Mazda 2200 pickup turbo

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

kyselija
-
Viestit: 5
Liittynyt: 2.1.2014 9:16

Mazda 2200 pickup turbo

ViestiKirjoittaja kyselija » 2.1.2014 9:22

En tiennyt mihin tämän kysymyksen laittaisin joten iskin sen tänne.

Elikkä siis minulla on hieno mattamusta mazda pickup mihinkä on edellinen omistaja iskenyt turbon kiinni muttei ole katsastanut sitä kun myi sen minulle. Kysymys kuuluukin; miten se auto muutoskatsastetaan turbon kanssa? Vuosimalli on 1987, rekisteriotteessa lukee 00.00.1987. Riittääkö pelkkä tehomittaus vai tarvitaanko jotain ylimääräisiä papereita? Entä joutuuko autoa jotenkin muokkaamaan jotta se vastaisi mallisarjansa tehokkainta?

En ole ennen autoa katsastanut enkä todellakaan tiedä mitään muutoskatsastuksesta joten kyselen nyt vähän neuvoa teiltä viisaammilta. Kiitoksia etukäteen.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 2.1.2014 9:55

Sun pitää selvittää tarkka käyttöönottopäivä. Jos se on ennen heinäkuuta '87, riittää tehomittaus ja että jarrut yms. vastaa vähintäään saman tehoista (tai mallisarjan tehokkainta, jos tehot enemmän kuin siinä mallisarjan tehokkaimmassa).

Taii jos mallistosta löytyy turbomalli, muutat sen vastaamaan täysin sitä, ei tarvita edes tehomittausta.

kyselija
-
Viestit: 5
Liittynyt: 2.1.2014 9:16

ViestiKirjoittaja kyselija » 2.1.2014 11:41

Mistä sen tarkan käyttöönottopäivämäärän saa selville? Auto ollut ainakin 2 eri ihmisellä ennen minua, se keneltä ostin auton ei tiedä tarkkaa päivämäärää. Onko totta, että jos tehot ei nouse yli 20% niin ei tarvitse tehdä mitään jarruille? Sitä en sitten tiedä mistä ne vakion tehot saa selville..

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 2.1.2014 11:46

Vain mallisarjan tehokkainta saa virittää ilman, että jarruja pitää päivittää. Jos joku nuhaisempi malli on viritetty, pitää aina laittaa tehokkaamman mallin jarrut... siis jos niissä on eri jarrut.

Kysy Trafilta käyttöönottopäivästä. Eikö siellä rekisteriotteen lisätiedoissakaan ole siis mainintaa?

Vakion tehot: Katso vaikka nettiautosta vastaavia vakioita myynnissä, niistä ehkä irtoais vakion tehot. Tai kai nyt jostain muualtakin netistä.

kyselija
-
Viestit: 5
Liittynyt: 2.1.2014 9:16

ViestiKirjoittaja kyselija » 2.1.2014 17:19

Löysin trafin sivuilta tietoja, Ensirekisteröity 22.01.1987 =)

Pitääkö siitä turbosta osata kertoa jotain katsastuksessa? Nuo jarrut ovat pelanneet oikein hyvin, ei mitään valittamista ole ollut, ihmettelen jos niitä joutuu muuttamaan.

Kiitoksia hyvistä vastauksista.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 2.1.2014 18:03

Sillä ei ole mitään merkitystä vaikka ne jarrut toimisivat kuinka moitteetta, jos ne eivät teknisesti vastaa vaadittua. Eli kuten sanottua, mikäli siellä tehokkaammassa on eri jarrut niin ne sinne joudut vaihtamaan.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 2.1.2014 22:05

Ei sun turbosta tarvi mitään tietää. Sen kun käyt mittaamassa tehot jossain dynossa. Tai oikeastaan, ihan ekana selvität sen mallisarjan tehokkaimman ja sitten käyt mittauttamassa sellaiset tehot, ettei vaan tuu liikaa :)

Ja sit selvität millaiset jarrut on siinä sun auton tehoja vastaavassa pelissä ja katot tartteeko jotain vaihtaa. Volkkarilla tää hoituu helposti kun varaosaohjelmasta vertailee tai merkkiliikkeestä kyselee vähän osien varaosakoodeja, Mazdasta en tiedä. Kai esim. Motonetin varaosahaullakin jo alkuun pääsee. Jos tarjoaa eri osia omaan malliisi ja mallisarjan tehokkaimpaan, niin osien vaihtoa tiedossa.

kyselija
-
Viestit: 5
Liittynyt: 2.1.2014 9:16

ViestiKirjoittaja kyselija » 3.1.2014 9:33

Mutta tuohon 2200 mazdaan ei tarvitse vaihdella jarruosia jos tehomittauksessa tulee pienemmät tehot kuin mitä 2600 antaa?

Näyttäisi olevan erilaisia jarruosia, motonetistä katsoin..

lucifer
-
Viestit: 555
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 3.1.2014 9:57

No vastaako auto tehoiltaan 2200 enään turbotuksen jälkeen?
Eli eikä ahtamisen tarkoitus ole tehon lisäys?
Eli jos teho kasvanut niin jarrut eivät ole ajantasalla?

kyselija
-
Viestit: 5
Liittynyt: 2.1.2014 9:16

ViestiKirjoittaja kyselija » 3.1.2014 12:16

Potkua autoon on lisää tullut mutten muuta osaa sanoa. Mutta ei sen tehot todellakaan mazda b2600 tehoja vastaa. Se on tuon sarjan tehokkain, n. 120 heppanen. Ensi viikolla aion käydä tehomittauksessa, sittenhän se selviää. Kiitoksia paljon vastauksista, anteeksi jos olen kysynyt tyhmiä tai en ole tajunnut olennaista.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 3.1.2014 13:40

Jos teho on noussut 2200 mallista niin jarrut on pakko päivittää vastaamaan mallisarjan tehokkainta.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 3.1.2014 15:13

Mutta ei sen tehot todellakaan mazda b2600 tehoja vastaa.

Ei sillä ole mitään väliä, mutta jarrujen täytyy olla samat kuin 2600:ssa kun kerran sinne on se ahdin laitettu ja ne tehot ovat siitä 2200:n tehoista nousseet.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa