Ajoneuvohuoltoliikkeen toiminta

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

teemup
-
Viestit: 54
Liittynyt: 12.4.2011 19:24

Ajoneuvohuoltoliikkeen toiminta

ViestiKirjoittaja teemup » 19.7.2018 19:22

Itsellä ei ole kokemusta autohuoltoliiketoiminnasta mutta miettinyt että mihin perustuu se että liike laskuttaa sulta vaikka vika ei tulisi kuntoon?
Olen muuta laitehuoltoa harjoittavassa firmassa töissä ja asiakas kyllä odottaa että laite tulee huoltokäynnillä kuntoon ja näin 99% tapauksista tuleekin. Jos ei vaan millään vikaa löydy niin silloin pahoittelemme että joudumme nostamaan kädet pystyyn mutta ei siitä laskuakaan sovi laittaa.
Eikö viallinen ajoneuvo viedä sinne sitä varten että se korjataan ja maksetaan siitä korvaus?Tehdään sopimus että korjatkaa vika minä maksan.
Vai onko nämä valitukset "valohoidosta" sellaisia että asia jää epäselväksi. Asiakkaan mielestä vika ei tullut kuntoon mutta huoltoliikkeen näkemyksen mukaan mitään vikaa ei ole.

juksii
-
Viestit: 331
Liittynyt: 11.8.2005 17:12

Re: Ajoneuvohuoltoliikkeen toiminta

ViestiKirjoittaja juksii » 26.7.2018 11:12

Tää on ehkä semmoinen ikiaikainen perinne, että autojen kanssa maksetaan vain työstä ei tuloksesta.

Itse olen maksanut kerran täysin väärästä diagnoosista. Onneksi ymmärsin itse enemmän kuin autokorjaamo, niin ei tarvinnut maksaa tonneja väärästä korjauksesta.
Lisäksi useita kertoja korjauksista joissa autoa ei saatu kuntoon. Pari kertaa maksanut myös autokorjaamon omien virheiden korjaamisesta.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

Re: Ajoneuvohuoltoliikkeen toiminta

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 26.7.2018 13:51

Muistelen että joku avainsana tähän olisi huolellisuusvelvoite. Googlettakaapa joku ja tulkatkaa tänne. :)


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa