Tehojen laillinen nosto

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

wiljamii
-
Viestit: 10
Liittynyt: 16.2.2014 22:06

Tehojen laillinen nosto

ViestiKirjoittaja wiljamii » 16.2.2014 22:11

Olen selvitellyt tätä jonkun verran netistä, mutta haluan vielä varmistuksen tähän asiaan. Elikkäs jos virittäisin lain puitteissa omaa golffia, max tehot saisivat olla 168kw. Koska sanotaan että saan vaihtaa mallisarjan tehokkaimman koneen autooni, eli 2,9 vr6 koneen. Ja sen tehoja saan nostaa sen 20% mikä nostaa tehot 140kw -> 168kw. Olenko ymmärtänyt tämän oikein?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 16.2.2014 22:55

Olet. Jarrujen, alusta ja voimansiirron tulee tuolloin vastata tuota mallisarjan tehokkainta mallia. 2,9 VR6 lienee syncro, joten etuvetoisessa verrokiksi täytyy ottaa 2,8

wiljamii
-
Viestit: 10
Liittynyt: 16.2.2014 22:06

ViestiKirjoittaja wiljamii » 17.2.2014 8:06

Kiitos varmennuksesta!

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 17.2.2014 10:52

Ja sitten vielä kun muistat vähäpäästöisyyden tuomat rajoitukset, vai onko kolmoskorisissa kumpiakin?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.2.2014 10:53

Taitaapi kaikki 3 koppaset olla jo vähäpäästösiä.

wiljamii
-
Viestit: 10
Liittynyt: 16.2.2014 22:06

ViestiKirjoittaja wiljamii » 17.2.2014 12:35

Juu pittää muistaa se.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 17.2.2014 12:50

eikös se tarkoita aina sitten sitä vtt reissua?

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 17.2.2014 12:53

Helvetin kalliita päästötestejä tarvitaan juu aina, jos ottaa enempi tehoa irti vähäpäästöisestä moottorista. Ja läpimenostahan ei ole koskaan mitään takeita..


Käytännössä siis koneen voi vaihtaa toiseen VIRALLISESTI, sitten vähemmän virallisesti sinne voi vaihdella jyrkempää nokkaa, isompaa mäntää jne.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.2.2014 13:52

Ei toi käytönaikainen päästömittaus tullut joskus jostain e-hyväksynnän myötä -90 luvun lopussa? Niinkuin nelosgolfeihin?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 18.2.2014 20:01

Mahtaako vakiolla autolla päästä läpi noista "vtt-testeistä"?

Ehkä taasen väärä topikki kysyä tälläistä, mutta...
Mitenkä jengi saa katsaastettua noita keulan kokoisia välijäähyjä? Otetaanko ne pois katsastukseen vai miten homma oikein menee? Tarkoitan tietysti näitä suht tuoreita ja varmasti vähäpäästöisiä malleja. Etenkin 2000-luvun vaihteen Audeissa näkyy. 1.8t kenties. :)

(siis noita mitkä on yleensä sinisillä silikooni mutkilla näkyvissä tuuninkin puskureista)

Toki jos löytyy sopiva topikki missä aiheesta on höpisty, niin re-direct thanks.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 18.2.2014 20:18

Vakionhan monet vaihtavat jos tuninkijäähyttimellä ei mene läpi.

Omista lähipiirin kokemuksista täälläpäin inssiä ei ole kiinnostanut koko interkooreli.

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 18.2.2014 22:47

hmm..kaikki aina puhuu tuosta vtt-päästömittauksesta mutta onko sitä kukaan koskaan missään tehny tai käyny etes kysymässä alkaako ne sitä tekeen ja paljoko se maksaa jne. jotenki vaan itsestäni tuntuu että onkohan se puuta heinää ja potunkuoria koko juttu:)

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 19.2.2014 2:03

Niin, itse muistan lukeneeni että VTT ei noita nykyään edes suorita, virallinen taho on joku muu.

Sen verran mitä olen itse ymmärtänyt, tuo vähäpäästöisen moottorin viritys tekee siitä ns. upouuden, eli sen pitää viritysten jälkeen täyttää uusimmat ja tiukimmat päästönormit mitä kohdemaan lainsäädännössä on määriteltynä (tällä hetkellä Suomessa EURO-5)

Yhden firman löysin joka näitä tekee, http://1k.fi/fi/services-fi
Käytännössä minimikustannukset transienttisyklitestin läpäisemiseksi ovat n.2500e-->(arvio)

Euro1,2,3,4 emissiotestaukset alkaen 1250e/alv0



Ei varmasti kukaan täysjärkinen ala maksamaan tuollaisia summia jos siihen 1.9 TDI-pannuun on pultattu 160% suutinkärjet, egr heitetty hevon vittuun ja katalysaattorit vedetty rautakangella tyhjiksi.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 19.2.2014 6:21

Sen verran mitä olen itse ymmärtänyt, tuo vähäpäästöisen moottorin viritys tekee siitä ns. upouuden, eli sen pitää viritysten jälkeen täyttää uusimmat ja tiukimmat päästönormit mitä kohdemaan lainsäädännössä on määriteltynä (tällä hetkellä Suomessa EURO-5)


Ei, kyllä päästömääräykset menee ihan kanta-auton ensirekisteröintihetken normien mukaan.

Mahtaako vakiolla autolla päästä läpi noista "vtt-testeistä"?


Pääsee heittämällä läpi, tietenkin.

kaikki aina puhuu tuosta vtt-päästömittauksesta mutta onko sitä kukaan koskaan missään tehny


Kyllä monikin on käynyt tekemässä käytönaikaisen päästötestin, ja päässyt siitä läpikin viritetyllä motilla. Ei ole mikään amerikantemppu, loppupeleissä ihan simppeli homma.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 19.2.2014 10:33

onhan noita julkisuudessakin ollu ahdettuja mitä on vtt:llä käyny.

lapissa taitaa test world tehdä myös noita käytönaikaisia testejä


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa