Kiihtyvyys 0-100km/h ja 1/4 maili

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

NiS0^
-
Viestit: 64
Liittynyt: 26.7.2006 1:17
Viesti:

Kiihtyvyys 0-100km/h ja 1/4 maili

ViestiKirjoittaja NiS0^ » 19.9.2006 22:38

Voisi laittaa tälläisen mihin jokainen voisi kirjotella oman auton merkin, vuosimallin, koneen, virit ja paljon menee 0-100km/h ja 1/4 mailin. Oma auto on G2 1.8 16v KR -89 vakio. 7,11s 0-100km/h ja varttimaili 14,92s @ 153.1km/h
Viimeksi muokannut NiS0^, 23.9.2006 17:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 19.9.2006 22:55

No vertailuks on helppo nyt laittaa samanmoinen auto.
Eli G2 1.8 GTi 16v kr vakio n.139hv. Ainoastaan vapaavirtauspaneeli asennettu.
Penkki lappu ..Tarkemmin mitattuna tuosta mm paperilla se on se 139hv... mutta samapatuo.. 3hv sinne tänne.

Ja tässä tuloksia Tempes GT ohjelmalla mitattuna.. http://www.tempes.com

0-100km/h: 8.1s
0-400m: 15.6s
0-400m: 140.8km/h

parannusta hieman..

0-100km/h: 8.2s
0-400m: 15.5s
0-400m: 141.1km/h

edit. Meidän omalta foorumilta saman henkinen topic.

Quattro Power
-
Viestit: 341
Liittynyt: 10.8.2003 0:32
Viesti:

ViestiKirjoittaja Quattro Power » 20.9.2006 2:03

Kawasaki ZX-12R, vm. 2004

182hv renkaalta (vakion koneteho 175hv)
Kuivapaino 210kg

Micron Serpent kokoputkisto, Power commander 3, säädetty penkissä.


Bike lehden 6/2005 mittaamia nopeuksia (vakio pyörä):

0-100km/h: 3,2 sek
0-200km/h: 7,5 sek

0-400m: 10,3 sek / 235km/h
0-1000m 18,5 sek / 281km/h

Huippunopeus 303km/h




Ps. Sori kun ei ollu auto.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 20.9.2006 8:32

Pari kk takaperin luovuin suomen autoverotuksen helmestä, eli Suksiboksillisesta Audi 200 quattro avantista, sillä viime vuoden keväällä onnistuttiin saamaan tämmöstä aikaan:

60ft 2,1
330ft 6,13
660ft 9,49
1000ft 12,4
1222ft 14,14
1/4mile 14,87@146,7km/h

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 20.9.2006 8:51

Audilla sain tällasen ajan...

60´ 1.980
330´ 5.731
660´ 8.834 128.7km/h
1000 11.548
1/4 13.824 158.05km/h

Toivottavasti tota sais tolla Golffilla parannettua.

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 20.9.2006 10:00

Quattro Power, oletko itse käynyt vartilla kokeilemassa?

Tuli vain tuossa mieleen että moniko nopeiden pyörien omistajista pääsee tehtaan ilmoittamiin kiihtyvyyslukemiin. En missään nimessä yritä sanoa ettet sinä niihin pääsisi, olen vain utelias. Tiedänpä vain muutamia esimerkkejä kuinka tehokkaiden pyörien omistajat suu vaahdossa selittävät kuinka heidän pyöränsä kiihtyvät nopeammin kuin yksikään auto, mutta jos käytännössä asiaa kokeilisi, saattaisi totuus olla aivan toinen, ainakin paikaltaan lähdettäessä.

No, se siitä, jatkakaa.

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 20.9.2006 10:40

^^ Olen täysin samaa mieltä... Pyörällä paikaltaan lähteminen on uskomattoman vaikeeta... tasapainoilua sutimisen ja keulimisen välillä kytkimen kustannuksella. Oma paras aika entisellä fillarilla on 10,643sec / 215,15km/h


Kuva



Fillari oli Suzuki GSX-R750 vuosimallia '99 jossa oli takarenkaalla 126hp (rombon slipari & BMC:n vapaavirtaus filsu + ruutta säädetty) ja pyörän kuiva paino 179KG.

Quattro Power
-
Viestit: 341
Liittynyt: 10.8.2003 0:32
Viesti:

ViestiKirjoittaja Quattro Power » 20.9.2006 12:50

En ole käynyt kokeilemassa, kiinnostaisi kyllä kovasti. Ei niihin tehtaan ilmoittamiin arvoihin taida päästä kuin pienet Japanilaiset testikuljettajat. Ja Biken testaajat pääsi näköjään noihin mittaamiinsa lukemiin. Ite en varmaan saa tuota sataseen alle 4 sek, eikä tuota paikaltaan kiihdyttelyä tule juuri koskaan harrastettua. Mut vaikka 80km/h vauhdista 2 vaihteella lähdettäessä pystyy aika helposti ottamaan pyörästä 100% irti. Siis esim. ohitustilanteessa. Eikä muuten kestä se ohitus kovin kauan :)

LBS
-
Viestit: 104
Liittynyt: 30.9.2005 22:22

ViestiKirjoittaja LBS » 20.9.2006 13:23

1/4 mile 14,1 s ja 170 km/h. Pirun huonolla 60 jalan ajalla 2,3s. 60 jalkaa kertoo mitä lähdössä tapahtuu eli pitoa tars jostain ostaa.
autona -84 golf hieman piristettynä.


halli
-
Viestit: 72
Liittynyt: 24.1.2005 14:00

ViestiKirjoittaja halli » 20.9.2006 18:50

NiS0^: No, tuliko kytät? =)

NiS0^
-
Viestit: 64
Liittynyt: 26.7.2006 1:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja NiS0^ » 20.9.2006 22:10

NiS0^: No, tuliko kytät? =)


ei onneks ehtiny ku lähin äkkiä pois :D alueella oli 40 rajotus, mutta keskellä peltoa eikä asutusta ei lähimaillakaan. lenkkeiliä siinä meni ja kilvet se eukko varmasti sai ylös, mutta eipä se pysty mitään todistamaan :)

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 21.9.2006 10:10

kilvet se eukko varmasti sai ylös, mutta eipä se pysty mitään todistamaan


Nii, onneksi sulla ei ollut pito-ongelmia eli ei jäänyt jälkiä todisteeksi kiihdyttelyistä eikä näitä sivuja onneksi seuraa yksikään poliisi joten virkavaltakaan ei nää noita ottamiasi videoita joissa mainitaan soittaminen, etkä onneksi maininnut kirjoituksissa lenkkeilijöitä.... No eiköhän poliiseilla oo muutakin tekemistä!?!;-)

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 21.9.2006 17:17

Auto S4 2.2 TQ -92 0-100 km/h 5.59s. 1/4 mailin kokeilen sunnuntaina jos vetonivel kestää, tuntuu pitävän niin pahaa ääntä jo nyt että..

Jospa se yhden vedon kestää :)

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 21.9.2006 18:21

Jospa se yhden vedon kestää :)


Kuuluisia viimeisiä sanoja. :)

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 21.9.2006 18:25

Eipä se tietenkään sinänsä haittaa koska uusi on jo hyllyssä :)

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 21.9.2006 18:27

jatketaan offtopikkia, tuo "kyllä se vielä yhen kestää" on kyllä kuuluisaa :). Vaasassa viimosis streetraseissa yksi Urs4 teki tollai. Ekalla vedolla etukannake helvettiin moottorista. Toisella vedolle toi sanonta tekosyyksi, sen jälkeen olikin voimakuhmu konepellis kun +20% autossa kone yrittää tulla kattoon konepeiton läpi, että kuka kiusaa.

gti^^
-
Viestit: 13
Liittynyt: 5.9.2006 9:30

ViestiKirjoittaja gti^^ » 23.9.2006 10:26

yllättävän pirteesti toi gti kyllä kiihtyy:D ei oo omaa oikein tullu testattua kun on ollu projektina melkein koko ajan. vaikuttaako toi paljon kun putkisto on laitettu?

NiS0^
-
Viestit: 64
Liittynyt: 26.7.2006 1:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja NiS0^ » 23.9.2006 17:41

Noniin tänään sitten pääsi kokeilemaan ihan oikeaa 0-100 ja 1/4 aikaa ja täytyy kyllä sanoa että on harvinaisen nopea VAKIO gti. En uskonu silmiäni ku näin lukemat = 7,11s 0-100km/h ja varttimaili 14,92s @ 153.1km/h. Tosiaan 139hv koneessa, mutta painoa on noin 50kg vähemmän mitä vakiossa.

Toni K.
-
Viestit: 159
Liittynyt: 25.2.2004 12:25

ViestiKirjoittaja Toni K. » 23.9.2006 20:22

^ milläs toi on mitattu?

Et vissiin ole missään ratapäivillä tota mitannut kun ei tänään mun mielestä
mitään ratapäiviä ole ollut, missä olis varttia.

G-tech??

turbo
-
Viestit: 254
Liittynyt: 23.7.2003 16:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja turbo » 24.9.2006 3:18

Toyota hilux LN40 1982 moottorina 2L-T "hieman" isompi turbo ja 11mm nestepää pumpussa.

60Ft 2.5544sek
1/4maili 15.7695sek 144.3295km/h

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 24.9.2006 10:33

Noniin tänään sitten pääsi kokeilemaan ihan oikeaa 0-100 ja 1/4 aikaa ja täytyy kyllä sanoa että on harvinaisen nopea VAKIO gti. En uskonu silmiäni ku näin lukemat = 7,11s 0-100km/h ja varttimaili 14,92s @ 153.1km/h. Tosiaan 139hv koneessa, mutta painoa on noin 50kg vähemmän mitä vakiossa.


Nyt muakin alkoi kiinnostaa ton liikkuminen. Siis kyseinen on täysin vakio? Ei putkistoa eikä mitään?
Mites vanteet? Oliko pelti kiekot vai jokut painavat Alession alsa potikat?

NiS0^
-
Viestit: 64
Liittynyt: 26.7.2006 1:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja NiS0^ » 24.9.2006 13:03

Täysin vakio, alla 15'' mim alut. Eilen ilalla lähti Volvo C70 T5 motarille kisailemaan. Volvo alkoi jättämään ryömintävauhdilla eli tosi hitaasti mua vasta siinä 180km/h jälkeen. 80-180km/h vedettii ihan vierekkäin. T5 on 2.3 turbo, 240hp, 330nm, 0-100km/h 6.9s, ja huiput 250km/h

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 24.9.2006 14:09

missä niso mitattu ja millä?

gti^^
-
Viestit: 13
Liittynyt: 5.9.2006 9:30

ViestiKirjoittaja gti^^ » 24.9.2006 15:38

ootko varma että vanha omistaja ei oo tehny siihen koneeseen mitään...

Toni K.
-
Viestit: 159
Liittynyt: 25.2.2004 12:25

ViestiKirjoittaja Toni K. » 24.9.2006 21:29

^ mietin ihan samaa..

Defeat
-
Viestit: 2056
Liittynyt: 27.7.2003 17:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Defeat » 24.9.2006 22:02

Volvo alkoi jättämään ryömintävauhdilla eli tosi hitaasti mua vasta siinä 180km/h jälkeen.

Oliko Volvo edes mukana koko hommassa, vai muutenko vain ajeli pintakaasulla ohi?
Mittalaitteista tosiaan kaivattais tietoa, vai oliko vain sekuntikellolla saadut tulokset.

tte
-
Viestit: 99
Liittynyt: 5.9.2003 15:29

ViestiKirjoittaja tte » 24.9.2006 22:33

kovia tuloksia on saatu noilla 139hp gti:llä;)...eiköhän tuolla kuitenkin ole lähempänä totuutta:http://www.zeperfs.com/fiche.php?id=536

NiS0^
-
Viestit: 64
Liittynyt: 26.7.2006 1:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja NiS0^ » 25.9.2006 17:44

Oliko Volvo edes mukana koko hommassa, vai muutenko vain ajeli pintakaasulla ohi?
oli juu ku pysähty vielä yhelle bussipysäkille ja avas ikkunan ja kysy heti että "mitä on koneelle tehty". Ei uskonut että vakio ja joudun oikeen pellin sille avata kun luuli että g60 tjsp..
[/quote]

ootko varma että vanha omistaja ei oo tehny siihen koneeseen mitään...

Auto tullut belgiasta suomeen vuosituhannen vaihteessa, suomessa ollut muutama omistaja ennen mua ja 2 viimesimmän mukaan vakio. Tiedä sitten jos belgiassa jotai kyhänneet, mutta vakio nokat, vakio putki ja koskematon kansi ainakin autossa on..

NiS0^
-
Viestit: 64
Liittynyt: 26.7.2006 1:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja NiS0^ » 25.9.2006 17:47

ja noista 139hp ei ole tietoa muutakun tehtaan ilmottama. voihan se olla että tehtaan jäljiltä joku harvinaisen tehokas malli. olihan tutunki 200sx (vakio 200hp, 265nm) niin pelkällä 2.5'' putkistolla 282hp ja karvan alle 400nm. Ei uskonu harisella että oli putkea lukuun ottamatta vakio ja kokeili moneen otteeseen uudestaan dynossa ja etti onko siellä muita virityksiä, mutta joutu toteemaan että tehtaan jäljiltä harvinaisen tehokas

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 25.9.2006 17:55

NiSO^ kirjoitti:Eilen ilalla lähti Volvo C70 T5 motarille kisailemaan

NiSO^ kirjoitti:oli juu ku pysähty vielä yhelle bussipysäkille ja avas ikkunan ja kysy heti että "mitä on koneelle tehty"


Milläs motarilla on bussipysäkkejä? :|

Battery
-
Viestit: 232
Liittynyt: 14.4.2006 15:12

ViestiKirjoittaja Battery » 25.9.2006 18:04

olihan tutunki 200sx (vakio 200hp, 265nm) niin pelkällä 2.5'' putkistolla 282hp ja karvan alle 400nm


Uteliaana kysyn,että oliko kyseessä se Lembergin Janin "stealth" nisukka?, ihan siisti laitos oli kun kerran näin :P

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 25.9.2006 18:32

Sen mitä itse oon 16V kakkiksella ajanut niin ei kyllä sillä päässyt likikään tuollaiseen lukemaan, mut g60 kakkiksella mitattiin n. 180-190hv tehoilla 0-100 7,2 muistaakseni (kaksi ihmistä kyydissä)

NiS0^
-
Viestit: 64
Liittynyt: 26.7.2006 1:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja NiS0^ » 25.9.2006 19:23

Milläs motarilla on bussipysäkkejä? :|
tuusulan motarilla ainakin n. 1km välein

Uteliaana kysyn,että oliko kyseessä se Lembergin Janin "stealth" nisukka?, ihan siisti laitos oli kun kerran näin :P

sama peli

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 25.9.2006 20:35

No siis aikahan poikkeaa omasta vakiosta noin puoli sekuntia joka ei nyt niin paljoa ole.. puoli sekuntia itellä on heitelly ihan lähtö repäsystä riippuen.
Omat ajat hieman raskaan tuntusilla 16" 215/40 kumeilla.
Liekö sitten paljon vaikuttava tekijä jos pienemmät 15" pistäs alle.
Pienemmillä tuntu ainakin rivakammalta. Aikaa en ole niillä ottanut.

Mutta edelleen.. unohtuuko se NiSO^:lta mainita vai onko sitten sekuntikello kourassa mittailtu eikä kehdata tunnustaa.. ja en myöskään oikein hyväksy noita videokuvasta laskettuja aikoja.

Omat oli mitattu TempesGT ohjelmalla ja hieman huonommat ajat vanhalla G-Tech mittarilla.

edit.
Oma auto on G2 1.8 16v KR -89 vakio. 7,11s 0-100km/h ja varttimaili 14,92s @ 153.1km/h

No kai sillä joku laite on.. harvemmat keksii päästään noita loppunopeuksia.
Asiasta vakioon vielä.. harvemmin on tainnu tehokkaampia yksilöitä vapareita liikkua. Ahdin vehkeissähän se voi olla helpommin mahdollista.

lissee edittii.
Oliko Janin s14 penkattu "vakiona"? Jos ei niin mistäs sitä taas tietää missä on tehot ollu ennen putkistoa.
Asiasta nokkiin.. ootko avannu konetta sen verran että oot nokat nähny ja todennu jollain ne alkuperäisiksi ilman muokkauksia?

En mä tätä muuten spekulois mutta kova on aika "139"hv kinderiltä.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 25.9.2006 21:10

Eikös tuosta varttimailiajasta ja kakkiksen painosta vois joku ylipaineistaja tms. guru laskea paljonko niitä tehoja suunnilleen on tai pitäis olla?

Onhan se C70 tietysti aika paljon painavampi ku kakkis mutta tuntuu vähän oudolta, tehoja kuitenki 100hv (+~70%) enemmän.

NiS0^
-
Viestit: 64
Liittynyt: 26.7.2006 1:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja NiS0^ » 25.9.2006 22:06

Mutta edelleen.. unohtuuko se NiSO^:lta mainita vai onko sitten sekuntikello kourassa mittailtu eikä kehdata tunnustaa.. ja en myöskään oikein hyväksy noita videokuvasta laskettuja aikoja.

Tempesillä ja G-tech pro rr tullu kokeiltua muutamakymmen veto. Erot on tosi marginaallisia. Tempesillä paras aika on matala 15s. Muistaakseni 15.12s. Kaveri kokeili tolla g-techillä pari kk sitten ahvenistolla varttimailia niin taulun lukemaan heitti 0.1s. Alko itteäkin epäilyttää sillon sen volvo kisan jälkeen että jos koneessa onkin enemmän ruutia kuin vakiossa. Sen verran tasoissa vedettiin sen kanssa. Ei volvo kuski ainakaan uskonut 139 heppaseks mun autoa :D Kaikki vanhat omistajat mitä olen bongannu on sanonut että täysin vakio ja 1 omistajista on koneen avannutkin eik ä mitään ihmeellistä ollut löytynyt.
Onhan se C70 tietysti aika paljon painavampi ku kakkis mutta tuntuu vähän oudolta, tehoja kuitenki 100hv (+~70%) enemmän.

volvon omamassa on 1453 kun mulla se on 900-950kg

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 25.9.2006 22:20

ahvenistolla varttimailia

Onko Ahvenistolla yhtään yli 400 metriä pitkää suoraa osuutta?

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 25.9.2006 22:24

vai tuleeko kohta korjaus "Alastaro"?

edit.
http://www.ahvenistonfanisivut.com/profiili.html "pääsuora 280m"

tapi0
-
Viestit: 62
Liittynyt: 19.12.2004 18:53

ViestiKirjoittaja tapi0 » 25.9.2006 22:47


rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 25.9.2006 22:52

Golffissa täytyy olla yli 200 hv, jotta se kulkee varttimaililla yli 150 km/h

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 25.9.2006 22:54

Rolle kirjoitti:Golffissa täytyy olla yli 200 hv, jotta se kulkee varttimaililla yli 150 km/h

Aikamoisen "maanantaikappaleen" ovat tehtaalla tehneet vuonna 1989, jos vieläkin on vakio-GTissä yli 200 hp tallella ;)

Heze
-
Viestit: 479
Liittynyt: 23.7.2003 12:14

ViestiKirjoittaja Heze » 25.9.2006 23:06

Mittari kalibroitu päin persettä. Ei edes 139hv Golf 1 pääse noihin lukemiin. Tai sitten vähintään 180hv koneessa.

Creative
-
Viestit: 34
Liittynyt: 20.9.2005 17:54

ViestiKirjoittaja Creative » 25.9.2006 23:18

Kumma aina näissä keskusteluissa kun ei paljon lappuja näytellä!!!
Viime kesänä Kadetilla (C20XE) vakio koneeltaan,painoi n.950kg,alusta Weitec,195/50/15 rengaspaineet edessä 1.4 takana 3.5bar!
Fakta> http://kuvia.1g.fi/Sekalaiset/V8&Gti%20 ... %20363.jpg

Heze
-
Viestit: 479
Liittynyt: 23.7.2003 12:14

ViestiKirjoittaja Heze » 25.9.2006 23:42

Pasi_T:n Golf 1 16v:

"Tässä on 2 parasta aikaa:

ET-15.696 Nopeus-141.23 Reaktio-0.707 60ft-2.474 330ft-6.614 660ft-10.120 990ft-19.201

ET-15.730 Nopeus-142.35 Reaktio-1.149 60ft-2.539 330ft-6.680 660ft-10.184 990ft-16.880"

Ja oma 1150kg Corrado 1.8 16v 17.1s ja 131.7km/h.

Mitattu Pudasjärvellä 9/2005.

Kaiken järjen mukaan VAKIO Golf 2 16V menee näiden väliin.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 26.9.2006 8:36

MK2 GTI 8v: 16,507@134,8km/h

Mitattu Motoparkissa joskus muutamia vuosia sitten. Muistelisin että samaan aikaan tuolla ajellut 16v GTI meni alle 0,5s kovempaa, eli jotain 16 sekunnin aikoja sekin.

JMP
-
Viestit: 214
Liittynyt: 24.7.2003 18:48

ViestiKirjoittaja JMP » 26.9.2006 9:22

Golffissa täytyy olla yli 200 hv, jotta se kulkee varttimaililla yli 150 km/h


Ei tarvii. Nelosgolffi PD130-koneella otti pelkän softan avulla useammankin kerran eri tapahtumissa yli 150kmh (paras 151.3kmh), aika pyöri haarukassa 15.1s-15.3s, arviolta tehoa 170-180hp.

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 26.9.2006 17:25

Jetta otti alastarolla 19.8.06 ajaksi 15.964 ja loppunopeutta 141,51.
Tekniikka 1,9 td-ic, penkissä 168 hp....

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 26.9.2006 20:13

Tehoihin nähden on vähän loppunopeutta Jetassa... 1,6td Audilla 15.65/149,8 ja 174hv. Painoa ~1120 kg kuskin kanssa.

JMP
-
Viestit: 214
Liittynyt: 24.7.2003 18:48

ViestiKirjoittaja JMP » 26.9.2006 21:48

Mk5 GTI DSG:llä, täysin vakio peli. 1/4-mile Kauhajoella 14,4309s @ 155,1913kmh (60ft 2,3765s).

0-100kmh kiihtyvyys GtechPro SS:n mukaan 6.06s, kun vartti meni 14,54s @ 154.9kmh (60ft 2,4516s).

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 26.9.2006 22:32

No joo toi lähtökin meni vähän penkin alle kun suti vähän liikaa... Ei oo oikee hallussa vielä tuo vartilla lahtö.... :D Ensi kesänä uudet kujeet....

ToniL
-
Viestit: 17
Liittynyt: 26.9.2005 23:43

ViestiKirjoittaja ToniL » 27.9.2006 17:36

NiS0^ kirjoitti:ja noista 139hp ei ole tietoa muutakun tehtaan ilmottama. voihan se olla että tehtaan jäljiltä joku harvinaisen tehokas malli. olihan tutunki 200sx (vakio 200hp, 265nm) niin pelkällä 2.5'' putkistolla 282hp ja karvan alle 400nm. Ei uskonu harisella että oli putkea lukuun ottamatta vakio ja kokeili moneen otteeseen uudestaan dynossa ja etti onko siellä muita virityksiä, mutta joutu toteemaan että tehtaan jäljiltä harvinaisen tehokas

Hahah, taas on luettu GTI-lehtiä liian innokkaasti. Itteäni ainakin huvittaa toi sana "harvinaisen tehokas". S14-nipponista irtoaa yleensä putkivireillä juuri toi 280-300hp.Putkiston vaihdolla nimittäin ahdotkin nousee huomattavasti vaikka olisikin vakio ahtopaineenohjaus. Monesti jopa liikaa ja fuelcut alkaa iskemään (~1bar).
Tehoa irtoaa kuitenkin helposti ~280hp jo 0.8 - 0.9bar ahdoilla. Turha siis verrata mitään Golfia tuohon tapaukseen...

Tuossa aikakortti omasta tämän kauden parhaasta varttivedosta. Paikkana Alastaro.
Kuva
200SX S14 + perusvirit

qnarkill
-
Viestit: 614
Liittynyt: 28.7.2003 18:04

ViestiKirjoittaja qnarkill » 27.9.2006 18:19


Aku_81
-
Viestit: 388
Liittynyt: 13.9.2004 22:29

ViestiKirjoittaja Aku_81 » 27.9.2006 18:55

Tän vuoden varttimailirykäisy tuotti surkean ajan 16,3071s loppunopeus 143km/h, syksyllä 15,88s, ei oikein ole pitoja alussa, alku menee reippaasti sutimalla lähes ykkönen loppuun. Auto n.1400kg ja kuski viel sata kiloo lisäpainoa ynnä älyttömät välitykset.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 28.9.2006 2:29

Eikös se ole aivan turhaa samassa topikissa vertailla mittareilla mitattuja ja lapulla olevia nopeuksia? Vähän vaihtaa kakkosmuruun vannetta ja rengasta "ohi" niin johan menee jo 80km/h vauhdissa mittarin mukaan satasta.

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 28.9.2006 12:01

Kova on ToniL:llä 60 jalkasen aika... kunnioitettavaa :)

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 28.9.2006 12:41

liima ja sliksit saa ihmeitä aikaan

jarge
-
Viestit: 703
Liittynyt: 23.7.2003 9:18

ViestiKirjoittaja jarge » 28.9.2006 14:55

Kyllä toi loppunopeus kielii sen että voimaakin on ihan kunnioitettavasti.

hankie
-
Viestit: 61
Liittynyt: 27.7.2006 18:45

ViestiKirjoittaja hankie » 6.12.2006 18:32

Golf gti iv 1.8T 0-100 2vaihteella pitojen takia 7.9s pitää kesällä kokeilla uusiks 1 lähtien!

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 6.12.2006 20:04

Kuva
Tuossa viime kesältä oman TDI:n kulkua

vwpassat1.8t
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.9.2006 18:04

ViestiKirjoittaja vwpassat1.8t » 12.4.2007 15:31

Auttakaa! moneen sekuntiin ootte pelkästään lastutettuja (VAG) saanu 0-100km/h? oma 3b passatti Bsr steg1+ 209Hv/354Nm setillä talvella (-10C ) vakio alusta ja kitkoilla n.7,5s 1. ja 2.vaihde aikalailla sutien. kuitenkin kuivalla asfaltilla. tänään kokeilin muutaman kerran rykästä ja alla on nyt 19" vanteet ja alustasatsi, ja keskiarvo tulokseksi n.8s.?!?!?!?!? ja tehdas ilmoittaa vakion 8,7s. :O voiko vanteet painaa niin paljon että heikentäis kiihtyvyyttä? jostain luin että noi Etabeta tettsutit painais kumineen 31Kg? ton talvi rykäsyn perusteella olisin odotanu lähemmäs 7s. tietysti sillon kylmempi/tiiviimpi ilma..... en tiiä...

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 12.4.2007 16:23

Kaivelin tempeksen tulokset puhelimesta.

<- Tolla kärryllä.

En muista yhtään millanen ilma oli tms. 1/4 maili tuosta ei selviä, mutta 0-100kmh kylläkin. Ilmeisesti satkun jälkeen himmailin?
Renkaina Gislavedin Soft Frost 3 kitkat koossa 195/65 15.



05.01.2007 19:22

0-100 km/h: 6,5 s

0-10 km/h: 0,3 s
0-20 km/h: 0,7 s
0-30 km/h: 1,2 s
0-40 km/h: 1,7 s
0-50 km/h: 2,5 s
0-60 km/h: 3,1 s
0-70 km/h: 3,9 s
0-80 km/h: 4,8 s
0-90 km/h: 5,6 s
0-100 km/h: 6,5 s
0-110 km/h: 8,0 s
0-120 km/h: 9,4 s
0-130 km/h: 10,8 s

0-100 m: 6,2 s
0-200 m: 9,5 s
0-300 m: 12,3 s

0-10 km/h: 0 m
0-20 km/h: 2 m
0-30 km/h: 6 m
0-40 km/h: 11 m
0-50 km/h: 20 m
0-60 km/h: 31 m
0-70 km/h: 44 m
0-80 km/h: 63 m
0-90 km/h: 83 m
0-100 km/h: 106 m
0-110 km/h: 150 m
0-120 km/h: 194 m
0-130 km/h: 246 m

0-100 m: 97,1 km/h
0-200 m: 121,1 km/h
0-300 m: 137,4 km/h

Peak: 139 km/h

0-60 mph: 6,2 s
Viimeksi muokannut dr_ink, 12.4.2007 22:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

vwpassat1.8t
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.9.2006 18:04

ViestiKirjoittaja vwpassat1.8t » 12.4.2007 19:11

No mutta neliveto jeesaa mukavasti tossa liikkeelle lähdössä. mitä koneelle on tehty?

Anziman
-
Viestit: 39
Liittynyt: 23.2.2006 23:50

ViestiKirjoittaja Anziman » 12.4.2007 19:19

G2 1.3cl vakio 250tkm.

(sekkarilla ja nopeusmittari 110km/h, mittarivirheen takia)

14,9s

Mopedi
-
Viestit: 131
Liittynyt: 25.7.2003 17:25

ViestiKirjoittaja Mopedi » 12.4.2007 22:34

Siitä sitten vaan vetämään paremmaksi :D

http://en.wikipedia.org/wiki/Rocket_dragster

vwpassat1.8t
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.9.2006 18:04

ViestiKirjoittaja vwpassat1.8t » 13.4.2007 15:06

jäi vain häiritsee tossa omassa romussa että tehdas lupaa 8,7s 0-100 joka on yläkanttiin niinkun vagit ilmoittaa noi arvot että jokainen asiakas pääsee kyseiseen tulokseen. ja 59Hv ja yli 120Nm lisäys parantais kiihtyvyyttä 0,7s :D ei oikein tahdo uskoa....

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 14.4.2007 22:16

Yllättävän pirteä on tämä vanhojen ihmisten rollaattoriversio, mikä minullakin on. Todella positiivinen vaikutelma suorituskyvystä, ihan samalla tasolla GTI:n kanssa perstuntumalla.

Misanthor
-
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2006 0:32

ViestiKirjoittaja Misanthor » 14.4.2007 22:31

Auttakaa! moneen sekuntiin ootte pelkästään lastutettuja (VAG) saanu 0-100km/h?


Kaverin Audi A4 1.8TQ + EMJ-Powerin lastu (193 HP 280NM). Sain kengitettyyn viime kesänä käsikellolla tasan 8 sekuntia. Alla oli 16" 205 perusjakkara kesäkumit, toisaalta auto oli täynnä porukkaa, epäilen että yksin ajaessa olisin saanut sen hiukka alle kasiin ehkä menemään.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 14.4.2007 22:38

Dodge Dart -74 13.9s luistavalla laatikolla. Fiat 127 24.xx s jotain 74km/h. Voitin sentään Dsl Caddyn :) Plymouth Valiant C-ryhmä -64 10.9 s.

puerco
-
Viestit: 1641
Liittynyt: 7.10.2003 17:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja puerco » 14.4.2007 22:44

Oma käkätin.

0-400m - 12.9sek
siinä vedossa mitattu 0-100km/h - 4.6sek

Tänä kesänä katotaan uusiksi kun on uusi kytkin.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 15.4.2007 9:00

Ja tottakai se puercon aika on tolle avokkaalle XD

leppala
-
Viestit: 114
Liittynyt: 22.1.2005 20:14

ViestiKirjoittaja leppala » 15.4.2007 9:50

siinä vedossa mitattu 0-100km/h - 4.6sek

Saattaa vaihdelaatikko olla ihmeissään ;)

puerco
-
Viestit: 1641
Liittynyt: 7.10.2003 17:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja puerco » 15.4.2007 11:14

Se vaihdelaatikko on tosiaan se seuraava sulake, ei tosin ole mitään oireita pitänyt. Hehehe ja aika ei välttämättä ole cabriolle. :D

[JM]
-
Viestit: 148
Liittynyt: 21.2.2006 19:15

ViestiKirjoittaja [JM] » 8.5.2007 18:03

mitään ohjelmaa millä pystys mittaamaan ja mikä toimis tossa n95 sisäsen gps:sän kaa?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 8.5.2007 20:00

Kannattaa kysyy toimisko Tempes. Vois toimiikin.

[JM]
-
Viestit: 148
Liittynyt: 21.2.2006 19:15

ViestiKirjoittaja [JM] » 8.5.2007 20:09

noup..tempesin sivuillaki lukee ettei toimi n95

heikki_vag
-
Viestit: 36
Liittynyt: 30.5.2006 14:42

VW kupla vm. -54 12s. 1/4 mile

ViestiKirjoittaja heikki_vag » 12.5.2007 14:48

- 2386 cc
- Buck pack kampiakseli 86x 94
- H-profiili teräsveivit
- Venolia – männät
- 51,5 IDAT
- Jaycee – imutorvet
- Autograft – kannet
- Titaani venttiilit
- MSD- jakaja, 6al. sytkäboxi yms.
- Välitetyt keinut
- Pakosarja + stingeri: Geneberg
- Webcam- nokka
- Kytkin: 200mm
- Vapaasti hengittävä
- Rek.
- Yms.


kiikala vw open 19.5.07 ;-)

TfP-Motors
-
Viestit: 91
Liittynyt: 19.1.2005 20:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja TfP-Motors » 15.7.2007 23:47

MK2 GTI 8v 4D -86, 406tkm mittarissa.

Motoparkissa 15.7.07 16.451 / 133km/h

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 15.7.2007 23:52

Ei toimi N95 kanssa Tempes, kokeiltu on. Ulkoista tulee käytettyä, vaikka tuo niin upea ja hieno N95 piti saada. Paska laite loppujen lopuksi ku just se tärkein juttu siinä olikin ihan hanurista.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 16.7.2007 7:36

Muutamassa lähdössä oli g-tech mukana eilen, vielä kun olis ollut siinä kello ajassa niin tietäs mihin verrata.....

puerco
-
Viestit: 1641
Liittynyt: 7.10.2003 17:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja puerco » 16.7.2007 9:03

Eilen Porissa 13.37sek / 171kmh.. 60Ft 1.91sek, tämän kesän paras.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 16.7.2007 17:47

Honda CBR929RR Fireblade

60ft 1,963s
1/4 mile 10,965s
Loppunopeus 211,92km/h

Hiukan jäi parannettavaa...

Sorry kun tämäkään ei ollu auto :-D

pr0ton
-
Viestit: 41
Liittynyt: 1.5.2006 23:18

ViestiKirjoittaja pr0ton » 17.7.2007 1:40

Onko teillä ollu N95:n kanssa oikea versio ladattuna? Tuosta kun löytyy kolme eri versiota S60:n eri kehitysversioihin. http://www.tempes.com/download.html

edit: jaa katsos.. sivuilta lainattua "GTx does not support the internal GPS of e.g. Nokia N95". Eli siis ohjelma toimii, mutta N95:n sisäänrakennettu GPS vastaanotin ei ole yhteensopiva. Ihmettelinki, et miks tuo ohjelma ei muka toimis :) Tuota vartenhan on olemassa BT GPS vastaanottimet ;)

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 26.7.2007 11:08

Ihan näin uteliaisuudesta, mitenkähän hyvin nuo GTech laitteet pitää kutinsa kiihtyvyyden mittauksessa? Kaverilla on tuollainen laite ja käytiin huviksemme kokeilemassa sitä (ei ollut duunissa tekemistä). 7,01sek meni 0-60mph. Täytyy joku päivä käydä kokeilemassa varttimaili samalla laitteella kun vain löytää riittävän hiljaisen paikan.

Kyseessä siis vuoden 1994 versio tuosta sarjasta.

wicce
-
Viestit: 172
Liittynyt: 22.6.2007 2:02

ViestiKirjoittaja wicce » 2.8.2007 2:42

1.6 td jetta 0 - 100 kiihtyi tänään 18sekkaan... kello kyllä näytti 17, mutta otetaan virhemarkinaali huomioon niin eiköhän tuo 18 ole kohillaan vakio säädöillä kesä säällä :)

marcou
-
Viestit: 568
Liittynyt: 26.6.2004 13:25

ViestiKirjoittaja marcou » 2.8.2007 10:04

haha, mun kiesi ottaa 0-100km/h samassa ajassa missä muilla varttimailin :P

Kuusetti
-
Viestit: 35
Liittynyt: 6.11.2005 14:43

ViestiKirjoittaja Kuusetti » 2.8.2007 18:47

[/quote] Kumma aina näissä keskusteluissa kun ei paljon lappuja näytellä!
Viime kesänä Kadetilla (C20XE) vakio koneeltaan,painoi n.950kg,alusta Weitec,195/50/15 rengaspaineet edessä 1.4 takana 3.5bar!
Fakta> http://kuvia.1g.fi/Sekalaiset/V8&Gti%20 ... %20363.jpg


sattuuko kyseinen kadetti olemaan valkoinen gsi look muuten paitsi takaspoikka on joku ihme :)

ex omistajana vaan tiedustelen raketin nykyisiä menoja

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 2.8.2007 22:39

Alastarolla kesäkuun alussa:
60 ft 2,75 s :D
1/4 mile 14,587 / 161,2 kmh

Yksipyörävetoisella Marimekkoammeella
Lähtö kakkosella, eikä Sachsin Performance kytkin sitten sitä leikkiä kestänyt.
Viimeksi muokannut rolle, 27.8.2007 22:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 3.8.2007 10:56

no pistetään nisoa paremmaksi mulla vetäsi g-techin kanssa 1.3 mk2 golffi 11.1 sek ;) pitää vissiin laittaa 17" alut alle niin saan sen sekunnin vielä paremmaksi ;) nyt kun on 13" pellit alla...

no ei vitsi vitsinä. ei tarvii ottaa herneitä.. tosin en niso:a tunne mutta ainakin täällä kylmässä pohjolassa on autoilijoita jotka luulevat omasta autostaan liikoja. tyyliin 1.6 corollalla vm.90 voitetaan tuosta vaan vw bora 1.9tdi lastulla, 500sec mersu ja mitäköhän kaikkea muuta.

Kuusetti
-
Viestit: 35
Liittynyt: 6.11.2005 14:43

ViestiKirjoittaja Kuusetti » 5.8.2007 15:56

http://www.youtube.com/watch?v=BpdOcIzjY8A

suljetulla radalla testattu tietysti

ja nolo kuski tuskin parantaa :)

Aku_81
-
Viestit: 388
Liittynyt: 13.9.2004 22:29

ViestiKirjoittaja Aku_81 » 27.8.2007 14:40

Varttimaili eilen 14.05s ja loppunopeutta semmoset 172km/h, pirun huono 60-jalkanen, 2.7s, pikkasen ku sais lähtöön pito niin menis 13-sekan puolelle.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 27.8.2007 15:04

Golf 1 1.6 D, syöttöä n.varttikierros lisätty, kilsoja taulussa 520 000km, alla vakiot pellit niin 0-100km/h 17sek virhemarginaalit mukaan laskettuna :)

AudiGT200
-
Viestit: 642
Liittynyt: 6.1.2004 19:35

ViestiKirjoittaja AudiGT200 » 27.8.2007 16:30

Audi 200 13.646/160.08 , jatketaan siitä keväällä.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 27.8.2007 19:08

VW T4 2.5TDI (102+hv) GTI-päivillä 14,53s 158,88kmh, 60' 2,35s

Painoa kakstonnii ja ladonoven aerodynamiikka.

Ens kesänä mennään seuraavalle sekuntiluvulle, tosin nytkin menee mukavasti pakuksi ja kuitenkin kulutus 7L/100km.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 27.8.2007 22:36

VW Scirocco 1,7 kammiodiisseli.
Alla 13" museorattaat, 60 jalkaa 2,479 ja aika 14,713 loppunopeudella 160,5. Pirun hitaasti lähti noilla renkailla, eikä sateen takia päässyt sliksejä kokeileen :(

sami_84
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.8.2007 13:20

ViestiKirjoittaja sami_84 » 5.9.2007 0:26

Kyllähän nuo G2 ketarit menee ihan kivasti mutta joutuu soitattamaa vitusti että lyyti kirjottaa.Ite oon ollu tyytyväinen autooni ja kyllä ketari ottaa sen sata siihen noin 7sekunttiin.Oma autoni ottaa 2vaihteella sellaset 115 ja on ihan perus settiä.Ei noi ketarit oikee taho kiihtyä kunnolla 160km/h jälkee et vois kehuskella.Tässä ihan esimerkki video että laiskoja ovat http://www.youtube.com/watch?v=R6Me7KYU ... ed&search=

oopee

ViestiKirjoittaja oopee » 5.9.2007 10:06

Yes, saisko tuon saman vielä GPS:n tai G-techin kanssa. Nuo Golffin mittarit ei pidä kovinkaan hyvin paikkaansa (ainakin oman G2 mittari edisti riittävästi) ja tunnetusti 0-90 sujuu huomattavasti nopeammin mitä 0-100.

sami_84
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.8.2007 13:20

ViestiKirjoittaja sami_84 » 5.9.2007 11:46

Niino kaikki g2 on samallaisia vehkeitä näinhän se on juu....

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 5.9.2007 12:54

juu kunnon laittetten kanssa arvot, kertoo ilkeetä totuutta, tulokset toodella harvoin paranee ;) ja molempiin suuntiin sama tienpätkä ja niitten keskiarvo... vaikka toikin tietty kuvattu radalla ku noin lujaa ajetaan :D

ToniL
-
Viestit: 17
Liittynyt: 26.9.2005 23:43

ViestiKirjoittaja ToniL » 5.9.2007 19:29

Nipponin 3 viimesintä vetoa järjestyksessä:
Alastarossa, eka X-tremessä ja loput GTI & V8 päivillä.

Ei vielä mitään rajua mut oikeaan suuntaan menty.

11.970s @ 189.00km/h 60ft 1.733s
11.737s @ 189.38km/h 60ft 1.622s
11.872s @ 188.37km/h 60ft 1.663s


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa