Neliveto(farmari) -käyttistä

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

Neliveto(farmari) -käyttistä

ViestiKirjoittaja mkm » 19.4.2013 10:19

Hakusessa koirahommia varten neliveto farkku jolla pääsee vähän sivumpaankin tieltä (hiekka/ niin kesällä/talvella kuin kelirikkoaikaankin, ja talvella kulkemaan sitten työmatkat. Kesällä ajetaan ilmajäähyllä.

Vaatimuksina lähinnä;
- Farkku (tai joku muu kuin perus sedan)
- nelikko
- kaksi aikuista + kaksi ~60kg sessua pitää mahtua kyytiin (+ varusteita lihalaatikollinen)
- (ehkä mahdollisuus maltilliseen korotukseen?)
- hintahaarukka max 1500e
- bensa (tästä voidaan ehkä tinkiä halvan veron auton kohdalla)

Ensimmäisenä nettiautosta pisti silmään (ulkomuodollisesti lähinnä lötkö ja impreza miellytti) Subaru Legacyt ja Imprezat, quattro lötköt ja sitten ne muutama hassu maasturi (Country Golffia tällä budjetilla ei tahdo saada?).
Mitään harrastepeliä siis ei olla hakemassa, todennäköisesti maalipintaan tulee naarmuja ja pohjaan kolhuja ja sisältä haisee märälle koiralle. Ja tarkoitus olisi jopa maltillisesti jokunen sentti korottaa.

Mitään offipeliä ei myöskään tarvita, tämä vähän karsii maastureita pois, mielummin sitä ajelee etenevällä farkulla kuin vastaavasti menevällä maasturilla maantiellä (jota ajoa kuitenkin se 90% ainakin on).

Lötkö ois suht tuttu, pari on aikoinaan ollut (tosin vitonen aika janoinen, kuitenkin kilometrejä tulenee vuodessa tällä autolla jotain 10tkm kintaalle), samoten tuttua kauraa olisi MK3 golffit ja muumipassatit+välimallit, näitä tosin ei tällä hetkellä näyttäis budjetin rajoissa olevan kaupan ja mitään järkeähän ei ole lähteä jotain G60 Syncroa metsäteille tuhoamaan, eikä siihen budjettikaan riitä. Sama homma sitten MK2 Syncrojen kanssa + tilat rupee ahdistamaan?
Nelikkotölkki passais, jos a) talli olisi isompi jotta mahtuisi sisään b) olisi bensakoneella (vasta alkutalvesta myin korkean dieseliversion pois)

Onko arvon foorumilaisilla kokemuksia noista Subarun bokserikoneista (nim. en oo ikkään itämaista autoa omistanut) ja koreista + muusta tekniikasta, onko kestävää ja huoletonta (kaikki käyttisbudjetista/sen korjaamisesta pois oleva kun siirtyy kuplan isolohkon rakentamiseen tarkoitettuun läjään :) .


Vinkkejä otetaan mieluusti vastaan.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 19.4.2013 10:30

Syncro tölkki on oikeasti hyvä menemään maastossa. Maantiellä ei ihan parhaimmillaan...

E: Jaa budjetti olikin 1500€. Ei sillä kyllä taida toimivaa tölkkiä saada...

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 19.4.2013 10:37

-VariAntti- joo niin on, kyllä sitä tuli joku 10tkm ajettu moisella. Eikä se nyt ihan paska ole maantielläkään, Caddyä pidin paljo huonompana. Mutta käyttövoimavero vähän ahdisti pakussakin painon takia (vuodessa kaikki verot ~430e)..

edit: omani taisin myydä jollain 1700e:llä?
Tosin oli siinä laittamistakin siellä täällä. Mutta tuolla budjetilla ei tosiaan tarvitse haaveilla ehjästä WBX Syncrosta (edes siis teknisesti ehjästä, ulkokuori saa olla käytetyn näköinen).

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 19.4.2013 10:56

Kyllä melkein ite kääntysin iha lötköön. Joku 100 tai ekat A6 jollain bensakutosella ja nelikkona. Mukavaa ajoa ainakin.

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 19.4.2013 11:08

Tolla hinnalla saa jo pari Toyota Terceliä.

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 19.4.2013 11:23

Varmasti saa Terceleitä, mutta ei kiihota ajatus moisella ajamisesta. Työmatkaa kuitenkin tulee ei-kesäkautenakin se ~40km / päivä.

KariS, onko ekat A-sarjalaiset minkälaisia vehkeitä, niistä ei ole omakätistä kokemusta yhtään, lötkö on perussimppeliä tekniikkaa, syö varmasti enemmän kuin joku 1.8 itämaanbokseri mutta toisaalta takakonttiin mahtuu puoli muuttokuormaa tarvittaessa. Onko A6:n tavaratila minkäkokoinen jos vertailee satkuun (tainno tällä ei merkitystä, penkit voi aina kaataa kun ei kahta paikkaa enempää tarvitse ihmisille)? Entä ekat A4:t tai 80 nelikkoina, näitä näkee välillä edullisesti juurikin V6 bensa + quattro -yhdistelmällä.
Mitenkäs sitten ko. rinkulavehkeiden maltillinen korotus (30-40mm esim), saako niihin vastaavia huonontien -alustoja kuten VW:llä on tarjota?

Nim, eilenkin ahdisti kuoppaista hiekkatietä ajella 13km suuntaansa ja perille päästyä todettua että hiekkamontuille vievä tie oli aika kuravelliä, alla oli emännän vakiokorkeudella kulkeva neloskoppainen. Ei ollut herkkua ei..

Finnhopper
-
Viestit: 262
Liittynyt: 23.9.2005 8:23

ViestiKirjoittaja Finnhopper » 19.4.2013 12:18

Heitetään täältä sivusta jotta Ford Sierra farkku 4x4. Meillä tollanen oli ja on kyllä ihan pätevä menemään.

Naxxu
-
Viestit: 226
Liittynyt: 28.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja Naxxu » 19.4.2013 19:55

Minä en ainakaan huolisi tölkkiä bensakoneella juurikin halvan dieselveron takia, joka on luokkaa 60-80€/vuosi. Se kallis vero on ns. perusveron osuus joka on rasitteena ihan yhtälailla sillä bensakoneellakin eli WBX:n verot luokkaa 350€/vuosi ja kulutus varmaan 1,5 kertainen dieseliin verttuna

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 19.4.2013 21:01

C4 satku/a6 on aikapitkälti samaa perustekniikkaa lötkön kanssa, tosin veekutosissa on jo sähköohjattu ruisku. Kasikybät samoilla moottoreilla mut pienemmissä kuorissa, noin niinku pääpiirteissään. Aanelkussa tukivarsihelvetti nostaa käyttökuluja toisinaan, mut se nyt on aika marginaalista. Aika elähtäneitähän nuo vanhat on jo kaikki, joten jos hyvä yksilö löytyy niin eikai sillä korimallilla niin väliä.
Jos ite olisin tuollasta vailla ni pikamietinnän perusteella hylkäisin subarut ja sierrat ruosteongelmien takia, ja samasta syystä volkkaritkin. Asiallista lötköä en uskois löytäväni joten kääntäisin katseet b4, c4 ja a4 suuntaan.

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 19.4.2013 21:48

JariN, yksi nelikko lötkö näyttäisi olevan likellä kaupan, pitää melkein käydä vilkaisemassa yksilöä.
Ja ehkä jotakuta subaruakin, ruosteet on tuttu ongelma niin tölkin kuin kakkistenkin parista, puhumattakaan mk3 saati muumit..

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 23.4.2013 8:44

Multa saattaisi irrota tuohon hintaan leimassa oleva Country golffi. Jokapäiväsessä liikenteessä, mutta laittoahan tossa olisi jos pidempään pitää.

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 25.4.2013 21:20

Niinhän siinä taas kävi ettei taloon tullut rymyfarkkua, eikä edes nelikkoa.
Tarttu matkaan tutulta autokauppiaalta tuollainen vajaavetoinen T4 soutuvene-katolla, pari päivää tehty nyt tuttavuutta ja alkaa olemaan teknisesti ok (joku sähköseppä oli vetänyt valehtelematta 30m 4mm piuhaa, kahdeksan relettä, vähän hyppyjohdoilla ja kolvilla paranneltua valokatkaisijaa jne) ja ties mitä virityksiä, käsittääkseni ihan vain sen takia että virtalukonpohja on kenkkuillut..riivin ylimääräset pois ja ehjäsin alkuperäiset johtosarjat (ja poistin mankalle menevän kun oli sulanut aika pahasti), niin ja vaihdoin sen pohjan, makso hurjat 9e Tarviketorilla kun Pörhö väitti saldon olevan nolla.
Taas toimii niinkuin tehtaalta lähtiessä :-)


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa