Isoin farmari/tila-auto Audi/VW. Ei T3-4.

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

Isoin farmari/tila-auto Audi/VW. Ei T3-4.

ViestiKirjoittaja Slantsix » 4.5.2014 16:14

Todettava että ei tohon Astraan mahdu 4 henkeä + tavarat ja koira.
Nyt ois hakusessa farkku/tila-auto mihin mahtuisi. Hakusessa väliltä 85-00 vuosimallia olevat kuljettimet. Mutta ei kummmiskaan T3-T4, niitä ei emäntä suostu ajamaan.
Onko Muumikeula+facelift farkku ison takatiloistaan? Sharan kattelin, mutta yllättävän pieni sekin, vaikka ottaisi takimmaiset penkit pois.
Audi 100/A6 taitaa viisto perä syödä tilaa jonkun verraan? 200 tuntuu olevan harvinaisia.

vag22
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.4.2010 7:42

ViestiKirjoittaja vag22 » 4.5.2014 17:37

muutaman vuoden a6 ajelleena suosittelen. Siis eka malli a6. Peräkonttiin kyllä sopii.

Kosse
-
Viestit: 311
Liittynyt: 30.4.2009 19:13

ViestiKirjoittaja Kosse » 4.5.2014 17:37

Muumissa ja faceliftissä melko tilavat kontit, jopa suuret Astraan verrattuna. Audi 100 C4 korisena omaa valtavan kontin, pieni viistous ei paljoa vie tilaa. Melkein Astra mahtuu sinne.

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 4.5.2014 20:54

Kanttimallin satku audin kontissa pelaa vaikka lentopalloa.

Vaimon Tourani vaihtu jokunen aika sitten uudempaan Caddy Maxiin, vaan pakko kai se on vielä kattoboksi hommata jos tuolla aikoo pidemmälle reissata. Pari Leonbergiä + tuo ihmistaimi niin tila on kortilla tuossa Caddyssäkin, tietty jos vaunuja ei ota matkaan niin sitten pärjää.

Omaan Sprinteriin mahtuukin sitten kk:n matkatavarat matkaan (ja mahtuisi vaikka olisi kaikki seitsemän jakkaraa täynnä matkustajia) ja jääkin vielä tilaa vaikka vaunut olisivat kokonaisena kyydissä :) Miinusta 89km/h rajottimesta ja siitä että vaimolla ei kortti riitä ajamiseen..

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 5.5.2014 0:02

Onko Muumikeula+facelift farkku ison takatiloistaan?

Käytettävissä olevaa tavaratilaa on ehkä hitusen vähemmän kuin Golf III Variantissa:
Kolmosfarkun kaukalomatto on aikalailla sopiva Pasuunan konttiin mutta luukku ei sen kanssa mahdu kiinni. Takalasi taitaa Passatissa olla myös Golfia enemmän kallistettu (?). Jalkatilaa takapenkkiläisille on taas runsaasti.
Meillä Passatin kontissa on tällainen häkki pystyseinä takapenkin selkänojaa vasten. Mahtuu juuri pyöräkoteloiden väliin, alas voisi syvyyttä lisätä mutta ylös ei juurikaan.
Mutta ei kummmiskaan T3-T4, niitä ei emäntä suostu ajamaan.

Ilmeisesti ovat olevinaan isoja autoja..?
Jos verrataan lyhyen T4:n ulkomittoja esim. Sharanin ja Passattien mittoihin, ei ne erot hirveitä ole.

HeikkiS
-
Viestit: 282
Liittynyt: 26.6.2006 21:34

ViestiKirjoittaja HeikkiS » 5.5.2014 5:52

Kyllä meilläkin aluksi vaimo pisti vastaan kun ensimmäistä T4:sta oltiin hommaamassa. Päivän kun vaimo oli tehnyt koeajoa, mieli kummasti muuttui ;)
Nyt ajelee melkein mieluummin tuolla nykyisellä syncro caravellellä, kun omalla audi (C4) A6 quattro avantillaan :D

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 6.5.2014 17:39

Laitetaanpas pikkusen omia kokemuksia noista.

Tossa kuukausi takaperin mulla oli vielä pihassa purku-Sharani. Sen muutaman kuukauden aikana mitä se tuossa oli, ni en voinu ku ihmetellä siittä käytettävää nimitystä "tila-auto!" Ok, mahtuuhan sinne kuus ihmistä, mutta mihin hittoon ne kuuden ihmisen romppeet pannaan, ku lähetään kauemmaks? Peräkärryyn varmaan........ Hirmu kätevä jos pitää kersoja kuskata kylän pinnassa, mutta siinäpä se sitte oliki.

Golf III Variant. Ihan ok kokonen kontti, mutta ei missään tapauksessa iso. Hirmu kätevä kauppakassi, mutta reissuun lähtiissä käy auttamatta ahtaaksi. Meidän nelihenkinen perhe mahtuu romuineen nippanappa kyytiin, mutta ei vänkärillä kyllä mitenkään väljät tilat ole, koska vänkärin penkin taakse on laitettava turvakaukalo ja sen telakka. Tämä tarina sopii myös IV Variantiin. Ei oo sen kummempi.

Passat 3BG Variant. Tähän alkaa jo mahtumaan. Takakonttiin voi huoletta nakata vaunut, matkalaukut, vauvan matkasängyn. Eikä kabiinissakaan tule ahdasta, laitoitpa turvakaukalon telakoineen mihin vaan. Jopa minä mahdun istumaan edessä, vaikka takana ois kaukalo. (180cm/100kg) :) Mutta hirmu ahtaalta se matkustaminen tuntuu tälläkin.

Kun on nimittäin tottunut Transporterilla reissaamiseen. Sillon ku meitä oli vielä kolme, tehtiin kaikki pidemmät reissut Portterilla! Tupaan mahtu ihan ok lastenistuimineen ja "käsimatkatavaroineen" ja takakontinkin sai pakata melko vapautuneesti. Pitkä malli nääs. :) Sharania ja Portteria ei voi tiloiltaan edes verrata keskenään, oli sitte ulkomitat miten lähellä toisiaan tahansa.

Jos paku, tai retkeilyauto ole vaihtoehto, niin suosittelen suuntaamaan katseen seuraaviin farkkuihin.

Passat Variant 3B/BG/3C
Audi 100/A6

Nuo Mk3 ja 4 Golf farkut voi melkeen unohtaa. Samaten A4 Avantit. Enempi semmosia elämäntapafarkkuja.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 6.5.2014 17:48

3b / 3bg Passatti taikka vanhempi A6 ehottomasti jos noista pitää valita.

Nämä on jo kohtuu moderneja ja hyviä ajettavia lastissakin.

Ja Passatteja saa ihan puoli ilman.

Edit: Perttu kerkes eka :)

TeurastajaKaikkonen
-
Viestit: 44
Liittynyt: 1.8.2012 9:49

ViestiKirjoittaja TeurastajaKaikkonen » 8.5.2014 14:16

3berttaan ollu ite tosi tyytyväinen, yhdistelmät mahtuu kasassa kyytiin ja niiden taakse jää mukavasti tilaa työkalupakille ja öljygallonalle. Itse vielä laitoin originaalin koiraverkon nii voi tarvittaessa kasata kattoon asti. Ajettavuus on hyvä ja kulutus kohtuullinen n.7l/100km matka-ajossa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 8.5.2014 14:32

C4 korinen A6 audi on kyllä todella tilava ja hyvä auto ajaa. Sedania tosin siitä ei kannata miettiä jos on pitkän tavaran kuljetusta, koska penkit ei kaadu, mutta farkkuahan tässä oltiinkin katsomassa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 13.5.2014 15:50

Tollanen 3b nelikko Passat vaikuttas houkuttelevalle. Harmi kun niitä ei ole 1.8t koneella.

Kosse
-
Viestit: 311
Liittynyt: 30.4.2009 19:13

ViestiKirjoittaja Kosse » 13.5.2014 19:15

Jos ajat lähellekkään kahtakymmentä tuhatta vuodessa, osta dieselinä. Saat mukavan väännön, jos kerta perhettä ja tavaraa on kuljetettavana.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 13.5.2014 19:52

Km tulee ehkä 5-6tkm, max 10tkm vuoteen.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 14.5.2014 6:40

Se on kateltava C5 A6:sta jos turponelikkoa haluaa. Sisätilat jopa hieman reilummat kuin passatissa. Toisaalta kyllä sellanen V5 passatti ois oivallinen valinta VR6 fanaatikolle ;)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 14.5.2014 17:46

Sen takia just karsastan noita Audi/vw isoja vaparibensoja. Ei kai tollanen 1.8 20v vaparin muuttaminen turboksi isohomma ole?

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 19.5.2014 8:47

1.8:n turbottaminen menee sarjaan "ei kannata". Helpompi tyytyä 2.8 V6:een, jonka tekniikka on oikeasti ihan hyvä (ei siis mikään VR kone), tai swapata 2.8:n tilalle toi 1.8T (niinkuin JariN on tehnyt).

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 19.5.2014 13:10

Jos kerran kilsoja tulee noin vähän, ni minusta polttoaineen laatu ja kulutus näyttelee aika marginaalista roolia. C4 Audi A6 4.2l koneella ja manuaaliaskilla oli erinomainen matka-auto... Ja tilava :) Eikä mikää meluisa kolinakärry niiku pienemmät VAG tuotteet. Miksei myös V6 bensa tai TDI...

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 19.5.2014 17:59

Saivarrellaan nyt sen verran, että kyllä noita 1.8T 4motion 3BG Passatteja oli myynnissä, mutta vain amerikassa. Harvinaisia siis täällä euroopassa, muttei mahdottomia löytää. Käytännössä siis pitää maksaa vähän extraa ja hommata sama auto neljällä rinkelillä keulalla.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 19.5.2014 20:37

1.8t swappia just meinasin. 1.8 turbotuksessa ei todellakaan mitään järkeä. Omavalmiste mylly ja taas olisi päästötestit edessä :)
Muuta toisaalta tosiaan noilla km ihan sama onko se 2.8 vai 1.8. tosin viripotentiaalia ois paremmin tossa 1.8t swapissa, kunhan eihän niistä malta pitää näppejänsä erossa.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa