Touran, mikä moottori?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Touran, mikä moottori?
Dieseli tais tulla
Viimeksi muokannut cancermann, 31.3.2015 17:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Kääk! Mukavan edullinen...
Viimeksi muokannut cancermann, 31.3.2015 17:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 11.12.2015 18:07
nox anturit viallisia vw:llä
Itelläni Golf V 1.6 FSI -04 sytytti NOx anturin, ja selvisi nopeasti että sen vaihtaminen maksaisi yli 500€ (eikä ole takuuta, että sen vaihtaminen 100% auttaisi, jos vika onkin jossain muussa kuin itse anturissa).
Tehdastiedotteesta 16.12.2009 löytykin tälläistä tietoa, että VW on itse myöntänyt että noissa nox antureissa, jotka ovat -a ja -c loppuisia on valmistusvirhe ja VW on sanonut, että ne pitäisi vaihtaa viattomiin -D loppuisiin. Olen törmännyt foorumeilla lukuisiin keskusteluihin tästä nox anturista, kun kaikki ihmettelevät, miksi ne pamahtelee rikki. Eikö Volkswagenin olisi pitänyt informoida kaikkia merkkihuollon asiakkaita ja vaihtaa anturit viattomiin eikä laittaa 500€+ laskuja perään???
Nyt kuitenkin herää kysymys: Mistä me oltaisiin voitu tietää tästä mahdollisuudesta? En joka päivä googlaile sanalla "golf 1.6 nox anturi" ja järkevää olisikin, että VW huoltoja tekevät ihmiset saisivat tietää ton VW:ltä. No, mun auto ollut juuri noissa huolloissa, eikä kukaan ole mitään sanonut ... ! Ja tietysti alan kaivamaan tätä juttua, vasta kun se anturi hajoaa eli 6v tämän jälkeen.
Kävin äsken VW:n huollossa, selitin huollon asiakaspalvelijalle tilanteen ja näytin paperit jossa lukee asia englanniksi. Asiakaspalvelija huutaa ja naureskelee minulle "ymmärrät väärin lukemasi" ja sanoo ottavansa auton mielellään maksulliseen huoltoon ja sitten sanoo keskustelun olevan tylysti ohi. Onpas tullut kyseiseltä konsernilta paljon paskaa viallisten osien ja kaiken maailman salailun suhteen... Mitä seuraavaks??? Ja kaikista firman virheistä maksaa asiakas ja saa vielä vittuilut kaupan päälle.
Kannattaa tarkistaa, onko teidän anturissa -A tai -C loppuinen koodi, jos on vanhempi kuin viikko 41/2004. Siinä tapauksessa se on viallinen ja sanoivat mulle että saa soittaa ja valittaa numeroon: 010 5332 910 . Mielestäni todella törkeää VW:ltä ja olisi pitänyt huollon yhteydessä asiakkaalle ilmottaa ja vaihtaa!!!
Tehdastiedotteesta 16.12.2009 löytykin tälläistä tietoa, että VW on itse myöntänyt että noissa nox antureissa, jotka ovat -a ja -c loppuisia on valmistusvirhe ja VW on sanonut, että ne pitäisi vaihtaa viattomiin -D loppuisiin. Olen törmännyt foorumeilla lukuisiin keskusteluihin tästä nox anturista, kun kaikki ihmettelevät, miksi ne pamahtelee rikki. Eikö Volkswagenin olisi pitänyt informoida kaikkia merkkihuollon asiakkaita ja vaihtaa anturit viattomiin eikä laittaa 500€+ laskuja perään???
Nyt kuitenkin herää kysymys: Mistä me oltaisiin voitu tietää tästä mahdollisuudesta? En joka päivä googlaile sanalla "golf 1.6 nox anturi" ja järkevää olisikin, että VW huoltoja tekevät ihmiset saisivat tietää ton VW:ltä. No, mun auto ollut juuri noissa huolloissa, eikä kukaan ole mitään sanonut ... ! Ja tietysti alan kaivamaan tätä juttua, vasta kun se anturi hajoaa eli 6v tämän jälkeen.
Kävin äsken VW:n huollossa, selitin huollon asiakaspalvelijalle tilanteen ja näytin paperit jossa lukee asia englanniksi. Asiakaspalvelija huutaa ja naureskelee minulle "ymmärrät väärin lukemasi" ja sanoo ottavansa auton mielellään maksulliseen huoltoon ja sitten sanoo keskustelun olevan tylysti ohi. Onpas tullut kyseiseltä konsernilta paljon paskaa viallisten osien ja kaiken maailman salailun suhteen... Mitä seuraavaks??? Ja kaikista firman virheistä maksaa asiakas ja saa vielä vittuilut kaupan päälle.
Kannattaa tarkistaa, onko teidän anturissa -A tai -C loppuinen koodi, jos on vanhempi kuin viikko 41/2004. Siinä tapauksessa se on viallinen ja sanoivat mulle että saa soittaa ja valittaa numeroon: 010 5332 910 . Mielestäni todella törkeää VW:ltä ja olisi pitänyt huollon yhteydessä asiakkaalle ilmottaa ja vaihtaa!!!
Onhan se ihan kamalaa kun ei valmistaja korjaa toistakymmentävuotta vanhoista autoista kaikkia asioita takuuna...
Joka valmistajalla on noita tiedoitteita. Ne on tarkoitettu usein sisäiseen käyttöön diagnosointien helpottamiseksi. Lappujen lopussa yleensä lukee että tiedoite ei oikeuta takuuvaihtoihin tai korvauksiin, kyseessä on normaalia laadun parantamista.
Joka valmistajalla on noita tiedoitteita. Ne on tarkoitettu usein sisäiseen käyttöön diagnosointien helpottamiseksi. Lappujen lopussa yleensä lukee että tiedoite ei oikeuta takuuvaihtoihin tai korvauksiin, kyseessä on normaalia laadun parantamista.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 11.12.2015 18:07
Just just
Milläs lailla se laatu paranee, kun viasta kirjottaa sisäseen tiedotteeseen? Eikö se laadun parantaminen tapahdu siinä vaiheessa, kun se osa vaihdetaan? :D fuck logic
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 62 vierailijaa