Passat (3B3) 1,6 -01 Ei käynnisty, VIKA oli ECUn releessä!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

paveheiskanen
-
Viestit: 209
Liittynyt: 14.8.2013 15:31

Passat (3B3) 1,6 -01 Ei käynnisty, VIKA oli ECUn releessä!

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 15.9.2014 18:45

Eli tuollainen ALZ passatti, ei aina lähde käyntin. Kun virrat laittaa päälle, jos ratin alta kuuluu releen naputtamista auto ei lähde käyntiin vaikka kuinka kauan sahaisi.
Tätä tekee n. 2-3 krt kuukaudessa. Kun tämä kyseinen rele napsuu niin testeri ei kytkeydy autoon kiinni. (PA pumpun rele vaihdettu, ei auttanut)
Onko näissä ollut vikoja moottorin ohjainlaitteen virtareleessä, kun tuo testeri ei pääse kiinni järjestelmään, eikä vikakoodeja jää muistiin kun auto lopulta lähtee käyntiin?
Käynnistyy heti kun rele hiljenee, usein silloin kun virrat kääntää pois kerran pari.
Tuossa jalkatilassahan on myös käynnistimen estokyktimen rele.
En ole ikinä kerennyt purkaa relelevyä näkyville kun rele naksuu, loppuu liian nopeasti.
PA pumppu vähän liian kallis kokeiltavaksi, ensin kokeilisin mielelläni ne releet.
Kampuran tunnistin vaihdettu viime kuussa.
Mulla on mahdollista käyttää korjaamon testeriä millon huvittaa jos siitä on tässä apua.

Tulipas tekstiä.
Viimeksi muokannut paveheiskanen, 18.4.2015 16:44. Yhteensä muokattu 15 kertaa.

Flameball
-
Viestit: 389
Liittynyt: 29.4.2006 12:06

ViestiKirjoittaja Flameball » 16.9.2014 8:18

Ei kuitenkaan sytytä ajoneston valoa missään vaiheessa? Jos sytkäis ni tietäis, että itse lähtisin tutkailemaan ekana ajoneston komponentteja. Selvitä mikä on immon rele ja tsekkaa/vaihda se vaikka kokeeks. Vikahan on niin satunnainen, että se voi johtua esimerkiks kosteuden määrästä ja sitä myötä vaikuttaa releen kontakteihin jos on niissä jotain hämminkiä.

paveheiskanen
-
Viestit: 209
Liittynyt: 14.8.2013 15:31

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 18.9.2014 6:37

Ei sytytä, vanhemmassa passatissani kun ajonestosysteemi kettuili niin Anto kyl käynnistyy mut sammu 2 sek päästä.
Onko näissä samalla tavalla vai voiko tehdä Niin että ei edes lupaa?
VW kyllä tunnettu noista rele vioista, kiitos sulle!!

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 18.9.2014 7:49


paveheiskanen
-
Viestit: 209
Liittynyt: 14.8.2013 15:31

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 18.9.2014 10:40

Rele nro. 4 (372) vaihdettu, ei auttanut vika tuli takaisin viikon päästä.
Enemmän temppuilee kuumalla,kuivalla kelillä. Ikinä ei ole tehnyt kostealla kylmällä kelillä.
Autocomin testeri ei löytänyt vikakoodeja käynnistyksenestosta, ainahan nuo releviat tekevät satunnaisen vikakoodin jos auto ei käynnisty. En usko että vika on käynnistyksen estossa.

paveheiskanen
-
Viestit: 209
Liittynyt: 14.8.2013 15:31

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 24.9.2014 15:53

Vika tuli tänään päälle: Nyt kerkesin rele levylle asti. Tämä samainen tarvike rele nro. 372 (pa pumppu) nakuttaa kun virrat laittaa päälle, auto ei käynnisty.

Tilaan huomenna VW alkuperäisen releen, en mitään tarvike paskaa.
Jos vielä sama jatkuu niin vaihdan pumpun. EI vikaa juurikaan muualla enää voi olla.

Paitsi Ohjainlaitteen virtareleet, ne voivat periaatteessa olla myös, koska testeri ei kytkeydy kun vika on päällä. Tekisivätkö nuo tuollaista pa pumpun releen napsumista sitten??

paveheiskanen
-
Viestit: 209
Liittynyt: 14.8.2013 15:31

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 12.10.2014 20:00

Auto alkoi temppuilemaan huomattavasti useammin, ei lähtenyt käyntiin välillä ollenkaan eikä bensapumppu lähtenyt päälle kun sahasi käyntiin.
Pääsin kuitenkin korjaamolle, vaihdoin bensapumpun ja toimi ok viikon,
Nyt viikonloppuna ajoin n. 60 km ja sen jälkeen ei käyntiin lähtenyt.
Eli heti kun auto lämpeää, vaikka esim 2km ajon jälkeen ei suostu lähtemään enään käyntiin. Lyhyt starttaus, pumppu ei pyöri, mutta heti starttauksen jälkeen pumppu surahtaa hetken, heti tämän jälkeen kun koittaa startata niin saattaa lähteä.
Kylmänä ei mitään ongelmaa, aina pumppu lähtee pyörimään mutta lämpinänä ei kun vasta sitten kun on startannut ja lopettaa sahaamisen niin pumppu lähtee pääälle,
en pysty käsittää, joku virran jakelu ongelma.
releen nakuttaminen on loppunut, rele naksutti aina kun pumpun läpi ei sähkö kulkenut, eli vaikka esim liitin irti niin silloin teki samalla tavalla.

Oisiko tuossa uudessa tarvike pumpussa huonot pikaliittimet siellä pumpun liitoksessa tai jotain, viikon toimi kuin unelma, nyt alko kettuilemaan. Ihmettelen suuresti ihan omituinen vika. Kohta ohitan koko virranjakelun ja vedän ajovaloista + virtaa pumpulle "#€%&/()=?!!

paveheiskanen
-
Viestit: 209
Liittynyt: 14.8.2013 15:31

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 14.10.2014 11:37

Vika löytyi, polttoainepumpun rele kesti kaksi viikkoa ja hajosi.
UUsi rele nyt paikallaan ja toimii kuin unelma.
Releessä siis varmaankin valmiste vika, osia vaihdettu nyt lähes 200e edestä turhaan.
Onko jokin joka voisi tuon releen rikkoa noin nopeasti, vai oliko valmiste vika?

paveheiskanen
-
Viestit: 209
Liittynyt: 14.8.2013 15:31

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 9.12.2014 21:26

Ongelmia taas, n. viikon välein kettuilee, rele jää naksuttamaan kun virrat laittaa pälle ja niin kauan kuin tekee niin ei käyntiin lähde.

Relepohjassa jotain failua voisi olla, en käsitä. Vika on niin harvoin ja niin vähän aikaa päällä ettei kerkee ikinä paikantamaan, sen verran sain selville että polttoainepumpun rele on mikä nakuttaa. Vähintäänkin mielenkiintoinen ongelma.
Nyt on taas uusi rele ja sama vain jatkuu. Bensa pumppu vaihdettu myös, ja liitokset pumpulta tarkistettu uudestaan, sekä bensapumpun liitin.

Kun vakkarin asensin niin jotain ongelmaa tuolla relepohjassa oli, kun irroitin ja laitoin takaisin kiinnin nii meni pari kolme minuuttia ennenkuin naksuttaminen loppu ja auto lähti käyntiin. Relettä heiluttelemalla lähti ja oli taas lähes kuukauden vika poissa.

Ideoita?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.12.2014 21:48

Rele voi jäädä naksuttamaan, tai tiheimmillään surisemaan, jos sen ohjausjännite on siinä rajoilla että rele vetää.

Kun releen kuorman kautta tulee pieni lisäys, niin jännite putoaa eikä rele vedä. Välittömästi jännite taas nousee ja rele vetää. Tätä sitten jatkuu siihen asti kun vika on korjattu :/

paveheiskanen
-
Viestit: 209
Liittynyt: 14.8.2013 15:31

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 14.12.2014 20:20

Onko sulla ehdotuksia mikä siinä voisi olla??

Ostin purkuautosta relepohjan, vaihdoin sen testimielessä kiinni jos se parantuisi.
Jossakin relepohjan tietämillä se vika tuntus olevan.

paveheiskanen
-
Viestit: 209
Liittynyt: 14.8.2013 15:31

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 23.12.2014 14:58

Rele pohja ei auttanut. 3 viikkoa ja naksutus palasi. 30 sekuntia ja ongelma hävisi.

--hartsa--
-
Viestit: 268
Liittynyt: 29.7.2008 21:53

ViestiKirjoittaja --hartsa-- » 23.12.2014 16:28

vag com oliko se output test niin saa käytyä nuo läpi. ehtiskö sillon tutkia jos naksuttaa. ettei olis ihan eculla asti kylmäjuotoksia.

paveheiskanen
-
Viestit: 209
Liittynyt: 14.8.2013 15:31

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 23.12.2014 18:06

Ei kerkeä laittaa koneeseen kiinni. Ongelma loppuu aina viimeistään minuutin kuluttua ja tekee tuota kerran pari kuussa. Muistan kerran kerkesin saamaan läppärin kiinni, mutta kun tuota naksuttamista teki niin testeri ei päässyt ohjainlaitteelle joka oli todella omistuista.
Testeri ei siis päässyt ollenkaan autoon kiinni, ja kun ongelma oli poissa niin pääsi autoon kiinni. (Autocomin ohjelmisto)

Jumalauta jos se on siinä ohjainlaitteessa....

paveheiskanen
-
Viestit: 209
Liittynyt: 14.8.2013 15:31

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 15.3.2015 5:39

Auto seisoi kaksiviikkoa intin parkkipaikalla nooh olin lähdössä kauppaan illalla ja auto ei käynnisty millään, rele naksuttaa ja pa pumppu pumppaa samaan tahtiin...
otin releen irti ja takas kiinni, ei vaikutusta. Virrat päälle rele irti, rele takas virrat päälle lähti käyntiin. Ajoin kaupalle nykäs kerran ja sammui, käynnistyi heti lennosta ja sammu heti uudestaan eikä lähtenyt enää käyntiin. Otin releen irti ja kävin kaupassa, nykäsin takas paikalle kun 15min päästä ja taas toimii...
voisinpa melkeen väittää että 300km himaan noin tuo ei toimita minua sinne asti, nyt joku velho näytä kyntesi.
Kaikki ideat käy.

--hartsa--
-
Viestit: 268
Liittynyt: 29.7.2008 21:53

ViestiKirjoittaja --hartsa-- » 15.3.2015 12:18

väkisin virta pumpulle? ilman relettä siis

paveheiskanen
-
Viestit: 209
Liittynyt: 14.8.2013 15:31

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 16.3.2015 18:04

Voisikohan sen vetää esim subwooferin herätyksestä väliaikaisesti, se tulee virtalukon kautta ainakin.

paveheiskanen
-
Viestit: 209
Liittynyt: 14.8.2013 15:31

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 20.3.2015 18:46

Vikakoodit skannattu vag comilla,
17909 fuel pump relay (J17)
- P1501 short To ground - intermittent
01314 engine control module
no communications - intermittent

Tuommoset vikakoodit löyty. Ehdotuksia?
rele vaihdettu 2-3kk sitten.

paveheiskanen
-
Viestit: 209
Liittynyt: 14.8.2013 15:31

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 4.4.2015 17:14

Veli tossa vähän purki autoa kun vika oli päällä.
Sanoi että kun tuohon ECUN releen päähän sormella napauttaa niin ongelmat loppuu siihen.
Vaihdoin tänään ecun releen, toivon syvästi että ongelma oikeasti on siinä, muuten alkaa olla paha.
Auto ei lähteny käyntiin kahtena viikonloppuna peräkkäin ja vika oli päällä lähes koko ajan.

paveheiskanen
-
Viestit: 209
Liittynyt: 14.8.2013 15:31

ViestiKirjoittaja paveheiskanen » 17.4.2015 19:18

Ecun rele vaihdettu, auto toiminut yli 4000km/ 1kk ilmn ongelmia.

Pase277
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 3.6.2018 15:25

Re:

ViestiKirjoittaja Pase277 » 23.10.2019 18:20

paveheiskanen kirjoitti:Ecun rele vaihdettu, auto toiminut yli 4000km/ 1kk ilmn ongelmia.



Mistä tuo ecun rele tarkalleen ottaen löytyy? Itsellä tismalleen nää samat oireet autossa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa