Päästövaroitus palaa. Katsastus?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Eduk
-
Viestit: 7
Liittynyt: 4.2.2017 16:20

Päästövaroitus palaa. Katsastus?

ViestiKirjoittaja Eduk » 5.2.2017 10:32

Omassa 1.8t 2001 passatissa palaa päästövaroitus valo. Haittaako tämä valo katsastuksessa. Päästöt ovat normaalit ja lambda 2. anturi on vain mennyt rikki.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: Päästövaroitus palaa. Katsastus?

ViestiKirjoittaja Jultsu » 5.2.2017 11:50

Väittäisin että suora hylky tulee jos tuo merkkivalo palaa.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

Re: Päästövaroitus palaa. Katsastus?

ViestiKirjoittaja Ike » 6.2.2017 16:36

Jos käyttöönotto -00 puolella, eikä OBD-testiä tarvitse, niin OK, muutoin hylky.

mippo84
-
Viestit: 139
Liittynyt: 28.10.2010 20:17

Re: Päästövaroitus palaa. Katsastus?

ViestiKirjoittaja mippo84 » 8.2.2017 11:33

Tietty jos konttorin pihassa nollaat vikakoodit ja sormet ristiin että katsuri ei kahtakertaa starttaa autoa niin pitäs mennä läpi.

Ainakin opel astra -99 ei rekisteröi lambdaa vasta kun kolmannella startilla.

lasses
-
Viestit: 608
Liittynyt: 25.8.2003 15:27

Re: Päästövaroitus palaa. Katsastus?

ViestiKirjoittaja lasses » 8.2.2017 20:49

Kyllä siellä pitäisi olla dataa vikavalon nollauksen jälkeen että testi menee läpi. Ei mennyt polo läpi kun valo syttyi ja sitten sammui. Nollasin vikamuistin, mutta hylsy tuli kun ei ollut tuota ajoa ennen katsastusta. Auto 02-mallia ja bensakoneella.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

Re: Päästövaroitus palaa. Katsastus?

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 25.3.2017 15:39

Hei vaikka ei tarvii ottaa OBD testii eli on all vm 2001 ni jos vikavalo palaa mittaristossa ni varmasti tulee suora hylky.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

Re: Päästövaroitus palaa. Katsastus?

ViestiKirjoittaja Tuomas » 8.5.2017 14:46

Jep, valo ei saa palaa vaikka OBD:tä ei testilaitteella tarkastettaisiinkaan (ja sen tietää jo kassalla, että koittavatko veloittaa OBD:stä vai ei). Jos kyseessä vm 2001 bensa-auto ja käyttöönottopvm on vuoden 2000 puolella niin riittää, että nollaat vikakoodit ja saat valon sammumaan (ja pysymään pois katsastuksen ajan). Siinä menee yleensä useampi käynnistys ja enemmän kuin pari km ajoa ennen kuin auto saa nollauksen jälkeen taas tehtyä OBD-testinsä läpi ja sytyttää valon uudestaan.

Juzu84
-
Viestit: 392
Liittynyt: 23.4.2010 7:44

Re: Päästövaroitus palaa. Katsastus?

ViestiKirjoittaja Juzu84 » 20.8.2017 11:29

Oon nyt tässä seitsemän vuoden omistusaikana huomannu mielenkiintosen asian tuon Boran kanssa joka on melko innokas polttelemaan vikavaloa ja nariseen KATtien alhaisesta tehosta. Ennemmin sääntö kuin poikkeus että aina vikakoodien nollauksen jälkeen ekalla ajosyklillä syttyy häiriövalo ja edellä mainittu vikakoodi tulee aktiiviseksi, pidemmän aikaa sit ku ajelee niin kumminki valo sammuu itsestään ja vikakoodi saattaa esiintyä vikamuisti luettaessa enää ajoittaisena. Readinessit kun lukee niin sielä näkyy kaikki muut vihreellä paitsi katalysaattorit. Jos tämä KATtien Readiness test ei mee ajon aikana läpi niin oon ite "ratkaissut" ongelman avaamalla VCDS:llä Basic Settings ja sieltä katalysaattorien testi pakotettuna päälle. Kierrokset kolmen tonnin pintaan, oottelua että lämpötila nousee 350-asteen paremmalle puolelle ja tulee "TEST OK". Softa käskee kyllä painaan jarrua ja kaasua mutta oikeasti pelkkä kierrosten yllä pito kaasulla riittää. Näin saadaan Readiness kattien osalta vihreäksi ja vikakoodi katalysaattorien alhaisesta tehosta poistuu ITSESTÄÄN.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa