Wörthersee 2013
Valvoja: ffp jäsenet
Tuossa lähes livekuvaa siitä paikalliselta shelliltä http://www.pmischkulnig.com/Mischkulnig/WebCam.html
Näkyy olevan jo ihan hyvät karkelot käynnissä vaikka tapahtuma alkaa vasta 8. päivä ensikuuta :)
..ja shortsikelit ;)
Näkyy olevan jo ihan hyvät karkelot käynnissä vaikka tapahtuma alkaa vasta 8. päivä ensikuuta :)
..ja shortsikelit ;)
Taitaa olla parhaimmat kinkerit jo paria viikkoa ennen tapahtumaa.
Viikko ennen tapahtumaa on ainakin Faaker Seen rannalla jonkinlaiset "esikinkerit" ja autoja alkaa olemaan mestoilla helposti 2 viikkoa ennen tapahtumaa. Meetinkejä yms tapahtuu ympäri Järveä, joten ajelemalla ja ihmettelemällä ne parhaat mestat löytyy.
Viime vuonna olin itse ensimmäistä kertaa tuolla ja melkoista hulinaahan se itse tapahtuma oli.
Ennen varsinaista Treffeniä tuolla liikkuminen on vapaampaa (pääsee ilman parkkilippuja ajelemaan Reifnitziinkin), mutta toisaalta, ei ole näytteilleasettajia vielä, mikäli niitä sinne tahtoo mennä ihmettelemään.
Nyt mennään muutamaa päivää ennen ja ollaan vain se avajaispäivä itse GTI Treffeniä katselemassa.
Onhan tuolla nähtävää aivan älyttömästi, suurin osa tapahtumasta ja autoista pyörii kuitenkin ympäri Järveä, joten paljon jää näkemättä, jos vain Reifnitzizzä palloilee (mm. "the" huoltoasema, entinen Shell Veldenissä, Faakerin ympäristö (johon ei viimevuonna eksytty ollenkaan) jne).
2009 tuli oltuu järven maisemissa 3 päivää ja tuntu että jäi kaikkee näkemättä. pyram..pygel.. katselupaikan mutkapätkää oli mukava ajella ylös ja alas vauhdilla. Tosin kallisteltiin bägeillä silloin. Vuoristomaisemat oli kanssa huikeet jos poistui baanalta. Ajettiin takas Saksaan pikkuteitä.
Joka kevät kyllä nyt tehnyt lähteä, nyt ei oo mukamas pystynyt lähtee. pieni lapsi / omakoti remonttia ja rahat loppu yms.. jos sit ens keväänä. Ainakin kuluja jakaa jonkun kyytiin.
Joka kevät kyllä nyt tehnyt lähteä, nyt ei oo mukamas pystynyt lähtee. pieni lapsi / omakoti remonttia ja rahat loppu yms.. jos sit ens keväänä. Ainakin kuluja jakaa jonkun kyytiin.
Ens keväänä jos pääsis omalla vessalla liikenteeseen. Olisihan se aina kuitenkin eri juttu lähteä OMALLA autolla. :D
Nyt mennään palloilemaan maisemiin 4:ksi päiväksi, viime vuonna oltiin 4 päivää myöskin, mutta lähinnä jalkamiehinä, kun kustiin parkkilippuhommat vuokra-auton kanssa.
Tänä vuonna vähän viisaampana reissussa ja nuo viimevuonna kusseet hommat on hoidettu käytännössä etukäteen kaikki, kun ne kerta pystyi etukäteen hoitamaan.
Ja tänä vuonna viimevuotta viisaampana senkin puolesta reissussa, että ollaan perillä 3 päivää ennen itse tapahtumaa ja vain se avajaispäivä Reifnitzissä Treffeniä stiigaamassa ja 9. päivä lähdetään jatkamaan Euroopan turneeta Saksaan, Suomeen takaisin 13. päivä.
Ensi vuonna sitten taas uudella suunnitelmalla. Varmaan vielä aikaisemmin liikenteessä.
Jumaleissön, että on kyllä kalsarit tulessa taas, kun pääsee tuonne. Nyt vasta alkaa iskemään se tunne, että ei helfetti, keskiviikkona sitä ihan oikeasti taas mennään! :D
Nyt mennään palloilemaan maisemiin 4:ksi päiväksi, viime vuonna oltiin 4 päivää myöskin, mutta lähinnä jalkamiehinä, kun kustiin parkkilippuhommat vuokra-auton kanssa.
Tänä vuonna vähän viisaampana reissussa ja nuo viimevuonna kusseet hommat on hoidettu käytännössä etukäteen kaikki, kun ne kerta pystyi etukäteen hoitamaan.
Ja tänä vuonna viimevuotta viisaampana senkin puolesta reissussa, että ollaan perillä 3 päivää ennen itse tapahtumaa ja vain se avajaispäivä Reifnitzissä Treffeniä stiigaamassa ja 9. päivä lähdetään jatkamaan Euroopan turneeta Saksaan, Suomeen takaisin 13. päivä.
Ensi vuonna sitten taas uudella suunnitelmalla. Varmaan vielä aikaisemmin liikenteessä.
Jumaleissön, että on kyllä kalsarit tulessa taas, kun pääsee tuonne. Nyt vasta alkaa iskemään se tunne, että ei helfetti, keskiviikkona sitä ihan oikeasti taas mennään! :D
Yöpyminen 30-40e per yö henkilöltä., jos vähemmän niin hyvä niin. Ruoka, riippuen miten sen haluaa 20e päivä. Joissakin zimmer frei paikoissa aamiainen maksaa lisää, mutta sillä yleensä pärjää pitkälle iltapäivään.
Liput treffeniin maksoi tänä vuonna 84e sis auton ja 4 ukon liput.
Polttoaine suunnilleen suomenhinnoissa, Travemunde/Rostock alueelta lähdettynä itävaltaan rauhallisella?? ajotavalla noin 2 tankkia bensaa b6:lla. Alueella ajelut ottaa minkä ottaa, sanoisin että maisemat yms. näkemiset on sen arvoisia. Tietullit motarilla itävallassa noin 20e, jos vaan kahdesti joutuu maksamaan. Vignette tais olla alle kympin. Muut kulut, liput jne oman arvion mukaan. Pitäähän tyttöjenkin syödä..
Grosslochnerin kautta takaisin, jos uskoo jarrujen ja kytkimen olevan kunnossa. Sielläkin ainakin yksi tietulli, puolessa nousussa matkaa. Walchsee, zell am see jne paikkoja pohjoispuolelta alppeja muistiin. Onhan tietty eteläpuolellakin näkemistä enemmän kuin 2 viikkoon ehtii ajaa..
Liput treffeniin maksoi tänä vuonna 84e sis auton ja 4 ukon liput.
Polttoaine suunnilleen suomenhinnoissa, Travemunde/Rostock alueelta lähdettynä itävaltaan rauhallisella?? ajotavalla noin 2 tankkia bensaa b6:lla. Alueella ajelut ottaa minkä ottaa, sanoisin että maisemat yms. näkemiset on sen arvoisia. Tietullit motarilla itävallassa noin 20e, jos vaan kahdesti joutuu maksamaan. Vignette tais olla alle kympin. Muut kulut, liput jne oman arvion mukaan. Pitäähän tyttöjenkin syödä..
Grosslochnerin kautta takaisin, jos uskoo jarrujen ja kytkimen olevan kunnossa. Sielläkin ainakin yksi tietulli, puolessa nousussa matkaa. Walchsee, zell am see jne paikkoja pohjoispuolelta alppeja muistiin. Onhan tietty eteläpuolellakin näkemistä enemmän kuin 2 viikkoon ehtii ajaa..
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
Jos edullisesti pitää päästä niin sitten kannattaa ajaa Tallinnasta Via Balticaa pitkin. Laivaliput ovat huomattavasti edullisemmat kun menee Tallinnaan yli. Bensa on matkalla halvempaa ja sitä kuluu vähemmän. Tai riippuu ihan siitä mikä on lähtöpaikka. Jos Torniosta lähtee niin samahan se on tietysti pudotella suoraan Ruotsin ja Tanskan läpi.
Jos ajaa Ruotsin läpi niin joutuu maksamaan lisäksi parit silta/lauttamaksut Tanskassa ennen kuin pääsee Saksaan.
Jos taas Via Balticaa pitkin, vaihtoehtoina ovat Puolan jälkeen Tsekki ja Slovakia joihin molempiin maksaa moottoritietarra noin 10€ luokkaa 7/10 päiväksi. Kahdessa pitkässä ajopäivässä pääsee jo aika lähelle oikeita hoodeja. Ensimmäisenä päivänä Puolan pohjoisosiin ja toisena päivänä loput.
Itävallan 10 päivän moottoritievignette maksaa 8,30€.
Grossglocknerille on molemmsissa sisäänkäynneissä (etelä- ja pohjoispuolella) lipunmyyntipisteet eli ei pääse puoleenväliin ilman että maksaa. Autolta hinta on ilmeisesti 28€.
Jos ajaa Ruotsin läpi niin joutuu maksamaan lisäksi parit silta/lauttamaksut Tanskassa ennen kuin pääsee Saksaan.
Jos taas Via Balticaa pitkin, vaihtoehtoina ovat Puolan jälkeen Tsekki ja Slovakia joihin molempiin maksaa moottoritietarra noin 10€ luokkaa 7/10 päiväksi. Kahdessa pitkässä ajopäivässä pääsee jo aika lähelle oikeita hoodeja. Ensimmäisenä päivänä Puolan pohjoisosiin ja toisena päivänä loput.
Itävallan 10 päivän moottoritievignette maksaa 8,30€.
Grossglocknerille on molemmsissa sisäänkäynneissä (etelä- ja pohjoispuolella) lipunmyyntipisteet eli ei pääse puoleenväliin ilman että maksaa. Autolta hinta on ilmeisesti 28€.
Diesel maksaa tällä hetkellä virossa ja puolassa saman verran eli noin 1.30e, bensa taisi olla samaa luokkaa.
Hostelworld.com on paras paikka etsiä halpoja majapaikkoja, halvimmillaan irtoaa soluhuoneesta sänkypaikka 10e per lärvi (ja jos 4-5 äijää on matkassa niin voitte saada oman huoneen kokonaan itsellenne)
Tallinnasta pääsee Puolan rajalle suht OK aikataululla, mutta puolan sisällä sitten nopeudet tippuu. Saa siis varata vähintään kaksi 8-10h ajopäivää että pääsee tallinnasta puolan etelä/länsirajalle.
Hostelworld.com on paras paikka etsiä halpoja majapaikkoja, halvimmillaan irtoaa soluhuoneesta sänkypaikka 10e per lärvi (ja jos 4-5 äijää on matkassa niin voitte saada oman huoneen kokonaan itsellenne)
Tallinnasta pääsee Puolan rajalle suht OK aikataululla, mutta puolan sisällä sitten nopeudet tippuu. Saa siis varata vähintään kaksi 8-10h ajopäivää että pääsee tallinnasta puolan etelä/länsirajalle.
Parin viikon turnee taputeltu, ja kotona taas.
27. päivä täräytettiin mestoille, ja homma oli sikoossom ja muut superlatiivit seuraavaan perjantaihin asti.
Sit seuraavana viikonloppuna tuli +5milj. kpl gummipatrolin edustajaa rymyämään, ja paikallinen poliisi vahvisti joukkonsa n. 1000 kertaiseksi. Hienojen harrastajeautojen määrä tippui n. 1/100-osaan edellisistä päivistä, tilalle tuli lasikuitua.
Tämä viikko lähinnä välteltiin poliisia, ja istuttiin Veldenin rantabaareissa. Keskiviikkona käytiin kiertämässä alue läpi rauhassa, torstaina oli festarit käynnissä ja Horsteilla tuli irti.
Tulevaisuudensuunnitelmia: Itse tapahtuman aikana paikalla, never again.
27. päivä täräytettiin mestoille, ja homma oli sikoossom ja muut superlatiivit seuraavaan perjantaihin asti.
Sit seuraavana viikonloppuna tuli +5milj. kpl gummipatrolin edustajaa rymyämään, ja paikallinen poliisi vahvisti joukkonsa n. 1000 kertaiseksi. Hienojen harrastajeautojen määrä tippui n. 1/100-osaan edellisistä päivistä, tilalle tuli lasikuitua.
Tämä viikko lähinnä välteltiin poliisia, ja istuttiin Veldenin rantabaareissa. Keskiviikkona käytiin kiertämässä alue läpi rauhassa, torstaina oli festarit käynnissä ja Horsteilla tuli irti.
Tulevaisuudensuunnitelmia: Itse tapahtuman aikana paikalla, never again.
Tuossapa jonkinlainen kooste:
http://www.youtube.com/watch?v=UAwFZWTrvek
Pari tuttua autoa ja naamaa saattaa vilahtaa. :)
http://www.youtube.com/watch?v=UAwFZWTrvek
Pari tuttua autoa ja naamaa saattaa vilahtaa. :)
Vossen World Tour | Wörthersee 2013
https://vimeo.com/vossenwheels/review/6 ... 955ae8e118
https://vimeo.com/vossenwheels/review/6 ... 955ae8e118
Pistetääs nyt tämäkin vielä.
WÖRTHERSEE TOUR 2013 by FLGNTLT
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... YT3FY0S6U0
WÖRTHERSEE TOUR 2013 by FLGNTLT
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... YT3FY0S6U0
se on hyvä että niitä lasikuitu pulkkiakin on saatu paikalle... Eipä ainkaan kuvien perusteella ollu mitään älyttömän hienoa kalustoa paikalla tai mitään mikä herättis nähdessä wow ilmiön.
Toisaalta tuon poliisin valvonnan ymmärtää. Jos auto rakennetaan vastoin lakeja niin ymmärrettävästä syystä vievät kilvet pois. Kyllä niitä kilpiä ruuvaillaan Suomessaki pois näistä matalista harraste autoista. MUtta tuota suotecin tapausta en voi ymmärtää vieläkään. Liekö poliisi halunnu vaan vittuilla auton omistajalle ruuvaamalla kilvet pois.
Toisaalta tuon poliisin valvonnan ymmärtää. Jos auto rakennetaan vastoin lakeja niin ymmärrettävästä syystä vievät kilvet pois. Kyllä niitä kilpiä ruuvaillaan Suomessaki pois näistä matalista harraste autoista. MUtta tuota suotecin tapausta en voi ymmärtää vieläkään. Liekö poliisi halunnu vaan vittuilla auton omistajalle ruuvaamalla kilvet pois.
Jaa, mitä jäi mieleen reissusta:
No, pojat ajaa siellä statikkina senverran matalalla että täällä ei vedellä ilmoillakaan, ISOT jarrut, kunnon sukellus, 185/35-17 nankang kakkiksissa, R32 äänet viriviri putkistolla, ymym... mutta jo ne pelkät maisemat on siellä WOW ja käymisen arvoista :)
No, pojat ajaa siellä statikkina senverran matalalla että täällä ei vedellä ilmoillakaan, ISOT jarrut, kunnon sukellus, 185/35-17 nankang kakkiksissa, R32 äänet viriviri putkistolla, ymym... mutta jo ne pelkät maisemat on siellä WOW ja käymisen arvoista :)
Viimeksi muokannut samza, 19.5.2013 22:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei noista sinisistä A8-vanteista olisi parempaa kuvaa, tuostahan saa inspiraatiota...
Eurotour raportaasi
Lukuja:
13 päivää
9 maata (Viro, Latvia, Liettua, Puola, Tsekki, Saksa, Itävalta, Slovenia ja Suomi)
6440km
9,2l/100km
4 ukkoa, kontti täynnä tavaraa.
Yksi vääntynyt etulokasuoja
Kaksi kulahtanutta rengasta
Kulut per ukko 575€ Sisältää, lautat, dieselit, majoitukset, tietullit ja sisäänpääsymaksut. Halpa kahden viikon reissu!
Day 1 - 592km
Ylivieska - Mikkeli - Helsinki
Poimittiin kyytiläiset Mikkelistä mukaan ja paahdettiin kohti Viking Linen terminaalia. Yötä laivassa.
Day 2 - 1016km
Tallinna - Varsova
Via Balticasta oltiin kuultu yhtä sun toista, lähdettiin ottamaan selvää pääseekö "matalalla" autolla Baltian läpi. Tallinnan keskusta oli talven jäljiltä ihan hirveässä kunnossa. Kaupungista kun pääsi itse Via Balticalle niin ei ollut mitään hätää. Tie oli tosi hyvä. Latvian rajalta oli joku 10-15km pätkä vähän heikossa hapessa, kuulemma maakiistojen vuoksi ei ole päästy oikaisemaan tietä. Muuten tiestö oli ihan siedettävässä kunnossa. Puolassa tiet olivat jopa Varsovan keskustassa hyvässä kunnossa. Latvia ja Liettua todella tylsiä ajettavia, peltoa, peltoa ja vähän peltoa. 90km/h rajoitus koko ajan, virkavaltaa näkyi aika paljon tutkailemassa niin ei viitsitty posottaa kovin paljon ylimääräistä. Yötä oltiin Varsovassa uudehkossa ja erittäin siistissä vuokrahuoneistossa jossa vartioitu parkkihalli.
Day 3 - 777km
Varsova - Praha
Puolasta Tsekkeihin tiet olivat tosi hyviä, uutta 6-kaistaista motaria oli pitkän matkaa. 130km/h rajoitus ei näyttänyt juuri ketään kiinnostavan niin posoteltiin sitten muitten mukana. Yöksi Prahaan. Hotelli oli sekoittanut varaukset ja jouduttiin vaihtaan hotellia, minkä he kyllä olivat varanneet valmiiksi. Neuvosto vaikutteinen betonibunkkeri jossa kahdella huoneella oli yhteinen pesuhuone/WC. Ei parkkihallia tai vartioitua parkkista. Muuten ihan siisti ja aamupala oli hyvä. Auto Prahan pimeimmälle sivukujalle yöksi. Eikä edes pöllitty! :DIlalla käytiin käppäileen kaupungilla, todella kaunis kaupunki. Strippiclubin sisäänheittäjän fraasi jäi soimaan koko reissun ajaksi Nonstop blowjobs, fresh tits, c'mon in!
Kuvia Prahan illasta: http://duke.1g.fi/kuvat/Trips/Eurotour+ ... i+-+Praha/
Day 4 - 863km
Praha - Ingolstadt - Wörthersee
Tsekin puolelta ajeltiin W12 A8:n perässä soppelia 180-200 matkavauhtia kunnes raja vaihtui ja kasikuski runttas pedaalin lattiaan. Niin tehtiin mekin mutta 240 km/h ei riittänyt kasin takavalojen ihmettelyyn. Sinne se katos horisonttiin. Ajeltiin Ingolstadtiin Audin museoon. Hieno paikka, joskin vähän pienehkö? Mutta 2€ sisääpääsy maksulle taatusti vastinetta. Autoja meidän piti tältä reissulta myös tuoda ja käytiinkin kattoon yhtä autoa, varmaan 100tkm oli ruuvattu mittarista kun penkkejä ja rattia katsoi, kolhuja siellä täällä, jäi ostamatta joten ajeltiin sitten Itävaltaan, rajalta pitää muistaa ostaa vignette-tarra tuulilasiin niin saa ajella motareita ilman sakkojen pelkoa siltä osin. Majoitus oli idyllinen huoneisto Ossiacher järven rannalla. Illalla käytiin heittään Wörtherseellä pilistä ja ensimmäinen kiekka legendaarisen Mischkulnigin Shellin (joka nykään on kyllä Eni) ohi tuotti ensimmäisen poliisipysäytyksen. Halt! Papieren! Varsin tiukan oloinen polliisi kyttäsi todella tarkasti auton paperit ja taskulampun kanssa kyylättiin takarenkaasta rengaskokoa. Ei saatu sakkoja mutta tyyli millä se sanottiin oli kyllä aikalailla "No tämän kerran". Staticci poikien matalat vehkeet otti päähän niin paljon että ajeltiin sitten varsin matalalla koko ilta ja liikenneympyrässä oikea etulokari sitten taittui renkaan päälle, perkele. Pikku fixiä rengasaivaimella. Muita suomalaisia käytiin morjenstaan Veldenin Casinolla.
Kuvia Audilta: http://duke.1g.fi/kuvat/Trips/Eurotour+ ... di+museum/
Day 5 - 486km
Käytiin Slovenian pääkaupungissa Ljubljanassa syömässä. Ljubljana oli varsin hieno kaupunki ja vanhankaupungin rakennukset kauniita. Ruoka oli paskaa ja kallista, todettiin. Vesisade vei uimahalut, mutta käytiimpä kumminkin katsomasa välimerta Piranissa. Slovenian tiet olivat varsin hyvässä kunnossa, elleivät jopa reissun parhaat. Navi opasti rannikolta meidät pois jotain vanhaa tietä eikä motari/tunnelia mitä tultiin, serpentiiniä, 10-12% laskuja ja nousuja pimeässä ja vesisateessa, oli hienoa!
Kuvia: http://duke.1g.fi/kuvat/Trips/Eurotour+ ... a+-+Piran/
Day 6-8 - 570km
Käytiin etsimässä autoja pitkin Itävaltaa, tuloksetta. Chillailua ja pilistelyä järvellä, m-a-h-t-a-v-u-u-t-t-a! Hochosterwitzin linnaan olis haluttu mutta se oli remontissa, tyydyttiin kuvaileen ulkoapäin. Käytiin vuoren päällä yli 1800 metrissä katteleen maisemia, 12% nousua 17km, ylhäällä oli laskettelukeskus josta löytyi vielä lunta. Lämpötila oli huipulla 12 astetta vähemmän kuin alhaalla. Alas tullessa taisi jo jarrut vähän haiskahtaa :)Gti-Treffenin festari helvetti alkoi virallisesti 8. päivä. Enemmän näkemistä oli ennen tätä järven ympärillä. Tultiin ilmeisesti liian myöhään tänäkin vuonna kun hienoin kalusto oli jo kaikonnut.
Kuvia autoista: http://duke.1g.fi/kuvat/Tapahtumat/2013 ... I-Treffen/
Kuvia Itävallasta: http://duke.1g.fi/kuvat/Trips/Eurotour+ ... ympäristö/
Day 9 - 575km
Wörthersee - Neuschwansteinin linna - Lindau
Aamulla kamat takaisin autoon ja taas kerran epäonnistuneen auton katselu mutkan jälkeen Neuschansteinin linnalle. Varsin vaikuttava, Disney on ottanut tästä linnasta mallia piirrettyihinsä. Mentiin hevoskyydillä ylös kun ei jaksettu vesisateessa talsia. Illaksi Lindauhun hotelliin yöksi.
Kuvia linnalta: http://duke.1g.fi/kuvat/Trips/Eurotour+ ... in+castle/
Day 10 - 238km
Tuning World Bodensee - Stuttgart
Messut käytiin tsekkaan ehkä vähän turhankin pikaisesti. Tarjontaa oli kyllä laidasta laitaan. Aivan jäätävää lasikuitupulkka paskaa mutta sitten taas todella viimeisteltyjä vehkeitä. Kovasti yritettiin autoa ostaa taas mutta Horsti laittaa kilpikonttorinsa perjantaina jo puoliltapäivin kiinni ja yksityiseltä osto tyssäsi siihen. Vitutti. Ajeltiin sitten Stuttgartin keskustaan Ibis hotelliin yöksi.
Kuvia Tuning Worldista http://duke.1g.fi/kuvat/Tapahtumat/2013 ... +Bodensee/
Day 11 - 738km
Stuttgart - Hampuri - Travemünde
Aamulla työnnettiin Porsche museoon joka oli jo rakennuksena näkemisen arvoinen, saatikka sitten sisältö! Todella paljon autoja ja kaikenlaista teknistä näkemistä. Poikettiin myös tien toiselle puolen kunnon autokauppaan. Uusi 911 GT3 olis irronnut sadallatonnilla matkaan. Stugista lähdettin ajeleen satamaa kohti muutaman mutkan kautta. Illalla lauttaan tyhjin käsin, ei löytynut autoja.
Kuvia Porschelta: http://duke.1g.fi/kuvat/Trips/Eurotour+ ... he+museum/
Day 12
Kitumista Finnlinesin onnettomalla kipolla. Tekemisvaihtoehdot: nukkuminen ja juominen. Syöminenkin oli tehty niin sika hintaiseksi että kynnet maistu ihan hyvältä.
Day 13 - 592km
Helsinki - Mikkeli - Ylivieska
Takaisin liikenteen kehitysmaassa. Ei joustamista, onnettomat nopeudet ja reissun surkeimmat tiet ja vanhimmat autot
Hieno reissu kaikenkaikkiaan. Via Baltican pelkääjille tiedoksi että hyvin pääsee kun vähän varoo ja käyttää maalaisjärkeä.
Lukuja:
13 päivää
9 maata (Viro, Latvia, Liettua, Puola, Tsekki, Saksa, Itävalta, Slovenia ja Suomi)
6440km
9,2l/100km
4 ukkoa, kontti täynnä tavaraa.
Yksi vääntynyt etulokasuoja
Kaksi kulahtanutta rengasta
Kulut per ukko 575€ Sisältää, lautat, dieselit, majoitukset, tietullit ja sisäänpääsymaksut. Halpa kahden viikon reissu!
Day 1 - 592km
Ylivieska - Mikkeli - Helsinki
Poimittiin kyytiläiset Mikkelistä mukaan ja paahdettiin kohti Viking Linen terminaalia. Yötä laivassa.
Day 2 - 1016km
Tallinna - Varsova
Via Balticasta oltiin kuultu yhtä sun toista, lähdettiin ottamaan selvää pääseekö "matalalla" autolla Baltian läpi. Tallinnan keskusta oli talven jäljiltä ihan hirveässä kunnossa. Kaupungista kun pääsi itse Via Balticalle niin ei ollut mitään hätää. Tie oli tosi hyvä. Latvian rajalta oli joku 10-15km pätkä vähän heikossa hapessa, kuulemma maakiistojen vuoksi ei ole päästy oikaisemaan tietä. Muuten tiestö oli ihan siedettävässä kunnossa. Puolassa tiet olivat jopa Varsovan keskustassa hyvässä kunnossa. Latvia ja Liettua todella tylsiä ajettavia, peltoa, peltoa ja vähän peltoa. 90km/h rajoitus koko ajan, virkavaltaa näkyi aika paljon tutkailemassa niin ei viitsitty posottaa kovin paljon ylimääräistä. Yötä oltiin Varsovassa uudehkossa ja erittäin siistissä vuokrahuoneistossa jossa vartioitu parkkihalli.
Day 3 - 777km
Varsova - Praha
Puolasta Tsekkeihin tiet olivat tosi hyviä, uutta 6-kaistaista motaria oli pitkän matkaa. 130km/h rajoitus ei näyttänyt juuri ketään kiinnostavan niin posoteltiin sitten muitten mukana. Yöksi Prahaan. Hotelli oli sekoittanut varaukset ja jouduttiin vaihtaan hotellia, minkä he kyllä olivat varanneet valmiiksi. Neuvosto vaikutteinen betonibunkkeri jossa kahdella huoneella oli yhteinen pesuhuone/WC. Ei parkkihallia tai vartioitua parkkista. Muuten ihan siisti ja aamupala oli hyvä. Auto Prahan pimeimmälle sivukujalle yöksi. Eikä edes pöllitty! :DIlalla käytiin käppäileen kaupungilla, todella kaunis kaupunki. Strippiclubin sisäänheittäjän fraasi jäi soimaan koko reissun ajaksi Nonstop blowjobs, fresh tits, c'mon in!
Kuvia Prahan illasta: http://duke.1g.fi/kuvat/Trips/Eurotour+ ... i+-+Praha/
Day 4 - 863km
Praha - Ingolstadt - Wörthersee
Tsekin puolelta ajeltiin W12 A8:n perässä soppelia 180-200 matkavauhtia kunnes raja vaihtui ja kasikuski runttas pedaalin lattiaan. Niin tehtiin mekin mutta 240 km/h ei riittänyt kasin takavalojen ihmettelyyn. Sinne se katos horisonttiin. Ajeltiin Ingolstadtiin Audin museoon. Hieno paikka, joskin vähän pienehkö? Mutta 2€ sisääpääsy maksulle taatusti vastinetta. Autoja meidän piti tältä reissulta myös tuoda ja käytiinkin kattoon yhtä autoa, varmaan 100tkm oli ruuvattu mittarista kun penkkejä ja rattia katsoi, kolhuja siellä täällä, jäi ostamatta joten ajeltiin sitten Itävaltaan, rajalta pitää muistaa ostaa vignette-tarra tuulilasiin niin saa ajella motareita ilman sakkojen pelkoa siltä osin. Majoitus oli idyllinen huoneisto Ossiacher järven rannalla. Illalla käytiin heittään Wörtherseellä pilistä ja ensimmäinen kiekka legendaarisen Mischkulnigin Shellin (joka nykään on kyllä Eni) ohi tuotti ensimmäisen poliisipysäytyksen. Halt! Papieren! Varsin tiukan oloinen polliisi kyttäsi todella tarkasti auton paperit ja taskulampun kanssa kyylättiin takarenkaasta rengaskokoa. Ei saatu sakkoja mutta tyyli millä se sanottiin oli kyllä aikalailla "No tämän kerran". Staticci poikien matalat vehkeet otti päähän niin paljon että ajeltiin sitten varsin matalalla koko ilta ja liikenneympyrässä oikea etulokari sitten taittui renkaan päälle, perkele. Pikku fixiä rengasaivaimella. Muita suomalaisia käytiin morjenstaan Veldenin Casinolla.
Kuvia Audilta: http://duke.1g.fi/kuvat/Trips/Eurotour+ ... di+museum/
Day 5 - 486km
Käytiin Slovenian pääkaupungissa Ljubljanassa syömässä. Ljubljana oli varsin hieno kaupunki ja vanhankaupungin rakennukset kauniita. Ruoka oli paskaa ja kallista, todettiin. Vesisade vei uimahalut, mutta käytiimpä kumminkin katsomasa välimerta Piranissa. Slovenian tiet olivat varsin hyvässä kunnossa, elleivät jopa reissun parhaat. Navi opasti rannikolta meidät pois jotain vanhaa tietä eikä motari/tunnelia mitä tultiin, serpentiiniä, 10-12% laskuja ja nousuja pimeässä ja vesisateessa, oli hienoa!
Kuvia: http://duke.1g.fi/kuvat/Trips/Eurotour+ ... a+-+Piran/
Day 6-8 - 570km
Käytiin etsimässä autoja pitkin Itävaltaa, tuloksetta. Chillailua ja pilistelyä järvellä, m-a-h-t-a-v-u-u-t-t-a! Hochosterwitzin linnaan olis haluttu mutta se oli remontissa, tyydyttiin kuvaileen ulkoapäin. Käytiin vuoren päällä yli 1800 metrissä katteleen maisemia, 12% nousua 17km, ylhäällä oli laskettelukeskus josta löytyi vielä lunta. Lämpötila oli huipulla 12 astetta vähemmän kuin alhaalla. Alas tullessa taisi jo jarrut vähän haiskahtaa :)Gti-Treffenin festari helvetti alkoi virallisesti 8. päivä. Enemmän näkemistä oli ennen tätä järven ympärillä. Tultiin ilmeisesti liian myöhään tänäkin vuonna kun hienoin kalusto oli jo kaikonnut.
Kuvia autoista: http://duke.1g.fi/kuvat/Tapahtumat/2013 ... I-Treffen/
Kuvia Itävallasta: http://duke.1g.fi/kuvat/Trips/Eurotour+ ... ympäristö/
Day 9 - 575km
Wörthersee - Neuschwansteinin linna - Lindau
Aamulla kamat takaisin autoon ja taas kerran epäonnistuneen auton katselu mutkan jälkeen Neuschansteinin linnalle. Varsin vaikuttava, Disney on ottanut tästä linnasta mallia piirrettyihinsä. Mentiin hevoskyydillä ylös kun ei jaksettu vesisateessa talsia. Illaksi Lindauhun hotelliin yöksi.
Kuvia linnalta: http://duke.1g.fi/kuvat/Trips/Eurotour+ ... in+castle/
Day 10 - 238km
Tuning World Bodensee - Stuttgart
Messut käytiin tsekkaan ehkä vähän turhankin pikaisesti. Tarjontaa oli kyllä laidasta laitaan. Aivan jäätävää lasikuitupulkka paskaa mutta sitten taas todella viimeisteltyjä vehkeitä. Kovasti yritettiin autoa ostaa taas mutta Horsti laittaa kilpikonttorinsa perjantaina jo puoliltapäivin kiinni ja yksityiseltä osto tyssäsi siihen. Vitutti. Ajeltiin sitten Stuttgartin keskustaan Ibis hotelliin yöksi.
Kuvia Tuning Worldista http://duke.1g.fi/kuvat/Tapahtumat/2013 ... +Bodensee/
Day 11 - 738km
Stuttgart - Hampuri - Travemünde
Aamulla työnnettiin Porsche museoon joka oli jo rakennuksena näkemisen arvoinen, saatikka sitten sisältö! Todella paljon autoja ja kaikenlaista teknistä näkemistä. Poikettiin myös tien toiselle puolen kunnon autokauppaan. Uusi 911 GT3 olis irronnut sadallatonnilla matkaan. Stugista lähdettin ajeleen satamaa kohti muutaman mutkan kautta. Illalla lauttaan tyhjin käsin, ei löytynut autoja.
Kuvia Porschelta: http://duke.1g.fi/kuvat/Trips/Eurotour+ ... he+museum/
Day 12
Kitumista Finnlinesin onnettomalla kipolla. Tekemisvaihtoehdot: nukkuminen ja juominen. Syöminenkin oli tehty niin sika hintaiseksi että kynnet maistu ihan hyvältä.
Day 13 - 592km
Helsinki - Mikkeli - Ylivieska
Takaisin liikenteen kehitysmaassa. Ei joustamista, onnettomat nopeudet ja reissun surkeimmat tiet ja vanhimmat autot
Hieno reissu kaikenkaikkiaan. Via Baltican pelkääjille tiedoksi että hyvin pääsee kun vähän varoo ja käyttää maalaisjärkeä.
Ensikertalaisena tuli käytyä Wörthersee Treffenissä. Ryhmään kuului Vallius, Tikkanen ja Savolainen. Muitakin suomalaisia tuli tavattua meidän lisäksi alueella, esim Duke jne..
Itse-asiassa saman majoittajan Garni Wurzer majapaikassa oli muitakin suomalaisia, nimiä en muista, sori :(
Kuvia tuli yli 800 kpl koko reissusta...
Itse-asiassa saman majoittajan Garni Wurzer majapaikassa oli muitakin suomalaisia, nimiä en muista, sori :(
Kuvia tuli yli 800 kpl koko reissusta...
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 61 vierailijaa