Hei kaikki lihan ystävät,
Olen suunnitellut vakkarin asennusta ja mitä olen saanut selville niin tuntuu että ainut "vaikea" juttu on sähköjen vetely. No törmäsin kysymykseen että missä on ECU ja kaikkien puhuma vesikouru? Ilmeisesti toinen näistä on konehuoneen puolelta näkyvä musta laatikko kuskin puolella pyyhkijän varsien alla?...
Niin ja tuleeko asennussarjan mukana ohjeessa liittimille tulevat tarkat asennusohjeet?
Voi myös pistää helpottavia kuvia tai vinkkejä ko aiheeseen liittyen![/img]
vakkarin asennus ja ecu/vesikouru
Valvoja: ffp jäsenet
Tuolta löytyy lisätietoja ja hyviä kuvia. Diesel -koneeseen oli ilmeisesti hieman helpompi asentaa.
http://pajalle.com/howto.php?id=001&lang=fi
http://pajalle.com/howto.php?id=001&lang=fi
olen tuonkin ohjeen jo lukenut mutta tosiaan dieseliin asennus on helpompi kun ei tarvii lisäjohtoa vetää. Bensassa tulee lisäjohto eculta vesikouruun ja lisäksi joku johto sulakkeelle #5. Jos oikein ymmärsin niin kuvasarjassa oli ECU avattu ja kytketty. Moottorinohjausyksikkö on hakusessa! onko se konehuoneen puolella, sisäpuolella kojetaulun muovien alla jossakin vai missä?
moottorinohjain löytyy moottoritilasta vesikourun etureunasta jotakuinkin keskeltä autoa.
Sekä bensa- että dieselmalleissa joutuu asentamaan johtosarjan pätkiä, dieselmalleissa yksi ~50cm pitkä pätkä kruisen viikseltä ohjaamon ja moottoritilan väliseen kytkentälaatikkoon (pajalle.com kertomuksessa kahdessa viimeisessä kuvassa), bensamalleissa kaksi ~50cm pätkää, ensimmäinen sama kuin dieselissäkin ja toinen tuolta kytkentälaatikosta moottorinohjaimen liittimeen.
Eli teet asennuksen kuten pajalle.com neuvoo ja sitten etsit vielä sen moottorinohjaimen ja vedät piuhat sinne, helppoa kuin heinän teko.
asennussarjassa tulee asennusohjeet joiden avulla asennus onnistuu, mm. liittimien pinnit/johtojen värit on kerrottu ettei tarvitse arpoa.
Ainoa mitä itse ihmettelin oli tuulilasin alapuolella olevan muovin irroitus ja se lähtee irti kiskomalla sitä kohtisuoraan tuulilasin linjasta ulospäin, tiukassa se voi olla mutta ihan vetämällä se lähtee.
Sekä bensa- että dieselmalleissa joutuu asentamaan johtosarjan pätkiä, dieselmalleissa yksi ~50cm pitkä pätkä kruisen viikseltä ohjaamon ja moottoritilan väliseen kytkentälaatikkoon (pajalle.com kertomuksessa kahdessa viimeisessä kuvassa), bensamalleissa kaksi ~50cm pätkää, ensimmäinen sama kuin dieselissäkin ja toinen tuolta kytkentälaatikosta moottorinohjaimen liittimeen.
Eli teet asennuksen kuten pajalle.com neuvoo ja sitten etsit vielä sen moottorinohjaimen ja vedät piuhat sinne, helppoa kuin heinän teko.
asennussarjassa tulee asennusohjeet joiden avulla asennus onnistuu, mm. liittimien pinnit/johtojen värit on kerrottu ettei tarvitse arpoa.
Ainoa mitä itse ihmettelin oli tuulilasin alapuolella olevan muovin irroitus ja se lähtee irti kiskomalla sitä kohtisuoraan tuulilasin linjasta ulospäin, tiukassa se voi olla mutta ihan vetämällä se lähtee.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
kiitos shadow nyt tuli kovaa täsmätekstiä! Näillä mä kyllä pääsen varmaan maaliin asti ilman suurempia ongelmia.
Mitähän mä tekisin ilman teitä? Otan ainakin hyvät kuvat projektista niin saa muutkin sitten hyvää matskua omaan proggikseen...
Vakkari on nyt asennettu ja ohjeet asennukseen tulee kun niitä pikkuhiljaa saan tehtyä!
Mitähän mä tekisin ilman teitä? Otan ainakin hyvät kuvat projektista niin saa muutkin sitten hyvää matskua omaan proggikseen...
Vakkari on nyt asennettu ja ohjeet asennukseen tulee kun niitä pikkuhiljaa saan tehtyä!
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa