Touran, mikä moottori?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

Touran, mikä moottori?

ViestiKirjoittaja cancermann » 19.9.2014 10:16

Dieseli tais tulla
Viimeksi muokannut cancermann, 31.3.2015 17:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 19.9.2014 12:20

1.9 tai 2.0 TDI on varmaan ne järkevimmät vaihtoehdot. Manuaalina tietty.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 20.9.2014 18:01

Markun mainitsemat sekä 2.0 FSI lienevät paras valinta.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 21.9.2014 19:29

Miten tuo FSI, onkohan siinä samaa ongelmaa kuin 2.0TFSI:n nokkien välisessä ketjussa joka itsellä napsahti poikki vauhdissa 149tkm kohdalla?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 22.9.2014 6:05

On ollut juu mut eipä nyt mitenkään ihan hirveästi.

gldr
-
Viestit: 60
Liittynyt: 7.3.2010 20:25

ViestiKirjoittaja gldr » 23.9.2014 17:19

Itsellä on 220tkm 2.0 FSI ollu toukokuusta ja ainoo vika tähän mennessä ollu NOx anturi joka maksoi joku +800€

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 24.9.2014 23:45

Kääk! Mukavan edullinen...
Viimeksi muokannut cancermann, 31.3.2015 17:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lasses
-
Viestit: 608
Liittynyt: 25.8.2003 15:27

ViestiKirjoittaja lasses » 28.9.2014 19:10

jos käytettyä kattelee, niin ensin kattoo ettei ole ajettu longlife-huoltoväleillä. Monta ongelmaa on vähemmän kun autoa on huollettu. Etenkin tämä koskee tsi ja tdi-moottoreita.

golffilajaminenkallist
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 11.12.2015 18:07

nox anturit viallisia vw:llä

ViestiKirjoittaja golffilajaminenkallist » 11.12.2015 18:09

Itelläni Golf V 1.6 FSI -04 sytytti NOx anturin, ja selvisi nopeasti että sen vaihtaminen maksaisi yli 500€ (eikä ole takuuta, että sen vaihtaminen 100% auttaisi, jos vika onkin jossain muussa kuin itse anturissa).

Tehdastiedotteesta 16.12.2009 löytykin tälläistä tietoa, että VW on itse myöntänyt että noissa nox antureissa, jotka ovat -a ja -c loppuisia on valmistusvirhe ja VW on sanonut, että ne pitäisi vaihtaa viattomiin -D loppuisiin. Olen törmännyt foorumeilla lukuisiin keskusteluihin tästä nox anturista, kun kaikki ihmettelevät, miksi ne pamahtelee rikki. Eikö Volkswagenin olisi pitänyt informoida kaikkia merkkihuollon asiakkaita ja vaihtaa anturit viattomiin eikä laittaa 500€+ laskuja perään???

Nyt kuitenkin herää kysymys: Mistä me oltaisiin voitu tietää tästä mahdollisuudesta? En joka päivä googlaile sanalla "golf 1.6 nox anturi" ja järkevää olisikin, että VW huoltoja tekevät ihmiset saisivat tietää ton VW:ltä. No, mun auto ollut juuri noissa huolloissa, eikä kukaan ole mitään sanonut ... ! Ja tietysti alan kaivamaan tätä juttua, vasta kun se anturi hajoaa eli 6v tämän jälkeen.

Kävin äsken VW:n huollossa, selitin huollon asiakaspalvelijalle tilanteen ja näytin paperit jossa lukee asia englanniksi. Asiakaspalvelija huutaa ja naureskelee minulle "ymmärrät väärin lukemasi" ja sanoo ottavansa auton mielellään maksulliseen huoltoon ja sitten sanoo keskustelun olevan tylysti ohi. Onpas tullut kyseiseltä konsernilta paljon paskaa viallisten osien ja kaiken maailman salailun suhteen... Mitä seuraavaks??? Ja kaikista firman virheistä maksaa asiakas ja saa vielä vittuilut kaupan päälle.

Kannattaa tarkistaa, onko teidän anturissa -A tai -C loppuinen koodi, jos on vanhempi kuin viikko 41/2004. Siinä tapauksessa se on viallinen ja sanoivat mulle että saa soittaa ja valittaa numeroon: 010 5332 910 . Mielestäni todella törkeää VW:ltä ja olisi pitänyt huollon yhteydessä asiakkaalle ilmottaa ja vaihtaa!!!

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 11.12.2015 18:40

Onhan se ihan kamalaa kun ei valmistaja korjaa toistakymmentävuotta vanhoista autoista kaikkia asioita takuuna...

Joka valmistajalla on noita tiedoitteita. Ne on tarkoitettu usein sisäiseen käyttöön diagnosointien helpottamiseksi. Lappujen lopussa yleensä lukee että tiedoite ei oikeuta takuuvaihtoihin tai korvauksiin, kyseessä on normaalia laadun parantamista.

golffilajaminenkallist
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 11.12.2015 18:07

Just just

ViestiKirjoittaja golffilajaminenkallist » 11.12.2015 20:08

Milläs lailla se laatu paranee, kun viasta kirjottaa sisäseen tiedotteeseen? Eikö se laadun parantaminen tapahdu siinä vaiheessa, kun se osa vaihdetaan? :D fuck logic

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 11.12.2015 20:29

Ne on lähinnä mekaanikkojen avuksi, että tiedetään potenttiaaliset vikakohteet ja syyt.

Eipä tuo nyt kovin kallis korjaus onneksi olisi, ja melkeinpä aina se vika nox anturissa on itsessään.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 12.12.2015 0:40

Kyllä tuo yli 500€ anturin vaihdosta on mun mielestä aika kallis....
Jollekin toiselle toki moiset summat on taskurahoja.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 12.12.2015 12:41

Nykyaikaiselle autolle tommoset osien hinnat on ihan keskimääräistä. Jollekkin 4 koppaselle golfille olis jo kallista..

gldr
-
Viestit: 60
Liittynyt: 7.3.2010 20:25

ViestiKirjoittaja gldr » 12.12.2015 18:21

Niin siis tuo aiemmin mainitsemani hinta oli vasta osalle, töineen laakkosella loppulasku oli noin 1400. Lasku osoitettiin onneksi pitkän tappelun jälkeen auton myyneelle liikkeelle. On tuollaiset summat kuitenkin aika huikeita, kun puhutaan 6k€ ruoskasta:D

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 13.12.2015 8:29

Tuohan on 1.6 fsi koneessa noin tunnin homma, joten ei voi työt maksaa montaa sataa euroa siinä.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa