Tehojen laillinen nosto
Valvoja: ffp jäsenet
Tehojen laillinen nosto
Olen selvitellyt tätä jonkun verran netistä, mutta haluan vielä varmistuksen tähän asiaan. Elikkäs jos virittäisin lain puitteissa omaa golffia, max tehot saisivat olla 168kw. Koska sanotaan että saan vaihtaa mallisarjan tehokkaimman koneen autooni, eli 2,9 vr6 koneen. Ja sen tehoja saan nostaa sen 20% mikä nostaa tehot 140kw -> 168kw. Olenko ymmärtänyt tämän oikein?
Helvetin kalliita päästötestejä tarvitaan juu aina, jos ottaa enempi tehoa irti vähäpäästöisestä moottorista. Ja läpimenostahan ei ole koskaan mitään takeita..
Käytännössä siis koneen voi vaihtaa toiseen VIRALLISESTI, sitten vähemmän virallisesti sinne voi vaihdella jyrkempää nokkaa, isompaa mäntää jne.
Käytännössä siis koneen voi vaihtaa toiseen VIRALLISESTI, sitten vähemmän virallisesti sinne voi vaihdella jyrkempää nokkaa, isompaa mäntää jne.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mahtaako vakiolla autolla päästä läpi noista "vtt-testeistä"?
Ehkä taasen väärä topikki kysyä tälläistä, mutta...
Mitenkä jengi saa katsaastettua noita keulan kokoisia välijäähyjä? Otetaanko ne pois katsastukseen vai miten homma oikein menee? Tarkoitan tietysti näitä suht tuoreita ja varmasti vähäpäästöisiä malleja. Etenkin 2000-luvun vaihteen Audeissa näkyy. 1.8t kenties. :)
(siis noita mitkä on yleensä sinisillä silikooni mutkilla näkyvissä tuuninkin puskureista)
Toki jos löytyy sopiva topikki missä aiheesta on höpisty, niin re-direct thanks.
Ehkä taasen väärä topikki kysyä tälläistä, mutta...
Mitenkä jengi saa katsaastettua noita keulan kokoisia välijäähyjä? Otetaanko ne pois katsastukseen vai miten homma oikein menee? Tarkoitan tietysti näitä suht tuoreita ja varmasti vähäpäästöisiä malleja. Etenkin 2000-luvun vaihteen Audeissa näkyy. 1.8t kenties. :)
(siis noita mitkä on yleensä sinisillä silikooni mutkilla näkyvissä tuuninkin puskureista)
Toki jos löytyy sopiva topikki missä aiheesta on höpisty, niin re-direct thanks.
Niin, itse muistan lukeneeni että VTT ei noita nykyään edes suorita, virallinen taho on joku muu.
Sen verran mitä olen itse ymmärtänyt, tuo vähäpäästöisen moottorin viritys tekee siitä ns. upouuden, eli sen pitää viritysten jälkeen täyttää uusimmat ja tiukimmat päästönormit mitä kohdemaan lainsäädännössä on määriteltynä (tällä hetkellä Suomessa EURO-5)
Yhden firman löysin joka näitä tekee, http://1k.fi/fi/services-fi
Ei varmasti kukaan täysjärkinen ala maksamaan tuollaisia summia jos siihen 1.9 TDI-pannuun on pultattu 160% suutinkärjet, egr heitetty hevon vittuun ja katalysaattorit vedetty rautakangella tyhjiksi.
Sen verran mitä olen itse ymmärtänyt, tuo vähäpäästöisen moottorin viritys tekee siitä ns. upouuden, eli sen pitää viritysten jälkeen täyttää uusimmat ja tiukimmat päästönormit mitä kohdemaan lainsäädännössä on määriteltynä (tällä hetkellä Suomessa EURO-5)
Yhden firman löysin joka näitä tekee, http://1k.fi/fi/services-fi
Käytännössä minimikustannukset transienttisyklitestin läpäisemiseksi ovat n.2500e-->(arvio)
Euro1,2,3,4 emissiotestaukset alkaen 1250e/alv0
Ei varmasti kukaan täysjärkinen ala maksamaan tuollaisia summia jos siihen 1.9 TDI-pannuun on pultattu 160% suutinkärjet, egr heitetty hevon vittuun ja katalysaattorit vedetty rautakangella tyhjiksi.
Sen verran mitä olen itse ymmärtänyt, tuo vähäpäästöisen moottorin viritys tekee siitä ns. upouuden, eli sen pitää viritysten jälkeen täyttää uusimmat ja tiukimmat päästönormit mitä kohdemaan lainsäädännössä on määriteltynä (tällä hetkellä Suomessa EURO-5)
Ei, kyllä päästömääräykset menee ihan kanta-auton ensirekisteröintihetken normien mukaan.
Mahtaako vakiolla autolla päästä läpi noista "vtt-testeistä"?
Pääsee heittämällä läpi, tietenkin.
kaikki aina puhuu tuosta vtt-päästömittauksesta mutta onko sitä kukaan koskaan missään tehny
Kyllä monikin on käynyt tekemässä käytönaikaisen päästötestin, ja päässyt siitä läpikin viritetyllä motilla. Ei ole mikään amerikantemppu, loppupeleissä ihan simppeli homma.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa