Eli kaverin kanssa tuli ajatus hankkia jonkinlainen kulkine, jossa vois myös yöpyä (lähinnä kaljapäissään, joten mukavuudesta voi tinkiä), kunhan pääsee takaisin kotiin...
tämmönen tuli nettiautosta vastaan http://www.nettiauto.com/516772
Onko tämmösestä kellään kokemusta tai sitten muita hyviä ehdotuksia halpaan "laulu"autoon ?
Tiisseli olis varmaankin varmempi vaihtoehto paljonajettuna kuin bensa ?
Volkswagen Transhotel / muu halpa matkailuauto /pikkubussi ?
Valvoja: ffp jäsenet
Tolla sun linkin omavalmisteella ei taida olla paljonkaan yhteistä "oikeeseen"( =tehdastekoiseen) tranashoteliin...
Mutta halpahan se on ilmanmuuta. Ei taida juurikaan tuon edullisemmin löytyä pakua jossa vene katolla! Eiku siis matkailuautoa :)
Kaverilla on sellanen "oikee" transhotel ja mulla on vastaavan korimallin paku ihan pakuna. Että jos noista haluat jotain tietää niin täältä pesee jotain.
Olishan tollanen vene-portteri tms. varmasti ihan pätevä laite päissään yöpymiseen, parempi kuin peruspaku. Paljon ajettu kone on epävarma ostos, olipa se sitten tiisseli tahi pensa. Tiisselin remontoiminen vaan voipi tulla kalliimmaksi kuin pensan... Tossa linkin huussissa kehuttiin koneen olevan remontoitu, joten jos siihen on luottaminen niin hyvin menee :)
Mutta halpahan se on ilmanmuuta. Ei taida juurikaan tuon edullisemmin löytyä pakua jossa vene katolla! Eiku siis matkailuautoa :)
Kaverilla on sellanen "oikee" transhotel ja mulla on vastaavan korimallin paku ihan pakuna. Että jos noista haluat jotain tietää niin täältä pesee jotain.
Olishan tollanen vene-portteri tms. varmasti ihan pätevä laite päissään yöpymiseen, parempi kuin peruspaku. Paljon ajettu kone on epävarma ostos, olipa se sitten tiisseli tahi pensa. Tiisselin remontoiminen vaan voipi tulla kalliimmaksi kuin pensan... Tossa linkin huussissa kehuttiin koneen olevan remontoitu, joten jos siihen on luottaminen niin hyvin menee :)
JariN: juu, aattelinkin, että toi on mallia "suksiboksi", mutta kuitenkin...
Halvallahan ei hyvää saa, joten siksi tässä ollaan neuvoa kysymässä.
Tulevassa? autossa ei ole tarkoitusta yöpyä talvella, kunhan katto pitää vettä ja sillä pääsee vielä kotiinkin... Jonkinlainen lisälämmitys varmaankin on tarpeen, jotta saa sisäilman jotenkin kuivattua.
Pikkubussi olis varmaankin muuten toimivampi vaihtoehto ja taipuuhan sinnekin nukkumaan eli kerrohan ihmeessä lisää eli yleensä Transporttereista, jos sulla on noista vanhemmista omakohtaista tietoa.
Halvallahan ei hyvää saa, joten siksi tässä ollaan neuvoa kysymässä.
Tulevassa? autossa ei ole tarkoitusta yöpyä talvella, kunhan katto pitää vettä ja sillä pääsee vielä kotiinkin... Jonkinlainen lisälämmitys varmaankin on tarpeen, jotta saa sisäilman jotenkin kuivattua.
Pikkubussi olis varmaankin muuten toimivampi vaihtoehto ja taipuuhan sinnekin nukkumaan eli kerrohan ihmeessä lisää eli yleensä Transporttereista, jos sulla on noista vanhemmista omakohtaista tietoa.
Jos ei yövy talvella, niin eikai sitä lisälämmitintä kaipaa? Silloinhan (ja etenkin kännissä) homma hoituu ihan pakulla ja patjalla&peitolla... Oman retkeilyharrastuksen puitteissa on joutunut toisinaan yöpymään ihan henkilöautossa ja se toimii just sen yhen yön verran ihan ookoo(jos ei huomioi hlöaution epämukavaa nukkumisasentoa eikä nukkumisesta aiheutuvaa kosteutta). Mutta ilman ilmanvaihtoa/lämmitintä olevassa ajoneuvossa nukkuminen jättää sen verran kosteutta autoon että jos aikomuksena on autossa nukkuminen niin jotenkin sen pitää olla siihen hommaan suunniteltu...
Matkailuautoissa on yleensä kaasulämmittimet, joten niillä pärjää kylmälläkin/talvellakin. Miten lie linkin "veneen" kanssa?
Mitäs sie haluisit noista kuutioista tietää?
Kopat ruostuu etenkin saumoista (kuten myös linkin yksilö) ja pidemmän tähtäimen korjaus vaatii huolellista puhallusta ynnä muuta hifistelyä. Neekeirlaikka&kittipurkki toimii hätäsemmän korjaajan välineistönä ja toimii aika pitkään sekin. (Suhteellista tuo "aika pitkään" mutta omani on kestänyt monta kuukautta eikä vieläkään ole ruokottomassa kunnossa)
Tekniikka nivoutuu aika pitkälti sen koneen ympärille ja kun mosa on takaosastossa huonolla ilmankierrolla varustettu niin se ottaa helposti kipeetä. Muutenkin tollanen pikkukone & painava auto on aika tuhoon tuomittu ajatus... Mutta kylä se toimii jos malttaa lämmittää&jääähdyttää kunnolla ajojen välissä eikä anna liikaa sikaa ajon aikana.
Matkailuautoissa on yleensä kaasulämmittimet, joten niillä pärjää kylmälläkin/talvellakin. Miten lie linkin "veneen" kanssa?
Mitäs sie haluisit noista kuutioista tietää?
Kopat ruostuu etenkin saumoista (kuten myös linkin yksilö) ja pidemmän tähtäimen korjaus vaatii huolellista puhallusta ynnä muuta hifistelyä. Neekeirlaikka&kittipurkki toimii hätäsemmän korjaajan välineistönä ja toimii aika pitkään sekin. (Suhteellista tuo "aika pitkään" mutta omani on kestänyt monta kuukautta eikä vieläkään ole ruokottomassa kunnossa)
Tekniikka nivoutuu aika pitkälti sen koneen ympärille ja kun mosa on takaosastossa huonolla ilmankierrolla varustettu niin se ottaa helposti kipeetä. Muutenkin tollanen pikkukone & painava auto on aika tuhoon tuomittu ajatus... Mutta kylä se toimii jos malttaa lämmittää&jääähdyttää kunnolla ajojen välissä eikä anna liikaa sikaa ajon aikana.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa