rvs käsittely ja ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä
Valvoja: ffp jäsenet
rvs käsittely ja ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä
eilen laitoin rvs:n käsittelyn koneeseen. ohjeiden mukaan tietenki. kävin ajaan puoli tuntia ja sen jälkeen laitoin vapaalle ja auto sammui. uudestaan käyntiin ja sama homma. no ei tunnu löytyvän tyhjäkäyntiä. ennen tuota rvs:ää toimi moitteetta. eli olisiko tässä ihmeaineessa syy? ei pysty ymmärtämään.. kohteena profiilin mukainen 1.3 golffi
Kuten tolla toisessa topikissa jo totesin: bensapumppu ja/tai sen rele -> virtalukon pohja?, alipainevuotokin mahdollinen...
huonot tulpat? Vaikuttaako lämpöanturin johdon irrotus?
Tuleeko bensaa? Jos tulee niin tuleeko tarpeeksi;)
Itsehän luulin että kaikki oli ehjiä tuossa avokkaassa, kun bensaa tuli. Vaikka toinen pumppu oliki paskana.
Koska PA-suodatin vaihdettu?
Lisätään nyt vielä, onko jako oikea?
Jos hypänny hampaan tai kaksi...?
huonot tulpat? Vaikuttaako lämpöanturin johdon irrotus?
Tuleeko bensaa? Jos tulee niin tuleeko tarpeeksi;)
Itsehän luulin että kaikki oli ehjiä tuossa avokkaassa, kun bensaa tuli. Vaikka toinen pumppu oliki paskana.
Koska PA-suodatin vaihdettu?
Lisätään nyt vielä, onko jako oikea?
Jos hypänny hampaan tai kaksi...?
kertokaa mikä siinä on että heti ku laitoin litkut öljytilaan ja ajoin puoli tuntia niin nämä onglemat tuli.. välillä taas käy normaalisti ja välillä temppuilee.. en oikein jaksa uskoa että olisi jako hypänny. tai jotain vastaavaa. mitä lämpötila-anturin johdon irroitus voi vaikuttaa?? mitään fiksuahan tuossa koneessa ei nimittäin ole.. kyseessä kuitenki 1.3 kaasari. aloin tosin miettiin että voisko raapia bensan matkaan ilmaa.
Itsehän vaihdoin syylärin anturin -puolituntia meni ja sammui tyhjäkäynnillä.
Kuitenkaan tuossa ei voinut olla mitään yhteyttä moottoriin. PA-pumppu vain tuli tiensä päähän.
No äkkiä sen jaon kuitenki tarkistaa... merkit kohdilleen ja siinä se ;)
Autodatasta (moottori 1.3 SC - muiden vaihtoehtojen kohdalla ei ollu vian etsintää) bonggattua:
Kuitenkaan tuossa ei voinut olla mitään yhteyttä moottoriin. PA-pumppu vain tuli tiensä päähän.
No äkkiä sen jaon kuitenki tarkistaa... merkit kohdilleen ja siinä se ;)
Autodatasta (moottori 1.3 SC - muiden vaihtoehtojen kohdalla ei ollu vian etsintää) bonggattua:
- Component check sequence
Electrical connections - engine/battery
Fuses/fuel pump relay/engine control relay
Condition of fuel/fuel filter
Air intake system/vacuum system - leaks
Engine management system - connections/wiring
Idle air control (IAC) valve/idle speed control (ISC) actuator
Throttle valve/sticking/linkage/housing
Air intake filter Volume air flow (VAF) sensor
Fuel pressure/delivery rate/fuel pressure regulator
Injectors
Engine control module (ECM)
oho... eli nyt selvisi syy... kone tuli viime viikolla käytettyä irti ja klemmari oli jääny löysälle pa-suodattimen jälkeen.. kaikella todennäköisyydellä ottanu ilmaa matkaan ja sen takia ei käyny tyhjäkäyntiä kunnolla. tai siinä se ainaski ilmoitteli ongelmista.. joskus näinki päin.
btw: onko 1.3 edes pumppua tankin päässä? minusta ei ole mutta voin olla väärässä
btw: onko 1.3 edes pumppua tankin päässä? minusta ei ole mutta voin olla väärässä
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa