Nesteen pro diesel käyttökokemuksia

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

janteri
-
Viestit: 67
Liittynyt: 18.8.2010 12:54

Nesteen pro diesel käyttökokemuksia

ViestiKirjoittaja janteri » 12.9.2012 21:36

Noh, pitipä tuotakin kokeilla, ja pers dynon mukaan pikkasen jouhevampi olis biilin kulku. ( golf v -05 2.0 tdi dsg bkd ) 163 tkm
Ja nesteen sivuilta luettuani aika suuret oli lupaukset. Ja tottakai siellä mainittiin että riippuu ajo neuvosta ja ajotavasta ja olosuhteista. Noh, tulollaan lauseella lumoavat kaikki lupaukset..
Mutta plussan annan silti tuolle uudelle litkulle.
Kusi muilla?

Kaimann
-
Viestit: 53
Liittynyt: 22.7.2006 15:00

ViestiKirjoittaja Kaimann » 13.9.2012 6:24

Ei ole vielä päässyt testaamaan, seuraavan öljynvaihdon yhteydessä jos laittas vielä 0W-30 öljyt niin sitähän pääsee rikastumaan polttoaine säästöillä(jossain oli juttua että 0W-30 olis notkeampaa kuin isompi numeroiset ja näin ollen huilaa helpommin koneen sisällä ja säästää polttoainetta)

jaalto
-
Viestit: 37
Liittynyt: 15.8.2010 19:14

ViestiKirjoittaja jaalto » 13.9.2012 12:09

Muutama sata kilometriä noin 2/3 ProDieseliä ja 1/3 tavallista.

Muuta voi vielä sanoa muuta kuin että tuntuu se palavan tuollainenkin seos.

Että tuosta persdynolla saisi kukaan mitään selvää, pitää korvien välin olla sopivalla tavalla virittynyt.

Nesteen sivuilta löytyy linkki Autolehden juttuun tuosta polttoaineesta. Toistaiseksi se on paras löytämäni selvitys ko. polttoaineen ominaisuuksista ja hyödyistä: http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?path ... 52%2c19494

Kulutuksestakaan ei tavallinen kuluttaja voi sanoa mitään luotettavaa, ennen kuin ottaa kilometrit ja ostetun polttoaineen määrän vaikkapa vuoden verran ylös. Nää tavalliset "ajoin tutun mökkireissun ja kyllä meni vähällä polttoaineella" ei oikein vakuuta. Vielä vuoden testauskin voi olla riittämätön, koska odotettavissa oleva ero on korkeintaan muutamia prosentteja. Sen kokoisen eron voi halutessaan selittää tai jättää selittämättä monella muullakin seikalla:
- ajoprofiili (siis on ajettu ennen ja jälkeen maantietä ja taajamaa samalla osuudella)
- rengastus, ja renkaiden kulumisen aiheuttama matkamittauksen muutos
- kuorma, onko vedetty perävaunua, kattotelineet ja suksiboksi ennen ja jälkeen
- öljyt yms. tekninen puoli, laahaako jarrut, toimiiko auto kaikin puolin
- yms, listasta voi tehdä pitkänkin

Eli joko pitkä omakohtainen seuranta, tai sitten meidän on vain luotettava tutkimustuloksiin.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 13.9.2012 22:49

Ihan hyvin tuolla tuntuu auto toimivan, kunhan tankki on tyhjä niin pitää testailla dynossa vaikutus.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 13.9.2012 23:05

BKD käy himppa nätimmin ja kuumana tuntuva nytkähtely on huomattavasti pienempää. Kulutusmittari näyttää aika samaa kuin ennen.

janteri
-
Viestit: 67
Liittynyt: 18.8.2010 12:54

ViestiKirjoittaja janteri » 14.9.2012 12:13

Niinhän se on, että mitään varmoja tuloksia ei pysty Pera enolla toteamaan. Ja vakuutukset on vähän niinkuin lume lääkkeillä. Tahi pensa autolla johon ensin tankataan ihan tavallista 98.a. Ja sit seuraava tankillinen on Shellin v poveria. Erot on pieniä

No todetaan tähän : antaa hullun pitää huvinsa jos pysyy tyytyväisenä, kuhan ei ole haittaa muille.

- eräänlainen hullu

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 30.9.2012 22:08

Eka 1000km takana Pro Dieselillä, kulutus tuntui LISÄÄNTYNEEN 0.2 dl/100km. Voipi myös johtua sateisista keleistä. Tai inan reippaammasta kaasujalasta. Jatketaan testailuja.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 15.10.2012 7:47

Ajellut nyt +1000km pro diiselillä..
Voin sanoa että jos mun auto käytäs salaa tankkaamassa niin en osaisi sanoa mitä naftaa siellä on..
Täytyis tankata välis shelliltä ja katsoa huononeeko mikään..osaa sit paremmin havannoida muutoksia.. Mutta tuskimpa eroa voi oikeastaan huomata ilman teknisiä laitteita..

Mutta prodiiselii käytän ihan vaan sen takia jos kestää pakkasta paremmin..pitää suuttimet ja koneen puhtaampana.

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 20.10.2012 1:03

Varma ei voi olla mutta ainakin ajotietokone antaa vakuuttavia lukemia ProDieselin eduksi pitkillä matkoilla. Jopa litran ero kulutuksessa 319 Sprinterillä täydessä kuormassa kärry perässä. (12,2 > 11,2)

Seurataan tilannetta

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 18.12.2012 16:16

näkys olevan saatavilla porojen valtakunnassakin.
mites dynotestit sujuu Putko?

selvesa
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.7.2003 1:00

ViestiKirjoittaja selvesa » 22.12.2012 7:40

Tuon pakkaskestävyyden vuoksi itsekin nyt tankannut ProDieseliä. Mittari näyttää nyttenkin -30.7 C

Kulutus/teho asioihin vaikea kommentoida, kaiken se syö minkä antaa =)

4woodoo
-
Viestit: 70
Liittynyt: 17.1.2010 20:49

ViestiKirjoittaja 4woodoo » 26.12.2012 11:59

Taitaa Pro olla pikkusen painavampaa.

Auto kun polttaa kiloja, eikä litroja... Siitä siis syntyvät pääasialliset erot l/100km laskelmissa.

Itse olen reilu 10 vuotta kaatanut kaikki keittiön friteerausrasvat (suodatettuna) auton tankkiin enkä viemäriin. Siellä se on palanut niinkuin verollinen naftakin.

Silloin kun esm kylmäpuristettua rypsiöljyä alkaa olemaan (kesäaikana) tankissa liki 20%, niin alkaa oikein huomaamaan vaikutuksen.
Vääntöä on huomattavasti enemmän, laskennallinen litrakulutus on pienempi... Ja alkaa haista pappatunturille

NoGo
-
Viestit: 21
Liittynyt: 23.9.2009 9:12

ViestiKirjoittaja NoGo » 3.1.2013 20:17

Aavistuksen kevyempää se on kuin normi kesädiesel.

Simon_
-
Viestit: 36
Liittynyt: 13.9.2011 17:03

ViestiKirjoittaja Simon_ » 10.1.2013 11:21

Tankkasin tuota, vaikka olikin vähän kalliimpaa, ei tehny itekseen koneremonttia :) Eli se siitä.

MkIV
-
Viestit: 71
Liittynyt: 19.9.2012 0:47

ViestiKirjoittaja MkIV » 23.1.2013 23:13

Kulutuksesta en tiedä, mutta ainakin käynti muuttui tasaisemmaksi ja hiljaisemmaksi.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 11.2.2013 0:45

Käytin siittä lähtien kun ilmestyi ja käyntiääni on tasaisempi ja käynnistyy kun hiukan avainta näyttää.
Syöttöjä kun nostaa niin tehoo selkeesti enempi aikasempaan, todettu ihan sokkotestinä. Syötöt perus lukemilla niin eroa ei huomaa.

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 13.2.2013 5:44

1.9 pumpparikoneella ajelin syksystä asti pelkällä prodieselillä, nyt tankkasin pitkästä aikaa Teboililla. Ennen ei viitsinyt räpinöiden ja resonointien vuoksi ajella kutosvaihteella alta 90, nyt voi huoletta ajella vaikka 70km/h kutosella. Alavääntöä on teboilin tavaralla enemmän, ja tuntuu myös käyvän tasaisemmin pienillä kierroksilla ajossa. Kiihtyvyydessä taas tuntuu tulleen vähän takapakkia vrt. prodiesel.

Parantuneesta alaväännöstä johtuen tämä ensimmäinen teboil-tankkaus taitaa olla pienin kulutukseltaan kesän jälkeen.

(mitään tieteellistä näyttöä ei tietenkään ole, voihan se olla että ahdin on pikkuhiljaa putsautunut karstasta ja vnt-mekanismi alkanut taas toimimaan jne.)

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 28.2.2013 8:25

^ jos tämä totta niin täähän kumoaa melkolailla kaiken pienenkin hyödyn mitä prodieselillä on luvattu.

Voisiko olla että sulla ei palatoi pro diiseli normaalisti jostain syystä ja näin alavääntö tipahtaa.

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 28.2.2013 17:55

Voisin koittaa nyt neljän teboiltankillisen jälkeen taas seuraavaksi iskeä prodieseliä muutaman täyden tankin ineen ja koittaa ajella kaheksaakymppiä.

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 1.3.2013 16:44

rullatuloksia odotellessa...

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 14.3.2013 10:38

Ei toi aine ainakaan kulutusta nosta 1.9tdi afn/avg 4.89l/100km
En ole ikinä päässy näin alas vielä. (paperille laskettuja, ajotietokone kun ei tie mitään)

Aluksi kulutus koholla kun pitihän sitä polkee, että onko tässä ihme aineessa eroa kulkupuoleen.
Viimeksi muokannut Daword, 14.3.2013 12:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 14.3.2013 11:21

No ei kai kukaan usko, että kulutus laskisikaan?

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 14.3.2013 13:39

MkIV

Golf IV TDI
Lähetetty: 23.1.2013 23:13 Viestin aihe:

--------------------------------------------------------------------------------

Kulutuksesta en tiedä, mutta ainakin käynti muuttui tasaisemmaksi ja hiljaisemmaksi.

Pitänee testata, kun meinaa kuuleri rämpättää, taannottaisen "pusun" jäljiltä.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 14.3.2013 14:05

Itse koittanut nyt ajella kolme tanillista PD:llä, en huomaa tuossa 3000km määräasä/ajassa mitään eroja, en kulutuksessa enkä suorituskyvyssä. Pidempi seuranta tosin antaisi parempaa tietoa. Onko mitään eroja tavalliseen naftaan verraten vai onko erot lähes huomaamattomia?

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 16.3.2013 19:33

Erot on kyl aika huomaamattomia, nyt tosin tankkasin pakosta tavallista naftaa ja aamu kylmällä käynnistyminen ei ollut niin lennokasta kuin ennen.. Mutta muuttujia tuossakin liikaa että vois varmaksi mitään sanoa.

Styroks
-
Viestit: 401
Liittynyt: 18.5.2010 20:25

ViestiKirjoittaja Styroks » 16.3.2013 20:53

Mulla on eka tankki prodieseliä menossa ATD:n tankissa, äkkiseltään tuntuu ainaki käynti pehmentyneen, mitään muuta eroa en oo huomannu. Ennen ajettu Teboilin dieselillä.

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 20.3.2013 15:02

Nyt täytyy vähän syödä sanoja tuon ProDieselin suhteen. Ajelin viime kuut 4000km Teboilin aineilla, nyt taas iskin tyhjään tankkiin Pro:ta. Suurin ero syntyi jälleen kerran alakierroksille. Mutta nyt, päinvastoin, tällä kertaa ProDieselillä pystyi ajamaan ilman minkäänlaisia muovinräpinöitä kutosvaihteella 1400rpm 70km/h ylämäkiinkin. Edelleenkin tuntuu siltä että kaasupoljinta saa painaa pikkasen enemmän kuin normaalisti, mutta kulutuslukema on ihan normaaleissa rajoissa.

Pieni alaväännön puute ei kyllä jää haittaamaan elämää kun nyt sai taas nuo helvetin resonanssit minimoitua.

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 20.3.2013 17:35

Meinaatko, että räminätkin pienenevät tällä polttoaineella?

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 20.3.2013 17:43

Loppuskohan emännän räminätkin tällä ihme aineella... ;P

ffakke
-
Viestit: 198
Liittynyt: 27.10.2007 13:48

ViestiKirjoittaja ffakke » 20.3.2013 20:35

^ Helposti, kaadat 10l emännän tankkiin (kurkkuun) niin johan loppuu! =)
Tämähän oli komppaus ja jatkoa piedron vitsiin, eli ei herneitä.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 28.4.2013 19:16

Ensimmäiset kokemukset pro:sta, to iltapäivällä tuli työautoon (t4 petteri) tankattua ihmeainetta ja heti pe aamusta kilometrin ajon jälkeen paukahti vetari! :D Melko selvää tehon lisäystä pelkällä polttoaineella ; p

Neckarsulm
-
Viestit: 27
Liittynyt: 18.12.2011 15:13

ViestiKirjoittaja Neckarsulm » 10.5.2013 23:57

Hyvin toimii LT35 86:ssa, 2,4D (DW-moottori) - tehon lisäys ei juuri tämän painoluokan autossa tunnu, tyhjäkäynti aavistuksen pehmeämpi...

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 14.5.2013 23:09

Ei liity Nesteen tavaraan mitenkään, mutta tankkasin tuota Shellin uutukaista (FuelSave) ja samoja kokemuksia sillä kuin ProDieselillä, alakierroksilla paljon pehmeämpi ja vaimeampi käynti, voi olla että tuo väännön määrä ei muutu, mutta korvakuulolta vaan kuulostaa vaisummalta kun ei muoviosat pärise yhtä paljoa.

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 30.6.2013 10:11

http://www.abcasemat.fi/tankkaa/smartdi ... iesel-faq/

joko moni kokeillut?
tuossa himottais se, että sai s-bonukset myös polttoaineista jatkossa. nyt menty prodieselillä nesteen letkusta.

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 30.6.2013 13:48

Mahdoinkohan lukea tuosta murobbs:stä, että tuo on ihan "normi"kamaa, eli ei tuon tiukemman standardin mukaista (jota siis ProDiesel on.) Kannattaahan se toki kokeilla 3-4 täyttä tankkia että muuttuuko kulutus.

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 30.6.2013 22:46

sai s-bonukset myös polttoaineista


Mitä tekee bonuksilla kun hinta jää maksimi bonuksillakin kalliimmaksi kuin muualla halvin? Jotkut paljon tankkaavat yrittäjät siirtävät itselleen tai läheiselleen tuloja näiden bonusten kautta mutta eipä siinäkään paljoa järkeä ole.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 1.7.2013 9:09

Mitä tekee bonuksilla kun hinta jää maksimi bonuksillakin kalliimmaksi kuin muualla halvin?

Saman olen huomannut ainakin PK-seudulla, ei paljoa kannata ABC-asemilla tankkailla kun hinnat ovat taivaissa.
Tosin joillain paikkakunnilla asia voi olla toisin. Esim. kun kävin tuossa kotipuolessa juhannuksena niin ABC oli sillä paikkakunnalla vähiten kallis.
Jotkut paljon tankkaavat yrittäjät siirtävät itselleen tai läheiselleen tuloja näiden bonusten kautta mutta eipä siinäkään paljoa järkeä ole.

Mitenkäs tuo käytännössä tapahtuu koska
"-Bonus myönnetään yksityishenkilöille yksityistalouden ostoksista. Yrityksen korteilla maksetuista, laskutettavista tai sopimushinnoitelluista ostoksista ei myönnetä Bonusta."


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa