 98vm
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa