rvs käsittely ja ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

rvs käsittely ja ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä

ViestiKirjoittaja jarskii- » 16.6.2008 12:57

eilen laitoin rvs:n käsittelyn koneeseen. ohjeiden mukaan tietenki. kävin ajaan puoli tuntia ja sen jälkeen laitoin vapaalle ja auto sammui. uudestaan käyntiin ja sama homma. no ei tunnu löytyvän tyhjäkäyntiä. ennen tuota rvs:ää toimi moitteetta. eli olisiko tässä ihmeaineessa syy? ei pysty ymmärtämään.. kohteena profiilin mukainen 1.3 golffi

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 16.6.2008 15:14

Kuten tolla toisessa topikissa jo totesin: bensapumppu ja/tai sen rele -> virtalukon pohja?, alipainevuotokin mahdollinen...
huonot tulpat? Vaikuttaako lämpöanturin johdon irrotus?

Tuleeko bensaa? Jos tulee niin tuleeko tarpeeksi;)
Itsehän luulin että kaikki oli ehjiä tuossa avokkaassa, kun bensaa tuli. Vaikka toinen pumppu oliki paskana.
Koska PA-suodatin vaihdettu?

Lisätään nyt vielä, onko jako oikea?
Jos hypänny hampaan tai kaksi...?

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 16.6.2008 15:58

Aine hioi sylinteretä ja nyt se on niin harva että ei jaksa käydä tyhjää...:):):):)

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 16.6.2008 16:34

kertokaa mikä siinä on että heti ku laitoin litkut öljytilaan ja ajoin puoli tuntia niin nämä onglemat tuli.. välillä taas käy normaalisti ja välillä temppuilee.. en oikein jaksa uskoa että olisi jako hypänny. tai jotain vastaavaa. mitä lämpötila-anturin johdon irroitus voi vaikuttaa?? mitään fiksuahan tuossa koneessa ei nimittäin ole.. kyseessä kuitenki 1.3 kaasari. aloin tosin miettiin että voisko raapia bensan matkaan ilmaa.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 16.6.2008 17:44

Itsehän vaihdoin syylärin anturin -puolituntia meni ja sammui tyhjäkäynnillä.
Kuitenkaan tuossa ei voinut olla mitään yhteyttä moottoriin. PA-pumppu vain tuli tiensä päähän.

No äkkiä sen jaon kuitenki tarkistaa... merkit kohdilleen ja siinä se ;)

Autodatasta (moottori 1.3 SC - muiden vaihtoehtojen kohdalla ei ollu vian etsintää) bonggattua:
    Component check sequence
    Electrical connections - engine/battery
    Fuses/fuel pump relay/engine control relay
    Condition of fuel/fuel filter
    Air intake system/vacuum system - leaks
    Engine management system - connections/wiring
    Idle air control (IAC) valve/idle speed control (ISC) actuator
    Throttle valve/sticking/linkage/housing
    Air intake filter Volume air flow (VAF) sensor
    Fuel pressure/delivery rate/fuel pressure regulator
    Injectors
    Engine control module (ECM)

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 16.6.2008 22:30

oho... eli nyt selvisi syy... kone tuli viime viikolla käytettyä irti ja klemmari oli jääny löysälle pa-suodattimen jälkeen.. kaikella todennäköisyydellä ottanu ilmaa matkaan ja sen takia ei käyny tyhjäkäyntiä kunnolla. tai siinä se ainaski ilmoitteli ongelmista.. joskus näinki päin.

btw: onko 1.3 edes pumppua tankin päässä? minusta ei ole mutta voin olla väärässä

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 16.6.2008 22:34

Kaasarimallissa ei ainakaan ole.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa