Huonoin auto millä olet ajanut?
Valvoja: ffp jäsenet
Itse antaisin ääneni landrover defenderille erityisesti kehuisin sitä miten kaasu on about jarrun paikalla ja avain väärällä puolella rattia tietty nämähä ovat tottumis kysymyksia mutta sitä en kiellä että tuo olisi maastossa omiaan ja lattiatkin voi pestä vesiletkulla. Mikä on jossain käytössä aika pop ominasiuus
En tiedä onko huonoin "auto" millä ajanut, mutta pahimmasta päästä. Ja toisekseen en tiedä voiko tätä kutsua autoksi. Opel Corsa 1.2 automaatti vm.2003.
Oltiin Espanjassa ja itaruuksissani otin halvimman auton kun ei ollut tarkoitus ajaa kovin pitkiä pätkiä, eikä lujaa. Espanjassa käyneet tietää kuinka pitkiä on liittymis"rampit" moottoriteille, ja kuinka lujaa ajetaan, jos rajoitus on 120. Aina kun moottoritielle eksyttiin, niin teki mieli laittaa kiihdytyksen ajaksi hätävilkut päälle. =)
120km/h mittarin mukaan oli maksimi nopeus mitä sillä rotanloukulla uskalsi ajaa. Sen jälkeen alkoi housunpuntit tutista kuskilla ja ennenkaikkea kyytiläisillä.
Ensikerralla pistän muutaman kympin lisää, niin saa vähän isomman auton isommalla moottorilla.
Oltiin Espanjassa ja itaruuksissani otin halvimman auton kun ei ollut tarkoitus ajaa kovin pitkiä pätkiä, eikä lujaa. Espanjassa käyneet tietää kuinka pitkiä on liittymis"rampit" moottoriteille, ja kuinka lujaa ajetaan, jos rajoitus on 120. Aina kun moottoritielle eksyttiin, niin teki mieli laittaa kiihdytyksen ajaksi hätävilkut päälle. =)
120km/h mittarin mukaan oli maksimi nopeus mitä sillä rotanloukulla uskalsi ajaa. Sen jälkeen alkoi housunpuntit tutista kuskilla ja ennenkaikkea kyytiläisillä.
Ensikerralla pistän muutaman kympin lisää, niin saa vähän isomman auton isommalla moottorilla.
No jos oikein miettii, niin kahta paskaa olen ajanut. Seat Ibiza -88 1.5. Voi jeesus niitä penkkejä, kuosi kuin jostain mummon sohvalta, semmosta "nappi muhkuraa". Ja ratti kuin jossain rahtarin pakettiautossa. Urakkanuppi vaan puuttui. Liikku tosin ihan iloisesti.
Toinen vessa on toki varmaan täälläkin eniten parjattu Talbot 1510, joten ei siitä sen enempää...
Mut näin uusista, niin pahin ostokseni ja suurin pettymys on ollu Seat Cordoba 1.4. Jos noin uudessa kuin -02 autossa saa selän viikon jälkeen kipeäksi ettei meinaa aamulla päästä sängystä, vaikka kuinka etsii ajoasentoja, niin on kyllä jotain pielessä. Niin sai emäntä ja kaverinikin... Johtuu täysin väärin asetetuista poljinliikkeistä. Jos kytkin ottaa heti ja kaasun kaikki tapahtuma on pinnassa, niin voi miettiä kuinka vänkyrä asento siinä on jaloille, kun toinen on suorassa ja toinen koukussa. Ja se penkki. Kuin joku pirttipenkki, ei mitään muotoilua, ei mitään säätöjä. Ja niin tuo moottori... No sanotaanko että ohittaessa uhmaa viikatemiestä...
Toinen vessa on toki varmaan täälläkin eniten parjattu Talbot 1510, joten ei siitä sen enempää...
Mut näin uusista, niin pahin ostokseni ja suurin pettymys on ollu Seat Cordoba 1.4. Jos noin uudessa kuin -02 autossa saa selän viikon jälkeen kipeäksi ettei meinaa aamulla päästä sängystä, vaikka kuinka etsii ajoasentoja, niin on kyllä jotain pielessä. Niin sai emäntä ja kaverinikin... Johtuu täysin väärin asetetuista poljinliikkeistä. Jos kytkin ottaa heti ja kaasun kaikki tapahtuma on pinnassa, niin voi miettiä kuinka vänkyrä asento siinä on jaloille, kun toinen on suorassa ja toinen koukussa. Ja se penkki. Kuin joku pirttipenkki, ei mitään muotoilua, ei mitään säätöjä. Ja niin tuo moottori... No sanotaanko että ohittaessa uhmaa viikatemiestä...
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
kyllä multa menee pisteet vm. 04 renault lagunalle. oli melko järkyttävä ja tunnoton ajaa. Penkit olivat kuin suuret vanerilevyt, jotenkuten istuma-asentoon lajiteltuna ja sisustan muovisuus/rumuus häikäisi jos vähänkin uskaltautui sinne katsomaan. Vertailukohtana kaverin 80-luvun 1,8 ohc sierra, oli täysin vakiokuntoisena ruosteläjänäkin lähes ekstaattisen ihana ajaa, verrattuna tuohon lagunaan.
No jos puhutaan ominaisuuksista eikä haluttavuudesta ja tunnelmasta, annan ääneni nuoruuden -78 Morris Marina 1.8TC:lle. Edessä vääntösauvajousitus, takana lehtijouset ja iskarit 20cm pitkät-->alusta kohillaan jo ihan muokkaamatta pilalle. Pellit varmaan jotain mellotettua super-ruostuvaa tinasekoitetta, koska auto meni ruttuun kun siihen nojasi. Oiennut se ei sitten millään, koska pelleistä puuttui jännitys.
Koneen nostin nokalta puolenkymmentä kertaa. Milloin irtosi koneen takapäädystä pakkasroppu, milloin laukesi kytkin jne. Laatikoita meni pari ja periä muistaakseni 3, ennen kuin keksin, että autolla voi ajaa muutenkin kuin painamalla kaasun pohjaan ja nostamalla salamana kytkimen joka ristuksen startissa. Oli nähkääs kova sutimaan 98/2 -painojakaumansa ansiosta.
Tallettaa tuo olisi siltikin pitänyt, mutta eipä sitä silloin joskus moisia ymmärtänyt.
Tunnelma oli autossa täysi kymppi, tekniikan surkeudesta huolimatta. Pesto-peltikattomaali pensselillä vedettynä (myrkynvihreä), cobra-raidat (nykyään niitä luullaan virheellisesti viper-raidoiksi ) Kemppi-lukko ja asiaankuuluvat ampulangalla kytketyt poppivehkeet takasivat tunnelman. Mutta siis kaamein ajettava mitä mieleen tulee.
Koneen nostin nokalta puolenkymmentä kertaa. Milloin irtosi koneen takapäädystä pakkasroppu, milloin laukesi kytkin jne. Laatikoita meni pari ja periä muistaakseni 3, ennen kuin keksin, että autolla voi ajaa muutenkin kuin painamalla kaasun pohjaan ja nostamalla salamana kytkimen joka ristuksen startissa. Oli nähkääs kova sutimaan 98/2 -painojakaumansa ansiosta.
Tallettaa tuo olisi siltikin pitänyt, mutta eipä sitä silloin joskus moisia ymmärtänyt.
Tunnelma oli autossa täysi kymppi, tekniikan surkeudesta huolimatta. Pesto-peltikattomaali pensselillä vedettynä (myrkynvihreä), cobra-raidat (nykyään niitä luullaan virheellisesti viper-raidoiksi ) Kemppi-lukko ja asiaankuuluvat ampulangalla kytketyt poppivehkeet takasivat tunnelman. Mutta siis kaamein ajettava mitä mieleen tulee.
cobra-raidat (nykyään niitä luullaan virheellisesti viper-raidoiksi )
OT:
Eikös ne ole oikeestaan Shelby -raidat... tai oikeestaan USA:n kilpureiden tuolloinen väritys.Ja Shelbyhän niitä taisi tallissaan värkätä. Mustangeja nääs.
http://www.somervilleoldcarclub.com/images/shelby2.jpg
Vw LT korotettuna jostain 80-luvun puolesta välistä, väljää edessä aivan perkeleesti, tehostamaton ohjaus ja varmaan sisusta lainattu ratti, ajovalot hävis vissiin taas tänään. Oon sillä melkein kuuttakymppiä uskaltanu ajaa, kolmeekymppiä ratikkakiskoilla eikä tiedä mihin suuntaan mennään seuraavaksi.. Laiska kuin mikä kaiken muun lisäksi. Kuitenkin, firman volkkaripakuista ainoa mitä ei tuhansilla euroilla korjattu. LT on Tähän mennessä karmein työauto, vaikka suurin osa on ollut aivan karmeassa kunnossa olevia hiaceja ja hiluxeja, kaivinkoneella muotoiltu mazdan paku jne.
Ford sierra
Kaasu tunnoton, kytimen liike todella pitkä, jarrulla sai seisoa jotta pysähtyi. Ohjaus tunnoton. Otti varmasti uuden suunnan joka ikisestä urasta ja vaihtoi niitä kokoajan oikealle eli ohjaus puolsi. Vaihdekeppiä sai kääntää lähes 180 astetta kun veivaa ykkösellä kakkoselle. Auto oli cossulook mukamas hyvä sierra. Ihan kauhea ajaa.
Volvo s40 oli aika kova pettymys. Suuntavakaus todella huono vaikkei nyt vedellytkään minnekään.
Kaasu tunnoton, kytimen liike todella pitkä, jarrulla sai seisoa jotta pysähtyi. Ohjaus tunnoton. Otti varmasti uuden suunnan joka ikisestä urasta ja vaihtoi niitä kokoajan oikealle eli ohjaus puolsi. Vaihdekeppiä sai kääntää lähes 180 astetta kun veivaa ykkösellä kakkoselle. Auto oli cossulook mukamas hyvä sierra. Ihan kauhea ajaa.
Volvo s40 oli aika kova pettymys. Suuntavakaus todella huono vaikkei nyt vedellytkään minnekään.
242 automaatti Volvo...aivan karmee viritys! Tuli vaihdossa joskus! Störmbergin oljy-kaasarilla jonne oli tungettu tavallista moottoriöljyä sekä laatikko vaihteli vaihteita miten sattuu! Tasasta nopeutta ei voinu ajaa ja kun lähti liikkeelle niin mietti aina hetken lähteekö vaiko eikö...liikennevaloissa oli hauskaa!!
Taitaapi olla escort 1.3 -83. Suoritus kyky kohdallaa 0- 95km/h 46sekkaa, (loppui tasamaa ja ylämäkeen alkoi hyytyä) Syy selvisi myohemmin, joku oli asentanut korvaus kaasuttimen väärin päin. Soratiellä ajaessa kuullosti äänimaailma lähinnä lusikkalaatikolta. Eikä auto kulkenut varmaankaan metriäkään suoraan. (varmaan jotain vikaa, eikös ne ylistäneet aikoinaan moisen keksinnön ajo-ominaisuuksia?)
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Pakko sanoa että paskin auto millä ikinä olen ajanut on kaasari 1.6 mk2 Golf. Jos lasketaan vain EHJÄT autot mukaan, niin huonoin auto millä olen ajanut on kotimainen Talbot Horizon.
Ei se mk2 kyllä kauas mene miellyttävyydessä Horiskon kanssa mutta hyvän jälkiasennusalustan kanssa Golf on kyllä yksi parhaista radalla mitä olen kokenut. Maantiellä mk2 on suorastaan huono (vakiona).
Ei se mk2 kyllä kauas mene miellyttävyydessä Horiskon kanssa mutta hyvän jälkiasennusalustan kanssa Golf on kyllä yksi parhaista radalla mitä olen kokenut. Maantiellä mk2 on suorastaan huono (vakiona).
Siinä on kyllä ollut jotain vikaa, kakkosgolffi on paras auto maantiellä jota olen ajanut, kulkee vakaammin kuin moni suuremman luokan auto. Joukkoon mahtuu monta uudempaakin kulkinetta. Jos siis puhutaan vain ajo-ominaisuuksista ja unohdetaan mukavuus.Maantiellä mk2 on suorastaan huono (vakiona).
E: Tai sitten itselleni on sattunut hyvä yksilö, ainakin se on ehjä ja alla kunnon renkaat.
Viimeksi muokannut SS, 1.1.2008 20:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
^^Itsekkin ainakin parilla kymmenellä kakkiksella ajaneena, ei vois väittää huonoksi ajaa vakioalustallakaan. Tietystihän se äänekäs suhisija sunmuuta on (yksilöstä riippuen). Mutta yksi 100e:n 1.3 -85 oli kyllä yks helvetti ajaa kun jokapaikassa oli väljää missä vaan pystyy olemaan. Ehjänä ollessaan ei kulkupuoli kyllä uudemmille häpeä!
Jep, mä en oo ikinä alle 200tkm kakkiksella ajanut niin en tiedä, huomasittehan tuon "EHJÄT" kohdan? Nyt kun tuossa omassa on nuo uudet säätötolpat, niin mainio pelihän se on. Maantiellä vaan tosi meluisa ja hiljaisuushan on valttia matka-ajossa ettei ole tinnitusta lapin reissun jälkeen. Kokemukset siis omistamista autoistani.
Toisaalta varmaan aika turha edes vertailla noita mun autoja täl hetkellä rinnakain kun uutena samana vuonna toinen on maksanut 5x enemmän kuin GTI kakkis.
Toisaalta varmaan aika turha edes vertailla noita mun autoja täl hetkellä rinnakain kun uutena samana vuonna toinen on maksanut 5x enemmän kuin GTI kakkis.
-
- -
- Viestit: 115
- Liittynyt: 26.10.2007 1:51
Opel Vectra 2.0 jokin noin -90.
Kytkimen liikkumisvara n. 3cm ja se ottaa kirjaimellisesti HETI kiinni.
Auto ei väännä paskaakaan alhaalta (vaikkakin on 2.0) ja nytkyttää ihan sama kuinka paljon poljetat.
Suoraan ajamisesta on turha haaveillakkaan.
Oli muuten katsastettu viimeviikolla. Katsastusmies oli sanonu että on priimakunnossa. Melkein 380 tuhatta mittarissa.
Oli jännä hypätä Golffin rattiin sen jälkeen ku oli tuolla ruoskalla ajanu :D
Kytkimen liikkumisvara n. 3cm ja se ottaa kirjaimellisesti HETI kiinni.
Auto ei väännä paskaakaan alhaalta (vaikkakin on 2.0) ja nytkyttää ihan sama kuinka paljon poljetat.
Suoraan ajamisesta on turha haaveillakkaan.
Oli muuten katsastettu viimeviikolla. Katsastusmies oli sanonu että on priimakunnossa. Melkein 380 tuhatta mittarissa.
Oli jännä hypätä Golffin rattiin sen jälkeen ku oli tuolla ruoskalla ajanu :D
en oo ikinä alle 200tkm kakkiksella ajanut niin en tiedä
En ole muuten minäkään :) Kaikista pahinhan se noilla kilsoilla on, kun pikkuhiljaa rupeaa väljääntymään alusta. 400t paikkeilla on yleensä jo vaihettu kaikki puslat, tolpat ja nivelet niin kelpaa ajaa.
460 Volvon jälkeen tuntui 400t ajettu vakioalustainen diesel mk2 Golf aika jämäkältä ja tukevalta.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
en oo ikinä alle 200tkm kakkiksella ajanut niin en tiedä
Ite oon päässy ajamaan 60tkm ajettua -88 EZ Golfia. Kokemus sinällään! Auto haisi sisältä uudelta, minkäänlaisia nitinöitä, eikä natinoita kuulunu! Ajo-omimaisuuksista sen verran, että ei tommomnen 200tkm ajettu Golffi oo vielä välttämättä paljoa ottanu siipeensä! Niin älytön ero niissä ei ollu!
Ehjistä laitteista kun puhutaan niin huonoin ollut intin transporter t3 ambulanssi tai samaisen laitoksen jonakin tutkakoppina toiminut LT.. Muuten oli hyviä vehkeitä mut ei kulkenut mihinkään, eikä olleet erityisen hyviä metsässäkään. Armeija-aikoina 2 viikkoa ajelin Zil-maastokuorma-autollakin ja se oli hyvä vehje kun lähti käyntiin ja 6-veto pysyi päällä. Uazikin oli hyvä peli toimiessaan, maastossa etenemiskyky defendereitä parempi, ei kait sillä tarkoituskaan oo maantiellä ajella pitkää matkaa ;)
Siviiliautoista 80-luvun Nissan Micra oli aika huono.
Siviiliautoista 80-luvun Nissan Micra oli aika huono.
Hetken mietin, sitten tuli ahaa elämys - Anopin miehellä oli aikansa tällainen surullisenkuuluisa "pikkumersu" A. Niitä ensimmäisiä paskoja nimenomaan, halvin mahdollinen karvalakkiversio.
Jessus miten karmea ajettava. Meinasi oikeasti valahtaa paskat housuun kun mese talvisella kaupungin kadulla, viidenkympin vauhdista, loivissa lumiurissa päätti oikein väkisin kammeta itseään tieltä ojan puolelle.
Maantielle en uskaltanut edes lähteä tuon jälkeen. Muutenkin auto tuntui kaikin puolin omituiselta ja epämääräiseltä käsitellä.
Jessus miten karmea ajettava. Meinasi oikeasti valahtaa paskat housuun kun mese talvisella kaupungin kadulla, viidenkympin vauhdista, loivissa lumiurissa päätti oikein väkisin kammeta itseään tieltä ojan puolelle.
Maantielle en uskaltanut edes lähteä tuon jälkeen. Muutenkin auto tuntui kaikin puolin omituiselta ja epämääräiseltä käsitellä.
paskimpia autoja millä ajanu. ford sierra alias riesa vm. 91 tai jotain. se alusta on ihan kauhea vakiona.. muutenki semmonen pöljäajettava.
ford escort vm. 86 tai jotain. ihan hirveä vaikka auto oli suht kunnossa...
transitille kans äänet täältä.
mazda 323 vm-90 1.3... no 120 lujempaa ei kannata ajaa ku alusta on vakiona kaupunkiautoa muistuttava eli p*rkelen löysä. en tykkää yhtään...
ford escort vm. 86 tai jotain. ihan hirveä vaikka auto oli suht kunnossa...
transitille kans äänet täältä.
mazda 323 vm-90 1.3... no 120 lujempaa ei kannata ajaa ku alusta on vakiona kaupunkiautoa muistuttava eli p*rkelen löysä. en tykkää yhtään...
Ei ole tainnut pennut oikeesti paskoilla autoilla ajaakaan.
Itse en osaa paskinta äkkikseltään mainita. Kokemusta noin viidestäkymmenestä OMASTA autosta. Kilometrejä yli puolimiljoonaa.
Töissäkin pääsen kokeilemaan lähes kaikki uudet automallit ja sellaisetkin jotka tulee esittelyyn parin vuoden päästä.
Millä perusteella joku on paska?
hinta-laatu, viat, tyyppiviat, käyttötarkoitus, ikä, Kuskin ikä, kavereiden painostus, ennakkoluulot. vertailukohde???
Ehkä pelottavin omalle kohdalle sattunut auto oli foordin prototyyppi. Talvikelillä kesärenkailla, lämppäri ei toimi, oikeanpuoleinen ohjaus, joku mystinen puoliautomaatti vaihteisto, sivupeilit jumineet kuljetus asentoon. Siinä sitten ajella ikkunat sinkissä autolla jota ei voi kuulemma rahalla korvata.
niin, ja kakkista pidän edelleen hinta-laatusuhteeltaan yhtenä parhaista.
Itse en osaa paskinta äkkikseltään mainita. Kokemusta noin viidestäkymmenestä OMASTA autosta. Kilometrejä yli puolimiljoonaa.
Töissäkin pääsen kokeilemaan lähes kaikki uudet automallit ja sellaisetkin jotka tulee esittelyyn parin vuoden päästä.
Millä perusteella joku on paska?
hinta-laatu, viat, tyyppiviat, käyttötarkoitus, ikä, Kuskin ikä, kavereiden painostus, ennakkoluulot. vertailukohde???
Ehkä pelottavin omalle kohdalle sattunut auto oli foordin prototyyppi. Talvikelillä kesärenkailla, lämppäri ei toimi, oikeanpuoleinen ohjaus, joku mystinen puoliautomaatti vaihteisto, sivupeilit jumineet kuljetus asentoon. Siinä sitten ajella ikkunat sinkissä autolla jota ei voi kuulemma rahalla korvata.
niin, ja kakkista pidän edelleen hinta-laatusuhteeltaan yhtenä parhaista.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Shitroën 2CV:llä olen ottanut vaan kylmätyypit ja todettiin 4:n kaverin kanssa, että ei saatana, ei sinne oikeasti mahdu 5kpl 185+ cm miestä, joista 3kpl 100+ kiloisia. :D Tai no ois varmaan mahtunut, kun ois survonut, mutta takajouset oli jo pohjassa, kun ensimmäinen tarjos takapenkille... :DD Ajamaan en ko. yksilöllä olis kyllä uskaltanut lähteä, vaikka siihenkin olisi toki ollut mahdollisuus. Oli jo täysin riittävän jännittävä kokemus ihan paikallaankin kiikutellessa!
Mutta asiaan, paskin auto, millä henk. koht. olen ajanut, on kyllä varmasti joku 80-luvun Chevrolet Camaro. Hui saatana, mikä paskakka. Oli vielä jollain alimitoitetulla moottorilla. Ihan suuri ja mahtava malmikasa-kasipannu se oli, mutta jotain näitä helvetin sataheppaisia saastemalleja. Ja todennäköisesti auto oli varustettu myös alkuperäisellä alustalla, ainakin kallistelusta ja "käärme-efektistä" päätellen. Kaamea kiikkulauta, joka ei ihan aikuisten oikeasti mennyt mhinkään (ei jaksanut edes sutia kaasusta, jota nämä ameriikanraudat yleensä tekee kovin herkästikin...).
Ei ymmärrä, että kuka ihan oikeasti haluaa ajaa tommosella. Eikö se pitäis jo koeajohetkellä todeta, että paska mikä paska...
Mutta asiaan, paskin auto, millä henk. koht. olen ajanut, on kyllä varmasti joku 80-luvun Chevrolet Camaro. Hui saatana, mikä paskakka. Oli vielä jollain alimitoitetulla moottorilla. Ihan suuri ja mahtava malmikasa-kasipannu se oli, mutta jotain näitä helvetin sataheppaisia saastemalleja. Ja todennäköisesti auto oli varustettu myös alkuperäisellä alustalla, ainakin kallistelusta ja "käärme-efektistä" päätellen. Kaamea kiikkulauta, joka ei ihan aikuisten oikeasti mennyt mhinkään (ei jaksanut edes sutia kaasusta, jota nämä ameriikanraudat yleensä tekee kovin herkästikin...).
Ei ymmärrä, että kuka ihan oikeasti haluaa ajaa tommosella. Eikö se pitäis jo koeajohetkellä todeta, että paska mikä paska...
petnen
viestiLähetetty: 11.3.2008 18:49 Viestin aihe:
volvo 460 on todella autoistani huonoin mitä olen ikinä omistanut.
koneena oli 2,0l ja automaatti vuosimallia 1996. Auto oli kylmä ja laiska muutenkin melkoinen ripulikiikku.
Ettei vain olisi ollut termostaatissa vikaa. Tuo laiskuuskin on aika suhteellista, ei ne muutkaan 110hp, 2.0l välttämättä sen ripeämpiä ole, saatika sitte väännöttömät 1.6 litraset.
Paskimmat ikinä:
Citröen BX 1.9: Niinä hetkinä kun auto oikeasti toimi, niin olihan sillä kiva kruisailla. Mutta kun huoltoväli on sellaista 300-400km luokkaa niin ...
Siinä autossa ei tainnut yksikään nuppi, nappi, valo tai osa toimia täysin ikinä. Se kruisailuintokin kaatui siihen jatkuvaan pelkoon että kohta syttyy se kuolettava STOP siinä kojelaudassa, ja kyllähän se useammin vilkahteli kuin bensan varoitusvalo. Jos sekään olisi toiminut, siis.
Ikimuistoisia hetkiä löytyy myös Hämeen motarilta, hetki ennen Linnatuulen pysäkkiä.
Vauhtia mittarin mukaan hieman laittomat 130km/h, kunnes tuntui pieni nykäys, koko mittaristo rupesi vilkkumaan erilaisia tuomiopäivän ikoneita, auto lysähti tantereeseen kiinni ja jarru-/ohjaustehostin katosi. Pumpun hihna oli matkalla jossain turengin suunnalla, ja kone sylkäisi hydrauliikkanesteet pihalle. Jarrutus siihen linnatuulen jyrkästi kääntyvään ramppiin oli vähintäänkin kiinnostava hetki.
- Porukoiden kakkos/kaupunkiautona toimiva 3-ovinen nissan micra jostain sieltä tuotannon alkupäästä. Kyllähän se toimii. Tuntuu että se jaksaisi päristä tuomiopäivään asti, mutta sillä pari mökkimatkaa tehneenä, sekä kehän ruuhkassa kuumana kesäaamuna seistessä teki mieli hypätä autosta pois ja potkia siitä kylki sisään rumien sanojen saattelemana.
110km/h olen tainnut siitä saada poljettua irti alamäessä.
-82 Mazda 626 automaagilla. Huonompaa talviautoa ei tule ihan heti mieleen mitä alustaan tulee. Ei kyllä suostunut hajoamaankaan millään. Oli nimittäin meidän taloudessa 18 vuotta putkeen. Mutta kyllä sen kanssa käytiin talvella ojassa useasti. Ja varmaan myös tylsin auto ikinä.
Volvo 360GL: Käynnistyykö vaiko ei. Kas siinä kysymys. Ohjautuu kuin harkkotiili vesiliukumäessä. Ja haisi aina bensalta. Pitkälle.
Citröen BX 1.9: Niinä hetkinä kun auto oikeasti toimi, niin olihan sillä kiva kruisailla. Mutta kun huoltoväli on sellaista 300-400km luokkaa niin ...
Siinä autossa ei tainnut yksikään nuppi, nappi, valo tai osa toimia täysin ikinä. Se kruisailuintokin kaatui siihen jatkuvaan pelkoon että kohta syttyy se kuolettava STOP siinä kojelaudassa, ja kyllähän se useammin vilkahteli kuin bensan varoitusvalo. Jos sekään olisi toiminut, siis.
Ikimuistoisia hetkiä löytyy myös Hämeen motarilta, hetki ennen Linnatuulen pysäkkiä.
Vauhtia mittarin mukaan hieman laittomat 130km/h, kunnes tuntui pieni nykäys, koko mittaristo rupesi vilkkumaan erilaisia tuomiopäivän ikoneita, auto lysähti tantereeseen kiinni ja jarru-/ohjaustehostin katosi. Pumpun hihna oli matkalla jossain turengin suunnalla, ja kone sylkäisi hydrauliikkanesteet pihalle. Jarrutus siihen linnatuulen jyrkästi kääntyvään ramppiin oli vähintäänkin kiinnostava hetki.
- Porukoiden kakkos/kaupunkiautona toimiva 3-ovinen nissan micra jostain sieltä tuotannon alkupäästä. Kyllähän se toimii. Tuntuu että se jaksaisi päristä tuomiopäivään asti, mutta sillä pari mökkimatkaa tehneenä, sekä kehän ruuhkassa kuumana kesäaamuna seistessä teki mieli hypätä autosta pois ja potkia siitä kylki sisään rumien sanojen saattelemana.
110km/h olen tainnut siitä saada poljettua irti alamäessä.
-82 Mazda 626 automaagilla. Huonompaa talviautoa ei tule ihan heti mieleen mitä alustaan tulee. Ei kyllä suostunut hajoamaankaan millään. Oli nimittäin meidän taloudessa 18 vuotta putkeen. Mutta kyllä sen kanssa käytiin talvella ojassa useasti. Ja varmaan myös tylsin auto ikinä.
Volvo 360GL: Käynnistyykö vaiko ei. Kas siinä kysymys. Ohjautuu kuin harkkotiili vesiliukumäessä. Ja haisi aina bensalta. Pitkälle.
Ääni ax sitikalle. jouduin ajamaan ko koirankopilla välin oulu - kälviä 20 asteen pakkasessa. aivan järkyttävän kiikkerä ja tuntu että koneessa ois ehkä 5 hepoa tallessa. ja mikä parasta puhallus huusi jalkoihin jääkylmää ja ylös tulikuumaa. lada 110 ei jää kauas taakse. piti ihan pysähtyä tienposkeen tarkistaan että onko siinä jarrutehostinta ku petaalin sai runnoa peltiin että alko vauhti rauhottuun. nostajat luonnollisesti huusi hoosiannaa 50tkm ajetussa koneessa.
500km erittäin alitehoisella orkkis tojota yariksella meinasi tehdä hulluksi. Olihan se ihan kauheaa. pikku sivutuulessa tuntui että se kaatui kyljelleen ja rattia kääntäessä sama homma. Tuolla golfin romulla ku tuo meno on suht jämäkkää niin ei noilla pappamalleilla oikein viitsi ajaa enää.(mutta ilmeisesti se on sitä matkustus- ja ajomukavuutta?)
Citroën Visa
Ne jotka on tuollaisella ajaneet niin tietää :D pehmeä jousitus -termi saa ihan uuden merkityksen..
Ne jotka on tuollaisella ajaneet niin tietää :D pehmeä jousitus -termi saa ihan uuden merkityksen..
Oliko tämä Visa se pikkusitikka jossa ratissa oli vain yksi puola ja "mittaristo" (monikko hieman kyseenalainen) oli kuin mopossa? Muistan järkyttyneeni jostain tuommosesta jo alle 10 vuotiaana. Käväsin nimittäin istumassa semmosessa isän entisen kakkiksen takuuhuollon yhteydessä Rovaniemen Pörhöllä joskus 1988-90.
Onko kukaan ajanut Fiat Multiplalla? Mahtaako ajokokemus olla yhtälainen elämys kuin auton ulkonäkö?
Varmaan joku 110 Lada=) Hirveä haju, vaihteensiirron epämääräisyys peseen quattrot mennen tullen, muovisuus... Toisaalta, hyväksyttäviä piirteitä tuohon rahaan.
Mersun E sarja, olikohan joku 2003 ikäinen 220CDI kyseessä. Aivan järkky ohjaustuntuma uudehkossa autossa, samoin jarrut syvältä. Myös sisustan muovisuus järkytti. Kaukana ollaan siitä laatuvaikutelmasta joka löytyi 124 korin mersuista.
Mersun E sarja, olikohan joku 2003 ikäinen 220CDI kyseessä. Aivan järkky ohjaustuntuma uudehkossa autossa, samoin jarrut syvältä. Myös sisustan muovisuus järkytti. Kaukana ollaan siitä laatuvaikutelmasta joka löytyi 124 korin mersuista.
80-luvun loppupuolen Fiat Uno... AIVAN hirveä paskaläjä, jopa UAZ on parempi ajaa..
Ei siinä mitään jos ajomatka olis ollu kilometri tai kaks, mutta sillä paskarottelolla ajettiin 700helevetin kilometriä ja vielä talvella ja vieläpä suurin osa matkasta Pohjois-Norjassa ! Vauhtia(?) ja vaarallisia tilanteita oli ihan nokko, pahimpana muistuu mieleen 4 hirven tokka joka jolkotteli noin 10-15metrin päästä fiiun keulasta.
Vieläki kylmää ku miettii sitä reissua, kuski ja vänkäri kumpiki 100+kiloa ja auton alusta löysä ku n**sittu m**kku :D
Toivottavasti ei tarvi enää ikinä semmosella rottelolla ajaa..
"Fiat, petojen sukua"
Ei taida ihan eka serkku olla....
Ei siinä mitään jos ajomatka olis ollu kilometri tai kaks, mutta sillä paskarottelolla ajettiin 700helevetin kilometriä ja vielä talvella ja vieläpä suurin osa matkasta Pohjois-Norjassa ! Vauhtia(?) ja vaarallisia tilanteita oli ihan nokko, pahimpana muistuu mieleen 4 hirven tokka joka jolkotteli noin 10-15metrin päästä fiiun keulasta.
Vieläki kylmää ku miettii sitä reissua, kuski ja vänkäri kumpiki 100+kiloa ja auton alusta löysä ku n**sittu m**kku :D
Toivottavasti ei tarvi enää ikinä semmosella rottelolla ajaa..
"Fiat, petojen sukua"
Ei taida ihan eka serkku olla....
Kaikista hirveimmät, mutta toisaalta ikimuistoisimmat ajokokemukset löytyy kyllä valtion laitteista.
Ensimmäisenä KRAZ. Ohjaustehostin toimii ainoastaan toiseen suuntaan yli 5tkm ajetuissa yksilöissä, moottori on s*tanan äkkipikanen liikkellelähdössä, muttei silti kulje mihkään ja vaihteista on tietyissä yksilöissä hankalaa löytää puoliakaan... =) Ajeltiin noita varastoitavaks loppuaikoina. Matkaa kun oli suuntaansa liki sata kilsaa, niin voitte kuvitella oliko ukot hiukka puhki reisun jälkeen kun yhtä kyytiä painettiin. =D
Heti seuraavana ZIL. Maastossa aivan omaa luokkaansa, mutta tiellä.... Noh, hämeenlinnan motarilla silti huippuyksilöllä huiput 140km/h! =D Oli siinä hampaissa pitelemistä.
Henkilöautoista tähän mennessä Peugeot 206 HDI vm 200X. Vaihteet ei mee silmään (keppi on kuin sekottais puuroa). Alle 2000rpm ei tapahdu mitään (eipä tosin ylikään=). Ja tätä "autoa" saa kyllä todella ajaa pysyäkseen viivojen välissä! En kyllä suosittele kellekkään!
Ensimmäisenä KRAZ. Ohjaustehostin toimii ainoastaan toiseen suuntaan yli 5tkm ajetuissa yksilöissä, moottori on s*tanan äkkipikanen liikkellelähdössä, muttei silti kulje mihkään ja vaihteista on tietyissä yksilöissä hankalaa löytää puoliakaan... =) Ajeltiin noita varastoitavaks loppuaikoina. Matkaa kun oli suuntaansa liki sata kilsaa, niin voitte kuvitella oliko ukot hiukka puhki reisun jälkeen kun yhtä kyytiä painettiin. =D
Heti seuraavana ZIL. Maastossa aivan omaa luokkaansa, mutta tiellä.... Noh, hämeenlinnan motarilla silti huippuyksilöllä huiput 140km/h! =D Oli siinä hampaissa pitelemistä.
Henkilöautoista tähän mennessä Peugeot 206 HDI vm 200X. Vaihteet ei mee silmään (keppi on kuin sekottais puuroa). Alle 2000rpm ei tapahdu mitään (eipä tosin ylikään=). Ja tätä "autoa" saa kyllä todella ajaa pysyäkseen viivojen välissä! En kyllä suosittele kellekkään!
^
Ja vaikka laiskoja vaparikiisselit onkin, niin ei ne nyt sentään NIIN laiskoja ole että lähellekkään huonoimpia ajamiani autoja olisivat. Eikä kyllä deffistäkään saa millään asteikolla minun mielestäni onnetonta autoa. Nehän oli intin vehkeistä melkeinpä parhaimmasta päästä... Niissähän oli jopa yllättävän pirteät turpokiisselikoneet.
Jos pituutta on enemmän kun meikällä (175cm) niin sitten kyllä defenderikin voi olla aika inhottava, meinaan minullakin teki tilan kanssa tiukkaa.
E: Tosin meillä oli vaihtoehtona deffeille UAZeja, että ehkä sekin vaikuttaa...
Ja vaikka laiskoja vaparikiisselit onkin, niin ei ne nyt sentään NIIN laiskoja ole että lähellekkään huonoimpia ajamiani autoja olisivat. Eikä kyllä deffistäkään saa millään asteikolla minun mielestäni onnetonta autoa. Nehän oli intin vehkeistä melkeinpä parhaimmasta päästä... Niissähän oli jopa yllättävän pirteät turpokiisselikoneet.
Jos pituutta on enemmän kun meikällä (175cm) niin sitten kyllä defenderikin voi olla aika inhottava, meinaan minullakin teki tilan kanssa tiukkaa.
E: Tosin meillä oli vaihtoehtona deffeille UAZeja, että ehkä sekin vaikuttaa...
Defenderillä ajoa yli 7tkm armeijassa, ikkunat aina huurussa satoi tai paistoi. Ja ohjaamo on yllättävän ahdasta!maantiellä pitää ajaa alle 100km/h, hakee nimittäin tietä kuin ajokoira Ja ei sillä oikeasti ole edes hyviä maasto ominaisuuksia. Ei tiellle ei maastoon. IMO
Ja mersu,ratti on kuiin ruori (vakio), penkit on uskomattoman huonot, Talvella takana olevat paleletuu, hengenvaarallisen laiska(kyseisessä yksilössä pakko olla jotain vikaa). suoralla tiellä kyllä voi ajaa mutta mutkapätkät on yhtä helvettia varsinkin kun 3 kyydissä. Mutta kaikillä on mielipiteensä.
Ja mersu,ratti on kuiin ruori (vakio), penkit on uskomattoman huonot, Talvella takana olevat paleletuu, hengenvaarallisen laiska(kyseisessä yksilössä pakko olla jotain vikaa). suoralla tiellä kyllä voi ajaa mutta mutkapätkät on yhtä helvettia varsinkin kun 3 kyydissä. Mutta kaikillä on mielipiteensä.
Mersut vanhat nyt vaan on vitun laiskoja.
250D w124 mesellä kun pedaalin painoin pohjaan niin ei kyllä niskojen nyrjähtämisestä pelkoa, paras oli että vekotin ei jaksanut sutia talvella kakkosella peilikirkkaalla jäällä! Penkit ihan perseestä ja se ajettavuus.. no siitä voidaan olla montaa mieltä IMO aivan paska vanhemmissa meseissä.
Paskin auto itselläni kuiteniin 1987 Mitsubishi Galant 2.0
Joka aamu talvella kun lähdin töihin niin paska poltti ykkösen tulpan(ei mitään vitun hajua miksi). Boschin platina kesti 5pv! wohoo \o/
Polttoainetta imi kuin sieni ja joka ikinen sähkölaite piiputti koko ajan. Sähköiset lasit saattoi aueta kun huvitti tai sitten eivät auenneet.
Alusta oli kuin jostain ilmatyyny aluksesta ja ajo kuin laivalla aalloilla menisi.
Öljyäkin vei urakalla(ehkäpä se tulppa ei siksi kestänytkään).
250D w124 mesellä kun pedaalin painoin pohjaan niin ei kyllä niskojen nyrjähtämisestä pelkoa, paras oli että vekotin ei jaksanut sutia talvella kakkosella peilikirkkaalla jäällä! Penkit ihan perseestä ja se ajettavuus.. no siitä voidaan olla montaa mieltä IMO aivan paska vanhemmissa meseissä.
Paskin auto itselläni kuiteniin 1987 Mitsubishi Galant 2.0
Joka aamu talvella kun lähdin töihin niin paska poltti ykkösen tulpan(ei mitään vitun hajua miksi). Boschin platina kesti 5pv! wohoo \o/
Polttoainetta imi kuin sieni ja joka ikinen sähkölaite piiputti koko ajan. Sähköiset lasit saattoi aueta kun huvitti tai sitten eivät auenneet.
Alusta oli kuin jostain ilmatyyny aluksesta ja ajo kuin laivalla aalloilla menisi.
Öljyäkin vei urakalla(ehkäpä se tulppa ei siksi kestänytkään).
Defenderillä ajoa yli 7tkm armeijassa, ikkunat aina huurussa satoi tai paistoi. Ja ohjaamo on yllättävän ahdasta!maantiellä pitää ajaa alle 100km/h, hakee nimittäin tietä kuin ajokoira Ja ei sillä oikeasti ole edes hyviä maasto ominaisuuksia. Ei tiellle ei maastoon. IMO
Venäläinen tilaihme UAZ ei ollut ainakaan yhtään tilavampi ja ikkunat oli vielä pahemmin huurussa kun ikkunoita ei saanut auki ja tasan yhteen yksilöön törmäsin jossa puhallin ois toiminu. Myös mm. tuulilasinpyyhkijöiden toimivuudesta oli aivan turha edes haaveilla. Defenderillä oli ikävä ajaa yli satasta, UAZilla ei pystynyt ajamaan yli satasta. Satasen rajotusalueella kelattiin nopeutta pitkälti yli mittarin asteikon(!) ja hädin tuskin pysyttiin muun liikenteen vauhdissa.
Mutta joo... olihan ne deffitkin aika ikävämpiä kun niitä tarkemmin muistelee... =)
-
- -
- Viestit: 177
- Liittynyt: 23.10.2006 11:06
Näitä kommentteja kun lukee niin tuntuu että isännät ei ole huonoilla autoilla edes ajaneet. Jokainen on tietysti tehty käyttötarkoitustansa varten, en esim lähtisi uazilla vetämään kehä-kolmosta koska itä-suomen maastoon se tuntuisi istuvan paremmin. Kakkikseen olen rullannut mittariin melkein 4-sataatuhatta lisää(entisten 2sataa päälle) ja puslien vaihdolla siitäkin on tullut ajettava. Mutta Mazda 626 2.0 -84 on semmoinen peli että sille en vielä ole keksinyt käyttötarkoitusta. Omistaja(n.45v veturinkulj.)oli sitä mieltä että menee kuin veturi kiskoillaan. JOS on kaksi Tony Halmetta kääntämässä rattia risteyksissä siis kaupunkiajossa. Ja kehui vielä olevan taloudellinen ja kaikkea(8km lenkki vei n10litraa).
Lämminkin kuulemma on jos vertaa B-kadettiin tammikuussa... Itselleni en semmoista huolisi, 70-luvun takavetotojotakin on lämmin talvella jos ei vain välitä huurtuvista ikkunoista.:)
Lämminkin kuulemma on jos vertaa B-kadettiin tammikuussa... Itselleni en semmoista huolisi, 70-luvun takavetotojotakin on lämmin talvella jos ei vain välitä huurtuvista ikkunoista.:)
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 24.9.2008 20:53
1. Citroen AX. 680kg painava pikku ressukka, 1.1ltr voimanpesä (onneksi ei suurempi) ja suurin piirtein 140/75/13 -renkaat. Ko. yksilössä ei toiminut vielä kuin käsijarru, oli kyllä jännitystä ilmassa. Vempula yksipuolainen ratti tuntui samalta, kun olisi niitä Bilteman keinonahkaratinpäällisiä pyöritellyt käsissä ilman rattia. Sisään kantautuva melu jotain aivan uskomatonta, muistan kuinka risteykseen tultaessa heitin vapaalle ja tovin päästä yritin jatkaa, mutta koko hirvitys oli sammunut. Taajamavauhissakin sellainen humina, ettei erottanut onko kone käynnissä vaiko ei.
2. Opel Vectra 90-luvun alusta. Uskomattoman tukkoinen laite 1.8 -koneella. Ajo-ominaisuudet olivat kovin hirveät ja auto tuntui paljon kokoistaan raskaammalta. Aivan kuin iskunvaimentimet olisivat puuttuneet kokonaan..
3. VW Polo vuodelta '95 suurin piirtein. Kukaan ei olisi ihmetellyt, jos auton vuosimalliksi olisi ilmoitettu 1985. Sisustan materiaaleista tuli mieleen Dodge Neonin vaaleanharmaat muovipuskurit. Ohjaus kammottava, enää en tosin muista oliko tehostinta vaiko ei. Häkkyrän äänieristys oli samaa tasoa kuin AX:n, alusta kuin Vectran. Pienen hymyn suupielille toi uskomaton kiihtyvyyden tunne johtuen auton kiikkeryydestä ja moottorin (1.4) verisestä huudosta.
4. Uusi Ford Transit Connect. Uskomattoman tehoton laitos, vaikka kuvittelin sentään ahdetun koneen pienehköä koppia jotenkin liikuttavan, mutta p*skan marjat. Väliseinän takia penkkiä joutui pitämään n. 90 -asteen kulmassa, mikä näin ihmisen kannalta katsottuna ei ole kovin mukava asia. On/off -jarrut saavat myön oman mainintansa.
Siinä järjestyksessä neljä hirveintä jotka tulevat mieleen.
2. Opel Vectra 90-luvun alusta. Uskomattoman tukkoinen laite 1.8 -koneella. Ajo-ominaisuudet olivat kovin hirveät ja auto tuntui paljon kokoistaan raskaammalta. Aivan kuin iskunvaimentimet olisivat puuttuneet kokonaan..
3. VW Polo vuodelta '95 suurin piirtein. Kukaan ei olisi ihmetellyt, jos auton vuosimalliksi olisi ilmoitettu 1985. Sisustan materiaaleista tuli mieleen Dodge Neonin vaaleanharmaat muovipuskurit. Ohjaus kammottava, enää en tosin muista oliko tehostinta vaiko ei. Häkkyrän äänieristys oli samaa tasoa kuin AX:n, alusta kuin Vectran. Pienen hymyn suupielille toi uskomaton kiihtyvyyden tunne johtuen auton kiikkeryydestä ja moottorin (1.4) verisestä huudosta.
4. Uusi Ford Transit Connect. Uskomattoman tehoton laitos, vaikka kuvittelin sentään ahdetun koneen pienehköä koppia jotenkin liikuttavan, mutta p*skan marjat. Väliseinän takia penkkiä joutui pitämään n. 90 -asteen kulmassa, mikä näin ihmisen kannalta katsottuna ei ole kovin mukava asia. On/off -jarrut saavat myön oman mainintansa.
Siinä järjestyksessä neljä hirveintä jotka tulevat mieleen.
Viimeksi muokannut Mandelsbacka, 25.9.2008 22:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 54
- Liittynyt: 23.7.2008 19:38
huonoin auto oli vm-97 Ford mondeo joka oli isoveljen omistuksessa ja ehjää päivää se ei nähnyt ja oli se pirun kamala auto ajaa ja vaihdekeppi oli kuin vanhasta valmetista ja kun ilmastoinnin pisti päälle moottorinkierrokset saattoi hypätä jonnekkin yli 2000rpm eli perin kiusallinen kaupungissa mutta onneksi siittä vikapesästä päästiin eroon ja isoveljelle on taivaspaikka varattuna.
oli vähän aikaan sitten huollossa 123 korimallinen mese huimalla 60 heppasella diisselikoneella, veti aika kyytiä semmosta lähemmäs puolentoistatonnin johtotähteä kun oli vielä ryyditettynä loppuunpoljetulla automaattilootalla, ja se ohjaus niin uskomattoman tahmea vaikka oli tehostettu, eikä ollu kaarreominaisuudetkaan ihan makeimmillaan kun puolet korista varissu tielle aikojen saatossa... olen tainnut ajella niin hyvällä kalustolla etttä tää oli huonoin ajamani. ja hyvä (taisiis huono) kakkonen on toi täälläkin paljon mainostettu defenderi, mallia armeija. UAZ se vaan oli aika peto... :)
Yllättävää kyllä, taidan antaa ääneni 2000-luvun autolle :D Isännän kakkospirssi, Lada Samara 1,5i -00 on kyllä aika kaamea kokemus. Talvella on kylmempi kuin Rosenlewin pakastekaappi, muistan eräänki kerran silloni aikoinaan 18-vuotiaana jannuna, kun omasta Nissan Sunnystä loppu bensa välile ja lähin tankkauspaikka oli 20km päässä, auto hinattiin kotio, ja piti tieten lähteä kylille heittään rinkiä, niin otin sitte porukoilta samaran. pakkasta -25, ja kaikkia mahollisia vaihtoehtoja kokeiltiin lämppärin eri asennoista, jos se ees vähän lämmintä pukkais. Noh, vitut. ei muutako takasi kyliltä kotia ja hakemaan villasukat jalkaan että tarkeni :DD Lisäksi kytkin ottaa niin ylhäältä kuin voi ottaa. ajoergonomia on muutenki perseestä, ja kaiken kukkuraksi auto saattaa kaupunkiajossa sammuilla, kun vaihtaa vaihdetta. Kerrassaan hirveä vessa :D
Kauas on tultu nappisilmäajoilta ladan suhteen. tai ainaki tuon lämmön suhteen. nappisilmäähän ei tarvinu ko 5min käyttää talvela pihalla käynnissä niin joha oli kajuutta kuumana ja lasit sulana ;)
Toinen "mielenkiintoinen" ajettava oli toissatalvinen lelu, toyota corolla KE20 1,6 2T -78 :) Kemppilukko ja TA12 carinan etutolpat takasivat että ajamisessa oli haastetta. nuilla carinan etutolpilla renkaat ei kääntyny jostain syystä tarpeeksi, ja talvisaikaan piti aina kääntää auto kaasulla, kun muuten olis pitäny vekslata miljoonaan kertaan, niistä etutolpista ja kääntösäteestä johtuen xD
Katsastukseen ajaessa ei myöskään jännitystä puuttunut, termostaatti ei ollut paikoillaan, auto sisältäkin umpijäässä, tuulilasista näki ulos ehkä tupakkiaskin kokosesta reiästä ja välillä tuntui, että se 60km/h olisikin ollut 60mph, kun kapeaa ja mutkaista hiekkatietä posotteli menemään. :D Ehottomasti maksiminopeus sille vehkeelle oli 90km/h, ei kertakaikkian pystyny ajamaan lujempaa, kuolemanpelko voitti nopeuskokeilut sillä peltipurkilla. Ja kun edessä oli vielä edellisen omistajan toimesta tehdyt rälläkkäjouset niin ajonautinto- ja turvallisuus oli taattu :D
Oho, tulipa siihen tekstiä.. nyt loppu tarinointi.
Kauas on tultu nappisilmäajoilta ladan suhteen. tai ainaki tuon lämmön suhteen. nappisilmäähän ei tarvinu ko 5min käyttää talvela pihalla käynnissä niin joha oli kajuutta kuumana ja lasit sulana ;)
Toinen "mielenkiintoinen" ajettava oli toissatalvinen lelu, toyota corolla KE20 1,6 2T -78 :) Kemppilukko ja TA12 carinan etutolpat takasivat että ajamisessa oli haastetta. nuilla carinan etutolpilla renkaat ei kääntyny jostain syystä tarpeeksi, ja talvisaikaan piti aina kääntää auto kaasulla, kun muuten olis pitäny vekslata miljoonaan kertaan, niistä etutolpista ja kääntösäteestä johtuen xD
Katsastukseen ajaessa ei myöskään jännitystä puuttunut, termostaatti ei ollut paikoillaan, auto sisältäkin umpijäässä, tuulilasista näki ulos ehkä tupakkiaskin kokosesta reiästä ja välillä tuntui, että se 60km/h olisikin ollut 60mph, kun kapeaa ja mutkaista hiekkatietä posotteli menemään. :D Ehottomasti maksiminopeus sille vehkeelle oli 90km/h, ei kertakaikkian pystyny ajamaan lujempaa, kuolemanpelko voitti nopeuskokeilut sillä peltipurkilla. Ja kun edessä oli vielä edellisen omistajan toimesta tehdyt rälläkkäjouset niin ajonautinto- ja turvallisuus oli taattu :D
Oho, tulipa siihen tekstiä.. nyt loppu tarinointi.
Neloskuppanen ekkeri.
No et oo kovin huonoilla ajanu, eilen viimeksi siirtelin tuommosta eikä se nyt mikään kovin huono ollut, esimerkiksi kakkikseen verrattuna. Linttasarjalla ja 195/50r15 rengastuksella jopa aika vakaa kulkemaan.
Onhan se voorti, käyttäjäergonomia ei ole ihan huipputasoa mutta hintaisekseen ihan kelpo vekotin tuntu olevan.
(Olin ostamassa kesärenkaita, sain aluvanteet ja tuommosen Escortin kaupanpäälle =D =D )
Laitetaanpa vielä kuvakin, melko ihanan värinen. Ei pelkoa, ei tule enää koskaan liikenteeseen. Jospa se taivaspaikka olisi sentään hankittu, tuo on minun kolmas voorti :)
Mutta topikkiin liittyen, kävin hakemassa jäärataleluksi -87 360 GLT 2.0 Ruiskuvolvon. Se oli melko hirveä ajettava, reilusti eskorttiakin huonompi. Ensinnäkin melu. Saa ajella kuulosuojaimet päässä. Ja noissa on kaikissa tyyppivikana ovi- ja ikkunatiivisteiden kutistuminen, joten melkonen läpivetokin siellä kävi. Siihen lisätään vielä Hollantilaiset sähköt, joten oli hiukan ongelmiakin - valot vilkku, mittaristossa oli Disco yms pientä. Ei siinä ollut muuta positiivista, kun että se oli todella lämmin tuosta ovien ja ikkunoiden reilusta ilmanvaihdosta huolimatta.
Laitetaan nyt omakin näkemys asiaan. Kuten jo otsikossakin on, niin minun subjektiivinen kokemus ajamistani autoista. Siis varmaan moni auto jota EN ole ajanut on vielä huonompi.
-Ford transit! Sek vanhat, että uudet. On uskomatonta, että uusikin auto on noin karmea ajaa :(
-Nykyinen Toyota Avensis(bensa, sähköinen ohjaustehostin): Täydellinen katastrofi ohjaustuntuman puolesta. Tuo on kyllä pohjanoteeraus sähköisen ohjaustehostimen soveltamisesta! Vaikka mitkään muutkaan sähköisellä tehostimella ajamani autot eivät mitenkään loista, niin toyota teki pohjat! Toyotalla on ollut aina huono ohjaustuntuma kaikissa ajamissani autoissa, vaikka niissä on ollut hydraulinen tehostin tai ei tehostinta ollenkaan.
Yleensä parhaat ajo-ominaisuudet löytyvät saksalaisista autoista. Sanoisin että BMW taitaa olla niukasti ykkönen, vaikka siinä on omat juttunsa ja eroa mallien kesken.
-Ford transit! Sek vanhat, että uudet. On uskomatonta, että uusikin auto on noin karmea ajaa :(
-Nykyinen Toyota Avensis(bensa, sähköinen ohjaustehostin): Täydellinen katastrofi ohjaustuntuman puolesta. Tuo on kyllä pohjanoteeraus sähköisen ohjaustehostimen soveltamisesta! Vaikka mitkään muutkaan sähköisellä tehostimella ajamani autot eivät mitenkään loista, niin toyota teki pohjat! Toyotalla on ollut aina huono ohjaustuntuma kaikissa ajamissani autoissa, vaikka niissä on ollut hydraulinen tehostin tai ei tehostinta ollenkaan.
Yleensä parhaat ajo-ominaisuudet löytyvät saksalaisista autoista. Sanoisin että BMW taitaa olla niukasti ykkönen, vaikka siinä on omat juttunsa ja eroa mallien kesken.
Retkuperänen 360 volvolla on hyvä ajaa jokkista... Tuolla maakunnissa on eräs "rallimatkailu" yrittäjä jolla on pelkästään noita.. Siellä ihan meneviä kamppeita :D
http://www.kotinet.com/paratiisinmu/kan ... oto53.html
Noilla on tullu ajettua..
http://www.kotinet.com/paratiisinmu/kan ... oto53.html
Noilla on tullu ajettua..
-
- -
- Viestit: 141
- Liittynyt: 24.7.2007 0:08
W124 Mercedes 200D -91, uskomatonta paskaa.
Kiertelin nettiautosta bongattujen kohteiden luona. Oulun kierrospäivän viimeisenä kohteena oli tämä valkoinen, oikein luistonestolla varustettu nokiyksilö, näytti hyvältä kuvissa. Tässä vaiheessa usko autonmyyjiin hieman jo menneenä soitin omistajalle ja pyysin suoraan puhelimessa kertomaan, jos autossa on jotain vikoja. "hehheh, tule katsomaan vain, se on oikein hyvässä kunnossa".
Konepelti repsotti, kuskinpuolen lukko oli murrettu, pelkääjänoven ikkuna ei mennyt ylös eikä alas, oli raollaan, suuttimista ei tullut kuin kuumaa ilmaa. Ylipäänsä kabiinissa ei toiminut mikään. Kostoksi lähdin vielä koeajolle. Jo lyhyellä siirtymällä moottoritielle huomasin, että onpas jännän tuntuinen alusta. Kaistanvaihdossa jännyys vasta alkoikin, autohan niiasi holtittomasti joka suuntaan, eikä muutenkaan kulkenut suoraan. Ei sillä että sillä koskaan tultaisiin kaistaa vaihtamaankaan, ei sitä saanut yrittämälläkään kulkemaan yli mittarisatasta! Kyllähän nyt tiesinkin 200D:n maineen, mutta tämä oli jo naurettavaa.
Pyynti vajaa 3000e. "Joo emmie tätä nyt ainakaan heti ota..."
Kiertelin nettiautosta bongattujen kohteiden luona. Oulun kierrospäivän viimeisenä kohteena oli tämä valkoinen, oikein luistonestolla varustettu nokiyksilö, näytti hyvältä kuvissa. Tässä vaiheessa usko autonmyyjiin hieman jo menneenä soitin omistajalle ja pyysin suoraan puhelimessa kertomaan, jos autossa on jotain vikoja. "hehheh, tule katsomaan vain, se on oikein hyvässä kunnossa".
Konepelti repsotti, kuskinpuolen lukko oli murrettu, pelkääjänoven ikkuna ei mennyt ylös eikä alas, oli raollaan, suuttimista ei tullut kuin kuumaa ilmaa. Ylipäänsä kabiinissa ei toiminut mikään. Kostoksi lähdin vielä koeajolle. Jo lyhyellä siirtymällä moottoritielle huomasin, että onpas jännän tuntuinen alusta. Kaistanvaihdossa jännyys vasta alkoikin, autohan niiasi holtittomasti joka suuntaan, eikä muutenkaan kulkenut suoraan. Ei sillä että sillä koskaan tultaisiin kaistaa vaihtamaankaan, ei sitä saanut yrittämälläkään kulkemaan yli mittarisatasta! Kyllähän nyt tiesinkin 200D:n maineen, mutta tämä oli jo naurettavaa.
Pyynti vajaa 3000e. "Joo emmie tätä nyt ainakaan heti ota..."
Jänniä kommentteja täällä. Osa noista listatuista "paskoista autoista" on kyllä kunnossa ollessaan hyviä ajaa, kuten ainakin yhden äänen saanut Renault 21. Faijalla oli aikanaan sellainen, ja ainakin 2-litraisena pitkittäiskoneisena farkkuna se oli ihan ok aikalaisekseen. Pitkä akseliväli, tarkka ohjaus, looginen alusta, hyvä lift-off oversteer jne. Okei, penkit eivät käy yli 175-senttiselle kuskille. Mutta se olikin ehjä yksilö. Ei maailman seksikkäin automalli kylläkään.
Ehkä nää negatiiviset kokemukset liittyvät huonokuntoisiin yksilöihin sitten, joskus oli parisuhde-etuautona Volvo 460SE, joka oli kyllä selvästi parempi ajaa missä tahansa kelissä kuin saman valmistajan S40/V40-sarja. Ja noillahan ei ole kuin noin 10 vuotta ikäeroa.
Mulla kirkkaasti paskin auto millä olen ajanut, on Volvo 345 ja myöhemmin 360. Ihan hirveetä sontaa, ohjaus keskittää laitoihin (kyllä!), siinä ei ole minkäänlaista tuntoa, ja liukkaalla mutkiin ajettassa auto puskee ensin aivan tajuttomasti, ja sitten repeää yhtäkkiä hillittömään sladiin jota on jo vaikea korjata sillä se tapahtuu noin sekunnin kymmenyksessä. Tämä ominaisuus oli molemmissa, sekä ensimmäisessä silloisen appiukon nelosautossa että myöhemmässä omassa talviritsassa.
Toinen käsittämättömän paska, ja ehkäpä maailman yliarvostetuin auto on Mersun W124-sarja. Ei jumalauta, ohjaus samanlainen kuin tossa 300-sarjan Volvossa, paitsi että sitä hallitaan perhepitsan kokoisella kumiruorilla. Ei tuntoa, ei keskittämistä. Enkä edes aloita niistä penkeistä. Voi morjes. BMW on mun mielestä kanssa yksi yliarvostetuimpia mitä tulee ajettavuuteen.
Ehkä nää negatiiviset kokemukset liittyvät huonokuntoisiin yksilöihin sitten, joskus oli parisuhde-etuautona Volvo 460SE, joka oli kyllä selvästi parempi ajaa missä tahansa kelissä kuin saman valmistajan S40/V40-sarja. Ja noillahan ei ole kuin noin 10 vuotta ikäeroa.
Mulla kirkkaasti paskin auto millä olen ajanut, on Volvo 345 ja myöhemmin 360. Ihan hirveetä sontaa, ohjaus keskittää laitoihin (kyllä!), siinä ei ole minkäänlaista tuntoa, ja liukkaalla mutkiin ajettassa auto puskee ensin aivan tajuttomasti, ja sitten repeää yhtäkkiä hillittömään sladiin jota on jo vaikea korjata sillä se tapahtuu noin sekunnin kymmenyksessä. Tämä ominaisuus oli molemmissa, sekä ensimmäisessä silloisen appiukon nelosautossa että myöhemmässä omassa talviritsassa.
Toinen käsittämättömän paska, ja ehkäpä maailman yliarvostetuin auto on Mersun W124-sarja. Ei jumalauta, ohjaus samanlainen kuin tossa 300-sarjan Volvossa, paitsi että sitä hallitaan perhepitsan kokoisella kumiruorilla. Ei tuntoa, ei keskittämistä. Enkä edes aloita niistä penkeistä. Voi morjes. BMW on mun mielestä kanssa yksi yliarvostetuimpia mitä tulee ajettavuuteen.
BMW on mun mielestä kanssa yksi yliarvostetuimpia mitä tulee ajettavuuteen.
Sanoisin, että eri mallien välillä on huimia eroja ja kuten joku mainitsikin, niin ei saisi tuomita vanhojen tai huonokuntoisten yksilöiden perusteella kaikkia merkin autoja. Ainakin omastamielestäni jopa wanha E36 mallin bemari oli parempi ajaa kuin Golf IV Eroa on varsinkin liukkaalla E36 hyväksi.
Chevrolet (Daewoo) Aveo vm. 2006 eli se edellisen mallin konttiperä, jossa on yhdistetty korealainen tyylitaju ja amerikkalainen työn jälki. Kaarassa oli 1.4 kone ja automaatti, koeajo tapahtui viikon aikana USA:n keskilännessä ja auto oli lähes uusi joten käytön mukanaan tuomiin vikoihin ei voi vedota. Karmaiseva laite... Jos kyseessä olisi ollut esim. '75 Trabant niin ihan ymmärrettävää mutta että uusi auto josta pitäisi jotain rahaakin maksaa (about konttorirotan parin kuukauden palkka jenkeissä).
Seuraavalla keikalla otettiin sitten vähän erimoinen peli, joskaan "hyvistä" konsernin tuotteista ei maltettu luopua: Chevy Impala LTZ 3.5 2007. Kyllähän sillä jo ajeli jos edelliseen vertaa.
Seuraavalla keikalla otettiin sitten vähän erimoinen peli, joskaan "hyvistä" konsernin tuotteista ei maltettu luopua: Chevy Impala LTZ 3.5 2007. Kyllähän sillä jo ajeli jos edelliseen vertaa.
ykkössija, Leyland sherpa pakettiauto..voi huh huh...
hyvälle kakkossijalle pääsee commer, pakettiauto myöskin
kolmosssija menee nissan micralle ( -95 1.0) , tämä ehkä siitä syystä että itellä on pituutta kertynut 195 cm ja vähän leveyttäkin , kengännumero 47. Micra oli muutaman vuoden
olosuhteiden pakosta kun tuli ilmaiseksi kuolinpesältä. Jos ajoi yli 100 km niin alkoi vetään nilkasta suonta. polkimia meni meikäläisen lapikkaalla aina useampi kerrallaan pohjaan.Muuten kyllä oli kestävä, ei hajonnu millään vaikka kuinka sitä toivoi..Tiukkoihin kurveihin ajaessa oli kätevä pitää kiinni apukuskinpuolen oven kahvasta.
ja koska tämä on miellipidekysymys niin maailman paras auto on ford taunus mk1 eli 70 -75 vuosilta ja kutoskoneisena tietty. : )
-vk-
hyvälle kakkossijalle pääsee commer, pakettiauto myöskin
kolmosssija menee nissan micralle ( -95 1.0) , tämä ehkä siitä syystä että itellä on pituutta kertynut 195 cm ja vähän leveyttäkin , kengännumero 47. Micra oli muutaman vuoden
olosuhteiden pakosta kun tuli ilmaiseksi kuolinpesältä. Jos ajoi yli 100 km niin alkoi vetään nilkasta suonta. polkimia meni meikäläisen lapikkaalla aina useampi kerrallaan pohjaan.Muuten kyllä oli kestävä, ei hajonnu millään vaikka kuinka sitä toivoi..Tiukkoihin kurveihin ajaessa oli kätevä pitää kiinni apukuskinpuolen oven kahvasta.
ja koska tämä on miellipidekysymys niin maailman paras auto on ford taunus mk1 eli 70 -75 vuosilta ja kutoskoneisena tietty. : )
-vk-
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa