A4/Passat tietoa tarvittais!!

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

jusep
-
Viestit: 71
Liittynyt: 11.8.2004 10:10

A4/Passat tietoa tarvittais!!

ViestiKirjoittaja jusep » 15.11.2005 16:25

Eli olis auton vaihto mielessä ja auto tulee varmaan olemaan nelivetoinen v6 2.8 a4/passat tai 1.8t quatro. Eli kyseisistä autoista tarvis vähän tietoa.
Mitä miten arvokas on v6:siin se jakopään remontti? Vaihtoväli ilmeisesti on se 90 tkm?!?

Ja ihan yleisiä käyttökokemuksia/ tietoja kyseisistä autoista olis mukava kans kuulla!

Yritin kyllä searchilla ettiä mutta ei oikein löytynyt tuolta audifinnssin puoleltakaan.

JN_Nikke
-
Viestit: 19
Liittynyt: 8.4.2004 13:37

vm 2002

ViestiKirjoittaja JN_Nikke » 16.11.2005 13:21

Pahus, kun en juuri nyt löydä sitä kuittia, mutta omaan autoon oli tehty jakohihnan vaihto ennen ostamista.
Tosin oli kyllä vaihdettu sytytystulpat, kaikki hihnat (jakohihna + koko vesipumppu) ja öljyt. Voi olla että oli vielä jotain pientä, kun en ulkoa muista. Mutta merkkiliikkessä tehty ja loppusumma töineen n. 1100 €.
Jakohihnan vaihtoväli on juuri tuo 90 tkm, joten vielä saa huristella n. 65 tkm ennen seuraavaa vaihtoa.
Kokemuksista (vielä aika tuoreet) voin sanoa, että talvikelissä oli vähän liukasta, kun ei oo luistoestoja turhaan estelemässä menoa :) . Tyytyväinen olen ollut, tilava sisältä ja vääntöä riittää. Ainoa miinus (totuttelua vielä) on aika heikko ulkomittojen näkyvyys eli haittaa vielä paikotuksessa jms. Vakioaudiokamat yllättävän hyvät vaikka itse kuuntelen mieluummin kutosen murinaa (joka ei kyllä hyvin kuulu, kun äänieristys on hyvä)

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 16.11.2005 14:56

V6-koneisena ottaisin passatin, koska se on aanelkkua selvästi tilavampi. Jos päädyt 1.8T quattroon, ei vaihtoehtoja ole kuin A4 :)

Minkä hintaista ja ikäistä olet ajatellu? En ole nyt hintoja selannut mutta olettaisin että alkupään (1995) A4 V6 on halvempi kuin passatti samalla koneella, koska pasuuna on useamman vuoden uudempi (1997, 1998?). Oletan kuitenkin että saman ikäisinä Audi on kalliimpi.

jusep
-
Viestit: 71
Liittynyt: 11.8.2004 10:10

ViestiKirjoittaja jusep » 16.11.2005 18:32

Audia olen ajatellut vuosimallia 96-98 vuosimallia ja se v6:n olis sillä uudemmalla 193 hv:n koneella ja passattia 98-99 vuosimallia. Ovat suurinpiirtein saman hintasia. Hintaluokka on n. 16-18t €.

Onko noissa passatin ja audin nelivedoissa minkälaisia eroja?

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 16.11.2005 20:24

Eikös VW ole 4motion vai syncro eli = Haldex

Ja melkein kaikissa audeissa on torsen, eli quattro. Paitsi A3.

Search löytyy varmasti lisää.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 16.11.2005 20:39

Ainiin tosiaan, ekat aanelkut on sillä vanhalla 12-venttiilisellä mosalla joten eivät ole verrattavissa V6 passattiin tai uudempiin aanelkkuihin.

PeteT
-
Viestit: 136
Liittynyt: 24.8.2003 14:31

ViestiKirjoittaja PeteT » 16.11.2005 21:49

Eikös VW ole 4motion vai syncro eli = Haldex



Ei. 4motionia on sekä viskona että torsenina. 5BG 4motion on ainakin torsen.Passatin syncro on visko. Ihan uusin korimalli on taasen haldex.

eki_boomer
-
Viestit: 472
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja eki_boomer » 16.11.2005 22:59

Kaikki 3b/3bg passatit on Torsen nelikkoja riippumatta siitä lukeeko kontissa Syncro tai 4 Motion.

JN_Nikke
-
Viestit: 19
Liittynyt: 8.4.2004 13:37

ViestiKirjoittaja JN_Nikke » 16.11.2005 23:07

Mun Passatissa on ainakin Haldex (vm 2002)

PeteT
-
Viestit: 136
Liittynyt: 24.8.2003 14:31

ViestiKirjoittaja PeteT » 17.11.2005 8:58

Mun Passatissa on ainakin Haldex (vm 2002)


Täh? 2.8 v6 30v ja kone pitkittäin?

Nismo9
-
Viestit: 72
Liittynyt: 23.7.2003 9:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Nismo9 » 17.11.2005 9:34

ekan tota koppaa oleva haldexi näköjään tuli vastaan:)..tai sitten omistaja ei tiedä millä oikeasti ajelee.

vw ja audi molemmat kokeiltu ja vw vie gasoo 2litraa/100 enemmän oli kaupunki tai maantie. Äänet v6 kivemmat ja sisätilat isommat ku audissa. Laatuvaikutelma aika sama. Audi kuitenkin selkeesti sporttisemman olonen ihan joka asiassa käytökseltään ja muilta ominaisuuksilta. Varmasti ihan tietosesti toi passat on tehty tollaseksi kukaan ei näe, eikä kuule, eikä tunne mitään kun sillä ajaa tai sellasen näkee. Tarpeen vaatiessa menee poikittain ja ympäri kaasulla ja pystyy kiusaamaan gti autoja. Audi taas tuplaputkineen yrittää olla jotain olematta kuitenkaan juuri mitään(juu passatis myös tuplat, mutta piilossa).

Jakohihnaremppa +1te ja kaikki huoltohommat käytännössä passatissa kalliimpia, kuten myös vakuutusmaksutikin. Jos itse valitsisin ja kyseessä olisi toi vanhakoppa audi, niin passat tulis kyllä uudelleen perheeseen huolimatta noista isommista kuluista.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 17.11.2005 10:02

Eikös VW ole 4motion vai syncro eli = Haldex

Ei.

Passatin syncro on visko.

Ei aina.

Kaikki 3b/3bg passatit on Torsen nelikkoja riippumatta siitä lukeeko kontissa Syncro tai 4 Motion.

Kyllä.

Mun Passatissa on ainakin Haldex (vm 2002)

Ei ole. Siellä on Torsen.

Tämä on käyty läpi jo monta kertaa, mutta kertauksena vielä:
VAG-konsernin nelivedot on toteutettu viskolla, Haldexilla tai Torsenilla. Auton mallimerkintä (quattro, syncro, 4motion, jne) ei kerro mitään muuta kuin sen että takapyörille välitetään voimaa jotenkin. Se ei kerro käytetystä tekniikasta mitään. Jos autossa on kone pitkittäin (esim A4, A6, 3B Passat, jne), voimansiirrosta löytyy Torsen. Jos taas kone on poikittain (uusi Passat, A3, Golf, Leon, Octavia, jne), silloin voimansiirrosta taka-akselille huolehtii Haldex, tai vanhemmissa vehkeissä visko.

JN_Nikke
-
Viestit: 19
Liittynyt: 8.4.2004 13:37

ok sovitaan niin

ViestiKirjoittaja JN_Nikke » 17.11.2005 16:20

Ittelle ei oo välii mikä siel on, kunhan pelaa :)

Huoltokirjassa vaan puhuvat Haldex-suodattimen vaihdosta..
Itse lukosta ei löydy sanan sanaa

Edit: OK, puhutaan sitten voimansiirrosta
Viimeksi muokannut JN_Nikke, 18.11.2005 16:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

PeteT
-
Viestit: 136
Liittynyt: 24.8.2003 14:31

ViestiKirjoittaja PeteT » 17.11.2005 16:45

Etteivät vaan olisi laittaneet Golfin huoltokirjaa vahingossa :P.
Mutta, sehän on nyt kuin olisit uuden auton saanut.. TorSenhan on kuitenkin aito neliveto eikä mikään sähköohjattu wannabe. ;)

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 17.11.2005 17:16

Lukosta ei ole siellä juttua varmaan siitä syystä että tuosta voimansiirrosta ei lukkoja löydy. Oikeita lukkoja siis, sähköinen lukon heikko korvike (EDS) siellä taitaa olla.

panu
-
Viestit: 473
Liittynyt: 29.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja panu » 17.11.2005 18:22

VAG-konsernin nelivedot on toteutettu viskolla, Haldexilla tai Torsenilla. Auton mallimerkintä (quattro, syncro, 4motion, jne)

Tuosta listasta unohtu vielä 80-luvulla Audissa ja Passatissa käytetty tavallinen lukolla varustettu keskitasauspyörästö (kiinteä 50/50 voimanjako).

eki_boomer
-
Viestit: 472
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja eki_boomer » 18.11.2005 8:36

TorSenhan on kuitenkin aito neliveto eikä mikään sähköohjattu wannabe. ;)


Joo Haldex on ihan paska, sama ku ois etuveto. Niin joo justiinsa...

M.H.
-
Viestit: 289
Liittynyt: 20.11.2003 0:41

ViestiKirjoittaja M.H. » 18.11.2005 13:58

Panu kirjoitti:Tuosta listasta unohtu vielä 80-luvulla Audissa ja Passatissa käytetty tavallinen lukolla varustettu keskitasauspyörästö (kiinteä 50/50 voimanjako).


Missä Passatissa tuota on käytetty? Siis malli/moottori etc. Kun en ole tuollaisesta kuullutkaan, olisi hyvä tietää.[/quote]

EDIT: Lainaus korjattu.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa