vag-com 409-....kaapeliin ohjelma

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

juusmi
-
Viestit: 5
Liittynyt: 17.3.2013 16:26

vag-com 409-....kaapeliin ohjelma

ViestiKirjoittaja juusmi » 17.8.2013 14:52

ostin tommosen obd2 narun kiinasta ja sen mukana tuli ohjelma mikä kyllä toimii mutta ei mun autossa audi a4 b8 2008- kun ei löydy siitä listasta missä ohjelma on ELI MISTÄ SAIS imuteltua semmosen ohdelman millä pääsis uudempiin autoihin sisään.tossa ohjelmassa audinkin kohdalla pääsee vaan sisään vaan b6 ja golfin kohdalla loppuu 5,passat b5 ja niin eteenpäin..ross-tech kiltä varmaan saa mutta isolla rahalla kun ei vittis ostaa kun tarve on vaan kumminkin satunnaista....INFOA JOS JOKU TIETÄÄ....

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 17.8.2013 17:11

Varmuutta ei ole mihinkä kaikkiin passaa, mutta tuolta RossTechiltä kuitenkin: VCDS-Lite. Itse olen käyttänyt 3B (-99), 3C (-07) passateissa ja A6 audissa (2001) onnistuneesti.

Linkki vielä:
http://www.ross-tech.com/vcds-lite/download/index.html

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 17.8.2013 20:04

VCDS lite ja tuollaiset kiinanpiuhat OBD2-tyyppisinä eivät tue CAN-yhteyttä siinä mielessä kuin nuo uudemmat autot sitä tahtoo vikakoodinlukuun ja koodauksiin. Audi A4 B8 on jo CAN-väyläsähköillä ja sen kanssa tekee tuollaisella geneerisellä piuhalla likimain yhtä paljon kuin kännykkä-Torquella.

A4 B8:iin MicroCAN tai HEX-USB+CAN piuha Ross-techiltä niin alkaa saamaan yhteyksiä. Valitettavaa, mutta totta... Itse olen tuollaisella HEX-USB+CAN piuhalla sorkkinut autoja -94...-14 vuosimalleihin, joten se on varsin käyttökelpoinen ja tarpeen loppuessa siitä pääsee varsin hyvin eroonkin.

Oliko tuo Muikku:n 3C Passatti bensapeli, jota tuola Litellä värkkäilit? Pääsikö muihin ohjainlaitteisiin kiinni kuin moottoriin, airbagiin ja ehkä absiin?

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 17.8.2013 22:41

Mitään koodailuja ei ole edes yritetty tehdä ja VCDS lite ei taida turvalaitteisiin ottaa yhteyttä.. Eli toisinsanoen perus vikakoodinluvut sekä live datat on otettu moottorista tuossa diesel 3C passatissa kun muuhun ei ole vielä tarvinut koskea (auto on isän joten ihmetellään ja korjaillaan kun isä sanoo että jotain vikaa olisi).

Nyt kun tarkemmin ajattelee niin viimeksi yritin päästä ilmastoinnin ohjausta lukemaan ja ei jostain syystä onnistunut.. Oletin vain, että vika on käyttäjässä, tai siinä että olin juuri asentanut systeemin toimimaan virtuaali XP:n kautta.

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 17.8.2013 23:25

Juu eli Litellä pääset vain moottoriin kiinni, kun se piuha ei tue CAN-väylää ja k-linja on tiettyyn ikään asti kulkenut mukana "varakeinona".


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa