Noille rampilta liittyville panikoijille voisi antaa vihjeeksi tarkkailla sitä liikennettä rauhallisella vauhdilla siinä liittymäkaistalla ennen kuin katkoviiva alkaa. Katsoa se oma väli ja tämän jälkeen ottaa siitä 1.0 micrasta tarvittava irti ja liittyä sopivaan väliin.
Ruuhkaliikenteessä pienen vaikeuden voi ymmärtää, mutta kun sama paniikki on vaikka ei olisi kuin ne kaksi autoa liikenteessä. Tänäänkin ajelin Naatalista Raisiolle päin, niin sataman liittymäkaistalla ajeli auto hyvän matkaa edessäni. Odotin, että panee vilkun päälle ja tulee eteeni, mutta alkoikin jarruttamaan. Samalla itse vähensin vauhtia, kohta tämä painaa jarrua ja laittaa vilkun vasemmalle (kaista alkaa loppua, tie on siis kaksikaistainen keskisaarekkeella eli ei voi väistää). Meinaan että tulee päälle ja jarrutan itse, kohtuu liukas keli mutta kitkat pitää hyvin... Tilanne ratkeaa sillä että kaasutan ohi, jonka jälkeen kuski pääsee kuin pääseekin liittymään tyhjälle tielle. Pitäisi aina vaan painaa kaasua eikä jäädä odottamaan tilanteen kehittymistä.
Valojen käytössä eniten ärsyttää pitkille vaihto liian aikaisin.
En ymmärrä miksi autokoulussa opetettiin vaihtamaan pitkät päälle ennen kohtaamista, siinä näkee aina hetken tähtiä... Kuvaavaa on, kun 2-vaiheen pimeänajossa tätä harjoiteltiin ajamalla kaksi autoa vastakkain pitkät päällä n. 5m päähän toisistaan. Opettaja kysyi että miltäs näyttää, oppilas vastasi että ei näe mitään. Opettaja siihen korjaamaan, että ei se häikäise :o