Prosenttisäännöt muuttuu
Valvoja: ffp jäsenet
Prosenttisäännöt muuttuu
Tästä on kyllä tainnut olla aiemminkin juttua (jos joku löytää topicin, niin linkittäköön alle), mutta kun törmäsin uutiseen, jonka mukaan ensi vuoden alusta prosenttisääntöjä lievennetään, niin pistänpä linkin tähän:
http://www.tekniikkatalous.fi/doc.te?f_ ... t-29112006
Yhteenveto:
* Kuluvia osia saa vaihtaa
* Osan saa vaihtaa ilman prosenttiveloitusta jos se parantaa liikenneturvallisuutta
* Turvavarusteet saa uusia ilman prosenttien kulumista
* Ei enää kanta-autotarkastusta
* Pyyhkimet, sähköjohdot, verhoilut yms. ei vaikuta prosentteihin
Saas nähdä miten käytännössä...
http://www.tekniikkatalous.fi/doc.te?f_ ... t-29112006
Yhteenveto:
* Kuluvia osia saa vaihtaa
* Osan saa vaihtaa ilman prosenttiveloitusta jos se parantaa liikenneturvallisuutta
* Turvavarusteet saa uusia ilman prosenttien kulumista
* Ei enää kanta-autotarkastusta
* Pyyhkimet, sähköjohdot, verhoilut yms. ei vaikuta prosentteihin
Saas nähdä miten käytännössä...
* Osan saa vaihtaa ilman prosenttiveloitusta jos se parantaa liikenneturvallisuutta
no joko Peksi saa laittaa rallyeen VR6 kunnon föönillä
Tietyllä tavallahan tuokin parantais liikenneturvallisuutta. Esim. ohitukset sujuu ripeämmin yms. Toisaalta ei kyl joka tavalla ajatellen paranna sitä turvallisuutta... :)
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 2.1.2005 18:05
Elikkä jarruswappia ei tarvitse mittailla prosenteissa? Eli meikän Rocco pääsee 28% muutoksella (tekniikka apulaitteineen ja kojelauta) =)
ps. jos sen 16V kannen ymppäis G-laderin kanssa PG-lohkoon niin onko se sitten mahdoton yritys vm.-83 mallin autossa? Liian rakennettu omavalmiste? Teholukemat tietty sallitun rajoihin penkissä..
ps. jos sen 16V kannen ymppäis G-laderin kanssa PG-lohkoon niin onko se sitten mahdoton yritys vm.-83 mallin autossa? Liian rakennettu omavalmiste? Teholukemat tietty sallitun rajoihin penkissä..
On niistä mennyt prosentit jos on esim tehokkaamman moottorin takia joutunut vaihtamaan.
Täysin konttori/inssi kohtaista. Sanot mitä sanot. SAmalta konttorilta tulee joka ukolta oma versio. joku sanoi että menee aina, toinen taas että ei mene jos prosentit on yli 35 ja kolmas että ei mene missää tapauksesa. muistaakseni ko. lause pykälissä antaa hieman monimuotoisen käsityksen.
Viimeksi muokannut Sebastian, 29.11.2006 20:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Prosenttivelotustahan ei mee jos pystyy perusteleen liikenneturvallisuuden paranemisen, mutta säädös auton rakenteen muuttamisesta kieltää muutoksen nelikoks lukuun ottamatta muutosta mallisarjan puitteissa. Sama koskee kaikkia muitakin muutoksia, eli ensin katsotaan täyttääkö muutos lakipykälät ja sitten jos se vielä lisää turvallisuutta niin voidaan jättää prosentit merkkaamatta.
Joo tuoltahan ne kaikki tiedot löyty http://www.mintc.fi/scripts/cgiip.exe/W ... lTypeId=22 ja prosentit näyttää tosi hyviltä.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Menee varmaan väittelyksi katsarin kanssa kun alkaa perusteleemaan mm. tuosta tankista joka uutena on matkassa prosenteissa, eli kun vaihtaa turvatankin tilalle ei tuon turvallisuus kysymyksen nojalla pitäis ottaa prosentteja ja sama varmasti koskee kisapenkkejäkin + vielä ainaki etuvalot jotka paranee kummasti vrt. alkuperäiset kivenhakkaamat ---> uudet tunninkivalot.
Onkos aiemmin pitänyt todistaa mistä ajoneuvosta vaihdetut osakokonaisuudet ovat peräisin? Uuden systeemin mukaan jatkossa todistus pitäisi olla.
edit:
Selvitys osien alkuperästä
1. Korjatun ajoneuvon rekisteröinti- tai
muutoskatsastuksessa on esitettävä luotettava
selvitys siitä, mitkä osat ovat peräisin kantaajoneuvosta.
Muiden kuin kanta-ajoneuvosta
peräisin olevien osien alkuperästä on, jos
katsastustoimipaikka katsoo sen tarpeelliseksi,
myös esitettävä luotettava selvitys, kuten
kauppalasku, tulliselvitys tai muu vastaava.
edit:
Selvitys osien alkuperästä
1. Korjatun ajoneuvon rekisteröinti- tai
muutoskatsastuksessa on esitettävä luotettava
selvitys siitä, mitkä osat ovat peräisin kantaajoneuvosta.
Muiden kuin kanta-ajoneuvosta
peräisin olevien osien alkuperästä on, jos
katsastustoimipaikka katsoo sen tarpeelliseksi,
myös esitettävä luotettava selvitys, kuten
kauppalasku, tulliselvitys tai muu vastaava.
jenkkiharrastajille tässä muutoksessa suurin ilo taitaa olla
Eikös juuri jenkki harrastaja saata joutua prosenttien säästön kannalta pähkäileen kun on vaihtanut autoonsa korin vanhalle rungolle. Itsekantavissa korirakenteissa ei paljoo tarvi miettiä että mitä voi vaihtaa. Kolarikorjaus/ruostekorjaus korin vaihdolla ei oo enään hetkeen ollu mahdollinen.
Ihan samalla tavalla on pitänyt jo ennenkin toimia: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021258 ,kohdasta 6 löytyy. Eikä tuo mitenkään kovin tarkkaa tunnu olevan, kunhan jotain pistää mistä osat on peräisin. Itse taisin jetan muutoskatsastuksessa laittaa purkuauton viimeisen rekisterinumeron ja sitten muutamissa kolarikorjauksissa kaupan/purkaamon nimen mistä osat haalinut. Koskaan ei ole mitään kuitteja tai tarkempia selostuksia kyselty. Ihan hyviltä nuo uudet prosentit vaikuttavat kun tosiaan itsekantava kori + ovet + luukut tekevät jo 52% että kaiken lopun sitten voikin tekniikkaa, sisustaa yms. lukien vaihtaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Sitten pitää varmaan katsoa varaosakataloogista jossa usein on muiden maiden osiakin... Jenkkejä kait harvemmin, mutta kuka nyt niistä idiooteista välittää :)Mistäköhän noi todisteet repäsee, jonkun esim tuontiauton osalta, jos osissa on eroavaisuuksia suomiautoon. Tällöinhän ei pysty esim maahantuojakaan mitään todistusta tekemään.
Ois kyllä loistava juttu...helpottuu minunki passat-haaveilut huomattavasti. Käytännössä ei menis prosentteja ku koneesta ja laatikosta, jarruthan parantaa liikenneturvallisuutta. Tää alkaa näyttää jo valoisalta, vielä ku tulevat enemmän järkiinsä niin kohta lisävaloja saa olla max 1000W ja ref 300 ;D
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa