Mikä v*tuttaa eniten liikenteessä?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Henksa
-
Viestit: 65
Liittynyt: 31.12.2004 14:33

ViestiKirjoittaja Henksa » 15.9.2006 21:32

Quote:
siellä perseessä EI OLE PAKKO roikkua

Pakkohan ei ole kuin kuolla, mutta alkaa se varmasti ketä tahansa vituttamaan vähitellen, jos työpäivät alkaa venyä hidastelijoiden takia jotka eivät anna ohitusmahdollisuutta.
Sama jos kenen tahansa työpaikalle tulisi hiippari joka seisoisi joka tilanteessa koko ajan edessä estämässä työntekoa.


Tottakai alkaa v*tuttamaan. Kyllä tuolla liikenteessä meinaa aina sillontällön itteäkin alkaa v*tuttaa, mutta edelleen olen sitä mieltä ettei sen takia pitäisi kenenkään henkeä alkaa uhata. Tuollainen rekkakuskin työpäivää venyttävä matelija on varmasti raivostuttava, mutta jos ohi ei pääse eikä päästetä, niin en jaksa uskoa että se puskurissa roikkuminen saa sen vauhdin kasvamaan (tietenkin jos työntää vauhtia ;) ). Ja jos siihen perään on "tuomittu" jäämään, niin eiköhän se ole itellekin vähemmän stressaavaa kun jättää vähän väliä ja köryyttelee siellä vähän kauempana. Voi siellä nupissa sitte kirota ja huutaa ja reuhata niin että ottasuoni pullottaa :)

Mittään mistään tiiä. Kuhan jotain höpisen :) :) :)

H.Leinonen
-
Viestit: 572
Liittynyt: 20.4.2004 22:11

ViestiKirjoittaja H.Leinonen » 16.9.2006 1:06

Tämä nyt ei varsinaisesti vituta mutta onko muut forumilaiset huomanneet semmoista ilmiötä, että rekkakuskit ovat vähentäneet vilkulla turvallisen ohittamistilanteen ilmaisua?

Siis esim. pitkä loiva mutka, hyvä näkyvyys eikä ketään tule vastaan... Rekka itse vaan peittää näkymän tiehen henkilöautolaiselta joten edellä menevä kuski näyttää vilkkua että voi ohittaa turvallisesti...

Tämä on hyvä tapa ja kohteliasta kanssa-autoilijoita kohtaan sekä lisäksi se jouhevoittaa liikkumista jonkun verran kun rekan taakse ei pääse kertymään jonoja. Itse ainakin jos ajelen rajottimella varustetutulla pirssillä, annan merkin ohittamisen mahdollisuudesta jos takana roikkuu auto joka ei meinaa muuten ohitse uskaltaa...

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 16.9.2006 9:18

Saman olen huomannut, ja joskus kysyin puolitutulta kuskilta: "kun ne pöntöt henkilöautoilijat ajaa puskurissa kiinni, ja niille näyttää vilkkua, niin ne lähtee ohittamaan noin 30sekunnin päästä kun se 1.4 farkkuFocus täynnä mökkitavaraa ja lapsia alkaa vihdoinkin kiihtyä, ja sitten tulee jo vastaan autoja. Seuraavaksi kun vihdoin päästään hengen uhalla ohitse näytetään nyrkkiä/sormea, kiilataan eteen, jarrutellaan edessä ja soitellaan parhaimmillaan poliisia, kun annetaan muka vaarallisisa merkkejä.." Eli miksi näyttä enää mitään? On vaan ihmisillä muutenkin mielessä vaan oma perse liikenteessä eikä käytetä juurikaan 'maalaisjärkeä' ja mieti miten toimia (puhun tässä siis ohittajista). Yöaikaan mun mielestä näytetään melko usein, mut silloin onkin henkilöautoista vaan hieman enemmän ajavat yleensä liikenteessä..

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

ViestiKirjoittaja hiksi » 16.9.2006 9:33

^^aivan totta, just ton takia ohituspaikka-vilkautuksia ei uskalla näytellä kun ei sieltä tajuta sitten lähtee ohi. Tullaan siihen katseleen, että onko se nyt varmasti vapaa jne. Se on selvä, että jos vilkauttaa oikealle, mee ohi, mutta jos vilkauttaa vasemmalle tai jarruvalkeita vilkauttaa niin sillon ei si mennä ohi.

Ja toinen osasyy vilkautusten vähenemiseen on se, että ei ne vilkautukset mihkään oo vähentynyt, ainoastaan sitä on autoilijat alkanut menemään aina vaan hullummissa paikoissa ohi. EIhän sillon tietenkään vilkautella kun ei oo turvallista ohituspaikkaa.

Hri
-
Viestit: 88
Liittynyt: 27.10.2005 15:06

ViestiKirjoittaja Hri » 16.9.2006 15:03

Eikö nopeusrajoituksia enää kunnioiteta yhtään? Alkaa tuntumaan motarilla ajettaessa että itse on ainut ku ajelee sataakahtakymppiä. Helvetin moni painelee säälimättä semmosta 150-160 km/h. Mitenkä tämä on meikeläiseltä pois? En tiedä, vituttaa vaan.

Babar
-
Viestit: 2730
Liittynyt: 23.7.2003 14:35

ViestiKirjoittaja Babar » 16.9.2006 15:06

^Kyllä sitä on ajettu jo 10 vuotta Helsinki-Hämeenlinna motaria, varsinkin pe ja su iltana jonossa 150 kmh lasissa. Ei kai se nyt mitään uutta ole.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 16.9.2006 15:49

Tämä nyt ei varsinaisesti vituta mutta onko muut forumilaiset huomanneet semmoista ilmiötä, että rekkakuskit ovat vähentäneet vilkulla turvallisen ohittamistilanteen ilmaisua?
Viimeisten kymmenen vuoden aikana mulle on näytetty ohitusmerkkiä noin 3 kertaa, ainakin kahdella kerralla merkin antajana oli ulkomainen rekka. Viimeiseen viiteen vuoteen ei ole kertaakaan annettu merkkiä.

Motarilla 120km/h nopeus tuntuu hyvällä kesäkelillä melko vaisulta, rajoitusta voisi ihan hyvin nostaa esimerkiksi 10...20km/h. Muuttuvat rajoitukset (esim. moottoritiellä 80...130km/h) olisivat järkevästi käytettynä ok.

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 16.9.2006 18:13

Liekkö joillakin sitten tuo mittari valehtelee enemmän. Äsken ajoin 3-tietä hki:iin päin . Mittari näytti 150kmh, eli todellista n.140-144kmh. Kyllä kaikki tuli perä edellä vastaan. En nyt halua tällä mitenkään kerskailla, mutta minusta taas tuntuu, että kaikki ajaa mittarin mukaan sen 120kmh. Joka ei sekään minua haittaa jos vaan antavat tietä.

Nyt sitten vuodatuksi liikenteestä mikä ÄSRYTTÄÄ! =)

1.)
Monta kertaa tämän kokeneena rohkenen valittaa, siitä kun ajan ensin jonkun/joidenkin perässä 80alueella 75kmh. Aikani ajettuani perässä tajuan, että edessä olevat eivät aio nostaa nopeutta. Sopivan paikan tullen sitten ohitan nopeasti, jolloin vauhti nousee hetkellisesti suhtpaljon (ihan vaan sen takia, että ohitus olisi nopeasti ohi). Tämän jälkeen takana tulevat alkavat räpsyttelemään valoja ja painavat tööttiä!!! (varmaankin sen takia koska ajoin hetkellisesti heidän mielestään liian lujaa). Jos joku ottaa nopean ohituksen provosointina, niin katsokoon peiliin.

Jos tunnistat tästä itsesi, niin mieti kumpi on parempi: hidas ohitus, joka kestää kauan, vai nopea ohitus, jolloin en viivy kauan "väärällä" kaistalla??

2.)
Pääkaupunkiseudulla, varsinkin kehä1:lle liityttäessä ruuhka-aikana on liikenteessä sellaisia jotka eivät millään voi antaa tietä, vaikka vilkku olisi ollut kauankin päällä. Ja yhtäkkiä takanatulija nostaa kans nopeutta, "että mun eteen et kyllä tule!!" jne. Kaikki vaan ei tajua miten vetoketju toimii...

Mun mielestä tästä on laki, joka sanoo jotenkin näin, että jos ohitettava näyttää suuntamerkillä merkkiä vasemmalle, niin silloin auto pitää päästää väliin ja "ohitus" keskeytettävä. Liekkö tuota nyt kukaan tajua mitä yritin selittää... =)

Orm
-
Viestit: 318
Liittynyt: 2.10.2003 19:58

ViestiKirjoittaja Orm » 16.9.2006 18:29

^ Siis tarkoitat kun tullaan kehälle, eli liitytään kolmion takaa? Silloinhan tolla lailla ei ole mitään tekemistä vaikka kuinka vilkuttaisit, sää tulet kolmion takaa ja sun pitää väistää vaikka kuinka kiihdytyskaista olisikin.

Mutta oikeassa olet että jos siellä vähän olisi joustavuutta puolin ja toisin, liikenne sujuisi huomattavasti sujuvammin. Mutta monella tuntuu olevan juuri tämä minä-minä-asenne, eikä tietä anneta.

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 17.9.2006 11:06

^Suurin syy miksi ei varmaankaan kiinnosta päästää kiihdytys kaistalta ketään eteen on se kun sieltä tulevilla on nopetta 50kmh tai vähemmän, mikä siinäkin on että ei ymmärretä sitä kaistan tarkoitusta!
Toinen tyyli on että ajetaan kaista päähän, vilkku päälle ja ajetaan vaikka kylkeen, ei edes vilkaistakaan onko ketään tulossa. Tai sitten mummo pysähtyy siihen kaistan päähän.
Toki on niitäkin m*lkkuja jotka eivät anna tilaa vaikka tulisi ihan sääntöjen mukaan sieltä rampilta ja vauhtia olisi sama kuin muillakin sillä viereisellä kaistalla.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 17.9.2006 11:42

Henkilökohtaisesti en aikakaan itse tee tilaa, jos tiellä ei ole jonoa vaan olen ainoa auto siinä kiihdytyskaistan rinnalla. Kyllä siihen eteen tai taakse silloin täytyy osata kiihdyttää, jos ei niin kannattaa pysyä kokonaan pois motarilta.

Toki jos tilaa ei ole ja autoja on paljon, voi olla hieman joustavampi.

Antero
-
Viestit: 1279
Liittynyt: 19.8.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Antero » 17.9.2006 11:46

Kysymykseen: "Joidenkin idioottien".
Liekkö se sitten yksi ilmentymä mentaalisista ongelmista mutta kyllä mulla (yksin, ei lasten kuullen) on aina ilma sakeena kirosanoja kun tuommonen "nopeesti ohi" tehdään jossain -10 rajoituksesta jonossa ja usein vielä palataan kaistalle kulmaa hipoen. *ittu, että siinä on järkee. Viimeisin esimerkki jonkun viikon takaa kun palailin sieltä Tsadista kohti maakuntaa 5-tietä perjantai-illassa. Lusin jälkeen huomasin kun jollain siinä 4-5 autoo taaempana palo käpy ja piti lähtee ohittelemaan. Jono matkasi sen noin 5-15 alle rajoituksen ja jonoa sen mitä aina tietä näki. No, kun "töytäili" sitten niissä kaikissa ohituskaistossa (eli jono hidasti-kiihdytteli, kiitos hänen) niin ennen Mäntyharjun risteystä oli vissiin kolme autoa edellä. Siinä putos yksi välistä ja seuraava jäi Mikkelissä. Siis "nettovoitto" noin 5-6 autoa!
Mikkelissä sitten jäi siihen vasemmalle kaistalle, joka sitten Prisman jälkeen yhdistyy oikeaan. Herra isä sitä kiirettä kun Prisman kohdilla tajuaa että minä ja vielä yksi minun jäljessäkin on sillä "oikealla" oikealla kaistalla. Helevetinmoinen kiihdyttäminen ja taas kulmaa hipoen (öööö, ehkä en itekään hirveesti nostanut ..) eteeni. Saakeli, saavutetusta paikasta ei tingitä * huohhhhhh...*
Voisinpa sanoa että se nyt pikkusen sai tuntemaan vitutusta ja huolestuneisuutta että mitä tuommosella järjellä varustettu kaveri vielä kerran saakaan aikaan (tien päällä).

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 17.9.2006 12:57

No itse kyllä kuulun siihen väkeen joka ohittaa sen jonon joka "matelee" esim. rekan perässä satasen alueella. Hyvä esimerkki viikon takaa, ajelin Helsingistä(n.klo.17 lähtö) Ouluun perjantai-iltana Lahden ja Jyväskylä kautta. Moottoritie kun Heinolan jälkeen loppui niin satasen alueella ajeltiin neulan mukaan 90km/h. Jono oli pitkä eikä autojen välissä tietenkään tilaa. Tällä Jyväskylään menevällä tiellä kuitenkin on jatkuvasti hyviä ohituspaikkoja jos niitä vaan käyttää. Kuitenkin 80% ihmisistä ajaa siinä jonossa ja näin saadaan se jono venymään. Väkisinkin tälläisessä jonossa sitten joutuu ohituksen jälkeen ajamaan väliin, joka on ahdas, johtuen pelkästään ihmisten lyhyistä turvaväleistä. Varmasti useamman mielestä olin täysi mulkku ja liikenteestä ymmärtämätön, mutta itse en ymmärrä miksei ohittaa saisi. Etenkin kun tuolla kikottimella ei parin auton ohituksessa saada edes ylinopeutta juuri aikaan. Kyseessä on enemmän tien ja ohituspaikkojen lukemisesta.

Asia joka itseä ärsyttää suunnattomasti, on tämä moottoritien vasemmalla kaistalla nukkuminen. Jos oikealla on tilaa, niin eikö sinne voi mennä vaikka muutaman sadan metrin matkaa varten. Ne etupyörät ja vilkut ei juuri enempää kulu. Tekee liikenteestä huomattavasti sujuvampaa kaikille ja etenkin niille jotka ajavat lakia rikkoen sen 140-150km/h (neulan mukaan).

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 17.9.2006 13:55

Iiro kirjoitti:Asia joka itseä ärsyttää suunnattomasti, on tämä moottoritien vasemmalla kaistalla nukkuminen. Jos oikealla on tilaa, niin eikö sinne voi mennä vaikka muutaman sadan metrin matkaa varten. Ne etupyörät ja vilkut ei juuri enempää kulu. Tekee liikenteestä huomattavasti sujuvampaa kaikille ja etenkin niille jotka ajavat lakia rikkoen sen 140-150km/h (neulan mukaan).


Tämä on yleistynyt ihan saat..asti! Ja on niiiiin ärsyttävää. Tollasille vasemmankaistan kuluttajille vaan sakko heti. :)

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 17.9.2006 13:55

Mua ärsyttää eniten köröttelijät jotka ajaa alle sallitun nopeuden tai sit menee just sitä mitä saa ajaa. Ei yhtään vois ajaa ylinopeutta, koska mittarit kuitenkin heittää joissakin autoissa aikas reippaasti.

Toisena tulee motatilla vasemmalle kaistalle kiilaajat. Ihan kiva yllätus jos ajaa vasenta kaistaa ja menee jotain 130 mittarin mukaan ja sitten yht äkkiä joku v*tun neropatti saakin päähänsä et nyt ohitankin ton eessä menevän rekan. Sit täytyykin jarruttaa paniikissa siihen 90. Autoissa on peilit sitä varten et niistä katottais et tuleeko takaa ketään.

Sitten tulee nää heput jotka ei osaa käyttää vilkkua kun ohitetaan jonossa. Mukava tunne kun laitat vilkun päälle ja katot peiliin sit vilkaset nopeesti viel eteen varmistukseks et tuleeko sieltä ketään sit kun käännät rattia ja oot lähdös nii sit joku tulee ilman vilkkua sieltä takaa. Ja ylipäätänsä vilkkujen käyttöö täytys lisätä. Vähentäis riskejä.

Sitten neljäntenä sumuvalojen käyttäjät. Eikö niitä tosiaan osata kytkee pois päältä vai onko ne niin hienot ja tuningit kun ne palaa keskellä kirkasta päivää tai illalla/yöllä. Ne ei haittaa kun vastaantulevia jos ne on päällä. Tai no valaisee se sen jotain 5metriä auton eestä mut ketä siihen keulaan ajaessa tuiottaa.

Ja viimeisenä vaan ei vähäisimpänä niin perseessä roikkujat.

liteFun
-
Viestit: 823
Liittynyt: 28.3.2006 20:36

ViestiKirjoittaja liteFun » 17.9.2006 23:56

Vilkkujen käyttö on hyvin ongelmallista.
Autokoulun oppien mukaan vilkku vasemmalle laitetaan vasta kun ollaan siirrytty veireiselle kaistalle ohitustilanteessa.
Itse ainaki laitan vilkun sekunnin pari aikasemmin päälle ennenku alan ohittamaan (edellyttäen että näen ettei ketään ole vastaan tulossa, välimatkaa rekkaan vähintään riittävästi ettei tarvi sokkona lähteä).
Silti niitä joitaki perässä tulijoita tulee aiheuttamaan vaaratilanteista, ilman vilkkua.
Eli: itse laitan vilkun ohitusta varten ajoissa että takana tulevat huomaisivat että lähden ohittamaan, ja kuitenkin joku idiootti minun perässäni päättää lähteä ilman vilkkuja ohittelemaan juuri kun aion kääntää auton viereiselle kaistalle.
Eli jotkut ei osaa millään katsella ympärilleen, ja sitten kun minä joka olen pari sekuntia vilkuttanut siinä edessä siirryn kaistalle tämän vilkuttoman eteen niin eiköhän aleta tööttäilemään... :D
Ei niitä vilkkuja itseä varten käytetä, vaan muita varoittamaan.
Ja tietääkseni itsellä ei ole mitenkään himmeät vilkut autoissa, ja polttimotkin ovat ehjät.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 18.9.2006 1:41

Autokoulun oppien mukaan vilkku vasemmalle laitetaan vasta kun ollaan siirrytty veireiselle kaistalle ohitustilanteessa.

Ja mitähän ideaa tossa on, taitaa olla siinä autokoulussa vähä tahvot opettajat, vilkullahan just näytetään aie lähteä ohittamaan.

Defeat
-
Viestit: 2056
Liittynyt: 27.7.2003 17:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Defeat » 18.9.2006 3:02

liteFun kirjoitti:Autokoulun oppien mukaan vilkku vasemmalle laitetaan vasta kun ollaan siirrytty veireiselle kaistalle ohitustilanteessa.

Missähän oot autokoulun käynyt..
En minä ainakaan muista, että tuollaista olisi autokoulussa opetettu.
Onko tuossa tuon vilkuttamisen ideana, että "Katsokaa! Olen nyt täällä toisella kaistalla!"

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 18.9.2006 8:20

Ei ihme, että ohituskolareita sattuu. Varmaan sama autokoulunopettaja on neuvonut pitämään vilkun päällä koko ajan toisella kaistalla oltaessa.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 18.9.2006 10:29

Zonwe kirjoitti:Ja ylipäätänsä vilkkujen käyttöö täytys lisätä. Vähentäis riskejä.

Aamen. Kun ajoissa näkee, että joku on lähdössä kääntymään, ohittamaan, palaaman kaistalle, yms. olisi helpompi ennakoida toisen liikkeet. Pistäkääpä mieleen..

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 19.9.2006 2:33

Vilkkuja, ai niitä sinisiä vai?
Ei mulla edes ole, joskus takanatulijat niitä vilkutellu sen punaisen pyöreän lisäjarruvalon kanssa.

-näin ainakin etelässä-

Jos vaikka ihmiset joskus oppisivat ajamaan kiertoliittymissä, ja vaikka suurin osa taitaakin olla oikeakätisiä, löytäisivät sille vasemmallekkin kädelle käyttöä tuon vasemman viiksen parissa...ihan ajon aikana.

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 19.9.2006 8:34

Välissä pakkaa vituttamaan kun ei osata ryhmittäytyä varsinkaan vasemmalle kääntyessä. Ajetaan henkilöautoilla aivan täysperävaunullisella kuorma-autolla. Ensin jarrutetaan ja sitten ehkä pikkuhiljaa aletaan hivuttautumaan keskiviivan tuntumaan ja pistetään vilkku päälle. Eli kaikki perässä olevat joutuvat hidastamaan ja pahimmassa tapauksessa pysähtymään. Etenkin liikennevalo risteyksissä tämä vituttaa. Eli opetellaampa katsomaan vaikka siitä vasemmasta peilistä että kuinkahan kaukana keskiviivasta sitä ollaan.

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 19.9.2006 8:45

Eniten vituttaa noi berserkki-kuskit jotka saa pakattua itsensä sellaisen raivon valtaan ettei millään tunnu olevan väliä. Kun käpy palaa niin mennään minkä autosta lähtee ja hivutellaan kanssa-autoilijoita. Varsinkin ruuhka-aikaan jolloin tuosta ei ole mitään hyötyä kuskille itselleenkään, kait sillä saa jotain todistettua.. :-/

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 19.9.2006 12:30

Eilen ajelin raumalta laitilaan päin, juuttusin joku 3km ennen risteystä mistä aijon kääntyä niin pienen rekan perään, ei mitään sit se risteys lähestyy ja alan ite jo valmistautumaan kääntymään kunnes se rekka siin etupuolella laittaa vilkun oikealle okei sen huomioin.
Sit se ryhmittyy tien vasempaan laitaan, nyt tässä vaiheessa alko jalka hakemaan jarrupoljinta ja olin jo ite laittanu vilku oikealle kääntyäkseni.
Tämän ryhmittäytymisen jälkeen rekka saatana kääntyki vasemmalle ihan pokkana vilkku oikealle päin iloisesti vilkuttaen, jumalauta jos olis ite ollu suoraa menos ja lähteny jo valmistautumaan ohittamaan se.
Ja tuollahan löytyy noita teidenkeisareita ku heti ohittaa oikealle kääntyvän, siinä olis rytissy...

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 19.9.2006 16:45

äsken tuossa kun ruuhkaan piti osallistua rampilta motarille, niin sopivasti meneekin kaksi rekkaa siinä peräkkäin. No välissä näkyi olevan ihan ok rako mihin nyt yhen auton varovasti ja näppärästi sai kohtalaisilla väleillä hivutettua, tarkoituksena siirtyä mahd nopeasti vasemmalle kaistalle pois rekkoja häiritsemästä. No eikös tämä kiitolinjan äijä kun hoksasi mitä aion, alkoi änkeämään lähemmäs sitä edellä menevää rekkaa, eikä meno paljon muutu kun ite ajo sinne väliin. On se ihana fiilis kun takalasista näy kun saakelin iso valomaski.rampiltakin puskee perässä autoja niin johonkin väliin sitä on uskollettava mennä. Kyllä minä ymmärrän että rekkamiehillä ja naisilla on törkeän tiukaksi väännetyn aikataulun takia kiire koko ajan mutta voisi sitä silti joustaa liikenteessä vähän. etenkin ruuhka-aikaan. onneksi suurin osa heistä osaa aatella muutakin kun itteään.

Ei nyt sinänsä vituttanut kun kuitenkin kivuttomasti pääsin siihen ja poiskin siitä vielä, mutta ei se kyllä päivän parhaita hetkiäkään tasan ollut.

markokh
-
Viestit: 73
Liittynyt: 25.11.2003 9:59

ViestiKirjoittaja markokh » 19.9.2006 18:23

Asia voortikuskin näkökulmasta :)
Ärsyttävän asiat TOP 6 liikenteessä;

1) Turhat ohittelijat 1, mennään hirveällä kiireellä ohi ja käännytään
hetkenpäästä risteyksestä toiselle tielle.

2) Turhat ohittelijat 2, pakkopäästä ohi oli muuliikenne mitä vaan ja kun on päästy ohi niin voidaan löysätä ja körötellä 10-15km/h alle rajotusten.

3) Autoilijat jotka ajavat 100km/h alueella 90km/h ja kun lähtee ohi niin sitten löytyy se kaasupolin ja muutaman kilometrin päästä on se sama kuski siinä edessä ajamassa sitä 90km/h

4) Ns. "taloudellisesti" ajavat, mennään alamäkeen ylinopeutta (120km/h)
ja ylämäkeen sitten vauhti hiipuu ja hiipu (60km/h) kun tuijotetaan sitä
kulutus mittaria. Eräs toijotta kuski kehui kerran että kuinka vähällä toyo kulkee kun tarkkailee kulutus mittaria, kaveri veti herneen nenään kun tuumin että teikäläisten ajotyyli on sitten liikenteessä se yksi
ihmisten vit****sen aihe.

5) Risteyksestä eteen kääntyjät, kääntyvät eteen viimetigassa ja jäävät
sitten kiihdyttämään eeeriiiittäääääiiiin rauhallisesti. **ttu

6) Karvahattu autoilijat eli vanhat papat jotka ajavat karvahttu silmillä kesät talvet ja ovat aina oikeassa sekä ovat lisäksi sitä mieltä että kaikki liikenne pitäisi mennä heidän tahtiin. Yhden karvahattu autoilija kokemus, kolmion takaa oikeaan etukulmaa ja pappa väitti vielä että minun vika. Poliisit paikalle ja papalle sakot. Mutta kyllä oli jaappanin pojan mazta surkean näköinen. Minun ex-passatista etulokari ja koristekapseli ruttuun.

jami
-
Viestit: 120
Liittynyt: 17.9.2006 21:19

ViestiKirjoittaja jami » 19.9.2006 18:57

ohituskaista kiihdyttäjät..
Ensiks ajetaan vähän alle rajoituksen mutta kun viereen tulee ohituskaista niin kaasu pohjaan ettei ketään vaan pääse ohi. kun ohituskaista päättyy niin sitten painetaan jarrua ja ajetaan taas alle rajoituksen

TommiP
-
Viestit: 30
Liittynyt: 25.7.2005 13:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja TommiP » 20.9.2006 12:58

SS:lle kommentti: Sain viime viikolla keskisormea päin näköä, kun en väistänyt (vasemmalle kaistalle) rampilta tulevaa neroa tyhjällä moottoritiellä. Näin meillä täällä Savossa...

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 20.9.2006 14:22

^ Kyllä sitä monesti viistoon katsotaankin. Ilmeisesti niille rampilta tulijoille annetaan vähän liian helposti tilaa kun olettavat jo itse olevan etuajo-oikeutettuja. Sitten kun tiellä on ruuhkaa eikä pysty tekemään tilaa, ei osata kiihdyttää ja käyttää sitä kiihdytyskaistaa enää oikein kun ei ole tilannetta harjoiteltu.

1) Turhat ohittelijat 1, mennään hirveällä kiireellä ohi ja käännytään
hetkenpäästä risteyksestä toiselle tielle.

2) Turhat ohittelijat 2, pakkopäästä ohi oli muuliikenne mitä vaan ja kun on päästy ohi niin voidaan löysätä ja körötellä 10-15km/h alle rajotusten.
Eilen ajelin kotia kohti ja lyhyen ohituskaistan alkaessa totesin, ettei ole mitään järkeä lähteä ohittelemaan jonoa kun ei koko jonosta ehtisi kuitenkaan ohi. No tässä tilanteessa tietenkin takana puskee autoja ohi, samoin edessä ohitellaan autoja. Lopputuloksena liikenne alkaa tökkimään kun ohittelijat ahtautuvat takaisin oikealle kaistalle voittaen muutaman sekunnin kymmenyksen matka-ajassa. Tai oikeastaan eivät voita sitäkään kun koko jonon nopeus hetkeksi hidastui :) Järjetöntä touhua.

willee_
-
Viestit: 3
Liittynyt: 23.7.2006 21:22

ViestiKirjoittaja willee_ » 22.9.2006 17:18

Ite kanssa en tajua, että mikä siinä on että sieltä KIIHDYTYSkaistalta tullaan niin kuin oltais etuajo-oikeutettuja!! Siellä on kolmio, eikä tietä ajajien tarvitse väistää vasemmalle!! Sieltä joko kiihdytetään eteen tai hiljennetään ja mennään taakse! Radioon soitti joku pappa kerran kun poliisi oli vieraillula ja sano poliisille että eikö ne voi joustaa kun minä tulen kiihdytyskaistaa? Poliisi tuumas tyynesti että kyllä se olet sinä joka joustaa. Että näin!!

neltsu
-
Viestit: 7
Liittynyt: 15.9.2006 17:18

ViestiKirjoittaja neltsu » 22.9.2006 18:24

vilkun käytöstä vielä, eikös vilkun ole tarkoitus näyttää, mitä AIOT tehdä, eikä sitä mitä OLET TEKEMÄSSÄ... eli se vilkku päälle ennen kuin menet siihet ryhmittymis kaistalle, eikä siellä kaistalla vasta... moniko tunnistaa itsensä?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 22.9.2006 19:17

^ Tuollaisia näkee aivan liikaa päivittäin. Mikä ihme siinä on kun sitä vilkkua ei voi käyttää. No, moisille ei tilaa anneta vaikka kuinka puskisivat viereiseltä kaistalta eteen....

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 24.9.2006 22:32

Toissapäivänä oli vitutus rankka, kun joku audimies / nainen ohitti 5cm etäisyydeltä sivupeilistä ja kiilasi meikäläisen nurmikon puolelle motarilla. kaks autoo senkin jälkeen koki saman, kunnes käännyin toijalan abc:n liittymästä kahveelle rauhoittumaan. A4 ajoi tasan keskiviivaa pitkin ja välillä seilasi kumpaakin puolta motarista. Liekö ollut aineissa.

neltsu
-
Viestit: 7
Liittynyt: 15.9.2006 17:18

ViestiKirjoittaja neltsu » 25.9.2006 15:59

mietin tuossa myös, että pitääkö saksasta tuoduilla autoilla kaahata niin vi###sti koko ajan? eikö ne toimi muuten? aluksi tuo päti lähinnä biltema motor workseihin ja mersuihin, nykyään myös näihin vag:in tdi hässäköihin... no, kukin tyylillään, mutta mietin vain...

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 25.9.2006 16:08

No kyllä sitä kaahataan vaikka ladalla, turha yleistää että se olisi just saksalaisten autojen omistajien oma juttu. :)

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 25.9.2006 17:54

eihän ladalla muuten pysy muun liikenteen mukana =)

piruite
-
Viestit: 71
Liittynyt: 10.10.2003 16:49

ViestiKirjoittaja piruite » 26.9.2006 10:58

Pakko tilittää...

Äsken töihin tullessa ajoin Tampereen kehätietyömaalla Nokian kohdalla kolmen auton letkassa takimmaisena. No siinä viimesen shikaanin kohdalla Tampereen suunnalta tulee liittymään täysperävaunu, joka ei millään jaksais odottaa näitä kolmea autoa vaan tyynesti kiilaa mun kohdalta kolmion takaa eteen. Vauhtia molemmilla noin 30km/h eli rajotuksen mukaan.

Että näin. Ei ihan kolissu, jäi melkein puoli metriä viellä väliä. Olisinhan toki voinu väistääkin, eihän se rekan diisselikään ilmaista ole, mutta jos ei ole ruuhkaa kummallakaan kaistalla taikka edes vilkulla tilaa pyydetä niin empä viitti väistää. Mvlkvisti kun oon.

neltsu
-
Viestit: 7
Liittynyt: 15.9.2006 17:18

ViestiKirjoittaja neltsu » 26.9.2006 16:27

voi olla että noihin siirtokilvellisiin kiinnittää enemmän huomiota...

tää ei nyt varsinaisesti liikenteeseen liity... kävin katsastuksessa näyttääs tuota voorttia, niin ei mennyt läpi, koska vilkun lasi on valkoinen!!? vilkku sisällä on kyllä kiistattomasti keltainen! silti käski vaihtamaan vilkunlasit! jotka ovat ihan alkuperäiset. nyt ei ymmärrä...

edit: oli muuten katsastusNAINEN
Viimeksi muokannut neltsu, 26.9.2006 17:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 26.9.2006 17:32

pitäs varmaan sanoa et täysin idiootti katsari. mutta minkäs teet kun ei tiedä mistään mitään niin siinä on sitten helppo valehdella kaikille :D mullakin on noi ristikkovalot, kirjotti sitte otteeseen et viallinen valokuvio. tüv hyväksyntä ja E1 on .)

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 26.9.2006 18:26

^No se valokuvio voi olla viallinen esimerkiksi viallisen tai vinossa olevan polttimon takia eikä asialla välttämättä ole mitään tekemistä sen ristikon kanssa.

Enliz
-
Viestit: 313
Liittynyt: 12.8.2003 22:53

ViestiKirjoittaja Enliz » 26.9.2006 20:50

Miksi ihmiset eivät voi tehdä tilaa, kiihdytys kaistalta tuleville? Ei aina jaksaisi lyödä tallaa tiskiin, vaan voisi liittyä suoraan. Itse ainakin siirryn jos näyttää siltä että tiellä on vapaata..

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 26.9.2006 21:22

enliz: Tulet kolmion takaa niinmpä niin. Itsekin murehdin samaa ongelmaa joka päivä melkein. V******A se ettei siinä voi antaa yhtään periksi. Useimmat antaa ja se saa minut hyvälle tuulelle. Mutta sitten on näitä sillä on kolmio en väistä yhtään. En tarkoita, että pitäisi jarruttaa kiihdyttää. Vaan ajaa vaikka sitä samaa nopeutta niin löydän kyllä siitä kiihdyttämällä/jarruttamalla paikan itselleni. Jotkut taas kiihdyttävät vaikka olisin hyvin kerennyt siihen. Liityn usein kehälle. Ja jos joudun jonkun mulkvistin takia lyömään liinat kiinni. Ja kävelyvauhdilla on ruuhka aikaan erittäin mielenkiintoista liittyä joukkoon.

Janne83
-
Viestit: 26
Liittynyt: 29.1.2004 19:39

ViestiKirjoittaja Janne83 » 26.9.2006 21:27

Tuosta kiihdytyskaistasta:
Esim. itse kun on rekalla liikenteessä ja on joku lyhyehkö kiihdytyskaista niin millä rekka kiihtyy siihen 100:n vauhtiin kiihdytyskaistalla kun rajoitin on n.90:ssä ja painoakin voi olla paljon joten vauhtia saa kelattua n. 60km/h
Ja sitten pitäisi tulla motarille muiden joukkoon, mutta ei siihen pääse jos ei joku tietä anna tai hidasta ja vilauta pitkillä että "saa tulla".
Pitäisikö pysähtyä kiihdytyskaistan loppuun ja odottaa että tulee tilaa ja aloittaa kiihdytys uudestaan 0-80km/h n. minuutti?

Keskarit ja nyrkit on aika arkea kun yrität rekalla johonkin väliin "kiilata"!

Sitten on niitä että kun kiihdyttää kiihdytyskaistaa taas kerran rekalla niin sieltä tuikataan ohi heti kun nurmikko on loppu vaikka sulkuviivaa on ja vaihda siinä sitten kaistaa kun henkilöautot tulee ohi kiihdytyskaista-alueella ja taas keskarit vilkkuu!

Tosin niitäkin on kun ei saa henkilöautoaan kiihtymään 50 km/h kovempaan vauhtiin ja sitten ihmetellään kun ei tule tilaa kun ei tajua laittaa vilkkua päälle! Muutenkin tuota vilkkua voisi käyttää vähän rohkeammin. Vai onko se jotenkin noloa? Ei minusta ainkaan!

Myös nuo jonossa ohittelijat (siis tyyliin yksi auto kerrallaan) v***ttaa, jonoa on niin kauas kuin silmä kantaa ja pakko päästä yhden auton ohi ja taas jonossa ja taas yhden auton ohi jne. jne...Kun siinä ei voita aikaa ja tulee heiluriliikettä, se on eri sitten kun ohittaa pidemmän letkan kerrallaan!

Ja sitten miksei rekat näytä vikulla "ohitusmerkkiä":
Ei sieltä rekan penkiltä näe, millainen auto, tai kuski siellä roikkuu tai mikä kone siinä autossa on, ehtiikö se ohi vai ei, turhan paljon vastuuta!
Jätän sen miettimisen ohittajalle ja ajan oikeassa reunassa että näkee ohitseni ja voi mennä kun tie on vapaa.
Joskus olen erehtynyt näyttämään vilkulla tietä ja näin siinä kävi:
Näytin vilkkua, ei reagointia ja noin 10 sek. päästää lähtee kiihdyttämään ohi hiiiljaaa ja ehtii juuri omalle puolelle ja "centteri" taas loistaa, auto oli vielä hiukan tehokkaampi miilä varmaan olisi ehtinyt ohi, jopa ex-1.3 Golffilla olisi ehtinyt hyvin...

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 26.9.2006 22:08

miten pitäisi ilmoittaa kiihdytyskaistaa tulevalle rekkakuskille että hidastan ja annan tietä, jos tuota vasemmale väistämistä ei lasketa esim jos sinne ei pääse? ihan vain mielenkiinnosta että tietää vastaisuudessa. ite en aja rekkaa mutta tiedän kyllä hyvin tämän ongelman että 40 tonnia rautaa ei kiihdy hirveän äkäiseen.onko joku merkkinanto keino siis minkä suurin osa rekkamiehistä ymmärtää tilanantomerkiksi?

Janne83
-
Viestit: 26
Liittynyt: 29.1.2004 19:39

ViestiKirjoittaja Janne83 » 26.9.2006 22:26

Pitkiä yleensä vilkautetaan, mutta ei mitään järjetöntä räpsytystä vaan kerran, pari, mutta vain silloin kun rekalla on jo vilkku päällä ja yrittää jo tulla väliin.

Silloin jos rekalla tms. hitaammalla ei ole vilkkua päällä eikä siitä tiedä mitä tekee seuraavaksi niin olkoon kiihdytyskaistalla: en rupea odottamaan että tuleeko se vai ei! Saa sitten pysähtyä tai hidastaa jos ei vilkkua osaa käyttää.

Myös silloin jos rekalla ohittaa toista hitaampaa rekkaa tms. ohituskaistalla ja ohittaja haluaa tulla äkkiä omalle kaistalleen niin että muutkin pääsee ohi niin monet ohitettavat vilkauttaa että "tilaa on" varsinkin ulkomaalaiset tekee tätä usein ja hyvä niin, ettei junnata turhaan vasemmalla/ ohitus-kaistalla.

Voi kai niitä muitakin keinoja olla, mutta tätä olen käyttänyt/ nähnyt käytettävän!

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 27.9.2006 9:15

Miksi ihmiset eivät voi tehdä tilaa, kiihdytys kaistalta tuleville?

Asiasta voisi väitellä vaikka maailman tappiin, mutta yksiselitteisesti kolmion takaa tulevalla on väistämisvelvollisuus.

Liikenteen sujuvuus kärsisi eritoten ruuhka-aikoina huomattavasti, jos yksi jonossa hiljentäisi antaakseen tietä rampilta tulevalle. Itse asiassa sen jonon vauhti yleensä hiljenee spontaanisti muutenkin, kun rampilta tulijaan pitää kuitenkin jättää turvaväli.

Ajo-opettajani joskus -80 luvun alussa kielsi vaihtamasta kaistaa antaakseen tietä rampilta tulevalle -oppi on jjänyt mieleen. Moottoritiellähän tuo on yksiselitteisesti kiellettyäkin. Kaistanvaihto on monesti aika riskipeliä, kun ei ikinä tiedä, mitä vauhtia takana tuleva ohittaa oikeanpuoleisen kaistan liikenteen.

Miauh
-
Viestit: 219
Liittynyt: 19.1.2004 2:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miauh » 27.9.2006 10:47

Hitaat tampiot jotka ei tajua kulkea yleisillä tai ajaa sivuun.
Ymmärrän kyllä jos autossa on jotain vikana, bensa ihan loppu tjms mutta silloin voi ajaa sivuun ja päästää muut ohi

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 27.9.2006 10:59

En tiedä onko niin kovasti ärsyttävää, mutta muutaman kerran pistänyt silmään:
Kun käännytään vasemmalle kaksikaistaisella tiellä, niin tehdään viime hetkellä sellanen puolittainen ryhmittyminen, lopputuloksena auton perä on kaistan oikeassa laidassa ja keula vasemmassa, silloin sillä pikkuautollakin saa tukittua sen liikenteen aika huolella. Jotkut ei ryhmity ollenkaan ja jos vielä vilkku unohtuu, niin kohta joku koukkasee vasemmalta ohi.
Jotkut taas harrastaa lehmänkäännöksiä, eli juuri ennen vasemmalle kääntymistä koukkastaan puoli metriä oikealta vauhtia että jaksaa kääntää rattia vasemmalle.
Täällä on yhden koulun kohdalla kellon ajan mukaan vaihtuva 30 km/h rajoitus, eli osan aikaa siinä on 50 km/h. No porukka ei jaksa katsella kylttejä, eikä edes kelloa, niin jatkavat sen 50 km/h alkaessa edelleen sitä 30 km/h matelua. Sama juttu niinä päivinä, jolloin rajoitus ei vaihdu ja koulu ei ole edes auki.

Goosfraba...goosfraba ;-D

Edit: yksi joko-sana pois
Viimeksi muokannut jmr, 27.9.2006 11:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 27.9.2006 11:08

Goosfraba...goosfraba ;-D
heh, toi olisi kyllä väliin poikaa tuolla liikenteessä.

[Enskan äänellä]Ymmärsin tuossa aiemmin esiintyneen liittymisongelman lähinnä tarkoittavan tilannetta, jossa ollaan jo ns. rampissa (1-kaista suuntaansa) ja siihen on oikealta tulossa kavereita. Tällöin vetoketju periaate on kyllä enemmän kuin ihailtavaa katsottavaa. Se ei ole kenenkään ajasta pois jos joka toiseen väliin pääsee kolmion takaa kaveri liittymään. Tulee kaupanpäälle kaikille hyvä mieli ja liikenne sujuu.[/Enskan äänellä] :)

neltsu
-
Viestit: 7
Liittynyt: 15.9.2006 17:18

ViestiKirjoittaja neltsu » 28.9.2006 11:10

kyllä sieltä rampilta tulevalle yks neljän metrin rako löytyy... eri asia jos ei uskalla. rekkoja väistän tai hiljennän vauhtia, mut muita en, ajelkoot rinnakkaisteitä, jos ei perse kestä merivettä. ite ajelen kuormurilla ja tilaa on aina tullut kun vain vilkun laittaa ajoissa päälle. voi olla et siel kehäkolmosen paikkeilla on toisin. :) ei herneitä...

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 28.9.2006 12:42

Tyypit, jotka ajavat kuuttakymppiä 100km/h alueella. Jostain syystä noita näkee vähän liiankin usein. Jos ei uskalla ajaa satasta tai auto ei sitä kulje, pysykööt poissa liikenteestä!

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 28.9.2006 13:16

samaa mieltä =) ja kun ihmiset ymmärtäis juur sen kiihdytyskaistan merkityksen, on kai sinne väliin vaikeempi mennä ku vauhtiero on iso, itte ainakin kiihdytän 10-20 yli rajotusten ajoissa ni paljo helpompaa liittyä

liteFun
-
Viestit: 823
Liittynyt: 28.3.2006 20:36

ViestiKirjoittaja liteFun » 28.9.2006 19:32

Pakko mainita vaikka vähän ot onkin, itellä jos on autossa jotain ongelmaa esim. 100-alueella, niin ajelen kyllä ihan pientareella sitä 40-60 jos vain auto edes sen verran kulkee. Jos ei kulje 40 seuraavalle pysäkille tai vastaavalle, niin ajan auton pientareelle ja koitan soittaa jonkun hinaamaan tms.
Mun mielestä ois typerää ajaa keskiviivan tuntumassa jos autossa on vikaa kun muut haluais ajaa kovempaa...

Ja tuosta matelusta: meillä on/oli sillalla pieni korjausoperaatio, sillan kohdalle laitettu kummastakin suunnasta 30 rajotus. Taisin olla ainoa joka siinä 30 ajeli...
Tietenkään sen korjauskohdan toisella puolella ei heti ollut uutta merkkiä, noin kilometrin päässä toisessa suunnassa alkaa 60 alue (kyseinen silta 50-aluetta, taajama), muutaman kymmenen metriä toiseen suuntaan taas alkaa 40-alue.

Sellaset meinaa tehä pattia ohimoon jotka tuossa keskustasta poispäin ajaessa ennen siltaa nostavat nopeuden sinne 80 tienoille. 40-alue loppuu, mutta taajama-alueella ollaan edelleen, eli sillalla ja sillalta eteenpäin siis 50 rajoitus ja siinä päästellään 80 kilometrin päähän missä 60 merkki ja ehkä hiljennetään siinä noin 70:een...
Muutama mulkvisti tuossa sillallakin ohittanut, muistaakseni silloilla ja risteyksissä ei saa ohittaa (paitsi joissain tapauksissa). Ei oo sentään vielä kukaan onnistunut kolaroimaan esim. ajamalla siihen korotetulle pyörätielle/jalkakäytävälle vannetta solmuun ohitustilanteessa, mikä kyllä ihmetyttää kun katselee sitä miten nuo mulkvistit ohittaa...

Babar
-
Viestit: 2730
Liittynyt: 23.7.2003 14:35

ViestiKirjoittaja Babar » 28.9.2006 19:51

liteFun kirjoitti:silloilla ja risteyksissä ei saa ohittaa (paitsi joissain tapauksissa).

Miksi ei saisi sillalla ohittaa? Ei kai sitä kiellä mikään muu kuin keltainen viiva.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 28.9.2006 19:54

Omalla kotipaikkakunnalla asuin keskustan liepeillä n. 1km päässä. No siinä meidän kohdalla on 50 alue ja lähempänä keskustaa 40 alue. Siinä sitten ajetaan tätä pillurinkiä edes takaisin. Se nyt ei haittais niin paljoa, mutta kun sitä ajetaan parhaimillaan reippaasti yli 100km/h. Tie on melko kapea, koska siihen tehtiin tässä vähän aikaa sitten kunnon kävelytiet. En ymmärrä tuollaista liikennekäyttäytymistä. Ihmettelen suuresti, että ei ole vielä tapahtunut yhtään onnettomuutta.

Hri
-
Viestit: 88
Liittynyt: 27.10.2005 15:06

ViestiKirjoittaja Hri » 28.9.2006 20:31

Ai jumaliste kun on hymy herkässä siinä kohtaa, kun joku vatipää ohittelee henkensä uhalla hirveessä jonossa, ja muutaman minuutin päästä odottelet saman kaverin kanssa liikennevaloissa. Luullaan että voitetaan paljonki aikaa

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 29.9.2006 7:26

^Tuo pitkissä jonoissa ohittelu on kyllä viimesen päälle idioottimaista. Ei ole järkeä ohittaa jos joutuu jarruttamaan seuraavan taakse...
Mutta joskus nään punasta kun puhutaan ainoastaan siitä kuinka paljon/vähän voittaa aikaa kun jonkun ohittaa. Itsellä (eikä varmasti kaikilla muillakaan) ajan säästö ei varmaan ikinä ole ollut ohittamisen syy. Yleensä syynä on että joku matelee "ali"nopeutta tai muuten vaan hiljempaa tai yksinkertaisesti tulee otettua pieni kaahausspurtti. Ja tuota kaahailua ei tietenkään tule ruuhkassa harrastettua.

edit. Tuo kaahaus-sana oli huonosti valittu, mutta tuolla tarkoitin esim. 100 rajoituksella pienen pätkän ajamista yli rikesakkorajan... jota en yleensä ns. kaahaukseksi edes miellä.

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 29.9.2006 14:21

^^ Tuo on kyllä kovin tavallista Oulussa lentokentäntiellä. monet työntää usein ohi ja jää sitten siihen eteen loppumatkaksi. usein tehnyt mieli kysyä vanhan nelostien valoissa sitten että, kannattiko? mitkä olivat huiman ohituksen varsinaiset hyödyt?

Autonikaan ei pitäisi olla mielestäni kovinkaan suuria tunteita herättävän näköinen.

no jokainen tavallaan. itse säästän kaahailut suljetuille radoille.

Rivari-Ana
-
Viestit: 263
Liittynyt: 19.10.2005 17:10

ViestiKirjoittaja Rivari-Ana » 29.9.2006 17:32

mua itseäni rupesi viimeviikolla ketuttamaan semmonen valkoinen fiat ducato. Lähin meidän työmaapäällikön kanssa menemään Mikkelistä-Kouvolaan kun ohitin ihan asiallisesti kun se ajoi 100 alueella 80 kmh suunnilleen. Noh ei menny minuuttiakaan kun se ohitti meidät ja meidän edessä ajaneen autoilijan mutkassa jossa oli tuplakeltaset. heti ohitus tilanteen jälkeen se jäi junnaamaan siihen eteen taas 80 kmh jotenka ohitettiin edessä ajava sekä se ducato kuski. taas ei mennyt kuin vajaa minuutti niin sen piti ohittaa ja jäädä eteen nysväämään. Päätettiin pitää pieni tauko nesteellä ja ajateltiin jatkaa matkaa rauhassa. Noh kuten arvata saattaa niin sitä rauhaa kesti alle 10 minuuttia kun se taas oli oikein odottamassa meitä 10-15 kilometrinpäässä huoltoasemalta ja taas alkoi sama rumba jota jatkui ihan viimemetreille asti kunnes käännyttiin työmaalle. autossa luki Nordic Solutions jotenka jos näätte liikenteessä ni koittakaa välttää kuin syöpää!!!

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 29.9.2006 20:50

^Firmaan puhelu ja kysymään kuka oli ratissa. Jostain kumman syystä vastaavia aina välillä näkee, ei aivan tuollaista mutta noita ohittaja-junnaajia kumminkin :(

liteFun
-
Viestit: 823
Liittynyt: 28.3.2006 20:36

ViestiKirjoittaja liteFun » 30.9.2006 13:31

Jos sillä oli isompi mittarivirhe ja mittari näytti 110 :D
Tai sitte se kuski ei ollu saanu hetkeen ja halus näyttää sen muillekki.

tiiselisti
-
Viestit: 147
Liittynyt: 11.9.2003 22:21

ViestiKirjoittaja tiiselisti » 30.9.2006 17:25

Sitten on niitä että kun kiihdyttää kiihdytyskaistaa taas kerran rekalla niin sieltä tuikataan ohi heti kun nurmikko on loppu vaikka sulkuviivaa on ja vaihda siinä sitten kaistaa kun henkilöautot tulee ohi kiihdytyskaista-alueella ja taas keskarit vilkkuu!


Tuo ottaa kyllä joskus niin vitusti päähän. Tosin kun on massa ja koko omalla puolella niin kyllä siihen kaistalle saa sitä tilaa kun alkaa vaan pikkuhiljaa kääntään scanian keulaa kaistalle mihin haluaa. Suomalaiset vois ottaa mallia naapurimaasta Ruotsista missä tilaa järjestyy aina kun vain laittaa vilkun päälle, vaikka pitää joskus vaihtaa kaksikin kaistaa kerralla.

Vilkkuja vois autoilijat käyttää enemmän, tai ainakin ajoissa, motarilla näkyy paljon sitä ku auto on jo puoliksi toisella kaistalla niin pistetään vasta vilkku päälle, ei mitään hyötyä enää siinä vaiheessa.

Aivan helvetisti ärsyttää se kun mennään rekan ohi ja vilkutetaan hätävilkkuja. Ymmärrän ja kiitän niitä jotka näyttää jos jotain on vialla, rengas räjähtäny tms, mutta kiittäminen tai kiusanteko hätävilkuilla on niin perseestä.

Ja lopuksi vielä, v*** että ottaa sitte päähän ruotsalaiset taksit joissa heiluu ruotsin liput katolla...

Defeat
-
Viestit: 2056
Liittynyt: 27.7.2003 17:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Defeat » 30.9.2006 19:10

mutkassa jossa oli tuplakeltaset

Eihän "tuplakeltaiset" tee ohituksesta yhtään sen kielletympää kuin "singlekeltaisetkaan".
Periaatteessahan siinä on jopa turvallisempi ohittaa, kun ei pitäisi olla tulossa vastaan kahta autoa rinnakkain. :)

Antero
-
Viestit: 1279
Liittynyt: 19.8.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Antero » 1.10.2006 14:48

Jos tuommonen firman teippauksin varustettu auto oikein kunnolla hölmöilee (kuten yllä) niin kannattaa tosiaan laittaa sinne firmaan palautetta vaikkapa niiden www-sivuilta. Jokunen vuosi sitten vaimo sattui samaan aikaan liikenteeseen erään YIT:n huoltoauton kanssa. Ohituksia keltaisella, kiilaten eteen (loskakeli), junnaamista , nänän/perseen kaivamista jne. sanalla sanoen täyttä pelleilyä liikenteessä.
Kun sai koneen verkkoon niin www.yit.fi ja sieltä "lähetä palautetta". Parin viikon päästä soitteli joku YIT:n jälkimarkkinointipäällikkö ja kyseli että mitenkäs se oikein tapahtuikaan. Oli selvittäneet kuka kyseisellä autolla, siihen aikaan, sillä tiellä kikkaili. Ko. henkilö oli tietenkin kiistänyt kaiken... Vaimo kertoi kuten hän asian näki. Piällikkö kiitti ja taisi sieltä vielä tulla myöhemmin jotkut kahviliputkin paikalliseen pulla&kaffe-baariin.
Isolle firmalle jossa imago vaalii useampikin työntekijä tuommoiset ilmoitukset jurpoista, jotka sitä mainetta sitten mustaavat ovat tervetullutta palautetta.

neltsu
-
Viestit: 7
Liittynyt: 15.9.2006 17:18

ViestiKirjoittaja neltsu » 2.10.2006 11:22

onko kenellää ollut vielä läheltä piti tilanteita, skootteri tyttöjen kanssa? tuntuu että niitä on kahta lajia: toiset osaa liikennesäännöt pikkutarkasti ja noudattaa niitä. toisilla taas ei ole pienintäkään hajua. suunnilleen pää tyhjänä vaan paahdetaan menemään. mietin jo että karjarauta pakko laittaa volkkarii... mopopojilla tuntuu olevan edes itsesuojeluvaisto tallella, mut nuo likat on ihan ylivetoja...

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 2.10.2006 19:07

no on kyllä huomattu. katveesta syöksyvät hirveellä usvalla eteen eivätkä kato ennen tai jälkeen tuleeko siellä ketään. ajavat kirjaimellisestikin ihan kuin viimestä päivää.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 9.10.2006 21:10

ilmeisesti ketään ei vituta enää mikään :)

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 9.10.2006 21:41

Tänään odotin oikealle kääntymistä varten autojonon loppumista, pysähdyin suojatien taakse. Perässä odottaa isohko tila-auto joka yllättäen lakkasi uskomasta meikäläisen arviointikykyyn ja puski siihen viereen etuviistoon suojatien päälle peittämään kokonaan näkymäni vasemmalle jonne tila-auto oli kääntymässä.

Mitä tämä tila-autokuski siinä voitti? Ei mitään, meikäläinen joutui turhaan odottamaan vaikka autoja ei olisi tullut. Lisäksi pyöräilijät ja jalankulkijat joutuivat odottamaan.

Noh, lopulta työnsin nokan hitaasti tielle ja pääsin tilanteesta pois. Kokemuksesta tiedän, ettei kyseisestä risteyksestä kannata vasemmalle kääntyä varsinkaan pahimpaan ruuhka-aikaan. Jos joku ystävällinen sielu ei tilaa tee, niin siinähän seisot kunnes ruuhka helpottaa...

Edit: Tämä vain yksi tapaus siitä, kuinka ajatellaan vain omaa etua. Kyllä se oikealle kääntyvä siitä alta pois ehtii ennen kuin vasemmalle kääntyvä. Varsinkin taajamanopeuksissa. Jos itse joutuu odottamaan, annetaan muidenkin odottaa :(

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

ViestiKirjoittaja hiksi » 10.10.2006 12:43

Tosa pyöree tunti sitten kun olin tulossa takas jakolenkiltä kuorkilla, ajelin tollasta ns. normaalia suoraa tietä, 80 rajotus. Noo, edellä näytti menevän fiat uno. Vauhtia sillä n. 75 mittarin mukaan, ajelin sitä vauhtia muutaman kilometrin perässä kun ei näkynyt hyvää ohituspaikkaa. Sitten alkoi pitkä suora, ei näy ketään vastaantulijaa, lusikka lautaan ja rajotin paukkuun ja yrittään ohi. Uunon rinnalle kun pääsin niin sehän alko painaa kaasua, siinä si mentiin n. 2-300metriä rinnakkain, vauhtia se 90 mitä rajotin antaa periks. Sitten alko edessäpäin näkymään vastaantulija, mutta eipä uuno vieläkään antanut periksi, enkä myöskään minä. Vilkku oikeelle ja aloin pikkuhiljaa kampeen takas omalle kaistalle, siinä vaiheessa uunokuski huomas, että on ehkä parempi antaa tilaa.

Pääsin omalle kaistalle, uuno ajeli ehkä kilometrin kiinni pers**ssä, sitten alkoi pikkuhiljaa jäämään, laski vissiin vauhdin takaisin 75km/h:hon. Ihme ääliöitä, jos ei pysty ajaa nopeusrajotusten mukaan niin päästäis edes ohi ne, jotka pystyvät.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 10.10.2006 15:52

oon kans saman tyylisen tilanteen nähny jonkin aikaa sitte, tulin itte yhdistelmän perässä ja se lähti piitkällä suoralla ohi, varmaan kilsa-pari meni rinnakkai ja vastaa alko tulemaan autoja mut nipin napin pääsi vaihtaa yhdistelmä kaistaa, ei varmaan metriäkään jääny henkilöauton nokkaan väliä. ei hidastanu henkilöauto yhtää ... ihme pellejä

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 10.10.2006 16:26

Ja mistä venäjän korvesta näitä pässejä rekkakuskeja sikiää, jotka ajavat motarilla toisensa rinnalla 10 minuutin ohituksia, ja näitä vielä näkee harva se kerta. Nopeusero on siis kilometrin tunnissa, mutta ohi on mentävä ja vielä vauhti hyytyy heti rinnalle päästyä.

Tulee lähinnä mieleen, että kun ei ole muuta tekemistä niin tehdään sitten kiusaa.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 10.10.2006 16:35

^ En kyllä tuota kiusan tekoakaan usko. Saksassa on hienoa se, että ruuhka aikaan ei rekat saa ajella.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 10.10.2006 16:46

Kai tuossa on takana se, että on pakko ajaa koko ajan rajoitinta vasten. Kilometriäkään ei anneta periksi :)

mane_
-
Viestit: 508
Liittynyt: 23.7.2005 8:21

ViestiKirjoittaja mane_ » 10.10.2006 17:00

Kyl siinä on kyse varmaan siitä et kiinostaako kattoa sitä saman rekan persettä seuraavaa kolmea tuntia... Kuskit yleensä tuntee ja tietää mihin toinen on suurinpiirtein menossa ja jos ittellä on puoltyhjä auto joka ei hyydy mäkiin niin ei todellakaan ole mukava herkutella sen toisen perässä 60km/h joka mäkeä ylös! Se vaan on niin et en minäkään tule sun työpöydälle hyppimään.

JACKHAMMER
-
Viestit: 501
Liittynyt: 4.8.2003 8:53

ViestiKirjoittaja JACKHAMMER » 10.10.2006 17:00

monilla saattaa olla kilometri palkkakin.. joten jokainen kilometri on todellakin ajettava..
eniten vituttaa ne jotka luulevat että ISIN-ÄIDIN woplkkari/mazda/renalt/citikka/muu paska/bmw/mb/fiat/corvette/seat/audi /yms jokin muu paska kulkee hyvin ja niin hyvin että me voidaan kavereiden kans vetää tätä vasenta kaistaa kun ketään nopeempaa ja kihtyvyyttähän tässä mun ISIN-ÄITIN 2LITRASESSA on paaljon parempi kuin kellään missään ja sitä paitsi tässä on turbo! make tiesi sanoa että näitä on saanut turbolla joten tääkin varmaan on.. mikä se edes on??? .. ei ei ei VÄÄRIN. aina löytyy nopeempi ja parempi..
Ugh olen puhunut ugh

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 10.10.2006 18:41

"Vilkku oikeelle ja aloin pikkuhiljaa kampeen takas omalle kaistalle, siinä vaiheessa uunokuski huomas, että on ehkä parempi antaa tilaa."

mulle kuormurilla sattunut kans pari kertaa ja molemmilla kerroilla joku vaari ratissa.

konetiellä jotkut yrittää rampilta suoraan alle... muuttaneet viimehetkellä mieltään... ei ymmärrä. siis sitä että yrittää alle:)

liteFun
-
Viestit: 823
Liittynyt: 28.3.2006 20:36

ViestiKirjoittaja liteFun » 11.10.2006 12:11

Mua ainaki vituttaa tilanne jossa rekka roikkuu takapuskurissa, siks ajan mieluummin kovempaa ku rekka ja vaikka pysähdyn hetkeks johonki pysäkille jonkun matkan päässä niin että rekka voi mennä ohi hidastamatta.
Jos tulee tollanen tilanne että rekka lähtee ohittamaan niin oon huomannu että kytkimen ja kaasun välissä on jarru mitä voi jalalla myöskin painaa niin rekka pääsee paremmin ohi ;)

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 11.10.2006 19:02

no eiköhän rekat ja kuormurit rupea vähenemään 2009 jälkeen kun ammatillinen koulutus tulee pakolliseksi ja maksaa n. 10 000e. näin rahtari lehdessä...

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 11.10.2006 21:45

se että ku ajelee kaupungissa niin joku p*rk*l**n m*l*kk*u matelee alle 20km/h ja sit ku ajaa ohi niin kaasu pohjaan ja ei päästä ohi.

JACKHAMMER
-
Viestit: 501
Liittynyt: 4.8.2003 8:53

ViestiKirjoittaja JACKHAMMER » 11.10.2006 23:26

sun täytyy varmaan käydä sanoon sille "mulkulle" sitten pari valittua sanaa..
miks pitää mennä ohi?

-Kipe-
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.9.2004 22:21

ViestiKirjoittaja -Kipe- » 11.10.2006 23:32

monesti oon huomannu, että kun ei mene "mulkkujen" perään nysvään ja kokeeleen sitä takapuskuria saattaa tämä "mulkku" ajaa jopa 40km/h siellä kaupungissa, eikä ala provoaan tai muuten vittuunnu perässä oleviin tojotiin karvanoppineen (ei mtn. tojotaa vastaa vain esimerkki) pahoittelen kielenkäyttöä

auDIesel
-
Viestit: 61
Liittynyt: 19.10.2005 12:45

ViestiKirjoittaja auDIesel » 12.10.2006 1:35

Niiih.. mihinkäpä siellä kaupungissa on kiire...

H-Tech
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.3.2005 18:27

ViestiKirjoittaja H-Tech » 12.10.2006 4:48

No tietysti seuraaviin liikennevaloihin kyttäämään jalkaisin liikkuvia naisihmisiä. Aiheuttaa huomattavasti vähemmän vaaratilanteita, kun katselee naisten perään paikallaan olevasta autosta. Tosin liikenteen sujuminen voi silti häiriintyä, kun ei heti huomata vihreiden vaihtumista.

Kaiken tämän jälkeen onkin kiire kotiin, ettei kaikki kaupungilla havaittu katoa mielestä ennen aikojaan.

*tähän voi jokainen lisätä haluamasa hymiön tai muun vastaavan kevennyksen*

liteFun
-
Viestit: 823
Liittynyt: 28.3.2006 20:36

ViestiKirjoittaja liteFun » 12.10.2006 12:03

^Nyt onkin hyvä aika katsella kuinka moni nainen vielä hameessa kulkee.. :)

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 12.10.2006 12:44

se että ku ajelee kaupungissa niin joku p*rk*l**n m*l*kk*u matelee alle 20km/h ja sit ku ajaa ohi niin kaasu pohjaan ja ei päästä ohi.
Minua taas ärsyttää se, että jos edessä on punainen valo ja ajan 20km/h ettei tarvitsisi pysähtyä, niin joku p*rk*l**n m*l*kk*u ajaa ohi ja pysähtyy eteen. Tai kun valo vaihtuu vihreäksi ja kiihdytän, ei tämä m*l*kk*u enää ehdikään ohi ja kiilaa suoraan eteen.

Vähän ennakointia siihen liikennöintiin kiitos!

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 12.10.2006 18:22

täällä vaasassa on liikennevaloissa käytäntönä, et jos on esim. kymmenen autoa valoissa, niin ne yhdeksän perässä olevaa autoa liikahtaa eteen päin, kun valo vaihtuu vihreäksi. ensimmäinen joko nukkuu, on puhelimessa (jonka jälkeen armoton spurtti) tai muuten vaan rapsuttelee muniaan.

mattigr
-
Viestit: 744
Liittynyt: 4.8.2003 17:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja mattigr » 12.10.2006 20:52

Ja kaikkihan muistaa mitä varten autossa on ajovalojen korkeuden säätö, jos ei tiedä tai osaa käyttää niin opetelkoot tai pysykööt kotona.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 12.10.2006 22:28

joo mut jotain rajaa sentääs että jos alle 20km/h on vauhtia koko ajan. ja sit jos on alue missä on 50 rajotus niin menee kiltisti toiselle kaistalle ja painaa sitä oikean puolimmaista pedalia että auto liikkuis nopeammin ku kävelen niin tämä 20km/h hurjastelija lyö kaasun pohjaan eikä millään päästä ohi.. ainaski rovaniemellä on näitä

Orm
-
Viestit: 318
Liittynyt: 2.10.2003 19:58

ViestiKirjoittaja Orm » 13.10.2006 6:58

Edelleen tämä suojatie käyttäytyminen, erityisesti viime päivinä ottanut päähän kun pysähdyt suojatien eteen antamaan tietä jalankulkijalle, niin takana alkaa torvet soimaan että v....ako siihen pysähdyt, voi kele.

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 13.10.2006 7:31

Semmosen olen huomannut, että keskustoissa joissa kaistojen välissä on suojatiellä liikenteenjakaja (tai siis se seisake missä jalankulkija voi odottaa että pääsee tien yli), jalankulkijat joskus pistää ärsyttämään.
Yleensä tilanne on se, että ajan katua pitkin ja suojatie on niin kaukana että jalankulkija pääsisi hyvin ajamani kaistan yli seisakkeelle ilman ongelmaa, mutta kun se näkee että toisesta suunnasta tuleekin auto, niin johan kävely hidastuu ja jäädään suunnilleen siihen kaistalle odottamaan että pääsee toisen kaistan yli!! Pässit kävelee samalla lailla kun valuttas liikennevaloihin ettei vaan tartte pysähtyä.. Pari kertaa töötänny tommosille ja ihme mulkasuja saanu takasin, ihan kun ne sais jäädä siihen tielle odottelemaan. Näin ainakin Lahden aleksilla. Onkohan muut huomannu...?

Orm
-
Viestit: 318
Liittynyt: 2.10.2003 19:58

ViestiKirjoittaja Orm » 13.10.2006 8:24

^jep, varsin tutulle kuulostaa...

tiiselisti
-
Viestit: 147
Liittynyt: 11.9.2003 22:21

ViestiKirjoittaja tiiselisti » 14.10.2006 11:36

no eiköhän rekat ja kuormurit rupea vähenemään 2009 jälkeen kun ammatillinen koulutus tulee pakolliseksi ja maksaa n. 10 000e. näin rahtari lehdessä...


No ei ne ainakaan tule vähenemään sillä että koulutus maksais 10 000e, mitä kyllä todella epäilen, jos se siihen menee niin suomalaiset kuljettajat ja kuljetusliikkeet tulee pikkuhiljaa korvautumaan ulkomaalaisilla kuskeilla, virolaisia ja venäläisiä on nyt jo liikenteessä aivan vitusti ja menoki sen mukasta.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 14.10.2006 16:25

kuskipula tulee pahenemaan, se on selvä. koska nyt jo on kuskeista pulaa.

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 14.10.2006 19:40

Eniten ottaan kupoliin se että ihmisillä on vilkun käyttö tarkoitus ja ryhmittyminen aivan outo asia. En ymmärrä miksi monet luulee että niitten auto on joku v'tun fh16 volvon kokonen möhkäle, että sillä pitää aina kun käännyt esim. vasemmalle niin koukata sieltä oikeelta reunasta, että taittuu varmasti ja sitten sitä käännöstä ennen pitää jarruttaa vauhti aivan pois ja kun käännytään niin se vilkku laitetaa vasta siinää kääntyessä.
Kolmas mikä jurppii niin on se että kun ihmiset lähtee motarin ramppiin, niin siel pitää ajaa maks.60km/h ja sitten kun ollaa siinä motarin reunassa kiihdytys kaistaa jäljellä noin 20m niin ruvetaan vedättään hieman kovempaa, on se hemmetin hienoo olla siel jono perääs jollain ducatolla missä on 900kg romua kyydissä että varmasti kiihtyy viikon päästä siihen nopeuteen, niin tai sitten siinä edessä kykkii joku m'lkku jollain +200hp autolla ja vetää sitä ramppia 40km/h ylös ja sitten siinä kun se loppuu niin vetää tiptronicistä pienempää ja ampuu sinne sekaan ja minä jään piiskaamaan sitä pakua että sais ees 80km/h vauhti ennen kuin joku bussi tulee 120km/h sun takaluukusta sisään. :)

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 14.10.2006 20:18

hyvä ernesti, veit sanat suusta! eritoten se koukkaaminen ihmetyttää...

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 14.10.2006 21:46

Tampereella Koivistonkylän Euromarketin parkkipaikalle kääntyessä näkee usein hyviä esimerkkejä koukkaamisesta. Kerran meinasin ajaa vasemmalta koukkaajan oikeasta kyljestä sisään kun tyyppi teki siirtyi auton leveyden verran vasemmalle ja koukkasikin oikealle ilman vilkkua. Jostain syystä kyseisessä paikassa 90% autoilijoista harrastaa samaa, toki yleensä vilkun kanssa.

Ilmeisesti ideana on loiventaa mutkaa, mutta miksei sitä mutkaa voi vetää leveäksi siellä parkkipaikan puolella kun kyseinen väylä on 1-suuntainan?

liteFun
-
Viestit: 823
Liittynyt: 28.3.2006 20:36

ViestiKirjoittaja liteFun » 16.10.2006 8:47

Kaikki jalankulkijat ei edelleenkään tiedosta että autoilijalla on väistämisvelvollisuus kun ne laittaa jalkansa suojatielle. Siks ne pällit jää sinne kevyn liikenteen väylältä erkanevan tai keskikorokkeen kohalle oottelemaan. Eivätkä läheskään kaikki osaa arvioida nopeuksia...
200m päästä 50km/h tulossa ja joku jää sinne oottelemaan että auto menee ohi... Parhaassa tapauksessa jotku taas lähtee suojatien yli just ku on 20m päässä kun eivät enää jaksa odottaa... Eli 90% matkasta jo tultu ja sitte pitääki yhtäkkiä hiljentää. (jos ei hiljennä niin jalankulkija alkaa näyttämään käsimerkkejä yms)

RustyTuning
-
Viestit: 18
Liittynyt: 9.10.2003 18:58

ViestiKirjoittaja RustyTuning » 16.10.2006 18:54

No jos nyt muutaman pikku jutun mainittis:

1. Risteyksessä parkkiparkkipaikkaa perustavat kanssa-autolijat
2. "Ohitte päästävä mutta meno halut hävis" kuljettajat
3. Yli päätänsä nämä "Anna mulle tähtitaivas" taivastelijat
4. Perässä roikkujat
5. Nämä jotka puottavat reiluun alinopeuteen kamera tolpan ilmestyessä näkyviin.
6. Älyttömissä paikoissa ohittelevat euroopan omistajat
7. Polkupyörääliöt jotka ei paljoo ympärilleen kahtele
8. Jalankulkijat jotka kirmaavat juoksuun suojatielle ehtiäkseen ennen sinua ja autoa ja sitten mennään löntystellen yli.

Olen avautunut ja en kiellä etteikö olisi mahdollista että itse sekaantuisin moisiin tekosiin.

Edit: Sen verta piti vielä sanoo että sekin pistää ketuttaan ku porukka tuikkii ohi motarilla niin ei oteta sitä väli matkaa vaan tullaan siihen nenän eteen kökkimään. Tai muuten vaan tungetaan ahtaisiin rakoihin.

Edit2 Ja sekin vielä unohtu tuossa verenpaineen noustessa Eli se kun olet itse ohittamassa jotakuta se joku keksii sen oikean puoleisen siinä autossaa ja niinhän siinä allekirjoittaneelle ainakin käy kun tolla kolopallolla on liikekannalla että periksi on annettava.

Koro
-
Viestit: 39
Liittynyt: 29.8.2003 9:52

ViestiKirjoittaja Koro » 17.10.2006 13:32

Pienenä esimerkkinä voisi mainita liikennevaloihin ryhmittyneet kanssa-autoilijat, jotka vasta valojen vaihtuessa vihreäksi laittavat vilkun päälle, toki vielä vasemmalle. Ja tietenkin tämä tapahtuu aika usein risteyksessä, jossa ei ole ns. nuolivihreää, eli vasemmalle kääntyvä joutuu odottaan vastaantulevan liikenteen. Tietenkin hetkeä aiemmin olet tullut risteykseen ja valinnut kahdesta eteenpäin menevästä kaistasta juuri sen, jonka luulit olevan nopeampi ja olettanut, että siinä vasemmalla kaistalla oleva aikoo ajaa suoraan, kun ei näytä vilkkua. Siinä sitten odotat sitä vuoroasi vasemmalle kääntyvän perässä ja oikea kaista vetää helminauhana autoja eteenpäin.

Ehkä tämä ei niitä suurimpia ongelmia kuitenkaan liikenteessä ole, mutta aina se vain "hymyilyttää", kun valojen vaihtuessa huomaat edellä ajavan haluavankin yhtäkkiä kääntyä ja nappaa vilkun päälle (toki sitä voi joutua joskus muuttamaan suunnitelmia kesken ajonkin :)

liteFun
-
Viestit: 823
Liittynyt: 28.3.2006 20:36

ViestiKirjoittaja liteFun » 17.10.2006 17:26

^Joskus tuo voi olla ihan kiusallaki tehty.. tai ei muuten vain halua kertoa muille minne on menossa...


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa