Huonoin auto millä olet ajanut?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Babar
-
Viestit: 2730
Liittynyt: 23.7.2003 14:35

Huonoin auto millä olet ajanut?

ViestiKirjoittaja Babar » 16.1.2007 19:06

Mikäs on paskin auto, jolla on tullut ajeltua? Itsellä tämän tittelin vie Talbot Horizon. En oikeastaan keksi mitään hyvää kyseisestä autosta kuin sen, että oli sillä kuitenkin parempi mennä räntäsateessa Helsingistä Haminaan kuin kävellen. Horizon oli niin hyvässä tikissä kuin se nyt vain saattoi olla. Silti jäi epäselväksi, miksi sitä myytiin autona.

Onhan noita muitakin vastaavia paskoja tullut ajettua, mutta yleensä niissä on ollut jokin rikki tai epäkunnossa, joten ei niitä sen vuoksi huonoiksi viitsi arvostella.

Sitten uudemmista autoista voiton vie Opel Meriva pienellä diesel koneella. Aivan mahdoton ajettava kun ei väännä alle 2000rpm ja "teho"alue jossain 2500-2850rpm välissä. Jarruja kun hipaset niin naama on tuulilasissa, ei sitten mitään tuntua neljävitoset Catepillarit jalassa. Tarvis varmaan olla sellaset ajotossut jalassa.

Kerro oma kokemuksesi huonoimmasta autosta millä olet ajanut. Ettei nyt ihan pelkäksi gallupiksi menisi niin laita pari syytäkin perään.

Ääniä saanut:

Audi 80 GTE -85
Citrôen C2V. Ei saatana
Daihatsu Charade
Datsun 120 AF-II "Coupe" -73
Dodge Dakota 3.7 V6 -90
Dodge dakota -89, 4WD
Fiat 127 vm.77
Fiat Ducato
Ford Escort -81
Ford ka
Ford Orion
Ford ranger
Ford riesa 1.6
Ford Sierra 1.6
Ford sierra 2,0 ohc -86, siskon poikakaverin
Ford transit -05
Ford Transit, vuosimalli sieltä viistokeulan alkupäästä
Ford viistokeula transit, oisko joku -90
Gaz 66
Hojota anjovis Mk1
Jeep Wagoneer
Kraz
Lada 110 HB, uusikorinen
Lada Niva
Lada Samara & 110
Lada samara -9? Ryssien tekemä paska
Lancia k3,0 V6 '98tai'99
Land Rover Defender
Landrover defender
Matsdan 323 jostain 90-luvun alusta
Mazda 323 -83
Mazda 323 -87
Mazda 323, kahekskytluvunloppu
Mazda 70-luvun puolivälistä
MB 190 D
MB W115 220D... Ajettu riittävästi.
M-B w124 250d josta alusta loppu
Mersu 1313
Mersu 200D automaatti, 80-luvun lopulta
Mersu 240D, jostain 70-80 lukujen vaihteesta
Mersu 30?-paku
Mersu W124 200diesel automaatti -91
Mersu. Yhdeksän hengen henkilöauto 309D
Mersun Kasten (olikohan 308??) 2.3 4-pyttynen vapari-diesel
Nissan Almera 1.6
Nissan Kingcap pikappi mistä runko melkein poikki noin vuodelta 90
Nissan Micra -8?
Opel Astra Sport -96
Opel Kadett C
Opel Meriva
Opel Olympia Rekord -59
oyota LandCruiser HJ60
PSA yhtymän pikkupaku Expert
Pökötti 307SW
Pökötti, Prisman pakettiauto
Renault 5 vm.88
Renault 9 tl kahdeksankymmenluvun lopun malli
RinTinTin, se 353Wattinen
Shitröën AX
Shitröen Xara
Sisu SK181
Smart forfour
Suzuki Carry
Tatra T815 8x8
Tojota corolla -95
Toybota carina 2
Toyota Avensis, ykköskoppanen
Toyota Camry 1.6
Toyota Carina -73
Toyota Corolla 1.3 sedan -88
Toyota corolla -91 hb 1.3
Toyota Corolla, naapurin -87 (9-malli) 1,3 sedan talvirenkailla
Toyota corolla, sellainen 80-luvun lopun peli
Toyota Hiace 4WD (pitkä) '06
Toyota Mark
Toyota, firman -06 hilux
Toyota, porukoiden -95 corollalla
UAZ
Varre, Farmari
Volvo 240 GL vm.85
Volvo 460
Volvo PV544 duet -67
Volvo pyhimys (p1800) -61
Vw Golf mk II
VW klassikko-Polo 80-luvulta
VW LT28 vm -83 Korkea... (EI turbo)
VW Polo, turkkilaisen autovuokraamon, varmaan 84-86 tms
VW, Raahen AOL:n ransportteri
Viimeksi muokannut Babar, 19.1.2007 15:43. Yhteensä muokattu 7 kertaa.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 16.1.2007 19:17

Mk1 Hojota anjovis, kokemuksena se pomppulinna oli aivan kammottava. Ei osannu päättää mihin päin oli menossa ja autolla oli kuiteskin ajettu alle 40tkm ja ei ollut mikään hinnat alkaen malli. Hyvänä kakkosena vastaavasta vaivasta kärsi Shitröen Xara

edit: ai niin piti se oikea kammotuskin etsiä, ja semmonen on tosiaankin toi 460 volle, onneksi eukolla ei oo enää sitä :)
Viimeksi muokannut J-M Koopikka, 16.1.2007 19:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

iikka.k
-
Viestit: 1395
Liittynyt: 23.7.2003 16:02

ViestiKirjoittaja iikka.k » 16.1.2007 19:18

herää kysymys että babarille on oikeasti tapahtunut jotain kun piti vaivautua topic aloittamaan :)

mutta itse vastaan 460 volvo ja miksi? omistan sellaisen toista vuotta...

Babar
-
Viestit: 2730
Liittynyt: 23.7.2003 14:35

ViestiKirjoittaja Babar » 16.1.2007 19:30

herää kysymys että babarille on oikeasti tapahtunut jotain kun piti vaivautua topic aloittamaan :)

Ei tässä sen kummempia ole käynyt. Monesti vaan se totuus auton ominaisuuksista tulee käyttäjien suusta, ei sen automyyjän. Tosin tuo sinun vastaamasi Volvo 460 oli mielestäni ihan hyvä ajettava. Moni on taas haukkunut 480 mallin Volvon huonoimmaksi malliksi, mutta siitä ei ole mitään kokemusta.

KariM
-
Viestit: 142
Liittynyt: 9.8.2003 20:13

ViestiKirjoittaja KariM » 16.1.2007 19:46

Mersu. Yhdeksän hengen henkilöauto 309D. Perusteena huonoudelle se, että se oli jostain paikasta melko isosti rikki joka kerta kun jouduin sillä ajamaan.

VAGeista huonoinpana tulee mieleen klassikko-Polo 80-luvulta. Ankeampaa kehonsiirtovälinettä on vaikea keksiä, vaikka se ilmeisesti oli kaikin puolin tehtaan tarkoittamassa kunnossakin.

jamku
-
Viestit: 789
Liittynyt: 29.9.2003 16:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja jamku » 16.1.2007 19:58

kyllä on pakko mollata tojotaa. ekana autona ajelin porukoiden -95 corollalla, joka tosiaan kyllä on luottopeli mutta se ajettavuus. huoh. juurikin tuo koopikan mihinsattuu kääntyilevä pomppulinna kolahti, oikein ärsytti lähteä sillä loppuajasta ajelemaan kun ei suostunut menemään suoraan vaan kokoajan sai ratilla veivata suuntaan jos toiseen jos meinasi omalla kaistalla pysyä. aina sekään ei auttanut.

valitettavan paljon näitä tojotamaisuuksia on periytynyt firman -06 hiluxiin. henkilöautomaisuuteen kun noissa maastureissa kokoajan mennään, toyotalla se ei todellakaan ole hyvä asia.

Mikko83
-
Viestit: 505
Liittynyt: 16.9.2004 9:25

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 16.1.2007 20:26

paskin auto ollut 1.6 sierra jolla olen ajanut. tosi laiska ja perä kolisi ja huusi niin että olis pitäny kuulosuojaimet olla päässä kun autossa ei ollut edes radiota :D

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 16.1.2007 20:31

Daihatsu Charade :)

Edit: Vain lyhyt kokeilu, onneksi. Jos omista kulkupeleistä puhutaan, on niitä viimeisten 10V aikana ollut vain 1kpl (profiilin kulkine).

xite
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 14.3.2004 19:16

ViestiKirjoittaja xite » 16.1.2007 20:48

Joku bensakoneinen toyota camry tai nissan almera. kummatkin varmaan olivat 1.6 koneella. Tuntui tosilaiskalta 2.5 TDI transporterinki jälkeen, kolisi nii maar hemmetisti ja ajomelu oli korvia vihlova. Toyota oli kun ois jollai kantosiipialuksella ajanut.

iikka.k
-
Viestit: 1395
Liittynyt: 23.7.2003 16:02

ViestiKirjoittaja iikka.k » 16.1.2007 21:14

Tosin tuo sinun vastaamasi Volvo 460 oli mielestäni ihan hyvä ajettava. Moni on taas haukkunut 480 mallin Volvon huonoimmaksi malliksi, mutta siitä ei ole mitään kokemusta.


Korjataan(volvoakin pitäisi ;) ) sen verran, että itseasiassa 460 volvo on hyvä ja tunnokas ajaa ja mukavakin ihmisekeholle, mutta aivan kauhea kokonaisuus se on, ikinä ei olisi pitänyt alankomaalaisten antaa näitä valmistaa.

Trex
-
Viestit: 509
Liittynyt: 3.8.2003 20:49

ViestiKirjoittaja Trex » 16.1.2007 21:20

UAZ, bensa hais sisällä niin saatanasti, hyvä ettei halluja tullut :D Kamala auto ajaa muutenkin.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 16.1.2007 21:27

UAZ on minunkin ajamista autoista kauhein, ja seuraavaksi tulee Nissan Sunny 1.3L '88, jota seuraa saman aikakauden korolla. Näissä pienissä kasarijapseissa on lähinnä se yleinen heppoisuus ja kova ajomelu sekä huonot ajo-ominaisuudet maantienopeuksissa mikä tekee niistä epämiellyttäviä. Toisaalta UAZ oli varmasti käyttötarkoitukseensa nähden loistava.

Kun otetaan huomioon asiat joita minä arvostan autossa, tulee 80-luvun japanilaiset kauppakassit eli micrat ja sen sellaiset, varmaan tuon huonouslistan kärkeen. Ajanut en ole micralla koskaan, kyydissä sen sijaan olen istunut.

Hollannin Volvoja, ainakaan näitä 400-sarjaa uudempia, en voi kun kehua ;)

TDI_AFN
-
Viestit: 97
Liittynyt: 8.12.2004 16:28

ViestiKirjoittaja TDI_AFN » 16.1.2007 21:38

Kyllä se on ehdottomasti Opel Olympia Rekord -59. Tehoa oli niin vähän, että just ja just se jakso märällä nurmikolla sutia. No ei siinä kyllä ollu paljon jarrujakaan ja ne valot 6 voltin sähköjärjestelmällä ja varmaan 60-luvulta peräisin olevilla hehkulampuilla oli syksy pimeässä ja vesisateessa todella huonot :)

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 16.1.2007 22:13

Uudemmat Ladat. Samara & 110. Aivan järkyttäävä vaihteisto!

metallica
-
Viestit: 36
Liittynyt: 21.6.2005 23:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja metallica » 16.1.2007 22:16

Itse ajoin kesällä pari viikkoa isäni volvo PV544 duetilla -67, siinä oli kyllä niin hirveet ajo-ominaisuudet että.. tehostamattoma rumpujarrut joka kulmassa, ohjauksessa välystä reilusti ja se koppimainen muotoilu tekee auton aika tuuliherkäksi niin seilailee koko ajan kaistalla, eipähän ainakaa nukaha rattii ku tekemistä riittää. Lisäksi moottoritielle ei uskalla mennä kun moottori huutaa satasen vauhissa jo nii pirusti, lopulta se moottori sit hajoskii ku rupes vissii venttiili nakuttamaa mäntää.
Pitää kyllä puolustella sen verra että hemmetin hieno kulkine se on ja kerää kyllä katseita :P mut pitää olla vähän asennetta kuskilla :D Silti meinaan ens kesänä kyllä ajella sil enemmänkin jos vaan on ajokunnossa :P

Vähän samantapainen kokemus oli kun ajoin sit kuukauden pyhimys volvolla (p1800) -61, sama kone ja välitys siinäkin niin ei paljoa 80 korkeammille nopeusrajotusalueille viittiny mennä, mut se ei sentää oon yhtä tuuliherkkä kuin duet, ja kuitenkin jo levyjarrut eessä ja muita mukavuuksia ja on kyllä varma katseenkerääjä. Vähän epäkäytännöllinen se myös oli jos piti enemmän ku yks mahtua kuskin lisäks kyytii 2+2 paikkanen kun on.
Ajokokemukseltaan ei mitään helmiä ole mutta kyllä silti vaan teki mieli kesällä ajella ympäri kyliä :D
Pari kuvaakin: Duetti , Pyhimys

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 16.1.2007 22:18

Ei UAZ mikään kauhea ole. Siinä on asennetta ja pitää kuskinkin olla pilke silmäkulmassa. Oon varmaan UAZilla taittanut useamman sata kilometriä armeija-aikana ja aina oli hauskaa! Ja on se peli aika eläin menemään maastossa.

Ja itselläni paskin alla ollut auto on varmaan Opel Kadett.

Arzi
-
Viestit: 65
Liittynyt: 11.11.2006 10:50

ViestiKirjoittaja Arzi » 16.1.2007 22:18

Kyllä se on Mersu 240D, jostain 70-80 lukujen vaihteesta. Kyseinen kapistus oli nähnyt tietä sen miljoonan verran ja ajettavuus yms. oli sen mukaista. Melu oli järkyttävä ja kulkupuolesta ei viitsi edes puhua. Penkeistä ei pahemmin tarvinnut tukea etsiä, melkein kuin olisi lattialla istunut. Hyvänä kakkosena tulee paku-mazda jostain 80-luvun lopulta.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 16.1.2007 22:22

^No perkele tuollaisella Mersulla kans ajanut ja on sekin kyllä kauheimpien listalla korkealla. Aika kauan sai kerätä vauhtia, kun oli suht painava peräkärry vielä perässä. Kolmoselta vaihto neloselle ihan mistä nopeudesta vaan, niin aina hyytyi. Maksimi vauhti varmaan 60km/h tuon kärryn kanssa.

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 16.1.2007 22:34

Koin elämäni pelottavimmat hetkeni kun ylitin UAZilla 80km/h.
Huumori pelihän se olisi, katto ja ovien yläosat pois, neuvostovihreeks ja punanen
tähti oveen ja menoks.
Tosiaan titteli UAZille.

Babar
-
Viestit: 2730
Liittynyt: 23.7.2003 14:35

ViestiKirjoittaja Babar » 16.1.2007 22:44

Kyllä se Uaz oli unelma peli ajettavuudeltaan ja muilta toiminnoiltaan verrattuna Talbottiin. 2,5 litran kone, kaks- tai neliveto, tarvittaessa avomaasturi. Sellaisia ei paljon ole. No, neliveto toimi miten toimi, vaihteet rusahteli, melu oli kova, ohjaus väljä, pressun laittaminen hanurista, apukuski vittuili, kylmä, käyntihäiriöinen (varsinkin orkkis kaasarilla), paskat penkit ja huonot sulat, mutta siinä oli kuitenkin asennetta. 100 kertaa enemmän kun Horizontissa.

Fille
-
Viestit: 735
Liittynyt: 31.7.2003 22:31

ViestiKirjoittaja Fille » 16.1.2007 23:02

Fiat 127 vm.77
kitkarenkailla jäinen tie ja sivutuuli :) ja jokavuotinen hitsausruljenssi ennen, ja jälkeen katsastuksen ...

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 16.1.2007 23:02

Mersut yleensäottaen ollu mulle todella suuria pettymyksiä. Aivan ylimainostettu auto!! On se nyt kumma ettei edes 560sec mesessä oo kunnon penkkejä!!

Todellinen järkytys oli työmaan pitkä mersun kasten-95 (olikohan 208??) 2.3 4-pyttynen vapari-diesel tommosessa kopassa!! Ei ollut kyllä mikään nautinto Posion mäkisellä taipaleella, ku takaosa oli täynnä tavaraa ja perässä tuli katettu telitraileri, joka oli täynnä tavaraa myös!! Kolmosta suurempaa vaihdetta ei tarvinu tarjota.

Ja maininnan ansaitsee myös Fordin tekeleet, taunus/sierra.
Viimeksi muokannut GTi-Perttu, 18.1.2007 23:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 16.1.2007 23:04

UAZ on peto peli, ei siitä voi sanoa et se ois huono, vaikka sainkin siltä tipan 95e silmään. Mitä huonompi keli, sitä parempi kyyti. Maantiellä haasteellinen ajettava :-) Kauhein itellä taas siten on naapurin -87 (9-malli) 1,3 sedan corolla talvirenkailla jotka oli vissiin vielä vakiot (kuulemma vielä pintaa riittävästi jäljellä, ei tarvi siten uusia). Yleinen heppoisuus autossa oli karmaisevinta, sekä renkaat jotka olivat niin pirun liukkaat että kyseinen kosla löi tyhjää pakkasjäisellä tiellä kolmosella tasakaasulta kiihdytettäessä :-) Toinen lepakko oli -83 323 mazda niin veltolla korilla että renkailla ollessaan ovet ottivat ylhäältä toisiinsa, nosturilla väli oli normaali puoli senttiä. Onnex myytiin Kemijärvelle :-)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 16.1.2007 23:36

Kyllä UAZin päihittää paikallisen Prisman Pökötti pakettiauto. Voi helevetti että oli kauhia ajaa ja ei liikkunut minnekään.

E: sinne alas, ZIL oli kans aika miehekäs ajettava. Taidettii 40km Lohtajan rantahietikolla ajella niin yli 100litraa gasoliinia meni. =D
Viimeksi muokannut Sebastian, 17.1.2007 12:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 17.1.2007 0:17

RinTinTin, se 353Wattinen... Edessä yleensä kasa hämmästeleviä naamoja, taakse jäi vain sininen savu...

Beetle
-
Viestit: 53
Liittynyt: 18.5.2005 22:35

ViestiKirjoittaja Beetle » 17.1.2007 0:23

Toyota Carina -73. Ensimmäinen oma auto.

Ajo-ominaisuuksiltaan lievästi sanottuna epämääräinen. Hieman suuremmilla nopeuksilla suorilla ja pienemmillä nopeuksilla mutkaisilla teillä, tuli fiilis, että olen matkustajana, vaikka ratin takana istuinkin.

Edit: Lisätään tähän toinen vastaavanlainen tapaus.

Proton Wira. Autossa ei ollut mitään muuta hyvää kuin ilmastointi.
Viimeksi muokannut Beetle, 6.7.2009 14:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 17.1.2007 2:25

Pahimmat muistot ovat jääneet Raahen AOL:n ransportterista...malli taitaap olla t3.
Pahinta siinä oli se arpalaatikko...aina piti lähteä varovasti jarrutellen, kun ei tiennyt mikä vaihde oli päällä.
Ja toinen paska oli samaisen "firman" vanhaakinwanhempi fjoord transit. Kauhee meteli ja puoli kierrosta klappia tehostamattomassa ohjauksessa...

Liekkö nuo enää ajossa...? Raahelaisia täällä?

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 17.1.2007 7:14

Faijan entinen Volvo 240 GL vm.85. Aivan hirvee laiva, pehmee tuutilullaa alusta ja aivan surkeet penkit. Ratti on ennemminkin ruori. Just kortin saaneena en kovempaa kuin 130km/h uskaltanu ajaa kun ohjaus oli aivan mahottoman tehostettu.
Jotkut puhunu että hyvä veturi asuntovaunulle mm. hyvän väännön ansiosta. Ei hyvää päivää!! Väännöstä tai tehosta ei puhettakaan.
Myöskään oma vm.88 rellu 5 ei vakuuttanut, mutta se on sentään aika symppis pikkuauto. Myin sen kaverille, että kuitenkin tietää mitä pikkuselle kuuluu... :)

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 17.1.2007 7:38

Pökötti 307SW. Ajoin sellaisella noin 350km matka-ajoa ja oli aivan surkea.

Olin ajanut alle 50km kun olin jo täysin hajonnut ja valmis kääntyyn takas. Vaihdekeppi heilui puoli metriä sivulta sivulla ja mitään tuntumaa laatikkoon ei ollut. Vakionopeudensäädin oli ihan paska, esim kiihdytys/hidastus nappia piti painaa 3 sekuntia ennen kuin jotain tapahtui nopeudelle, siinä tosin oli varmaan jotain vikaa.

cd:n kun laitto soittimeen (joku integroitu soitin), joka toinen kerta se lähti soimaan ja joka toinen kerta soitin oli vaan hiljaa ja näytössä möllötti kellonaika ja päivämäärä, ihan kuin cd:tä ei olisi laitettukaan.

Oli lämmin kesäpäivä ja selkä on vieläkin hiestä märkä vaikka autossa oli ns. ilmastointi, puhaltimelle oli 3 nopeutta, ykkönen ei liikuttanut yhtään ilmaa, kakkonen aavistuksen mutta ei tarpeeksi ja kolmonen ihan liikaa ja piti kauheeta suhinaa.

Takaisinpäin ajellessa kuulin radion mekkalan takaa pienen piippaus äänen, sit heti perään toisen samanlaisen.. vastaan tuli poliisiauto ja mietin et prkl, tässähän on tutkanpaljastin.. mut ei, mittaristoon oli vaan syttyneet ABS ja EPS valot. Onneksi pääsin perille asti. Auton omistaja kehui kuinka se lähtee taas takuuhuoltoon ja huoltoajan saa jonnekin viikkojen päähän.

Alle 16tkm ajettu yksilö oli kyseessä :) Onneksi ei koko auto syttynyt palamaan.

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 17.1.2007 7:46

^ itellä ollu pökötin 307 (ei SW) ja kyl oikein pisti ihmettelemään tuomaksen kommentit.. se kun oli n 40% parempi ajaa maantiellä ja keskimäärin jokapaikassa kun vw.. muutama vika toki oli (soittimen näyttö, suuttimet, takaluukun lukko) vaihdettiin mutta kaikki takuutyönä, ja siis TAKUU joka myös toimii! (toisin kun näissä volkkareissa näköjään..) myös sielä oltiin paljo innokkaampia selvittelemään ongelmia, vwllä kun on jäänyt joka asia selvittämättä/ilmoittamatta mitä ovat luvanneet selvittää..
et täälä vedettii ny melkein herne nenään ku ruvettii mollaamaan!

e: näin vähä jälkeen päin sulattelujen jälkeen pitää nyt
laittaa huomio et voiko tosiaan toi SW olla niin paljon huonompi ajaa kun normiversio, SWtä kun en ole ikinä ajanu..

ja että topikkiinki liittyvää asiaa niin ehdottomasti toyota corolla -91 hb 1.3, talvella aivan hirvee peli, suoraa pääse vaikka kuinka yrittää jos jäätä jossain näkyy

LBS
-
Viestit: 104
Liittynyt: 30.9.2005 22:22

ViestiKirjoittaja LBS » 17.1.2007 9:12

kyllähän tässä ei ole muita vaihtoehtoja kun Suzuki Carry ja rekka vastaan niin tekemistä on :)

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 17.1.2007 9:34

Gaz 66... Vaikka iso viehätys sen ajamisessa oli mutta karmeeta se oli :D

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 17.1.2007 9:49

Uazia moni on mollannut, mutta tosiasiahan on se, että sen maastoajo-ominaisuudet ovat varsin verrattomat pienten etu- ja takaylitysten takia. Maastoajokurssilla Niinisalossa -92 vertailimme eri ajokkeja radalla. Mukana oli ainakin vanha Lantikka, uudempi Landcruiser, Range, Pajero ja Uaz. Ainoa vehje, jolla pääsi loivarinteisen ojan yli, oli Uaz. Muuta jäivät keikkumaan ojan reunoihin etu- ja takaosistaan.

Omistamistani autoista ehdottomasti heikoin esitys oli jo aiemmin mainittu klassikkopolo vuodelta -82. Jouduin sillä ajelemaan pahoissakin keleissä ja nämä ajorupeamat piirtyivät verkkokalvolle ajellessani sunnuntain ja maanantain välisen yön lumimyräkässä. Ehkä ei pitäisi verrata kolmosmallin golffia ja poloa toisiinsa, mutta vaikka golffikin on vain keskiluokan auto, tasoero on merkittävä.

Petomaani
-
Viestit: 52
Liittynyt: 11.4.2006 9:01

ViestiKirjoittaja Petomaani » 17.1.2007 10:02

Kyllä se Uaz oli unelma peli ajettavuudeltaan ja muilta toiminnoiltaan verrattuna Talbottiin. 2,5 litran kone, kaks- tai neliveto, tarvittaessa avomaasturi. Sellaisia ei paljon ole. No, neliveto toimi miten toimi, vaihteet rusahteli, melu oli kova, ohjaus väljä, pressun laittaminen hanurista, apukuski vittuili, kylmä, käyntihäiriöinen (varsinkin orkkis kaasarilla), paskat penkit ja huonot sulat, mutta siinä oli kuitenkin asennetta. 100 kertaa enemmän kun Horizontissa.


UAZ:ssa on 2.4L moottori, pakko oli päästä pätemään =) Jos kuorma-autot lasketan mukaan niin Zil (tarkempaa mallia en muista) vie voiton. Jos UAZ:ia ei enää tässä yhteydessä huomioida ja kuorma-autot lasketaan pois niin voiton vie ehdottomasti Skoda Favorit vm 1992. Järkyttävä.

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 17.1.2007 10:04

Fiat 127 (jostain 80-luvun alusta), vaihteet ei meinanneet mennä päälle ja muutenkin aika kamala. Jopa 78 Dodge Aspen automaattilaatikkoviallisena (3:n ei toimi) oli paljon lesompi laite.

Farmari CDI E-mersu vm. 2000 (S210) oli aika pettymys kuskin sohvineen ja automaattivaihteineen, ei oikein minkäänlaista tuntumaa tiehen ja kaikki hauskuus poissa. Sopii 60 vuotiaille ja penkki oli suunniteltu 2 kertaa leveämmälle kaverille. Olo oli kuin ruumisauton kuskilla.
Jopa 2-litrainen Avensis (2006) oli kivempi automaattina.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 17.1.2007 11:02

Farmari Varre, kyydissä kahdeksan henkeä (suljetulla alueella toki). Vaihteet arvottiin siten, että "kyllä se jossain tuossa suunnassa on" ja kytkin toimi miten toimi, mäkilähtö tuolla kuormalla hiukan vaikeahkoa, woimaa oli kuin pienessä kylässä, jossa asuu vain raihnainen seniili mummo. Jarruissa tai ohjauksessa ei luonnollisesti ollut tehostusta, ja käsijarru taisi olla se pitävin osa.

Se vaihteiden säätö oli uskomatonta, miten siirtäjämekanismi voi olla _niin_ holtiton, eikä muustakaan tunnokkuudesta voinut puhua.

Ilipo
-
Viestit: 111
Liittynyt: 12.10.2004 12:07

ViestiKirjoittaja Ilipo » 17.1.2007 11:25

Ihan ehdottomaan kärkeen menee itsellä -95 vuosimallin tojota corolla. Yhden kerran ajanut kyseisellä kulkimella 200km matkan maantieajoa tuulisella kelillä ja oli aivan hirveä kokemus. Tiellä pitämiseen sai todellakin keskittyä koko ajan. Vanhemmatkin corollat ovat omasta mielestäni parempia ajettavia. Ensi autona ollut -88 vuosimallin Micra litrasella myllyllä ei ollu kanssa mikään hääppöinen ajettava, mutta ei tarvinu kuitenkaan kieli keskellä suuta koko aikaa ajaa.

härdelli
-
Viestit: 381
Liittynyt: 10.2.2006 23:21

ViestiKirjoittaja härdelli » 17.1.2007 11:38

En tiedä mikä kokonaisuudessaan on tehdaskuntoisista autoista ollut huonoin mutta fordilta löytyy kaksi hyvää ehdokasta.
Ford ranger - viime kesänä tuli jonkin verran ajettua aivan pränikkää (pari sataa kilometriä mittarissa) ja hyvältä autolta muuten tuntui, jopa audiopuoli oli ok toisin kuin yleensä vakiovehkeillä. Mutta se ohjaus, ei mitään tietoa mihin renkaat osoittavat kun niin tehostettu. Olin kyllä kuullut että jenkit sitä tekevät mutta ei jumankauta miten tuollaisella voi ajaa pidemmän päälle, aivan kauheaa, ei mitään tuntoa.
Ford transit - hämännyt laadullaan nyt pari vuotta pomon autona. Kyseessä 05 malli jossa alusta pitäen on ollut niin jumalattomasti vikaa ettei ole tosi. Vuoden 2006 aikana se seisoi takuuhuolloissa monta kuukautta pienissä pätkissä. Viikko ajoa ja taas piti kutsua hinausauto. Kahden ensimmäisen vuoden aikana tekniikkaan ei tainnut jäädä vakio-osio muuta kuin koneen alakerta, kaikki muu vaihdettiin vähintään kertaalleen. Aivoboksi käsittääkseni useamminkin. Vikoja oli monia, yksi ikävimmistä oli se että auto saattoi yhtäkkiä sammua kesken ajon. Joskus vika oli se että se sammui vain jos kierrokset nosti yli 2000 (kone 2,5 diesel 135 hv). Loppuvaiheissa ennen myyntiä se teki sellaista että lähti hyvin käyntiin ja kävi tyhjäkäyntiäkin noin 15 sekuntia jonka jälkeen aina sammui jos ei kierroksia huudattanut niin että mustaa savua tuli putkesta. Sammumisen jälkeen lähti kyllä ihan hyvin käyntiin mutta sitten taas aina sama jatkui. Yksi hauska ominaisuus oli keskuslukituksen "keinoäly". Kaukolukitusta ei pysty käyttämään auton sisältä, vaikka haluaisi. Ei varsinkaan jos avaimet ovat virtalukossa. Mikäli kuitenkin sammutit auton ja jätit avaimet virtalukkoon poistuessasi saattoivat ovet mennä lukkoon. Mieti siinä sitten miten jatkat matkaa ..

liteFun
-
Viestit: 823
Liittynyt: 28.3.2006 20:36

ViestiKirjoittaja liteFun » 17.1.2007 11:48

Uaz ei todellakaan ole huonoin mielestäni, ainakaan kaverin pulla joka volgan uljaalla 2.4 litrasella moottorilla vie pakun paikkaan kuin paikkaan ja poiskin :) Ainoa miinus on meteli, earit korvissa vaimentaa hieman mutta kyllä sillä vain on mukava 80km/h körötellä maantiellä (gps:stä näkee todellisen nopeuden kun nopeusmittari pomppii 80-120km/h).

Karsein ajettavuus oli yhdessä toyota corollassa, sellainen 80-luvun lopun peli joka koirankoppia muistutti (fiesta oli lähempänä koirankoppia kuitenkin).
Rattia sai veivata eestaas että pääsi suoraan kuin juoppo keskiviivalla. Iskarit siinä oli ihan loppu, no ei sekään mikään ihme kun sillä oli ajettu vähän sellaisessa paikassa minne ei toyota kuulu, vaihteita oli kiva vaihtaa kun perä alkoi pomppimaan pelkästään vaihteiden vaihdosta (ilmeisesti jarrutkin tais laahata ja vauhti hiljeni sen 2s aikana mittarin mukaan 10km/h).
Mutta ehkä tuo kaikki karseus menee sen piikkiin että ko. autolla oli ajettu kovalla kalliolla, metsässä ja ehkä myös pellolla, iskaritkin olivat ehkä entiset silloiselle omistajalle tullessa...

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 17.1.2007 11:52

Dodge dakota -89 saa pisteet, 4wd vielä. Ajotuntuma on sitä luokkaa yrittäis airoilla ohjata risteilyalusta. Ohittaa ei maantiellä uskalla kun ei tiedä minne päin auto lähtee kun kääntää rattia ja lisää vauhtia...

HeikkiS
-
Viestit: 282
Liittynyt: 26.6.2006 21:34

ViestiKirjoittaja HeikkiS » 17.1.2007 12:04

huonoimpia autoja mitä olen ajanut on siskon poikakaverin '86 sierra 2,0 ohc jossa mikään ei vaa nyksinkertaisesti toiminu.. pimeänä syysiltana ajellessani ko. kikottimella siitä hävisi ajovalot (mittarivauhtia 85km/h), vaikka mittarivalot yms. toimi moitteetta. ja eikun pysäyttämään tien varteen ja toivomaan, ettei oja tule liian äkkiä vastaan.

ja toinen oli firman lancia k3,0 V6 '98tai'99?
tehoja kyllä tuntui kyseisessä kehonsiirtimessä olevan, mutta se millä niitä hallittiin oli tunnoton sähköinen kaasupoljin, josta johtuen auto oli melkoinen kenguru ajella. ja se ohjaus.. 225/45/17 rengastuksella kuivalla asfaltilla paikallaan jarrua painaen sai rattia veivattua pikkurillillä laidastalaitaan ilman mitään ongelmia.. ja ei se vauhdissakaan mitään tuntoa antanut siihen missä ja miten renkaat on..

niin ja porukoitten volvo 240 farkku '8? alkupuolelta 2,0 automatic.. laatikko ei toiminut oikeen millään lailla ja konekkin katkoi jakohihnaa ihan myötäänsä vaikka yhdellä päijät-hämäläisellä nyrkkipajalla sanoivat, ettei siellä jakopäässä mitään vikaa ole.. ja niinkun t.hell kirjoitti aivan hirveä laiva ohjastettavaksi missä tahansa ja penkit oli tosiaan aivan perseestä.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 17.1.2007 12:15

Jos kuorma-autot lasketan mukaan niin Zil (tarkempaa mallia en muista) vie voiton.


Ookko ajanut Krazilla? Siinä vasta mielenkiintoinen vekotin on. Kääntösäde varmaan kilometri ja ohjaus siinä on sellainen, että oikealle kääntäessä saa kaveri auttaa ja vasemmalle kääntyy itsestään. Kyllä Zili paljon parempi oli verrattuna Kraziin. Ja tämän kommentin voin sanoa, koska olin Keuruulla kuskina ja ajanut varmaan paria kymmentä Ziltonia..

Petomaani
-
Viestit: 52
Liittynyt: 11.4.2006 9:01

ViestiKirjoittaja Petomaani » 17.1.2007 12:24

Juu, Kraz on myös koettu. Siinä on kyllä kunnon peli puurunkoisella peltivuoratulla kopilla ja muistaakseni 14.8 V8 dieselillä varustettuna =)

Juuri tuo ohjaus herättää muistoja, jokaisessa ajamassani yksilössä oli tosiaan tuo sama homma että toiseen suuntaan kääntyy pikkurillillä veivaamalla ja vastakkaiseen suuntaan taas sai vääntää hartiavoimin jaloilla lattiaan tukien =)

Jarrut eivät olleet normaali tieliikennekäyttöön hyväksytyt (intillä erikoisluvat) kun ne olivat liian tehokkaat, ainakin tällaista juttua kuulin.

Krazi tuli heti tähän topikkiin vastatessa mieleen mutta huonoimmaksi en sitä tituleerannut sen "miehekkyyden" takia =)

I/99 pioneerikuski, Vekara.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 17.1.2007 12:29

Jarrut eivät olleet normaali tieliikennekäyttöön hyväksytyt (intillä erikoisluvat) kun ne olivat liian tehokkaat, ainakin tällaista juttua kuulin.


Nuo jarrut tosin.. Ensimmäinen jarrutus mitä Krazilla tein, niin kaveri löi päänsä kojelautaan. Ja toinen juttu mitä kuulin tapahtuneen oli se, että tyyppi oli ajanut Krazilla ja painanut jarrua, mitään ei tapahtunut ja oli ajanut Micran yli. Ollut varmaan Micra mahtavassa kunnossa. Eli ei ne jarrut aina niin tehokkaat olleet. Viiveet pahimmillaan varmaan pari sekunttia ;)

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 17.1.2007 12:38

Kyllä täältäkin on annettava ääni Suomen yleisimmälle ajokatokselle eli corollalle.

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 17.1.2007 12:41

Kraz:ista täälläkin ihanat muistot. Ajoimme niitä jostain Forssan seudulta pitkäaikaissäilöstä toiseen säilöön Lahden kupeeseen. Niihin tehtiin usean vuoden jälkeinen käyttöönottohuolto ja perillä taas pitkäaikaisvarastointi toimenpiteet.

Pikkupyörittelyssä ei mikään kaiken näppärin mutta maantiellä renkaiden pompittua taas pyöreiksi meni suoraan yllättävänkin kivasti ja matkan teko oli vakaampaa kuin köhivällä Zilin bensakoneella.

Hauskaa niiden kanssa oli touhuta!

Sarge
-
Viestit: 132
Liittynyt: 29.7.2003 22:49

ViestiKirjoittaja Sarge » 17.1.2007 13:03

Dodge Dakota 3.7 V6 -90

Aivan järkyttävä auto ajaa, hakee ja heiluu joka suuntaan, ohjauksessa n. puoli kierrosta välystä ja tuntumaa on yhtä paljon kuin yrittäisit narunpätkällä ohjata sitä. Itse en keksi mitään hyvää sanottavaa siitä.

SamuliS
-
Viestit: 208
Liittynyt: 25.10.2004 17:04

ViestiKirjoittaja SamuliS » 17.1.2007 13:13

Valtion Ford Transit, vuosimalli sieltä viistokeulan alkupäästä. Auto oli kokonaisuutena leimakelpoinen peli. Ohjaus oli raskas ja jäykkä ilman minkäänlaista tuntumaan ja kääntöympyrä hävytön. Jarrut toimi jos käytti pohjetta ja piti ratista vastaan, samaan aikaan ohjaten ettei vetely vienyt vastaantulijoiden silmille. Laatikko ja kytkin ei tuntuneet olevan moksiskaan toisistaan, liikkeelle lähtiessä sai kytkimen irroittamaan kun kantapäällä junttas lattiaan, loppu ajo meni raakana vaihdellessa. Meteli kaheksassa kympissä jo sietämätön perän ulvoessa kilpaa moottorinvirkaa toimittaneen kivikurskaimen kanssa, kiihtyvyys joistain tupakkatauon ja ruokatunnin välimaastosta. Valot ja viikset oli vitsi, ilmanvaihto piti enempikin ääntä kuin toimitti virkaansa, ovet kaipas uudelleen säätöä ja rasvaa jne.. Kaikin puolin masentava peli, harmaata väriä myöden. Edes valtion lada joka oli kerran kk pajalla ollut yhtä kammottava.

Anziman
-
Viestit: 39
Liittynyt: 23.2.2006 23:50

ViestiKirjoittaja Anziman » 17.1.2007 13:33

Tuolla projektikuntoisella kadetillani jouduin syksyllä viikon veivaamaan, oli kyllä kauheín rottelo tähän mennessä. G2 tuntui huippumodernilta sen jälkeen. Asiaan tietysti vaikutti mm. pielessä oleva sytkä, jumiutunut jarrutehostin ja aika rikkinäinen startti (jeesukset huom. oli siinä vielä sillon leima). Hyvää oli vaan vaihteet, kadetin pikkulaatikko toimii kuin kello.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 17.1.2007 14:02

Entinen jäärata pirssi, -81 vuosimallin escortti 1.3 koneella. Kone siinä ei toiminut ikinä kunnolla. ykkösvaihdetta ei saanut päälle, jarrut ei toimineet, valoja ei voinut laittaa päälle, kun se sammui. Ovet ei pysyneet kiinni, takavalot ei toimineet ym pientä. tämmöisessä kunnossa se lähti sulattoon romurallin jälkeen, kone kiinni leikanneena.
Viimeksi muokannut EscMk3, 17.1.2007 21:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 17.1.2007 15:58

Smart forfour. uskomattoman löysä arpalaatikko vaihteistona jo uutena. kaikki ovet aivan rimpuloita mitkä saa kiinni vain voimien takaa paiskomalla. mekkala sisällä hirveä. Jaetulla sijalla tulee myös ford riesa 1.6. mahdoton ajettava kesät talvet. kaiken huippu kun jätti keskellä yötä parinkymmenen asteen pakkasella keskellä korpea tielle. onneks en oo omistanu kumpaakaan ite.

aol
-
Viestit: 151
Liittynyt: 22.11.2003 10:53

ViestiKirjoittaja aol » 17.1.2007 16:15

Datsun 120 AF-II "Coupe" -73. Hajosi suunnilleen joka toisella ajokerralla. Vauhtiakin uskalsi ottaa 60km/h kun jo pelotti ns. aivan helvetisti. Omistin joskus -94 lopulla, joten ei tuo nyt ihan tuore enää ollut.

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 17.1.2007 16:28

Suzuki Carrylle toinenkin ääni. Kaikissa olosuhteissa surkea menopeli. Vaikea uskoa että tuostakin purkista on Japanissa ihan pikkubussiversiokin :D

Euso
-
Viestit: 192
Liittynyt: 24.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Euso » 17.1.2007 17:04

Joo, Suzuki Carrylle kolmas ääni. On ollut sellainen kotiväellä joskus kakkosautona. Moottori taisi olla 0,8l ja äänet hirveet. Ei sillä yli kahdeksaakymppiä päässyt, toisaalta ei sillä kovempaa olisi uskaltanut ajaakaan :D

Suzukin jälkeen isukki osti Skoda Favoritin, joka ei kamalan suuri parannus ollut :D Ihan hirvee kökkerö. Sisustuskin oli pirteä ulosteenvärinen, että siitä pointsit ;D

Aurinkoinen_
-
Viestit: 72
Liittynyt: 5.10.2006 8:02

ViestiKirjoittaja Aurinkoinen_ » 17.1.2007 18:15

Huonoimmat autot, mitä ajanut:

Kqhdeksankymmenluvu n lopun Mazda 323 ja myös kahdeksankymmenluvun lopun Renault 9 tl

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 17.1.2007 18:30

Shitröën AX, suoraan paalaimeen olisi uutenakin joutanut.

jussig60
-
Viestit: 37
Liittynyt: 19.4.2004 14:04
Viesti:

ViestiKirjoittaja jussig60 » 17.1.2007 18:35

ford ka ja takamotti skodat. aivan kauheita vehkeitä.

Aku_81
-
Viestit: 388
Liittynyt: 13.9.2004 22:29

ViestiKirjoittaja Aku_81 » 17.1.2007 19:30

M-B w124 250d josta alusta loppu, pirun löysässä kunnossa, kurviin mennessä tuntu että kaatuu. nissan kingcap pikappi mistä runko melkein poikki noin vuodelta 90. Mazda 70-luvun puolivälistä, pikkasen w124:sta huonompi vielä ajaa. Volvo 360 josta kanssa alusta aivan loppu.

markII
-
Viestit: 106
Liittynyt: 28.4.2004 11:37

ViestiKirjoittaja markII » 17.1.2007 19:31

Firman Toyota Hiace 4WD (pitkä) '06: menee minne tuuli kuljettaa, mutkaan ajaessa melkein putoaa penkiltä, todella surkeat penkit, kuljettajaa ei pahemmin hemmotella hienoilla varusteilla (neekerimalli), kuluttaa ihan simona.

On se varmasti luotettava, mutta ominaisuudet ei vastaa tätä päivää.

tuppu
-
Viestit: 27
Liittynyt: 4.10.2004 19:18

ViestiKirjoittaja tuppu » 17.1.2007 19:53

Kraz:ista täälläkin ihanat muistot. Ajoimme niitä jostain Forssan seudulta pitkäaikaissäilöstä toiseen säilöön Lahden kupeeseen. Niihin tehtiin usean vuoden jälkeinen käyttöönottohuolto ja perillä taas pitkäaikaisvarastointi toimenpiteet.

Pikkupyörittelyssä ei mikään kaiken näppärin mutta maantiellä renkaiden pompittua taas pyöreiksi meni suoraan yllättävänkin kivasti ja matkan teko oli vakaampaa kuin köhivällä Zilin bensakoneella.

Hauskaa niiden kanssa oli touhuta!




Ylivoimaisesti kaikista paskin ja surkein ajamani vekotin on sellainen vihreä Sisu SK181. Ihan yksinkertaisesti sanottuna: Täysi paska.
Jopa "saman firman" Kraz:t olivat parempia ajettavia - Kraz:t menivät edes suoraan tiellä, muttä SK181 ei saanut menemään suoraan millään. Lisäksi vaihteet ja välitykset ihan syvältä. Ja Valmetin traktorinmoottori ei sovi kuorma-autoon.
Onneksi noita kärry-värkkejä ei ole tehty enempää kiusaamaan ihmiskunnan rauhaa
Jopa loppuunajettu Scania LBS86 oli paaaaljon paree.

Ja toiseksi paskin vekotin on MB 190 D. Hirvee ajaa, hirveet istuimet ja suorituskyvystä: "kiihdytin ja itseäni viihdytin"

markkuk
-
Viestit: 337
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja markkuk » 17.1.2007 20:01

suzuki alto vuosimallia "jostain 80 luvulta"

Siinä on autojen kunkku.. niin pieni, että kun kaksi ihmistä menee etupenkille, niin saa melkeen limittäin istua.

Muutenkin kauhea ajettava arpakuutiovaihdekepin ja kolmesylinterisen moottorin ansiosta.

A. Koro
-
Viestit: 66
Liittynyt: 13.11.2003 17:45

ViestiKirjoittaja A. Koro » 17.1.2007 20:06

Mun ääni menee uusikoriselle Lada 110 HB:lle.

Vaihdekeppi heiluu moottorin mukana todella paljon ja suorastaan pelottavan tuntuisesti. Voimaa moottorissa riittää juuri rajoitusten mukaan ajamiseen, kunhan malttaa odottaa että vauhtia saa tarpeeksi. Yleinen tuntuma ohjauksessa on epämääräinen ja muutenkin ajamisen olisi halunnut lopettaa heti sikseensä. Tunnelman kruunaa takaluukun päällä oleva spoileri.

Toinen jännittävä ja huono auto on PSA yhtymän pikkupaku Expert. Takajarrut on lastaamattomana todella paljon ylitehoiset ja toimii kuin käsijarru. Lisäksi 1.9D moottori aiheuttaa sydämentykytyksiä suorastaan olemattomalla kiihtyvyydellä, varsinkin jos kyydissä on jotain. Linja-autot suhaa valoista karkuun 6-0.

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 17.1.2007 21:47

Land Rover Defender, järkyttävä laite, kiikkuu ja vaappuu, alakierroksilla puutuu, saa kierrättää ja vaihtaa vaihdetta että jotenkin saa kulkemaan, kuljettajan ajoasento ja toimitilat ajalta jolloin englantilaisten pituus keskiarvo oli luokkaa 162cm pipo päässä. Mitä nyt voi odottaa jos ihmiset on menneet saarelle veneellä ja alkaneet suunnitelemaan autoja. Jos nyt jotain hyvää hakee niin, maastossahan se menee kuin aropupu jättäen jälkeen nykyaikaiset kulkineet.

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 17.1.2007 21:51

Fiat Ducato. Tuntuu muoviselta, rämisee, kytkin jää välillä pohjaan ja ponnahtaa sitten jalan perässä ylös. Kaikenkaikkiaan helvetin heikko esitys, eikä ollut muistaakseni vanhakaan auto. Ainakin verrattuna transporteriin, sprinteriin, jumperiin tai oikeastaan mihin tahansa muuhun pakuun tuo on aivan karmea laite.

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 17.1.2007 21:56

Voin kyllä yhtyä tuohon justuksen mainitsemaan Defenderiin. Intissä tuli jonkin verran ajettua kyseisillä laitteilla ja kyllä niin kaamea peli oli. Rämisee ja rutisee, kierrokset joutuu huudattamaan tappiin ennenkuin laitteen saa edes liikkeelle. Ohjaamossa mahdu edes istumaan kunnolla, kun tuppaa olemaan vähän pirun kapea. Kesälläkin aina pakko avata ikkuna, että sai puolet kropasta pihalle.

Maasto-ominaisuudet olivat kyllä aika mukavat, siitä ainut plussa Lantikalle. Mutta ei UAZin voittanutta niissäkään ;)

tepi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

ViestiKirjoittaja tepi » 17.1.2007 22:02

ZIL ja GAZ, vaarallisia ajaa, syö tajuttomasti bensaa ja ihan helevetin kylmiä sisältä. Ainoa plussa tulee V8 saundista sekä siitä, ettei tarvinnut omaa korttia vinguttaa tankatessa.

jaNNe1
-
Viestit: 78
Liittynyt: 24.7.2003 13:43

ViestiKirjoittaja jaNNe1 » 17.1.2007 22:28

Serkkupoijalla aikoinaan peltoautona ollut Toyota Mark oli kyllä oikeasti paska ajaa niin pellolla kuin järvenkin jäällä. Vuosimallista ei hajuakaan. Mopona yhtä susi oli Tunturi Super Sport.

Henksa
-
Viestit: 65
Liittynyt: 31.12.2004 14:33

ViestiKirjoittaja Henksa » 17.1.2007 22:57

Suorituskyvyltään onnettomin tähän mennessä ollu exän äitipuolen W124 200diesel automaatti. Hämeenlinnasta Helsinkiin ja takaisin ynnä jotain pienempiä ajoja ajaneena täytyy todeta että itku meinas välillä motarilla päästä ku ei pienessä ylämäessä jaksa pitää 100 vauhtia yllä vaikka mitä tekis. Ajettu sillä oli pitkälti yli 700tkm (entinen taksi vm.91) ja siihen nähden kyllä tosi hyvässä kunnossa eli kyllä materiaalit ihan laadukkaita, kun niitä vähän hoitaa.
Kokonaisvaltaisesti huonoin on 80-luvun lopun corolla. Ihan kauhee rimpula joka kantilta. Eikä se vm.02 corolla paljon paremmalta tuntunu :)

audi1002.8
-
Viestit: 474
Liittynyt: 19.9.2004 19:20

ViestiKirjoittaja audi1002.8 » 17.1.2007 23:23

suzuki alto vuosimallia "jostain 80 luvulta"

Siinä on autojen kunkku.. niin pieni, että kun kaksi ihmistä menee etupenkille, niin saa melkeen limittäin istua.

Muutenkin kauhea ajettava arpakuutiovaihdekepin ja kolmesylinterisen moottorin ansiosta.


Meillä on tollanen Alto vm. 83 ajettu n.70 tkm. Jääny vaarivainaalta, se sillä taitto aikoinaan yli 600km reissuja ruotsissa käyden. Itekki joskus pikkunassikkana sillä ajellu. Nyt isompana en oo ajellu, kun polvi estää 1 ja 2 vaihteiden käytön ja tuskin se voimanpesä jaksaa 3:lla liikkeelle lähteä.

Nii ja mulla menee ääni ykköskoppaselle Avensikselle, semmonen onneton pahvilaatikko ja sisusta niin masentavan harmaa, että pahaa tekee ku muistelee, suorituskyky 1,6 koneella kyseenalainen.

axel
-
Viestit: 341
Liittynyt: 2.8.2003 1:01

ViestiKirjoittaja axel » 17.1.2007 23:58

Iso ääni toybota carina 2:lle

Aivan järkyttävää vaihteiden arpomista (ei siis tuntunu mitään) ja voi herran jestas sitä ohjaustehostinta, säikähdin oikein kun ensimmäisenä tuli risteys vastaan ja käänsin rattia ja jännittyneenä odotin minne mennään :P

Vähän OT, mutta isoveli kävi Ranskassa asuessaan koeajamassa Talbot samba CABRIOLETTIÄ Häv a look => http://perso.orange.fr/talbot.fr.st/Ima ... mbacab.jpg

jate2
-
Viestit: 91
Liittynyt: 19.2.2006 22:35

ViestiKirjoittaja jate2 » 18.1.2007 0:30

VW LT28 vm -83 Korkea... (EI turbo)
"Hieman" tehoton, menee kuten Katri Heluna laulaa: minne tuuli kuljettaa.
Jännä reissu, traileri perässä, Consul pykälässä. Tosi kiusaamisella sai 85, alamäessä sitte kärry pukkas sen paketin menemään n.130... Talvi, liukasta, puuskainen tuuli...

MB W115 220D... Ajettu riittävästi. Tämä, hmm. kiihdytysvaihe...

Lada Niva. isohkot pyörät ja ralliratti. (joku v*tun idea?)

Citrôen C2V. Ei saatana. Ruohonleikkurin ja vieteriukon yhdistelmä jossa kilvet.

Turkkilaisen (paikallinen, pieni) autovuokraamon Polo, varmaan 84-86 tms. Kunto, öö, todella mielenkiintoinen. Sillon pelotti.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 18.1.2007 9:34

Kyl tollanen 1,6 ykköskorinen avensiskin kulkee. Yhtenä yönä leveällä pellolla puhdistelin karstasta tollasta ja mittari osoitti lopulta karvan auki 220 km/h (siis MITTARIN mukaan, gps:ää ei mukana. virhettä kait 20 km/h) - toki pitkällisen kiusaamisen jälkeen. Suorituskyvystä voisi sanoa et ihan normi 1.6 kuten muillakin merkeillä. Volsun 1,6 tuntui jopa laiskemmalta. Jipponeissa itellä kettuttaa eniten etteivät ne edelleenkään osaa tehdä penkkiä jossa oiisi säädöt sekä jonkinlaista tukea sivuille - tai ylipäätänsä. Nykymalleista kaikissa istuu pää katossa vaikka penkki olisi laskettuna niin alas kuin mahdollista. Mikään hujoppikaan en ole, kokonaista 175 cm, joten ei ole pituudesta tuo ongelma kiinni :-)

FC
-
Viestit: 10
Liittynyt: 16.7.2006 6:16

ViestiKirjoittaja FC » 18.1.2007 13:52

Varmaan 200D automaatti mersu 80-luvun lopulta. Kun laittoi kaasun pohjaan kone huusi noin 2 sek. ennenkuin mitään tapahtui. Sitten tomaatti pykälsi pienempää ja aivan tajuton nykäys, tuntu että niskat katkeaa. Sama juttu kävi kun tomaatti pykälsi isompaa. Kone huutaa kuin viimeistä päivää, v*tullinen nykäys ja melkein niskat poikki. Onneksi siinä oli niskatuet.

Ja toinen oli kaverin Ascona, sekin 80-luvulta. Jousia oli lyhennetty rälläkällä niin paljon, että ainut asia mikä alustassa jousti oli renkaat. Se vasta pomppulinna oli.
Pomppi vielä monta metriä möykyn jälkeen.
Kuulemma oli aika jännä ajaa 100 km/h möykystä.

ToiOta Carina II en ikinä itselle laittaisi. Kytkin on ihan kamala, tulee mieleen että onko sitä edes näissä. Ja ohjaus? Mikä ohjaus??

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 18.1.2007 15:04

Kakkoskoppanen Golfi on kyllä melko epämiellyttävä kulkine.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 18.1.2007 15:08

^eipä tökitä muurahaispesää! =D

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 18.1.2007 15:33

Ylivoimaisesti hirvein ajamani auto on ollut Ford Orion, maantiellä auto oli kuin puutarhaletku, ja ne pyöreät avaimet... Jopa Uaz on parempi kuin Orion.
Lyhytperäinen Toyota Corolla 80-luvulta on myös kokemus. Kesällä sillä vielä ajaa, mutta talvella kevyt auto ja lyhyt akseliväli yhdistettynä japanilaisiin ajo-ominaisuuksiin takaa jännittäviä tilanteita.
Kanttiladaakaan en voi kehua.

h_jukka
-
Viestit: 62
Liittynyt: 12.11.2003 14:41

ViestiKirjoittaja h_jukka » 18.1.2007 16:08

jaahans kaipa sitä pitää heittää oma ajo kokemus:

skoda 1200 vm: miekka ja kilpi. Muuten hyvä peli mutta talvella alkaa puskemaan kun nopeutta on jopa 20 km/h

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 18.1.2007 17:57

Petteriltä unohtu perustelut, ei muuten uskota! ;)

Täältä kans ääni 200-sarjan Volvoille, tosin eipä niillä oo muualla ajeltu kuin pellolla :D Mutta silti ei siinä ollu paljon hauskuutta veivata tuommosella järkäleellä, sillon vasta tuntu tapahtuvan jotain kun karkas kunnolla hanskasta. Ja se bensankulutus.. vajaan tunnin ajoi 15 litralla :D Tosin kyseinen yksilö oli parhaat päivänsä nähnyt myös moottoriltaan.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 18.1.2007 19:34

Yksi Ford, jolla olen paljon ajellut, tuli mieleen kun ensikerran kakkoskoppaista ajoin.

Ford

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 18.1.2007 20:44

Uus renault megane. (pystyperä)
niin sähköinen ja "tunteeton" auto kuin vain voi olla. ihan kun olis tietokonepeliä pelannu

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 18.1.2007 20:55

Paskimmat ajamani ikinä:

Honda Accord, vm ~88?, Ohjaus tehostettu niin kevyeksi, että ratti pyöri vasteesta vasteeseen uhdellä heilautuksella.. Hiton hyvä yhdistelmä hiekkatiellä ja etuvetona; jos lähti puskemaan ja kääns rattia, kääntyi aina liikaa, eikä enää tiennyt mihin pyörät näyttää: vaarallista

Kaverin volvo 240 DL vm -79, kaasun annostelu h*lvetin vaikeaa, välillä "booas" ja välillä hirnahti ja oltiinkin jo sivuluisussa (talvi + huonot renkaat), vaihteita sai aina hakea eikä pakkilukko toiminut kuin sillon ku sitä itteensä huvitti

Erään kesätyöpaikan Ford P100, vm -92?, kaasun kanssa myöskin ongelmia, fordin nuhapumppu rieseli ei tykäänyt kiihtyä mihinkään, kunnes turbo sananmkuaisesti potkaisi, ja taas mentiin sivu edellä, melu kabiinissa jotain aivan kamalaa ja jarrut oli olemattomat.. Heh, eräällä parkkiksella ajoin tolppaan kun ei fordi pysähtynytkään kävelyvauhdista, vaikka seisoin polkimella!;)

Ja hännä huippuna Fiat punto, vm ~00, pienellä koneella, ei kierrolukumittaria, vääntö aivan olematon, koneen ääni ei kuulu sisään ennen kuin on 4000rpm= liikkeelle lähtö ekalla kertaa johti auton sammumiseen kolme kertaa, viimeisellä kumit ulvoen;) Sopivan kapea raideväli + ratikkakiskot = vallatonta heilahtelua, sitten hokasin että tehostin onkin city asennossa (vaikkei ollutkaan), ja menin painamaan sitä nappia.. Hyvä ettei fiude ollut katollaan sen jälkeen.. Ratista hävisi tunto kokonaan ja kiskojen heiluttelu jatkui edelleen.. Huhhuh

Ippe.A
-
Viestit: 83
Liittynyt: 9.12.2006 19:14

ViestiKirjoittaja Ippe.A » 18.1.2007 21:34

Edelliskesän työpaikan iveco daily tdi vm90 lavamörssäri on kauhein ajamani, Kaasu hirtti, mittarit ei toiminu, vesi tuli pirttiin, kardaani paukutti, valot sökönä, jarrut paskana ja haisi sellutehtaan soodakattilalle.

Siskon kauppakassi on nro.2: Opel corsa 2002 1.2 automaatti, todellinen naisten auto. Alle 180 pitkä ei meinaa mahtua ajamaan ja lähtee kuin purkka tukasta...

C-mallin kadetit on myös aika köpösiä laitteita...

Janne83
-
Viestit: 26
Liittynyt: 29.1.2004 19:39

ViestiKirjoittaja Janne83 » 18.1.2007 22:04

Minulta ääni Toyota LandCruiser HJ60:lle! (ajettu ~500tkm)
Intissä piti sellaisella ajella ja maastossa varmaan ihan ok, mutta maantiellä voi jeesus...Ohjaus oli täälläkin jo muista Tojoista tuttu "tuuli kuljettaa", myös laiska se oli: sataseen oli kova työ saada ja pitää se vauhti yllä.
Aina kun vaihtoi isommalle (sama vaikka miten olisi kytkintä ja kaasua painanut/nostanut) niin alkoi ihme kenguru-vaihe: hyppii ja pitää ihme vouvouvou-ääntä niinkuin teho loppuisi. Olikohan moottorin kiinnityskumit rikki tms?

UAZ oli sen verran erikoinen laite, että se oli jo oikeastaan hauska peli ;)

Koulussa oli Mersun 30?-paku ei ohjaustehostinta, rämisi ja tärisi siihen tahtiin että päänsärkykin voi yllättää!
Vaihteet oli tyyliin: "jossain tuolla päin sen pitäisi olla"
Jäipä kerran koko vaihdekeppi koulukaverille käteen Turun keskustan lähettyvillä ajon aikana...

Myös intissä Tatra T815 8x8 raketinheitinauto oli mielenkiintoinen laite: ohjaus hidas ja raskas, kääntösäde varmaankin jalkapallokenttä...
Muuten ihan ok-laite ja varustettu kohtuu kokoisella 19-litran V12 tuplaturbo-dieselillä, ne äänet... "varsinainen k*llinjatke" :)
Onkos täällä muita Tatralla ajaneita ja mitä mieltä siitä laitteesta?

PunttiJuntti
-
Viestit: 80
Liittynyt: 14.4.2005 19:48

ViestiKirjoittaja PunttiJuntti » 19.1.2007 2:25

Juu ite vapauduin intistä tosiaan tossa pari viikkoo sitte ja ajoin kyllä tatralla yhen viikonlopun, oli aika miehekäs peli :D Vaihteet kai oli sielä jossain, äkkiä jotain vaan pykälään ku ei kovin kauaa viittiny olla pitämättä ratista kiinni, meinas karata vähä hanskasta jos rupes yhellä käellä kruisailemaan. Voimaa ja ääntä kyllä oli (ehkä tollasella moottorilla syytäkin), mutta oon silti ehkä ihan tyytyväinen ettei kuulu sodanajan tehtävään sellasen ajaminen. Harmi ettei päässy maastoon kokeileen, ku piti vaan messuilla käydä näytillä. Mutta ei tatraa voi kamalaks kokemukseks sanoa, mielenkiintoinen pikemminkin!

Ja se karmein kokemus.. Eiköhän seki tuolta "firman" vehkeistä löydy! Defender on kyllä nimittäin jotain niin kammottavaa, ettei sitä voi uskoa! Uusia autoja ja helvetin kalliita ja silti tällanen 169 senttinen kuski joutuu taistelemaan, että mahtuu veivaamaan rattia yhtään mihinkään. Varmaan ihan hyvä ois menemään poikittain jos vaan uskaltais kokeilla, mutta ei mitenkään ehdi sitte kyllä enää korjauksia ohjaukseen tekemään jos luisuun lähtee.. Kaiken kaikkiaan uudemmista autoista ylivoimaisesta kamalin kokemus. Se melu ja kylmyys sielä kabiinissa ei ainakaan paranna auton ajonautintoa..

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 19.1.2007 3:50

Paskimmat top 5
- Mazda 323 -87 aivan hanurista, takarenkaat irtoaa ripustuksineen...
- Lada samara -9? Ryssien tekemä paska, parhaimmillaan matkalla uudelleen sulatettavaksi.
- Nissan Micra -8?, meidän koirallakin on isompi koppi. Voimaa ja vääntöä..vitut.
- Opel Astra Sport -96, Lepo!
- Toyota Corolla 1.3 sedan -88, japsi kuin ikinä olla voi, kuskillekin kasvoi vinot silmät.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 19.1.2007 9:59

Uazin kanssa varmaan samassa sarjassa painii Jeep Wagoneer, jolla olosuhteiden pakosta on tullut jokunen tuhat kilometriä ajettua. Niin jenkki, että! Kun siitä huonoilla teillä on ajettu alusta ns. huonoon kuntoon, on se kovemmissa nopeuksissa varsin mielenkiintoinen ajettava. Lämpimissä maissa varsin hektinen peli: muovipenkit, ei ilmastointia ja väljän takaluukun kautta pöly puskee patopaineella sisälle.

Tuosta assosioituneena anekdootti tähänkin topikkiin:
"Igor ja Bill kehuskelivat kilvan, mitä kaikkea suurta heidän massaan oli. Bill pääsi vauhtiin ja totesi:
- Well, Igor, meillä Amerikassa on niin suuria tiluksia, että kestää päiväkausia ajaa autolla niiden ympäri.
Igor ei ollut millänsäkään vaan vastasi:
- Tavarish Bill, kyllä meiltäkin löytyy sellaisia autoja!"

pikkud5
-
Viestit: 3
Liittynyt: 19.1.2007 8:51

ViestiKirjoittaja pikkud5 » 19.1.2007 10:13

Kyllä ääneni menee loppuun asti palvelleelle 1313 mersulle, joka nähtyään muutama miljoona kilometriä rekkaveturina oli valjastettu henkilönostimella. Hyvä tehdasalueilla sompailla ohjaustehotonta kuorma-autoa tarkaan paikkaan, jotta pääsee nostamaan ihmisiä oikeisiin kohtiin. Hydraaliöljyä "tihkui" sen verran, että 20l kanisteri sai olla mukana koko ajan...

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 19.1.2007 11:19

Onkos täällä muita Tatralla ajaneita ja mitä mieltä siitä laitteesta?


En oo ajanu mutta sodanajan tehtävän puitteissa kyydissä istunu ja muutenkin tutustunu aika hyvin. Sattuneista syistä... Melkoinen laitos on kyllä, ja maastossa pääsee kyllä melkein mihin vaan. Puskulevyllinen kaataa hyvin puitakin, kunhan nyt ei ihan hirmunen ikihonka ole... :) Viimeks vuosi sitten Lapissa nuitten kanssa temuttiin pari viikkoa ja kyllä niissä jokin on mikä ei ihan hevin unohdu. Ilmeisesti nuo Tatrat jää pois käytöstä kun uudet jenkkiheittimet tulee.

Huonoin auto jolla olen ajanut -ääni menee kyllä Fiat Uno:lle litrasella Firekoneella varustettuna. Aika kauheeta on maantiellä eteneminen ja vauhdin hurmaahan tuo tarjoaa koko rahan edestä.

Moni on moittinut lankkuvolvoa täällä, mutta itse ~30 tuhatta tommosella ajaneena ei se nyt niin huono ole. Penkit tietysti on mitä on, mutta jos hyvin pidetty vulva sattuu alle niin hyvä auto se on ajaa.

hildebad
-
Viestit: 64
Liittynyt: 17.10.2006 22:41

ViestiKirjoittaja hildebad » 19.1.2007 14:56

Huonoin auto, jolla joutunu ajamaan oli matsdan 323 jostain 90-luvun alusta.

Ajettavuus oli jotain kauheata, moottoritiellä ei talvella sulalla kelillä uskaltanu ajaa 80 kovempaa, ja mukavuudesta on turha puhua mitään.

Jupe B
-
Viestit: 201
Liittynyt: 25.11.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Jupe B » 19.1.2007 15:06

Jaettu ykkössija menee viistokeula transitille, oisko joku -90? Paska laatikko, karmee melu ja ajo-ominaisuudet loppu heti ku sai oven kiinni. Toinen kauhuus Audi 80 GTE -85. Ei toiminu mikään ja oli joka helvetin paikassa väljää ja kilis ja kolis.

Kari.L
-
Viestit: 1746
Liittynyt: 23.7.2003 21:48

ViestiKirjoittaja Kari.L » 19.1.2007 15:33

Huonoin auto, jolla joutunu ajamaan oli matsdan 323 jostain 90-luvun alusta.


Nyt on kyl pakko kiskasta herne nenään tästä, mulla on noita useampi ollut ja ovat olleet prkl hyviä autoja. Moottoritiellä ajanu vielä about kaikki pyörät tukevasti tiessä yli 190kmh. Riippuu tietty yksilöstä paljon.

Kamalimpien henk koht kokemusten joukkoon kuuluu landrover defender, ratti ja polkimet eri linjassa?!?, pyyhkijät jumissa, autoon tulee sateella vettä kojelaudanpäältä ihme räppänöistä, joiden säätövipuset on jumissa. Ovi ei mennyt kiinni ja mitäs vielä. Olihan siinä kaikenlaista, mitä ei yleensa alle kaksvuotta vanhoissa autoissa tapaa...

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 19.1.2007 17:05

Enemmän ajamistani autoista voisin antaa myös ääneni Carina II:lle. Todella rasittava ajettava maantiellä, koko ajan saa olla valppaana jotta pysyy kaistalla. Tuo taas johtuu huonosta alustasta ja tunnottomasta ohjauksesta. Myöskään heikkotehoinen lämmityslaite ei helpota tilannetta talvikeleillä.

JACKHAMMER
-
Viestit: 501
Liittynyt: 4.8.2003 8:53

ViestiKirjoittaja JACKHAMMER » 19.1.2007 17:34

no niin kaikista huonoin ajettavat top 5:
1.kakkoskoppaiset jetta/golf, vaihdevivusto on väljä-> todellakin arvataan että mikä vaihde->lainaappa jettaa kaverille joka on tottunut autoon jossa on vaihdekaavio.. ;)
2.uaz se vaan on niin huono, ainut plus on sen sulakkeet..
3. toyota corolla vm89, omistin yhden reilun 2vuotta, ajoin sillä reilun 100km.. katsastuksesta läpi aina.. mut silti..
4.ford ka, voi mahoton mikä muna kuppi, tuulisella säällä ei kannata edes siirtää parkkipaikalta toiselle
5.lada 110,
ja herneitä saa sitten kaupasta ja ne ei lopu kesken...-

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 19.1.2007 17:56

Kaarina II (89--->) on kyllä kauhea ajettava, mutta hajalle sitä ei tunnu saavan oikein millään. Lämmityslaitteessa lienee ollut jotain vikaa SS:llä, kyllä se normaalisti lämpiää oikeinkin hyvin. Ukolla on noita ollut jo kaksi ja arvatkaapa mikä on sen mielestä maailman paras auto, hehhee! Toisella ajettu nyt 500 000 km. Noh, on sillä "kakkosautona" toki TDI octavia...

Mikko83
-
Viestit: 505
Liittynyt: 16.9.2004 9:25

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 19.1.2007 19:44

listasta unohtui Mersu 200D 81. Muuten ihan OK ikäisekseen mutta penkit "lösöt" kuten kaikissa mersuissa. Ja Rattivaihteita sai hakia kun puslat tosi väljät. Kakkosen sai päälle niin kyynärpää osui kardaanitunneliin :)

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 19.1.2007 20:22

Lämmityslaitteessa lienee ollut jotain vikaa SS:llä, kyllä se normaalisti lämpiää oikeinkin hyvin.
Itse asiassa tuo auto on muuten vaan suvussa, ei ole onneksi oma. Tuota lämmityslaiteasiaa on moni muukin sanonut, tiedä sitten mikä siinä on vikana. Tuossa on ollut melko heikko lämmityslaite kuitenkin aina.

aapee1
-
Viestit: 324
Liittynyt: 4.3.2004 20:17

ViestiKirjoittaja aapee1 » 19.1.2007 20:37

Itse heitän tähän soppaan FSO Polonezin... Ihan hirvee laitos, onneksi ei ollut oma. Puolen kierroksen klappi ohjauksessa, vaihdelaatikko piti omia säveliään ja startatessa kuulosti niinkuin ois työnnetty rautaa sirkkeliin. Mittareiden viisareita ei oltu vaimennettu mitenkään, tarkkoja lukemia ei tainnu saada mistään mittarista kun viisarit ei paikallaan pysyneet. Kerran katkesi kampiakseli kesken ajon... Monet juoppokuskin reissut sillä kuitenkin paremman puutteessa tuli 90-luvun puolivälissä tehtyä.

Ja Talbotin vihaajille: Tiedän monta monituista huonompaakin kulkinetta eikä niitä tarvii Puolustusvoimien kalustosta hakea...

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 19.1.2007 20:55

Kaarina II (89--->) on kyllä kauhea ajettava, mutta hajalle sitä ei tunnu saavan oikein millään. Lämmityslaitteessa lienee ollut jotain vikaa SS:llä, kyllä se normaalisti lämpiää oikeinkin hyvin. Ukolla on noita ollut jo kaksi ja arvatkaapa mikä on sen mielestä maailman paras auto, hehhee! Toisella ajettu nyt 500 000 km. Noh, on sillä "kakkosautona" toki TDI octavia...


Täytyy lainata itteään ja mainita muuen, että sillä octaviallakin on ajettu ilman murheita yli 300 tkm. ONKOHAN autosta huolehtimisella jotain osuutta siihen, että rojut tuntuvat kestävän.

Lisään oman huonoimman autoni: Opel Astra Caravan 1.6 16 v Secotec. Voi vittu mikä tautipesä. MUR!

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 19.1.2007 21:00

^nytkun puhuit ooppeleista, niin tuli mieleen entinen astra. auto oli pari vuotta vanha, mutta yhtään ehjää päivää ei ollut. kansivika, ohjaustehostin sökö, ym. todella surkea auto.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 19.1.2007 22:28

Täytyy lainata itteään ja mainita muuen, että sillä octaviallakin on ajettu ilman murheita yli 300 tkm. ONKOHAN autosta huolehtimisella jotain osuutta siihen, että rojut tuntuvat kestävän.
Hieman karkaa aiheesta, mutta kaipa mikä tahansa auto kestää jonkun 300...400tkm jos sitä ei ihan surkeasti pidetä.

<-- Tuokin on omatoimihuolloilla kestänyt jo noin kauan, kertaakaan ei ole tielle jättänyt. Tai no kytkinvaijeri katkesi kerran, mutta silloinkin sillä olisi hätätilassa vielä ajanut kotiin. Kestotesti jatkuu...


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa