Vm -97 Passat ja katsastus

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

hexteri
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 28.1.2008 17:36

Vm -97 Passat ja katsastus

ViestiKirjoittaja hexteri » 28.1.2008 18:15

Kävin tuossa katsastamassa Passattini ja hylkyhän sieltä tuli neljän korjauskehoituksen perusteella.
Eli:
-kuskinpuolen ajovalon kuviota ei löytynyt (eli ilmeisesti poltin ei kunnolla paikoillaan)
-apparinpuolen ajovalon korkeussäätö ei toimi
-sininen sivuvilkun kuori(!) joka vilkkuu kirkkaan, eli ei sinisenä (inssi ei ollut edes varma mut sano että jos on EU-hyväksytty, niin se on ok. Silti laittoi siitä korjauskehoituksen)
-valkoiset sivuvilkut (tietääkseni kyseiset vilkut on EU-hyväksytyt myös.)

Eli näiden perusteella haiskahtaisi vaan ja ainoastaan rahastukselta. Mitä mieltä olette?
Onko ajovalojen korkeussäätö hankala homma korjata ja mitä kannattais ensimmäsenä yrittää?

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 28.1.2008 19:25

No pelkkä ajovalojen kuvion ja korkeussäädön viduillaan oleminen riittää hylkyyn. Paska tsägä tosin, että edes inssi viitsi moista säätöä alkaa kokeilemaan.

Vilkuista nyt voidaan sitten olla montaa mieltä. Pistä keltaiset, niin ei ainakaan ole sanomista :)

matti.l
-
Viestit: 1067
Liittynyt: 16.9.2003 8:46

ViestiKirjoittaja matti.l » 28.1.2008 21:29

Ja kaikki viat kannattaa korjata pois tai muuten tulee merkintä otteeseen. Ikävä kun otteen lopussa lukee vaikka sinisistä vilkuista niin ratsiassa saa helpolla sitten niistä sakot :/

Samoin jos tulee korjauskehoitus etulasista, saat merkinnän otteeseen. Korjaat lasin ja sattuu taas lentää kivi sopivasti ja lasi halki. Poliisit toppaa ja sanoo että on annettu kk aikaa vaihtaa lasi mutta et oo vaihtanut. Ei taida selitykset auttaa että kyllä mä sen vaihoin mutta meni rikki uudestaan.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 28.1.2008 21:34

Samoin jos tulee korjauskehoitus etulasista, saat merkinnän otteeseen. Korjaat lasin ja sattuu taas lentää kivi sopivasti ja lasi halki. Poliisit toppaa ja sanoo että on annettu kk aikaa vaihtaa lasi mutta et oo vaihtanut. Ei taida selitykset auttaa että kyllä mä sen vaihoin mutta meni rikki uudestaan.

Kannattaa varmaan säilyttää kuitti siitä lasin vaihdosta, niin ei ole paskalakeilla varaa alkaa narisemaan asiasta. ;)

matti.l
-
Viestit: 1067
Liittynyt: 16.9.2003 8:46

ViestiKirjoittaja matti.l » 28.1.2008 21:41

^Eli täytyy alkaa pyytään kuittiin rekisteri numero mukaan... ei muu auta.

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 29.1.2008 0:12

Kyllä mulle annettiin lasinvaihdosta kuitin lisäksi erillinen takuutodistus, jossa vaihtopäivä ja rekisteritunnus.

Jos nuo vilkut on E-hyväksytty ja näyttää vilkkuessaan oikeaa väriä, niin turhaanhan tuo korjauskehoitus on niistä tullut.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 29.1.2008 17:16

Mites se nyt menee? Eikös vilkun pidä palaessaan kuitenkin olla jonkin muun värinen kuin kirkas? Eli jos vilkun kuori onkin E-hyväksytty kirkas, niin siellä pitää olla keltaiset polttimot.

Ymmärsin siis että kyseisessä tapauksessa vilkut ovat "antaneet" valkoista väriä. Kun taas lain mukaan suuntavilkku ei saa näin toimia. Joten sen vuoksi nuo huomautukset ovat tulleet.
Viimeksi muokannut Eemeli, 29.1.2008 20:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 29.1.2008 19:26

Vilkku pitää olla keltainen, oranssi tai ruskea vilkkuessaan. Sillä ei liene väliä minkä värinen vilkun lasi on vilkun ollessa pois päältä.

Kari.L
-
Viestit: 1746
Liittynyt: 23.7.2003 21:48

ViestiKirjoittaja Kari.L » 29.1.2008 20:36

Senkun laitat asianmukaiset polttimot sivuvilkkuihin ja katot edestä valokuviot kuntoon. Melkosen simppeliä eikö?

Ainoo etäisesti pahempi on tuo korkeudensäätö, mutta sekin saattaa korjaantua liittimien yms putsailulla.

Ainahan se hylky vituttaa, varsinkin kun se johtuu tolleen omasta viitseliäisyyden puutteesta. Itse tullut otettua tavaksi tarkistaa tollaset helpot vielä kerran ennen konttorille menoa. (Valot, vilkut, vuotaako putki tms...)

Työtään nekin piruparat tekee ja tietty määrä pitää hylätä. Tsemppiä uusintaan :D

matti.l
-
Viestit: 1067
Liittynyt: 16.9.2003 8:46

ViestiKirjoittaja matti.l » 29.1.2008 23:30

Itteasiassa ainakin ite tästälähtien koitan saada hylsyn ja korjaan sitten kaikki korjauskehoitukset/ muut viat pois. Niin ei tule rekisteriotteen loppuun mitään ylimääräisiä korjauskehoituksia jäämään. Sillä aina joku vika vanhemmissa autoissa on...

Ilkeä myydä autoa, jos jokin vika lukee jo rekisteriotteessa, vaikka se olisikin asian mukaisesti korjattu.

AGU
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.9.2003 20:28

ViestiKirjoittaja AGU » 30.1.2008 21:05

Ilkeä myydä autoa, jos jokin vika lukee jo rekisteriotteessa, vaikka se olisikin asian mukaisesti korjattu.


Juuri tuon takia pyysin katsastusmieheltä hylkyä kun Ducatossa oli tuulilasi
ja ajovaloumpiot vaihdontarpeessa.
Olisi mennyt korjauskehoituksella rek. otteessa, mutta auto oli tarkoitus myydä ja halusin siksi katsastuksesta puhtaat paperit. Katsastusmies kertoikin että autoliikkeillä normaalikäytäntö että tulevat mielummin uusintaan kuin ottavat vikalistan rek. otteelle.

Volkkarimiäs-84
-
Viestit: 161
Liittynyt: 2.7.2005 17:17

ViestiKirjoittaja Volkkarimiäs-84 » 31.1.2008 0:41

Mulla oli ex VW Polo Coupessa samantyyppiset mustat sivuvilkut ja kävin niillä pari kertaa Espoossa katsastamassa autoa eikä ollut mitään ongelmia. Vaihdoin asemaa stadin puolelle niin sieltä tulikin korjauskehotusta vilkuista. Vitutti niin paljon etten kyl vaihtanu niitä pois, tosin myin kyllä auton katsastuksen jälkeen suht nopeesti pois.

Niinkuin tuossa ylempänä on todettu niin kyllä ne kannattaa laittaa takas, koska se on ikävää jos sinitakit pysäyttää tiellä ja kyselee otetta...=(


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa