1.8T ilmamäärämittari vikako?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

j_paakkonen
-
Viestit: 14
Liittynyt: 2.8.2008 18:36

1.8T ilmamäärämittari vikako?

ViestiKirjoittaja j_paakkonen » 2.8.2008 18:44

Joo eli auto on audi a4 1.8t vm1996 (lastutettu) kun auton käynistää niin tyhjäkäynti "humppailee" jonku aikaa ennenkuin tasottuu,pistokkeen jos ottaa irti niin heti toimii tyhjäkäynti paremmin. sitten laitin seosmittarin niin kun polkee kaasun pohjaan niin vähä aikaa pysyy rikkaalla ja sit vetää laihalle..ahtopaineet nousee max n. 1.1bar voisko se ilmamäärämittari vaikuttaa niin paljon seoksiin??

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 3.8.2008 13:46

vikakoodit luukun,siellä on kyllä nyt ainakin ilmamäärämittarista vikakodi kun oot pistokkeen repässy irti eli nollaa eka ja kattoo mitä sit tulee...

j_paakkonen
-
Viestit: 14
Liittynyt: 2.8.2008 18:36

ViestiKirjoittaja j_paakkonen » 3.8.2008 16:30

Tosiaan mut eikös ne vikakoodit pysty nollaamaan kun ottaa akun kengän irti joksiki aikaa??

j_paakkonen
-
Viestit: 14
Liittynyt: 2.8.2008 18:36

Mikä Lastu??

ViestiKirjoittaja j_paakkonen » 3.8.2008 18:55

Osaakos joku viisas sanoa että miten saan tietoon että mikä lastu autossa on? onko säädettävä vai yleismallin?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.8.2008 20:31

Purkki auki ja katsomaan mitä lastussa lukee, jos ei muuten.

j_paakkonen
-
Viestit: 14
Liittynyt: 2.8.2008 18:36

ViestiKirjoittaja j_paakkonen » 6.8.2008 17:17

lastussa lukee seuraavasti:
am29f010b-70jc
0030dba g
c 1998 amd

Nyt ilmeni uusi ominaisuus ahdot ei nouse ku 0.6bar ennen nousi 1.1-1.3bar mitään en ole räveltänyt ainoastaan akun kengät on ollu irti ja tuon ruiskun boksin aukasin nyt..Ahdot putos ennen boksin aukaisua, vetää vieläkin ihan lopussa laihalle onkohan siinä lastussa jotain vikaa ja paljokohan päivitys maksaa?

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 7.8.2008 10:00

VAG-COM:lla logia ilmamäärästä, terveellä MAF:lla pitäisi olla lastutetussa kamppeessa siellä 150g/s tietämissä.

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 7.8.2008 13:37

Ei lastuihin vikaa tule. Eri asia jos on vituralleen tehty jo alun alkaken. Mut auto ilmeisesti toiminut hyvin jossain vaiheessa? Tosiaan vikakoodit lukuun ensin.

j_paakkonen
-
Viestit: 14
Liittynyt: 2.8.2008 18:36

ViestiKirjoittaja j_paakkonen » 7.8.2008 14:32

on se toiminu ihan hyvin nyt tekee sillee et kylmänä joutuu vähä herkuttelemaan käyntiin ei lähe ekalla starttauksella pitää vähä saada kieroksia et pysyy käynissä..siitä en tiedä et onko se aina käyny noin laihalla? tuskinpa ku on moottori vielä ehjä. Sit vielä että miten ne ahdot on pudonnu nyt 0.6bar?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 7.8.2008 21:39

Voi olla ahtovuotokin.

j_paakkonen
-
Viestit: 14
Liittynyt: 2.8.2008 18:36

ViestiKirjoittaja j_paakkonen » 8.8.2008 14:37

Ei ole ahtovuoto tutkittu on.

j_paakkonen
-
Viestit: 14
Liittynyt: 2.8.2008 18:36

ViestiKirjoittaja j_paakkonen » 18.8.2008 18:39

Noniin vag-comilla on nyt katottu toi ilmamassa mittarin toimivuus ja lukemat kävi maksimissaan vedättäessä 101g/s kuitenkin vaan kerran normi siinä 40-70g/s eli ei taida olla kunnossa? Millä sitä vois koittaa puhdistaa kärsiikö jollaki jarrujen puhdistus aineella?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 18.8.2008 19:09

Uus MAF vaan suosiolla tilalle.

j_paakkonen
-
Viestit: 14
Liittynyt: 2.8.2008 18:36

ViestiKirjoittaja j_paakkonen » 18.8.2008 19:36

Nii on se kyllä vaan aika arvokas ku ainut minkä olen löytänyt niin 270€ käytetty

j3steri
-
Viestit: 29
Liittynyt: 23.4.2008 14:40

ViestiKirjoittaja j3steri » 18.8.2008 20:22

pasuunaan ainakin saa laakkoselta vaihto-osana 116e, eipä kait se audiin sen kummoisempi ole..??

Woo
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.9.2003 20:36

ViestiKirjoittaja Woo » 19.8.2008 8:47

AUM nyki kiihdyttäessä, ja oli käynyt laihalla, ja siitä vikakoodi. Ei muita vikakoodeja.

MAF vaihtoon --> toimii taas hyvin.

Marmoritiskiltä MAF ~110e, vaihto-osa. 30e pantti, sai takaisin kun palautti vanhan. Osa oli runkoineen, helppo vaihtaa. Itse vaihdoin merkkiliikkeen pihalla muutamassa minuutissa ja palautin samantien osan liikkeeseen.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.8.2008 9:14

Ei tuota autosähköliikkeet myy? Vai onko VAG:n valmiste...

j_paakkonen
-
Viestit: 14
Liittynyt: 2.8.2008 18:36

ViestiKirjoittaja j_paakkonen » 19.8.2008 19:22

Pitänee sit itekki rueta uutta kalastelee ei käytettyy varmaan kannata ostaa ku taitaa ihan tyyppi vitsaus olla? Voiko tuo muuten vaikuttaa ahtojen putoamiseen?? mulla on kyllä by bass kanssa entinen ku sakkaa niin herkkään uutta odottelen mut johtuuko se ahtojen putoaminen kummasta? (ennen 1.1-1.3 nyt 0.6-0.7bar)

Nervo
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.1.2004 11:51

ViestiKirjoittaja Nervo » 19.8.2008 19:26

Mulla on MAF 5tähtisellä ruuvilla kiinni.. mikä avain siihen sopii?? Siis melkein kuin Torx, mutta 5 sakaraa, ja tietysti nänni keskellä ;) Mikä on tuon avaimen kaupallinen nimi?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 19.8.2008 19:27

Taitaa olla nimeltään tamperproof torx

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 19.8.2008 19:28

Jos oot jostain ostanu semmosen missä tulee vaan se anturiosa ilman putkea, palauta se takaisin sinne kauppaan.

Se putki nimittäin ei ole ikinä tuollasilla ruuveilla kiinni, pelkkä anturi sensijaan on.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.8.2008 19:43

Kyl torxissa on kuusi sakaraa. Mutta tamperproof -sellaisessa on tappi keskellä.

Saako ne porattua pois ja kivemmat ruuvit tilalle?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 19.8.2008 19:46

Juu, kyllä mullekin ainakin tuli koko MAF kaikkine putkineen, kun "uuden" vaihto-osan tilasin.

Nervo
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.1.2004 11:51

ViestiKirjoittaja Nervo » 19.8.2008 20:26

Siis anturi on kiinni kahdella 5sakaraisella ruuvilla kiinni. Ja autona on A4. Sen anturin saisi irti mitään purkamatta 30 sekunnissa, muuten joutuu repimään puolet ilmanputsarista irti. Oli se jo kerran auki, mutta kun en tajunnut vaihtaa niitä ruuveja. Ne ruuvit saa kyllä tongeilla nirhattua irti, mutta silloin tarvii purkaa koko läjä. Eli jos löytyis oikea avain pääsisi helpommalla. Torx se ei ole.. siinä on 6 sakaraa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 19.8.2008 21:12

No ei se mun mielestä niin ylitsepääsemättömän hankalaa ole ilmanputsarin kantta ja yhtä klemmaria avata?

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 20.8.2008 6:09

Ton ikänen diudihan on vielä vaijerikaasulla, johon ei ainakaan aiemmin ollut saatavilla MAFia vaihto-osana. Sähkökaasu tais tulla vasta vuonna 1998. Uus maf marmoritiskiltä ~500e ja joltain boschin jälleenmyyjältä ~300e. Tuskin kannattaa käytettyyn sekaantua. Varsinkaan tuolla hinnalla.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 20.8.2008 14:42

Onhan -00 mallinen Golfinräppänäkin vaijerikaasulla (AGU). Ja kyllä löytyy vaihto-osaa...

Kysymällähän se selviää.

henaattori
-
Viestit: 5
Liittynyt: 14.4.2009 16:25

ViestiKirjoittaja henaattori » 14.4.2009 16:39

Itsellä vm.97 Passat 1.8t rekisteröity tammikuun 30pv. Kyseiseen autoon maksaa MAF 551€ tiskiltä eikä saa vaihto-osana. Puoli vuotta uudempi ja saisi vaihtokaupat =( Törkeä hinta mielestäni. Special Import nimisestä liikkeestä saa sitten 355€ ja pitäisi olla alkuperäinen. Pistin sieltä tilaukseen. Ihmetyttää silti tuo suolainen hinta..

Carbo
-
Viestit: 27
Liittynyt: 23.10.2007 12:56

ViestiKirjoittaja Carbo » 19.6.2009 10:55

Just pari päivää sitten lähdin hakemaan uutta MAF:ia ja Laakkosen pihassa nappasin vanhan irti niin hinta putos 375€->135.80€ kun vei vanhan vaihto-osana. Ainaki torxilla itse ne ruuvit sain helposti irti.. ja autona -03 GTI Golf

audituning
-
Viestit: 140
Liittynyt: 19.9.2006 17:18

ViestiKirjoittaja audituning » 21.6.2009 17:59

suosittelen saksasta ostamista 50 euroa, itse tilasin muutama kuukausi sitten omaan koslaan ja hyvin on pelannut

http://cgi.ebay.de/air-flow-sensor-MAF- ... 1|294%3A50

Blind
-
Viestit: 188
Liittynyt: 24.1.2009 19:56

ViestiKirjoittaja Blind » 11.4.2014 22:52

Itselläkin rupeaa kohta menemään hermo tuohon Audiin, kyseessä siis 96 vuoden aeb 1.8t koneella oleva A4.

Ekaksi epäily suuntautui ilmamäärämittariin jonka vaihtamalla toiseen kaverilta saatuun käytettyyn ei parantanut nykimistä. Seuraava diagnoosi oli että 3 sylinterin puola vaihtoon koska muitten männänlaet oli kuivat mutta kolmonen kostea. Iloisena töistä palatessa auto teki sen taas, nykii.. Puolia vaihdeltu keskenään ja eikun rykii ja pitää kolmosta kosteana. Mainitsemisen arvoisena asiana kuiteskin että heti kun kone tärisee ja yskähtelee, ilmamäärämittarin pistokkeen kun ottaa pois kaikki palaa normaaliksi.

Vinkkejä?

Täytyy vielä huomenna testata toista mittaria ja kertoa kokemukset.

Ps. Hieno kuva Audista, omistanut jo 5 päivää..

Pyrde
-
Viestit: 55
Liittynyt: 11.7.2011 10:22
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pyrde » 12.4.2014 9:50

Itellä oli samanlaisia oireita, maffin liittimen ku otti irti nii autto ja maffin vaihdolla korjaantu vika. Kokeileppa toisella maffilla piruuttaan, voi olla siellä vika vaikka onkin jo vaihdettu

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 12.4.2014 12:35

Mites se surullisen kuuluisa sytytysyksikkö?

Blind
-
Viestit: 188
Liittynyt: 24.1.2009 19:56

ViestiKirjoittaja Blind » 12.4.2014 19:22

Toisella maffilla kokeiltu ja ei vaikutusta asiaan.
Maanantaina viedä puristus ja ohivuototestiin ja kattoo että mitä sieltä löytyy. Typerä auto kun ei jätä vikakoodeja sytytyksestä niin vaikea etsiä vikaa. Tutkittu vagcomilla ja autodatalla.

Voiko tuota sytytysyksikkö testata ja mistä se mahtaa löytyä?

Mima
-
Viestit: 72
Liittynyt: 12.10.2009 23:37

ViestiKirjoittaja Mima » 12.4.2014 20:50

Ilmanputsarin päällä sellanen littana kikkare johon tulee molemmin puolin piuhat kiinni.

http://i59.photobucket.com/albums/g288/ ... 0_6938.jpg[/img]

Blind
-
Viestit: 188
Liittynyt: 24.1.2009 19:56

ViestiKirjoittaja Blind » 12.4.2014 21:12

Joo no sekin on jo sitten testattu, kaksi ilmanputsarin kantta joissa molemmissa kaikki rojut paikallaan, voi olla mahdollista mutten usko että molemmista on molemmat osat rikki.

Mistähän tätä ongelmaa voisi jatkossa tutkia? Kolmos sylinteri tuntuisi olevan nyt se ongelma koska laki pysyy kosteana ja tulppakin haisi aivan bensalle ja oli kostea.

--hartsa--
-
Viestit: 268
Liittynyt: 29.7.2008 21:53

ViestiKirjoittaja --hartsa-- » 13.4.2014 0:46

entä ne ite tulpat? jos se ahtojen puolella rykii ni viikon takaa on kokemus mikä korjautu pelkkien tulppien vaihdolla. iridium tulpista oli piikki kadonnu ja kärkiväli oli reilu 2mm. ei enää piisannu puolassa jerkku lyödä kipinää ahdoilla siihen väliin :)

Blind
-
Viestit: 188
Liittynyt: 24.1.2009 19:56

ViestiKirjoittaja Blind » 13.4.2014 10:28

Vajaa viikko sitten vaihdettu championin platinium tulpat, tosin niissä ei kyllä piikkiä ollut vaan iha tasalakinen pää. Varaosatiskiltä ne semmoiset löi käteen ja sanoi että ne on sopivat. Sitä en sitten tiedä että voisko niissä vika olla ku kaikki "uudet" osat on testattu noitten aikaan.

Blind
-
Viestit: 188
Liittynyt: 24.1.2009 19:56

ViestiKirjoittaja Blind » 13.4.2014 13:43

Puristuspaineet tsekattu ja kaikissa sylintereissä 12 baria paine, eli ne ok.

Seuraava vaihe on että kaverin passatista puolat ja sytytystulpat ja katsotaan mitä tapahtuu.

Edit. Puolavika, yksi puola jo vaihdettu joten toinen tai useampi puola rikki.
Kaverin passatin puolilla ei nyi mutta heti kun laitto omat takaisin niin alkoi.

JHirvonen
-
Viestit: 66
Liittynyt: 16.10.2006 8:01

ViestiKirjoittaja JHirvonen » 15.4.2014 9:03

Ootteko seuranneet vag-comilla ajossa sylinteri kohtaisia misfire-laskureita? Tuollalailla löytyi ainakin AEB-koneisesta Passatista nykimisen aiheuttanut rikkoutunut puola alle 5min.

Mk146
-
Viestit: 155
Liittynyt: 30.5.2010 22:13

ViestiKirjoittaja Mk146 » 26.6.2014 19:31

Profiilin kapineessa probleemaa, 1.8T AQX koneella. Aamusella töihin lähtiessä rokkaa hyvin(ahdot 0,4-0,5 bar), mutta takaisin iltapäivästä lähtiessä on ilmeisesti heti vikatilassa(ahdot 0,0-0,1 bar). Aamulla on viileä talli mistä lähteä, päivällä sitten on saanut auringossa hieman lämmetä. Ilmamassamittari antaa 124 g/s arvoa kun toimii(2 vaihde, 6000rpm), vika päällä päästään 70 g/s lukemaan samalla konstilla mitattuna.

Ei vikakoodeja vian ollessa päällä, kakkoslambda antaa joskus lämmityksestä koodin, mutta kuittaantuu viikoiksi pois nollaamalla(uusi tulossa). Ahtovuotoja ei ole, ei mitään nykimisiä ja hukkaporttikin tuntui pelaavan alipainetestissä ok. Tulpat vaihdettu hiljan, imuilman lämpöanturi putsattu ja kaasuläppä putsattu myöskin.

Moottorissa Group 001 näyttää lämpötilaksi 99 astetta, onko tämä ok, vai onko lämpötila-anturissa häikkää? Öljynlämmöt on mittarissa siinä 90-95 astetta korkeimmillaan ja lämpömittarikin pysyy keskellä 90 asteessa.

Nyt voisi sitten joku kertoa ja katsoa kristallipalloa, että onko se ilmamassamittari, lämpötila-anturi, lambda vai n75 viallinen. Lambdat nyt on jo tilattu ja vaihtuu paikalleen kunhan downpipe saapuu. Tietenkin hyvä olisi jo tämän verran ajetussa autossa vaihtaa nuo kaikki uusiin, mutta mikä niistä olisi se todennäköisin syy, vai onko syy muualla?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa