LUG-160, kenen entinen Corrado?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Smuhh
-
Viestit: 86
Liittynyt: 10.9.2015 13:31

LUG-160, kenen entinen Corrado?

ViestiKirjoittaja Smuhh » 8.3.2016 8:48

Elikkäs olisi kiva historiasta tietää ko. autosta, kun siirtyi omistukseeni, tumma violetti runkonumero WVWZZZ50ZLK007515.

Jos tunnistat omaksesi niin pistä ihmeessä viestiä niin tietää minne ei enää "tarvitse" puuttua jos esim tehoa lähtee hakemaan. :)

kraftVWerk
-
Viestit: 328
Liittynyt: 22.11.2010 11:35

Re: LUG-160, kenen entinen Corrado?

ViestiKirjoittaja kraftVWerk » 9.3.2016 12:50

Kuules, tod näk saksantuonti, ni mikä mahtoi olla olkomainen rekisteritunnus? Varmaan Saksan trafi/avk tms vastaava löytyy historiaa. Trafin tiedoista löytyy Ulkomainen rekisteritunnus ja taitaa olla maksuton palvelu tai onnistuu ainakin samalla hakea tiedot kun otat auton liikennekäyttöön tai laitat pois liikennekäytöstö (8eur)

Ihme juttu jos olet käsiisi saanut alkup suomiauton, taidettiin tuoda aikoinaan maahantuojan toimesta vain 14-16kpl v 1988-1995.

Trafilla/AVK:lla taisi olla myös erillinen ajoneuvohistoria palvelu, taisi maksaa 4eur ainakin motskarien historian haku.

Jos on G60 niin eipä tuosta 8-venttiilikoneesta ihme tehoja oteta ulos, maksimi lienee 276hv ja penkitetty Erwin Weberin rallye Golffista.

Joku 232hv G60 teholappu palstalla taisi olla nimimerkki Bendunen tms toimesta joskus vuosikymmenen alussa.

Kaikki nettiauton g60 220-230bhp persdyno tulokset on täyttä bullshittiä.

Smuhh
-
Viestit: 86
Liittynyt: 10.9.2015 13:31

Re: LUG-160, kenen entinen Corrado?

ViestiKirjoittaja Smuhh » 9.3.2016 13:45

Taitaa olla Espanjan tuonti käsitykseni mukaan. Koitan joutaa kattomaan ulkom tunnuksen. Mutta ollut suomen kilvissä kuitenkin hyvän aikaa niin ajattelin josko joku tunnistaisi. Edellinen omistaja mainitsi, että häntä edeltävä omistaja oli todennut koneesta joskus penkitetyn 204hv, tiedä siitä sitten, käsitykseni mukaan tuokaan ei ihan lastulla ja ahdinpyörällä irtoa. Tässä kuitenkin esim Weitec Hicon GT alusta ja Hartmannin catback putkisto, joten on joku joskus rahaakin käyttänyt.

Autowikin rekisteröinti kohdassa Corradoja olisi rekisteröity Suomeen 12kpl uutena.. :)

Smuhh
-
Viestit: 86
Liittynyt: 10.9.2015 13:31

Re: LUG-160, kenen entinen Corrado?

ViestiKirjoittaja Smuhh » 9.3.2016 21:40

Ei taida olla Espanjasta. Ensirekisteröity Suomeen 2004, ulkomainen tunnus HH-S9909, missä tollaset? :D

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

Re: LUG-160, kenen entinen Corrado?

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.3.2016 23:48

Hansestadt Hamburg?

Smuhh
-
Viestit: 86
Liittynyt: 10.9.2015 13:31

Re: LUG-160, kenen entinen Corrado?

ViestiKirjoittaja Smuhh » 10.3.2016 6:13

Heh, näkyy olevan.. :) ei oo näitä tuontijuttuja aiemmin montaa ollu kyllä.. :D

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

Re: LUG-160, kenen entinen Corrado?

ViestiKirjoittaja Markku M. » 13.3.2016 22:12

Saksasta tuotu, vanhempi herrasmies toi. Itse olin toinen omistaja Suomessa.
Omistin auton siis vuosina 2004-2007 (muistaakseni?).
Auto oli täysin originaalikuntoinen pl. vanteet minulle saapuessaan. Laitoin siihen 68mm ahtimen hihnapyörän, ohjelman, Weitecin coilover-alustan ja putkistoa & ilmanottoa muokattiin. Ahtimen remppasin myös likimain heti auton ostettuani.
Kiertokangen laaskerit vaihdettiin myös n. 270tkm mittarissa, kun moottori kalkatti. Tästä n, vuosi eteenpäin myin auton, moottori kalkatti taas, ei johtunut tällä kertaa kk-laakereista, vaihdettiin ne nimittäin uudelleen, turhaan. Ilmeisesti männät/männäntapit kalisivat.

Alustaan laiteltiin joitain PU-puslia (etutukivarsiin ainakin) ja moottorin kumityynyt vaihtelin. Tosin siitä nyt on jo aikaa.

Myyjän ja auton maahantuojan mukaan mittariin oli ruuvattu 100tkm lisää Saksassa, että veroja oltiin saatu alaspäin. Ihan uskottava selitys, auto oli todella siistissä kunnossa kun sen ostin. Mittarissa oli tuolloin joku ehkä 250tkm (eli myyjän sanojen mukaan 150tkm ajettu)?

Kattoluukku hajosi minun omistukseni aikana, siitä naarmut luukussa. Ostin toisen mukamas ehjän luukun siihen, mutta ihan samalla tavalla paskana oli sekin. Loppui mielenkiinto luukun temppuiluun ja annoin sen olla. :D

Smuhh
-
Viestit: 86
Liittynyt: 10.9.2015 13:31

Re: LUG-160, kenen entinen Corrado?

ViestiKirjoittaja Smuhh » 14.3.2016 9:04

Kiitoksia tiedosta. Tämä on aika liki orkkiksena säilynytkin. Kaiuttimia vähän asennettu, mutta siististi, maski se perus mikä jatkuu lamppujen päälle. Ostin auton ilman ahdinta,nyt paikallaan M65 Eatoni ja keulacooleri piilossa puskimen alla, ei töröttäen niinku näissä yleensä.. Käynnissäkin ollut ja koeajot tehty, kone käy kuin sukkasillaan, mitä nyt alkuun nostajat piti ääntä kun oli kuitenkin 2,5 vuotta seisonut.

Onko mitään muistikuvaa mikä ohjelma tuli laitettua? Ja ainakin nyt on orkkis pakosarja paikallaan, katilta taaksepäin Hartmannia.

Kattoluukussa oli kotiasento moottorilla väärin, muuten toimi kyllä. :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

Re: LUG-160, kenen entinen Corrado?

ViestiKirjoittaja Markku M. » 14.3.2016 11:36

Ohjelma on se ns. "Dopin" lastu. Eli MDComperxilta saatava ohjelma.

Kattoluukussa oli mulla sellainen vika, että sieltä oli niitä liukuja yms murtunut ja luukku lähti aina toiselta laidalta nousemaan ylös, jopa siellä katon sisällä. Se ei siis ymmärtänyt, että sen pitäisi lähteä liukumaan eteenpäin. Oli niin kalliit ne uudet kalikat siihen, että jätin luukun vaan käyttämättä.

En tiedä onko joku sitten tehnyt remonttia alakertaan, mutta se tosiaan mulla silloin äänteli. Miedossa vedossa, etenkin kylmällä koneella kalkatti vähäsen.

Taisin itse silloin asentaa jotkut 3,5" Vifat kojetaulun päälle (valkoinen kartio), mutta diskanttiasennus jäi sen verran vaiheeseen, että ne taitaa olla vieläkin mulla tuolla tallissa. :D

Smuhh
-
Viestit: 86
Liittynyt: 10.9.2015 13:31

Re: LUG-160, kenen entinen Corrado?

ViestiKirjoittaja Smuhh » 14.3.2016 13:24

Eli hyvä lastu kuitenkin kyseessä :) tossa mun toisessa mikä kalkattaa on joku ihme lastu, ei kierrostenrajoitintakaan ollenkaan.. Kyllä sille joku varmaan jotain on joku alakerralle tehnyt kun matkamittarissa nyt vähän vajaa 348tkm (248tkm?)

Ehkäpä joku on kattoluukunkin sitten onnistunut siihen löytämään jostain.

Tossa nyt lasikuidusta hyvin tehdyt ja nahalla päällystetyt kotelot 2x 6? Tuumasille kajareille, jopa metallista tehdyt kehikot pistehitsattu oveen ja maalattu korinväriin... :D ja diskantit orkkiskajarien paikalla kojelaudalla, Hertzejä kaikki. Ainoastaan toisiin ovikaiuttimeen menee suoraan johdot soittimelta, muihin tulee piuhat takaa vahvistimelta jakosuotimien kautta.. :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

Re: LUG-160, kenen entinen Corrado?

ViestiKirjoittaja Markku M. » 16.3.2016 10:43

Jaksoinpa kaivella kuvan, tuon näköinen auto oli mulla ollessaan siis. :)

Kuva

Smuhh
-
Viestit: 86
Liittynyt: 10.9.2015 13:31

Re: LUG-160, kenen entinen Corrado?

ViestiKirjoittaja Smuhh » 16.3.2016 12:11

Kiitos! Hyvältä näytti.. Harmi kun joku orkkismaskin hukannut. Onko muistikuvaa minkälaiset oli noiden vanteiden leveydet jne, omaan silmään sopivasti raatoon istuvat.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

Re: LUG-160, kenen entinen Corrado?

ViestiKirjoittaja Markku M. » 18.3.2016 23:40

9x16 ET15 oli takavanne, takakaariahan siitä joutui rullailemaan että noi mahtu pyörimään...
Etuvanne oli ujo 7,5x16, olisikohan ollu ET30 tai 35.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

Re: LUG-160, kenen entinen Corrado?

ViestiKirjoittaja Sebastian » 30.8.2016 11:36

Onkos tämän joku Kuusamoon ostanut, sattui eilen salille mennessä olemaan siinä parkissa ja illemmalla melkeinpä naapurissa seisoi.

Smuhh
-
Viestit: 86
Liittynyt: 10.9.2015 13:31

Re: LUG-160, kenen entinen Corrado?

ViestiKirjoittaja Smuhh » 30.8.2016 14:32

Kyllävain! Vaihtelin siihen ihananvihreään avogolffiin joka Kuusamossa oli myynnissä :)


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa