Auto lunariin ja arviointia odotellessa...
Valvoja: ffp jäsenet
Auto lunariin ja arviointia odotellessa...
Päätti sitten vastapuolen (maksava osapuoli) pösöllä tulla vasemmalta tasa-arvoisessa risteyksessä reilulla ylinopeudella päälle, onneksi kerkesin painaa kaasua ja väistää oikealla että kolahti vasempaan takaoveen ja lokariin... Kellään tietoa tai kokemusta kauan noissa vahingonselvittelyissä ja arvioinneissa kestää? Aika hyvin se kolahti kun joutu potkasee kuskin oven auki sisäpuolelta auki ja lämppärin moottorikin hajos siinä rytäkässä... Kyllä se siltä näyttää että lunastukseen menee.
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
Riippuu yhtiöstä todella paljon. Pari vuotta sitten myyntipäällikkö peruutti mun silloisen skodan nokkaan parkkipaikalla, oma oli siis siellä pysäköitynä. No, hän soitti ifiin mitä oli käynyt ja noin kello kymmenen samana päivänä mulle soitettiin sieltä. Tarkastaja kävi autoa katsomassa seuraavana aamuna ja kertakorvauksen summaa puitiin puhelimitse. Kertakorvauksella mentiin ja rahat oli muistaakseni 8 arkipäivän jälkeen tilillä. Lunastus tapauksissa summan maksu vielä nopeampaa, koska ymmärtävät et rahaa autoon tarvitaan ja äkkiä.. Mutta kuten sanottu, riippuu yhtiöstä ja siitä kauanko taistelet korvauksesta tarkastajan kanssa (ekaa tarjousta ei ikinä kannata hyväksyä)
Ja toivottavasti poliisit kävi paikan päällä, ettei vaan syyllinen osapuoli ala kiistämään mitään. On nimittäin asiasta kokemusta nuoruuden ajoilta, meinas kylkeen ajanu vanha äijä viedä asian käräjille mutta hetken keskusteltuaan vakuutusyhtiönsä kanssa poliisien lausunnosta niin mieli muuttui kummasti :)
Ja toivottavasti poliisit kävi paikan päällä, ettei vaan syyllinen osapuoli ala kiistämään mitään. On nimittäin asiasta kokemusta nuoruuden ajoilta, meinas kylkeen ajanu vanha äijä viedä asian käräjille mutta hetken keskusteltuaan vakuutusyhtiönsä kanssa poliisien lausunnosta niin mieli muuttui kummasti :)
Mulla tais joskus kestää tyyliin viikon kun äitimuori Passatin paalasi.
Poliisit on kyllä syytä kilauttaa mestoille AINA. - Jokunen vuosi sitten tuore A6:nen tuli oikeelta (jäi keskelle tietä sutimaan) ja posautin sitten kylkeen. Heebo, paikallisen kuljetusalan yrityksen ex omistaja, ikämies (voisi siis hyvin olettaa että olisi nk. luotettava persoona) myönsi heti vahinkonsa, ja yrittä ehdotella käteiskauppaa. - En suostunut, koska oletin jo heti alkuun että Lötkön vahingot ei ihan halpoja olleet (no, loppulasku taisi olla jossain 4k päälle). Skoudet paikalle, syyllisyys selvä jne.
Lötkö taisi olla pajalla pari viikkoa, ja jossain vaiheessa vastapuolen vakuutusyhtiöltä asiaa tiedustelun, em. herrasmies oli kiistänyt syyllisyytensä, ja asia oli hold on tilassa. -Onneksi poliisi oli kutsuttu paikalle, ja tapahtuneelle oli lisäksi todistajakin. -> Poliisi osoitti syyllisyyden ja homma etenki.
Opetus oli siis se, että se Poliisi PITÄÄ kutsua paikalle, oli vastapuolena sitten Herrasmies tai Pizzakuski.
Tääkin on vähän niin ja näin. -Kyllä ne tarkastajat oikeasti jotain tajuaa.. Ainakin kun mainitsee itsekin jos ajokissa on jotain "ihmeellistä".
Poliisit on kyllä syytä kilauttaa mestoille AINA. - Jokunen vuosi sitten tuore A6:nen tuli oikeelta (jäi keskelle tietä sutimaan) ja posautin sitten kylkeen. Heebo, paikallisen kuljetusalan yrityksen ex omistaja, ikämies (voisi siis hyvin olettaa että olisi nk. luotettava persoona) myönsi heti vahinkonsa, ja yrittä ehdotella käteiskauppaa. - En suostunut, koska oletin jo heti alkuun että Lötkön vahingot ei ihan halpoja olleet (no, loppulasku taisi olla jossain 4k päälle). Skoudet paikalle, syyllisyys selvä jne.
Lötkö taisi olla pajalla pari viikkoa, ja jossain vaiheessa vastapuolen vakuutusyhtiöltä asiaa tiedustelun, em. herrasmies oli kiistänyt syyllisyytensä, ja asia oli hold on tilassa. -Onneksi poliisi oli kutsuttu paikalle, ja tapahtuneelle oli lisäksi todistajakin. -> Poliisi osoitti syyllisyyden ja homma etenki.
Opetus oli siis se, että se Poliisi PITÄÄ kutsua paikalle, oli vastapuolena sitten Herrasmies tai Pizzakuski.
(ekaa tarjousta ei ikinä kannata hyväksyä)
Tääkin on vähän niin ja näin. -Kyllä ne tarkastajat oikeasti jotain tajuaa.. Ainakin kun mainitsee itsekin jos ajokissa on jotain "ihmeellistä".
Joo poliisit kävi paikalla ja samoin silminnäkijä löytyy tapahtuneelle, vastapuoli on selkeä syypää ja myönsi olleensa syyllinen, sai sakot ja täytti poliisien kanssa asiasta lapun/vahinkoilmoituksen. Auton vein Laakkoselle koska se on lähipuolen vakuutusyhtiön korjaamo ja sinne se käskettiin viedä ja onhan siellä VAG konsernin edustus mutta tuskin tuollaista toista kolmoskorista helmeä sieltä löytyy, Golffi siis odottaa Laakkosen pihalla tarkastajaa paikalle... Ajattelin ittekkin painostaa vastapuolen vakuutusyhtiötä jotta saisi asiat rullaamaan nopeammin kun autolle on todellakin SUURI tarve ja muutto uuteen asuntoon tulossa kuukauden päästä. Lähinnä se tässä ketuttaa että oli kuukausi sitten leimattu, ja kuukauden sisään oon vaihtanu öljyt+suotimen, jäähytinnesteet, tulpat, puolan+virtayksikön, vasemmanpuolrn peilin, tiivisteet ykspisteruiskun laippaan, boschin sulat eteen, lämppärin vastuksen, savunharmaat sivuvilkut ja pioneerin peruspopit+johtojen vedot ja liitännät ymv pientä laittoa. noh onneks toi on vaan materiaa.
kuukausi sitten leimattu, ja kuukauden sisään oon vaihtanu öljyt+suotimen, jäähytinnesteet, tulpat, puolan+virtayksikön, vasemmanpuolrn peilin, tiivisteet ykspisteruiskun laippaan, boschin sulat eteen, lämppärin vastuksen, savunharmaat sivuvilkut ja pioneerin peruspopit+johtojen vedot ja liitännät ymv pientä laittoa.
Noi on ihan normaaleita huoltotoimenpiteitä autoon kuin autoon. Ei ne sen auton "arvoa" erityisemmin nosta. Popit todennäköisesti saat käydä autosta hakemassa pois jos haluat, ei ne myöskään sen raadon arvoa olennaisesti vakuutusyhtiölle nosta avk:lla myydessä.
Järki omaankin päähän, kun aletaan korvaussummaa neuvottelemaan. - Nettihautomosta löytyy kasapäin vastaavia kulkineita. - Osa menee kaupaksi, osa roikkuu siellä vuodesta toiseen.. (=hinta pielessä)
Oman Passatin kanssa aikanaan tarkkarin ehdotus oli melkolailla kerrasta hyvin lähellä totuutta, olin aktiivinen itsekin, ja laitoin autojen myynti-ilmoituksia tarkkarille autoscoutista/mobilesta, koska kyseessä oli hitusen erikoisemmin varustein varustettu B4 Passatti, joka jo tuolloin oli "vanha" auto. -Eikä nettiautosta löytynyt lähellekään vastaavaa yksilöä.
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
mää kävin repimässä kaikki jälkiasennetut pois. soittimen tilalle heitin romusoittimen joka kumminkin toimii ja otin vahvistimen johdot sun muut talteen, jälkiasennus xenonit samoin. ei ne niistä maksa mitään ni suotta sinne jättää. samoin talvialut vaihdoin peltivanteellisiin.. silti, vieläkin pistää vihaks se koko homma. edelleen ajelisin passatilla jos ei eino myrsky olis toisin päättäny. if auton lunasti enkä kyllä tykänny niiden toiminnasta miltään kantilta. toivottavasti sulla käy parempi tuuri ja saat siitä kohtuu korvauksen.
Mulla kuski häselsi liikenteessä aikanaan ja ajoin vastapuolen vanhan pösön selvään lunariin. Nettiautosta katselin vastaavia ja näytti vahvasti siltä että mulle halvimmaksi tulee ostaa se auto itelle sillä vakuutusyhtiön antamalla hinnalla, koska näissä mun vehkeissä se ov+bonusmenetys on tuhansia. Ois sitten pikkuhiljaa myynyt siitä raadosta osat pois netissä ja romukuskille mitä jäi jäljelle.
No vakuutusyhtiö alkoi lepsuksi ja korvasi aivan poikkeuksellisen hyvän hinnan kyseisestä yksilöstä. Meni nettiauton hintojen yli jopa kyseisillä kilometreillä ja varusteilla. Ihme touhua. Meni sitten vakuutuksiin selväksi, vaikka otti menetykset huomioon.
Harmi vaan ku kolari oli vahvasti kiistanalainen tapahtuma mutta kuski oli mennyt poliisille myöntämään oman kiistattoman syyllisyytensä lievästi järkyttyneessä mielentilassa. Sitäpä ei enää takaisin otettu siinä vaiheessa kun itse saavuin kolaripaikalle.
No vakuutusyhtiö alkoi lepsuksi ja korvasi aivan poikkeuksellisen hyvän hinnan kyseisestä yksilöstä. Meni nettiauton hintojen yli jopa kyseisillä kilometreillä ja varusteilla. Ihme touhua. Meni sitten vakuutuksiin selväksi, vaikka otti menetykset huomioon.
Harmi vaan ku kolari oli vahvasti kiistanalainen tapahtuma mutta kuski oli mennyt poliisille myöntämään oman kiistattoman syyllisyytensä lievästi järkyttyneessä mielentilassa. Sitäpä ei enää takaisin otettu siinä vaiheessa kun itse saavuin kolaripaikalle.
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
Juurikin näin, keskiviikkona kävi onnettomuus ja hinta on sovittu, paikanpäälle se meni katsomaan koska hinta oli sen mielestä kovin korkea verrattuna vastaavanlaisiin yksilöihin, ajoneuvoasentaja kerroin sille olevani ammatiltani, joka olenkin, selittelin sille volkkarista perusnippelitietoa ja mitä kaikkea autolle on tehty ymv. Summa on just sama mikä oli oma näkemys asiaan. Pidin vaan tiukan linjan asiassa niin homma hoitui mieleiseksi. :)
Saatko laillisesti ottaa naapurin autosta lisävalot? et
Saatko laillisesti ottaa vakuutusyhtiön omistamasta autosta varusteita? Et...
Eli kannattaa neuvotella vakuutusyhtiön kanssa noista, yleensä onnistuu... Osahan toki ottaa talteen kaiken, mitään kyselemättä.
Edit: nopeesti tuli luettua. Eli kyllähän omat lisävalot yms saa talteen kerätä ennen arviota.
Saatko laillisesti ottaa vakuutusyhtiön omistamasta autosta varusteita? Et...
Eli kannattaa neuvotella vakuutusyhtiön kanssa noista, yleensä onnistuu... Osahan toki ottaa talteen kaiken, mitään kyselemättä.
Edit: nopeesti tuli luettua. Eli kyllähän omat lisävalot yms saa talteen kerätä ennen arviota.
Itellä on tämä tällä hetkellä käynnissä, eli kaipailisin neuvoja foorumilaisilta.
Auto on VW Golf 1.9TD 1995 -farmaripaku, jossa kytkin vaihdettu n. 50 000 km sitten, tuulilasi uusittu talvella, alla hyvät kesärenkaat jne.
Joka tapauksessa asiaan: eli kun isku oli tullut renkaaseen, niin LähiTapiolan vahinkotarkastaja sanoi että lunariin menee kun autoa ei voi korjata itse, vaan se vaatii tarkastajan hyväksymän korjauksen jossain valtuutetussa liikkeessä. Ja antoi ymmärtää, että auto olisi jo käytännössä heidän.
Mutta onko tää näin? Siis eikö saa vaihtaa iskaria, raidetankoa, olka-akselia, alatukivartta ja rengasta itse? Mitä hemmettiä? Tarkastaja antoi ymmärtää myös, että en millään voi saada pitää autoa itselläni, vaan lunariin menee.
Oli muuten erittäin vittumainen tarkastaja, tarjosi koslastani 800 € ja nauroi aina päälle kun yritin kertoa, että mitä siihen on vaihdettu ja miksi näiden myyntihinnat ovat huomattavasti korkeammat kuin mitä hän on tarjonnut. Ei tämä kärry mikään kaunis ole päältä, mutta eihän näitä pakettiautodiisseleitä kauneuden vuoksi osteta?
Auto on VW Golf 1.9TD 1995 -farmaripaku, jossa kytkin vaihdettu n. 50 000 km sitten, tuulilasi uusittu talvella, alla hyvät kesärenkaat jne.
Joka tapauksessa asiaan: eli kun isku oli tullut renkaaseen, niin LähiTapiolan vahinkotarkastaja sanoi että lunariin menee kun autoa ei voi korjata itse, vaan se vaatii tarkastajan hyväksymän korjauksen jossain valtuutetussa liikkeessä. Ja antoi ymmärtää, että auto olisi jo käytännössä heidän.
Mutta onko tää näin? Siis eikö saa vaihtaa iskaria, raidetankoa, olka-akselia, alatukivartta ja rengasta itse? Mitä hemmettiä? Tarkastaja antoi ymmärtää myös, että en millään voi saada pitää autoa itselläni, vaan lunariin menee.
Oli muuten erittäin vittumainen tarkastaja, tarjosi koslastani 800 € ja nauroi aina päälle kun yritin kertoa, että mitä siihen on vaihdettu ja miksi näiden myyntihinnat ovat huomattavasti korkeammat kuin mitä hän on tarjonnut. Ei tämä kärry mikään kaunis ole päältä, mutta eihän näitä pakettiautodiisseleitä kauneuden vuoksi osteta?
Itse ollut Lähitapiolan (lähivakuutuksen) asiakas koko elämäni ja aina on kertakorvauksen saanut jos olen sen halunnut.. Yleensähän näissä halvoissa kulkupeleissä kertakorvaus ja lunastushinta on hyvin lähellä samaa :)
Kannattaa sen tarkastajan kanssa yrittää keskustella asiallisesti vaikka se ei niin asiallinen olisikaan. On varmaan yksi maailman veemäisimmistä ammateista.
Onko se tarkastaja meinannut, että auton runko pitäisi mitata korjauksen jälkeen vai mitähän se on tarkoittanut ettei itse voisi korjata?
Kannattaa sen tarkastajan kanssa yrittää keskustella asiallisesti vaikka se ei niin asiallinen olisikaan. On varmaan yksi maailman veemäisimmistä ammateista.
Onko se tarkastaja meinannut, että auton runko pitäisi mitata korjauksen jälkeen vai mitähän se on tarkoittanut ettei itse voisi korjata?
Ei puhunut juuri mitään rungon mittaamisesta, vaan siitä että on niin paljon aiheutunut tuhoa tuohon renkaan ympärille, että osia (raidetanko, iskari, olka-akseli, alatukivarsi yms.) ei saisi vaihtaa itse. Rungolle ei tietääkseni ole käynyt mitään.
Mikä on omasta mielestäni outoa, koska kyllähän niitä osia saa muutenkin vaihtaa itse, Ja lokari ja ovi otti osumaa, joten ne menee myös vaihtoon. Itse konetilalle ei käynyt mitään, eikä pelleille muuten kuin tosiaan lokarin osalta:
Päädyttiin siihen tulokseen, että äijä soittelee huomenna takaisin, ja väännetään sitten kättä. Mies takertui koko ajan siihen, että kun autossa on muutama ruostepilkku pellissä, niin arvo alenee ~puoleen normaaleista. Eikös näitä vähän kuluttavia pakufarmareita osteta ihan muista syistä kuin että ne olisivat hienon näköisiä?
EDIT: Ekaa kertaa tappelen vahinkotarkastajan kanssa, onko mitään hyviä neuvoja? Nettiautosta vedin kaikki myydyt samanmalliset paperille ja laskin keskiarvohintoja saman kuntoisille kaaroille, mutta muita vinkkejä?
Mikä on omasta mielestäni outoa, koska kyllähän niitä osia saa muutenkin vaihtaa itse, Ja lokari ja ovi otti osumaa, joten ne menee myös vaihtoon. Itse konetilalle ei käynyt mitään, eikä pelleille muuten kuin tosiaan lokarin osalta:
Päädyttiin siihen tulokseen, että äijä soittelee huomenna takaisin, ja väännetään sitten kättä. Mies takertui koko ajan siihen, että kun autossa on muutama ruostepilkku pellissä, niin arvo alenee ~puoleen normaaleista. Eikös näitä vähän kuluttavia pakufarmareita osteta ihan muista syistä kuin että ne olisivat hienon näköisiä?
EDIT: Ekaa kertaa tappelen vahinkotarkastajan kanssa, onko mitään hyviä neuvoja? Nettiautosta vedin kaikki myydyt samanmalliset paperille ja laskin keskiarvohintoja saman kuntoisille kaaroille, mutta muita vinkkejä?
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
taitaa merkata niille eniten vaan ajokilometrit. sitte sättiauton halvimpien mukaan. siitä myynnissä olevasta ottaa hinnasta 5-10% pois ja kahtoo sieltä myytyjen puoleltakin. Periks ei kannata antaa jos siellä myynnissä on samanmoisia mitkä oikeasti on kaukana tarjotusta. Ifillä ainakin silkkaa kusetusta se asiakasvaltuutettu jolle voi valittaa jos ei miellytä korvaus, sieltä mitään apua saa.. Pää kylmänä ja neuvotella kelpo korvaus kerralla.
Itse sain tuosta omasta 100sta enemmän rahaa kuin luulin ja sain valita, että kertakorvaus vai lunari. Tuossa on vielä sellainen turvasydeemi (oikeaa nimeä en sille muista), että kolarin sattuessa jotkin vaijerit vetävät ratin, koneen ja vaihdelaatikon auton alle. Ne ainakin olivat vähän liikkuneet, koska vaihteet eivät enää kytkeytyneet samanlailla kun ennen kun kolaripaikalta ajoin pois, mutta silti tarjosivat myös kertakorvausta, vaikka noin iso turvallisuuteen vaikuttava asia olisi pitänyt korjata.
Vain ehdoilla on merkitystä, ja näin siellä sanotaan:
6.5.3
Käypä arvo
Vakuutusyhtiön korvausvelvollisuuden ylärajana on ajoneuvon käypä arvo vakuutuksen kohteena olevin varustein (katso kohta 6.4). Ajoneuvon käypä arvo on se käteishinta, joka ajoneuvosta on yleisesti saatavissa vakuutustapahtuman sattumispäivän markkinatilanteessa, jos sitäpidettäisiin myytävänä tarkoituksenmukaisella tavalla. Käyvällä arvolla ei tarkoiteta autoliikkeiden ulosmyyntihintaa, pyyntihintaa eikä vaihto hyvitysarvoa vaan sellaista hintaa, jonka usea henkilö olisi ollut siitä todellisuudessa valmismaksamaan.
6.5.5
Korvauksen maksaminen
Vakuutusyhtiö täyttää korvausvelvollisuutensa
1.maksamalla vakuutustapahtumasta johtuvat välittömät korjauskustannukset tositteiden mukaisesti tai maksamalla arvioidun ja sovitun korjauskustannusten määrän
2.maksamalla vakuutuksen kohteella välittömästi ennen vahinkoa ja sillä sen jälkeen olleen käyvän arvon erotuksen
3.lunastamalla vakuutuksen kohteen käyvästä arvosta tai
4.lunastamalla vakuutuksen kohteen Lunastusedun mukaisesta arvosta. Lunastusedun mukaisen korvauksen maksamisen edellytyksenä on alentamaton korvaus.
Jos vakuutuksen kohteen omistusoikeutta ei luovuteta vakuutusyhtiölle, korvaus maksetaan ylläolevan luettelon kohdan 2 mukaisesti. Korvauksesta vähennetään vakuutuskirjaan merkitty omavastuu.
Ruostepilkut eivät pudota auton arvoa puoleen eikä ajoneuvoa ole pakko luovuttaa vakuutusyhtiölle.
Tässä ei ole kerrottu hoidetaanko auton vaurioita kaskosta vaiko liikennevakuutuksesta, joka tapauksessa molemmissa hinnoitteluperiaate on sama ja myös korvauksen maksutapa.
6.5.3
Käypä arvo
Vakuutusyhtiön korvausvelvollisuuden ylärajana on ajoneuvon käypä arvo vakuutuksen kohteena olevin varustein (katso kohta 6.4). Ajoneuvon käypä arvo on se käteishinta, joka ajoneuvosta on yleisesti saatavissa vakuutustapahtuman sattumispäivän markkinatilanteessa, jos sitäpidettäisiin myytävänä tarkoituksenmukaisella tavalla. Käyvällä arvolla ei tarkoiteta autoliikkeiden ulosmyyntihintaa, pyyntihintaa eikä vaihto hyvitysarvoa vaan sellaista hintaa, jonka usea henkilö olisi ollut siitä todellisuudessa valmismaksamaan.
6.5.5
Korvauksen maksaminen
Vakuutusyhtiö täyttää korvausvelvollisuutensa
1.maksamalla vakuutustapahtumasta johtuvat välittömät korjauskustannukset tositteiden mukaisesti tai maksamalla arvioidun ja sovitun korjauskustannusten määrän
2.maksamalla vakuutuksen kohteella välittömästi ennen vahinkoa ja sillä sen jälkeen olleen käyvän arvon erotuksen
3.lunastamalla vakuutuksen kohteen käyvästä arvosta tai
4.lunastamalla vakuutuksen kohteen Lunastusedun mukaisesta arvosta. Lunastusedun mukaisen korvauksen maksamisen edellytyksenä on alentamaton korvaus.
Jos vakuutuksen kohteen omistusoikeutta ei luovuteta vakuutusyhtiölle, korvaus maksetaan ylläolevan luettelon kohdan 2 mukaisesti. Korvauksesta vähennetään vakuutuskirjaan merkitty omavastuu.
Ruostepilkut eivät pudota auton arvoa puoleen eikä ajoneuvoa ole pakko luovuttaa vakuutusyhtiölle.
Tässä ei ole kerrottu hoidetaanko auton vaurioita kaskosta vaiko liikennevakuutuksesta, joka tapauksessa molemmissa hinnoitteluperiaate on sama ja myös korvauksen maksutapa.
Kiitti, --hartsa--, S4mmy ja jjj84.
Kävi niin, että kun hylkäsin alkuperäisen tarjouksen, niin sen jälkeen vahinkotarkastaja tarjosi 800 € käteen + auto mulle. Puhelimessa tinkasin hieman ylöspäin, joten nyt on sitten tulossa tonni käteen ja auto mulle, joten ihan tyytyväinen olen.
Sepitti jotain että "ei meillä näitä kertakorvauksia juurikaan jaella, joten mun täytyy nyt perustella tämä todella hyvin johdolle". Mietin vaan että jaaha.
Loppuun asti väitti, että kytkinremontti, uusi tuulilasi ja pohjan hitsaus/ ruostesuojaus/ massaus eivät juurikaan nosta auton arvoa, ja että nuo muutamat ruosteläiskät maalissa aiheuttavat tämän auton arvon alenemisen puoleen. Yritin selvittää asiaa, että eipä näissä raksalle, muuttoon, työajoon tms. hankittavissa veroetuautoissa kauheasti katsota maalipintaa, mutta hän ei kyllä omaksunut tätä tietoa. Kyllähän huono maalipinta alentaa auton arvoa, mutta en sanoisi että ihan puoleen kuitenkaan.
Kävi niin, että kun hylkäsin alkuperäisen tarjouksen, niin sen jälkeen vahinkotarkastaja tarjosi 800 € käteen + auto mulle. Puhelimessa tinkasin hieman ylöspäin, joten nyt on sitten tulossa tonni käteen ja auto mulle, joten ihan tyytyväinen olen.
Sepitti jotain että "ei meillä näitä kertakorvauksia juurikaan jaella, joten mun täytyy nyt perustella tämä todella hyvin johdolle". Mietin vaan että jaaha.
Loppuun asti väitti, että kytkinremontti, uusi tuulilasi ja pohjan hitsaus/ ruostesuojaus/ massaus eivät juurikaan nosta auton arvoa, ja että nuo muutamat ruosteläiskät maalissa aiheuttavat tämän auton arvon alenemisen puoleen. Yritin selvittää asiaa, että eipä näissä raksalle, muuttoon, työajoon tms. hankittavissa veroetuautoissa kauheasti katsota maalipintaa, mutta hän ei kyllä omaksunut tätä tietoa. Kyllähän huono maalipinta alentaa auton arvoa, mutta en sanoisi että ihan puoleen kuitenkaan.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 118 vierailijaa