Tehokkain "järkevällä" budjetilla tehty vag-kulkin

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Aud-i
-
Viestit: 425
Liittynyt: 23.7.2003 17:21

Tehokkain "järkevällä" budjetilla tehty vag-kulkin

ViestiKirjoittaja Aud-i » 1.8.2012 22:33

Mikäköhän ois järkevin aihio "leluksi", jos pitäis esim. mk2 / 3 koppaan väkertää niin paljon tehoa ja ajettavuutta kuin mahdollista. Jos siis edes paperilla pyörittelisi ajatusta, että golffista tekis "rata-auton". Vr6 remmiahtimella? Mk2 / 3 gti 16v ahdettuna? Onko porukat tehny jotain ton suuntasta lelua? Isoimmaksi ongelmaksi varmaankin koituu jollain tapaa kestävä / toimiva awd / 4wd tekniikka...ja kone... "Järkevä" budjetti on kuitenkin tuhansia ja tuhansia euroja, mutta ei mitään yli 10k€ juttuja kuitenkaan...

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 1.8.2012 22:36

s2:sen kone + voimansiirto alusta yms. ainaki kakkoskoppaan tollane on tehty.

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 2.8.2012 8:09

Jos on oltava nelikko niin kyllä itsekkin suuntaisin audin puolelta hakemaan vaihtoehtoja tekniikalle. Varmaan tosin olisi helpompi naittaa 1.8T tekniikka+voimansiirto. Ei ole ainakaan ihan niin pitkä tuo nelipyttynen.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 2.8.2012 8:49

Jos itsellä olisi taitoa,aikaa ja rahaa niin upottaisin 1.8t nelivedolla mk3 Golfiin.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.8.2012 9:40

Vr6 turbolla, haldex ja 3 koppaan. Tosin budjetti voi olla lähellä ylärajaa, mutta ois tehoja.
Tai sit 1.8-2.0 16v 2 koppaan ja panostaa kaiken alustaan ja ajettavuuteen.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 2.8.2012 10:00

1.9TDI nelikolla kakkoskoppaan. Jos menee ratakäyttöön niin sitähän saa ahtaa sen minkä lystää, diisseliin kun ei saa koskaan menemään liikaa ilmaa koneseen. Alkuun vaikka se 300hv ja 600nm...

Timpe^^
-
Viestit: 262
Liittynyt: 22.6.2005 19:43

ViestiKirjoittaja Timpe^^ » 2.8.2012 13:56

1.9TDI nelikolla kakkoskoppaan. Jos menee ratakäyttöön niin sitähän saa ahtaa sen minkä lystää, diisseliin kun ei saa koskaan menemään liikaa ilmaa koneseen. Alkuun vaikka se 300hv ja 600nm...


Kaksoisahdettuna :) Joku "pieni" turbo ja HX35 vaikkapa ;) Tosin nostaa jonkin verran kustannuksia tollanen... Mut kyllä pitäisi alle 10k€ selvitä.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 2.8.2012 15:09

Pakko kysyä, että mitä tuo 1.9TDI tekee paremmin ja halvemmalla kuin 1.8T? Polttoainetaloudellisuus kun ratalelulla ei varmasti ole merkittävä ominaisuus.

Rivivitosta en itte mihinkään pieneen koppaan lähtisi laittaan, vaikka moottorin pontettiaali on lähes lyömätön. Liian painava ja pitkä.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 2.8.2012 15:32

Aloitusviestissähän oli hienosti lainausmerkeillä kerrottu mielestäni sekin, että kys kulkineella tullaan ajamaan enempi liikenteessä kuin loppuunsa radalla.

Kyllä tuollainen TDI vain peittoaa 1.8T:n järkevyydessään 100-0 jos kulkineella ajellaan myös tieliikenteessä. Hevosvoimiahan siitä ei määrällisesti saa yhtä "helposti", mutta tuo 300hp rajapyykki on vielä saavutettavissa järkevällä budjetilla. Muista TDI:n eduista sitten puhumattakaan.

edit: Eikä tuo R5 TDI:kään tekemätön rasti ole. KLIK

Aud-i
-
Viestit: 425
Liittynyt: 23.7.2003 17:21

ViestiKirjoittaja Aud-i » 2.8.2012 20:59

Siis juu, "lelulla" ois vähän niinku se merlkitys, ettei sillä mennä tieliikenteen sekaan. Jos tekis jonkun VAG- time attack häristimen. Ikonen siellä jo ehdottelikin vr6:sta ahdettuna + haldex. Toi ois itelläkin mielessä, mutta jotenkin himottaisi nuo 400+ hv tehot... Nyt ei siis järjen ja taloudellisuuden kanssa ole mitään tekemistä, vaan ois kiva tehdä joku lelu. Budjetti on tietenkin rajallinen ja se on tiedossa että alusta + jarrut syö jo ison osan esim. tuota 10k€ budjettia. Sen takia olisi hienoa, kun olisi mahdollisimman pitkälle jalostettu "aihio", mistä sais rakennettua tuollaisen kikottimen. :)

4-veto on käytännössä kyllä ehdoton.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 2.8.2012 21:01

Kyllähän vr6:sta saa helposti yli 400hp irti turbolla :). Silti suosittelisin s2:sta ja sen voimansiirtoa. Tutulla on tuollainen s2:nen josta puskettu yli 800hp irti...

diffas
-
Viestit: 874
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 2.8.2012 21:12

Jos ei tule tieliikenteeseen, niin katsoisin aihioita myös vähä kauempaa ku suomesta. Saattaispa löytyä sopivia sopivaan hintaan.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 2.8.2012 21:16

VR6 on halpa ja nyt repii loputtomasti tehoja mutta se että siihen saa voimansiirron joka kestää vaikka 500hp maksaa jo maltaita

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 2.8.2012 21:21

Suomessa on tuttujen tutuilla satoja 800hv I5 moottoreita, ainakin jos Esson baarissa uskoo juttuja. Niistä oikeista 800hv moottoreista ei varmaankaan montaa toimivaa ole tehty tällä budjetilla.

Kun unohtaa nostalgian ja miettii jotain uudempaa kuin 70-luvulla suunniteltua tekniikkaa niin se 1.8T on tällaiseen varmasti "järkevin" vaihtoehto. Savua sillä ei saa tulemaan putkesta ilman vikatilanteita, eikä pääse palkintosijoille taloudellisuusajossa, mutta tässähän haettiinkin radalle mukavaa laitetta. Jos ajettavuuden haluaa pitää kunnossa niin sitä tehoakaan ei silloin tarvita lähellekään 800 hevosta, kun valitsee sopivan kevyen korin.

Minä lähtisin etsimään hyväkuntoisia 4wd mk3 tai mk4 Golfeja (ruosteettomien kakkisten ollessa nykyisin mahdottomia löytää) sekä 1.8T tekniikkaa ja haldexia, jos ei sellaista sattunut tulemaan aihion mukana. Tuon paketin saisi jokseenkin mukavaksi varmaan jo tuolla budjetilla, kun vaan muistaa panostaa koriin, alustaan ja jarruihin riittävästi, eikä pelkästään huipputehoihin.

Minä tosin unohtaisin nelivedon ja tekisin lukollisen etuvedon jolla voisi ketterämpänä ja hieman kevyempänä ajella kahdeksikkoa tuon nelikon ympärillä. Dieseleitä en edes harkitsisi.

Aud-i
-
Viestit: 425
Liittynyt: 23.7.2003 17:21

ViestiKirjoittaja Aud-i » 2.8.2012 21:23

Noniin, eli vaikka toi vr6 aihioksi, mutta mites siihen sitten aletaan sorvaamaan nelikon tekniikkaa :D

edit:

Millä hitolla tollasen etuvetosen tekniikan saa liikkumaan?? Tai siis etenemään. Jotenkin tuntuu aivan poskettomalta ajatella 400hv, etuvetoista ratalelua kaikkien subarujen, evo-mitsujen yms. nelikoiden seassa...
Viimeksi muokannut Aud-i, 2.8.2012 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 2.8.2012 21:25

Suomessa on tuttujen tutuilla satoja 800hv I5 moottoreita, ainakin jos Esson baarissa uskoo juttuja. Niistä oikeista 800hv moottoreista ei varmaankaan montaa toimivaa ole tehty tällä budjetilla.


Juu ei 10k budjetilla saa s2:sen koneesta 800heppaa, mutta 20k alkaa jo saamaan :). [offtopic]Tatechin boksi, holsetin turbo ja muuta kivaa siitä löytyy. Viime kesänä oli himpun vaille 700hp mut täks kesäks tuli uus välijäähy ja ainaki launch control. [/offtopic]

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 2.8.2012 21:26

Noniin, eli vaikka toi vr6 aihioksi, mutta mites siihen sitten aletaan sorvaamaan nelikon tekniikkaa :D


Hommaa suoraa syncro :)

Aud-i
-
Viestit: 425
Liittynyt: 23.7.2003 17:21

ViestiKirjoittaja Aud-i » 2.8.2012 21:30

"Isot pojjaat" on sanonu, että toi volkkarin 4-motion on melko huono... itellä ei oo tosin kokemuksia kuin tosta audin rohmaleesta ja se on kyllä hyvä. Tosin, 150hv tdi käyttöauto on vähän eri asia kuin +400hv lelu.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.8.2012 21:36

IV Golf 2.8 on kestävin vaihdelaatikko, sit seuraavina esim Audi TT 3.2, Golf R32 laatikot.
Ja niistä myös samalla kardaanit ja haldex+perä.
Tim Mullen:kin onnistu hajottamaan VR6:sensa, tosin mitäs meni vaihtamaan vakio männät JE:n mäntiin, ois pitäny vakiot :) :)
Mutta tosiaan paras vois olla etuveto kakkis, vähän piristeyllä 16v koneella ja kunnon alustalla. Unibalia yms joka paikkaan.

EDIT, eikös virittäjissä ollu se pikkukoppero joka meni ihan hyvin Ahvenistolla vs tehohirviöt

Aud-i
-
Viestit: 425
Liittynyt: 23.7.2003 17:21

ViestiKirjoittaja Aud-i » 2.8.2012 21:47

Kakkis löytyisi jo omistakin nurkista, eikä niihin maksa mikään paljoa :)

jukkan
ffp jäsen
Viestit: 1141
Liittynyt: 28.1.2004 2:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja jukkan » 2.8.2012 23:09

Jos aiot oikeasti tehdä radalle soveltuvan laitteen jolla on tarkoitus ajaa nopeita kierrosaikoja niin panosta keveyteen, alustaratkaisuihin, jarruihin, opettele säätämään autoa, opettele ajamaan ja mieti sitten vasta kuinka paljon sitä tehoa pitäisi olla ;)

Mihin TA -luokkaan autolla on tarkoitus osallistua, säännöt rajaavat myös jonkin verran rakentelua jos ei ole tarkoitus Unlimitediin ajamaan

Aku_81
-
Viestit: 388
Liittynyt: 13.9.2004 22:29

ViestiKirjoittaja Aku_81 » 2.8.2012 23:37

Mieti mitä oikeesti haluut ja rupee sen pohjalta miettimään autoa ja tekniikkaa. Eduliisin olisi varmasti ettiä joku kakkoskolffi tekniikanvaihto ja keventää se, käytettyä coilia jne.. Mut tarviiko turboo jne se on eri juttu Ei kaikki kovat kierrosajat tarvii tehoa vaan hyvän kuskin ja toimivan alustan.
.Yhden auton ku rakentaa ni tietää mitä ei kannattais seuraavan kans tehdä, itekin tiedän mitä nyt tekisin oman harrasteauton kans toisin.

Sore
-
Viestit: 204
Liittynyt: 11.9.2003 15:07

ViestiKirjoittaja Sore » 2.8.2012 23:51

Budjetti on kyllä melko optimistinen, mikäli tarkoitus on ostaa nettiautosta aihio ja kympillä saada se radalle ajokuntoon. Mikäli moottorista repäistään irti se +400 konia, Alastaron pääsuoran päässä oleva mutka lähestyy jonnin verran kolmattasataa(arvio). Siinä vaiheessa saattaa tulla mieleen: 1. Olisko pitänyt kuitenkin laittaa ne "oikeat" kisajarrut eikä CupraRn Bremboja (ei mitään vikaa tiettyyn rajaan asti) (budjetista noin 800-1000 euroa, mikäli uutta laittaa) 2...olisko sitteniin kuitenkin pitänyt laittaa ne kunnon tolpat eikä T-JoXxeja (jälleen mainioita kamppeita kuitenkin tietyssä käytössä) (budjetti 1000-1500 euroa) 3...olisko kuitenniin pitäny laittaa tuo häkki tähän kuitenkin jo kakskytä vuotta vahvaan tai vanhaan koriin muusta kuin saumallisesta vesijohtoputkesta (tähän ei lisättävää muutakun budjetista pois tonnista pariin riippuen materiaalista ja työn laadusta) 4...olisko ehkä kuitenkin pitänyt laittaa aamulla kaapista vähän nomexia ylle CalvinKleinin sijaan (TOIMII jossain piireissä nämäkin, ainakin klo 04 yökerhosta palattua) (budjettivajetta satasia ja mikäli kaheksankytä luvun umpiArai korvataan koninkaulus kypärällä, niin taas on tonni tiukalla) 5...ehkäpä kuitenkin se Euromasterin kierrätyslavalta haetut NangLongit saattaa lipsua kostealla aamuasfaltilla (toimii kauppaan ja kotiin) (joten budjettiin taas miinusta tonnin (renkaat) ja tonnin (vanteet). Hinnat laskettu suunnilleen uusista osista (tuo myös tiettyä varmuutta ajamiseen kun tietää että auto toimii OIKEIN ja siihen pystyy luottamaan). Joten, mikäli budjetti varattu tekniikkaan, niin kutakuinkin realistinen mahdollisuus olemassa. Mikäli kokonaisbudjetti, kannattaa laittaa herätyskello torkkuasennolle.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 3.8.2012 0:29

Hieman tietyt viestit naurattaa... Tietty en minäkään mistään tiedä, mutta silti tykkään nauraa muille :)

Kuka laittaa vr6:n rataleluun? No okei, ne jotka ei ole ajanut vr6:lla radalla. Onhan se kiva kone, ainakin youtuben turbovideoiden perusteella. Mutta on aivan liian etupainoinen.
Tähän samaan voi sitten lyyä kaikki noi poikittaiset vr/v6 koneet. Jos rata sisältää muutakin kuin 1/4 mailin suoran niin hauskuuden takia kannattaa miettiä jotain muuta.

S2 tekniikka... Noh, jos haukuin vr6:sta rataleluna en keksi mitään pahempia haukkumasanoja. Kone pitkittäin, painaa enemmän kuin vr6 ja painopiste edempänä. Mun se ultimate unelma toteuttaa, mutta silti jos radalle hauskuttajaa haluaisin tämä ei olis se.

+300hp 1.9tdi. On varmasti tehokas ja taloudellinen, mutta onko oikeasti se rata-ajajan auto? En ole ikinä +300hp 1.9:iä ajanut, mutta jotenkin se alavääntö tappaa kuvitelmat(pito yms.). Ei siinä, tämän haluaisin kokeilla, eli kakkakoppa, kunnon alusta, kunnon jarrut ja se +300hp. Uskoisin, että yks nopeimmista vaihtoehdoista, mutta ei mun makuun, vai?


Ja se mitä itse tekisin jos budjetti olis 10ke ja mulla olis oikeasti ylimääräistä pistää rataleluun + sen pitäis olla vw.
Eli mk2 syncro, korin täydellinen läpikäynti(+saumojen hitsaus), kunnon alusta, kunnon jarrut, 02a,02j tai jopa 02M vaihdelaatikkoa lukolla(haldexia...), sisusta hiiteen kuppipenkeillä tai kunnon penkit. Jos auto oikeasti kokis rata-ajoa niin myös turvakaaret. Koneeksi joko 2.0 16v(mk3) tai jos budjetti sallis niin 1.8t. 1.8t vaan vaatii jotain että siitä saa mieleisen koneen, vakio on liian kuminauha ja suoraan sanottuna perkeleen tylsä moottori.
Uskoisin, että itse tehden ja vanhat osat myyden vois päästä 10ke pintaan.

Ne jotka on kokeillut mk2 syncroa radalla voi yhtyä, taka-akseliston erot etuvetoon verrattuna tekee uskomattoman eron.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 3.8.2012 0:54

1.8t vaan vaatii jotain että siitä saa mieleisen koneen


Siihen jos haluut sen +400hp niin saa varautua siihen, että budjetistä lohkeaa ylipuolet pois...

Jos tosiaan haluu parasta radalle niin kevyt kori + hyvä alusta + hyvät jarrut ja sen jälkeen vasta teho.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 3.8.2012 5:50

Anagonda:Kuka laittaa vr6:n rataleluun? No okei, ne jotka ei ole ajanut vr6:lla radalla. Onhan se kiva kone, ainakin youtuben turbovideoiden perusteella. Mutta on aivan liian etupainoinen.
Tähän samaan voi sitten lyyä kaikki noi poikittaiset vr/v6 koneet. Jos rata sisältää muutakin kuin 1/4 mailin suoran niin hauskuuden takia kannattaa miettiä jotain muuta.

Siksi se pitääkin olla syncro/nelikko korissa :)

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 3.8.2012 8:52

Miksipä aihioksi ei voisi valita vaikkapa B3 quattroa? Aihiot ei ole kalliita, ja ovat järkikuntoisiakin. Tuonnehan istuu se vr6:kin keulalle pienellä lusikoimisella.

Aud-i
-
Viestit: 425
Liittynyt: 23.7.2003 17:21

ViestiKirjoittaja Aud-i » 3.8.2012 9:14

Kiitos Sore ja Anagonda!! Hyviä vastauksia :D Saanu hyvät aamunaurut :) Työkaveri tuossa ihmetteli, että mitä mää hekottelen... (Alastaron pääsuoraa kolmatta sataa...) Jos kuitennii...

Siis oletus arvoisesti noi rahat uppois tosiaan autoon. nomexit ja arait löytyy jo tallista :)

Kaaret olisi tietenkin laitettava, kupit, ja vyöt löytyy nurkista kanssa. Eli jos tää 10k€ spekulaatio ois nyt vaan ihan autoon. Mitkä jarrut, tolpat, kone??

Kauheesti jakaa kansaa tää vajaavetosuus vs. syncro. Itellä oli ihan "itsesntään selvää" että tietenkin 4-veto tekniikka.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 3.8.2012 12:31

Kauheesti jakaa kansaa tää vajaavetosuus vs. syncro. Itellä oli ihan "itsesntään selvää" että tietenkin 4-veto tekniikka.


Kone takaronkkiin ja takaveto x)

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 5.8.2012 10:54

Sami: Mistä nää löyvät järkikuntosen B3 quattron? Kun löydät niin pistä privaviestiä mulle! Yhden olen omistanut jo paria käynyt katsomassa, mutta kyllä ne järjestään aika lahoja rupeavat olemaan. Kaikilla on ajettu 200 - 400tkm ja ehkä se näkyy / kuuluu jo voimansiirrossakin. Mutta tuommosen kyllä vielä haluaisin. Tunnustaako joku omistavansa minun entisen? BAH-831 '86

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 5.8.2012 18:28

1,8t + isompi ahdin, pako, imusarja, suuttimet, välijäähy ja ohjelma (280-310hp) 3100€
jarrut esim. willwood osastoa 900€
kori syncro mk2 500€
02J tai M ? ja haldex perä 2xlukot 2500€
kaaret 1000€
vanteet ja renkaat 1400€ (yksi sarja)
alusta esim.kw v3 + puslia 1900€?
Muuhun pikku nippeliin voi vielä helposti laskea 1000€

Total 12300€

Tietysti hinnoissa voi hieman säästää vielä kun tekee itse mahdollisimman paljon ja jaksaa selata Ebayta tarpeeks, noi hinnat nyt oli tuollaisia hatusta äkkiä laskeskeltuja ja ei siis mitään apteekki hintoja. Mutta uskoisin että kova ukko tekee 10K€ budjetilla kakkiksesta 1,8t koneella melko nopea rata-lelun. Harvoinhan toi budjetti pitää paikkaansa vaan aina se kuuluisa mopo alkaa keulia jossain vaiheessa mutta ainakin tuollaisella lasku kaavalla tota voi itselleen koittaa perustella ja uskotella että ei tää niin kallista ole ja järjetöntä ole :D vaikkaki mulle tuokin raha summa on iso jos kyseessä on vaan lelu mille ei mitään muuta käyttöä kun se että voi silloin tällöin käydä ajelee radalla. Ennemmin ostaisin jonkun valmiin auton esim.Locostin http://www.locostfinland.net/phpBB3/vie ... f=4&t=1068
jonka hinta nopeus suhteelle ei mikään muu auto pärjää tai sitten joku evo mitsu jne..

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 5.8.2012 18:48

Pete I: On niitä vielä. Kilometreihin katsomatta löytyy vielä järkikuntoisia. En väitä että ruosteettomia, mutta parin-kolmen päivän peltihommilla pohjaltaan kuntoon saatavia. Joutuuhan esim. nykyään perus G3:eenkin tekemään ainakin pari päivää pohjaan töitä, että mieleisen saa. Tai sitten olen turhan nirso. :)

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 5.8.2012 19:36

B5 quattrojahan saa nykyään jo tosi pienellä rahalla. 1-2te:lla saa jo valita mieleisensä saksasta. Ja voi valita, että ottaako rakentelukohteeksi 1.8t:n, vai ahtaako 2.8:n. Tai sitten vaihtaa tekniikan S4:sta.

Noissa korit on kuitenkin melko eri kunnossa mitä 10v vanhemmissa kulkineissa, jos ei välttämättä halua harrastaa peltihommia. Tekniikka on valmiiksi jo kestävää, että ei tarvitse alkaa vaihtamaan koko voimalinjaa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 7.8.2012 8:42

mk2 tai mk3 kori 1.8t, vr6t tai s2 kone pitkittäin tulipellistä 20cm sisäänpäin ja takaveto.

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 7.8.2012 13:50

http://www.youtube.com/watch?v=qkPps9g3jXE&feature=share

16Vampir Golf MK2 1,8L 16V Turbo 4 Motion Garrett GTX4202R 900HP

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 7.8.2012 13:56

http://www.youtube.com/watch?v=sgdGfycw ... page#t=80s
*Polo 1.8 16v 1047ps 950Nm*

Kun rupee kahtelemaan mitä nämä vagit tulis maksamaan niin pakko kysyä miks sen on pakko olla vag? :D

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 7.8.2012 15:11


Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 7.8.2012 19:00


jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 7.8.2012 19:36

täällähän on kunnon keskustelut käynnissä :)

mut miksei ratakäyttöön etuveto kakkista? ei taia kuitenkaan vauhit tippua radalla niin kovasti etteikö rattimies osaa kiihdyttää vajaavetoisella. kuten joku mainitsi niin hyvinhän reilusti tehokkaammat (jopa ne hehkutetut nelivedot) autot otti pataan riisikippovajaavetoselta virittäjissä.

ja alustaan sijottaminen ei tarkoita pelkästään sitä melkeen parin tonnin arvoista kw v3 satsia

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 7.8.2012 19:42

Liekkö kokemusta miten nuo suorastaan halvat korkeus- ja jäykkyyssäädettävät alustat bc-racing, d2 ja k-sport vetää vertoja esim tuolla kw v3:selle? Alkaa olla ainakin laadukkaan olosia ja säätöjä harrastelijalle tarpeeks.

Laskelmat kuulostaa aina kivalle, kun itekkin tekniikka tekis mieli päivittää. Lähinnä 1.8t mielessä ja samantien varmaan kannattaa tehdä ainakin kohtuullisen luja ja varma vaikkei tehoa ottaskaan heti paljoa.

diffas
-
Viestit: 874
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 7.8.2012 20:19

Bc racing on ainaki laadukas ja ihan eri ku d2/k-sport. Customointiki on kaiken kattava.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 7.8.2012 21:33

Etuvetokakkis, kaaret, 1,8t, 250 - 300 helposti ajettavaa hevosta, 900 kg, lukollinen laatikko, kohtuullinen ja hyvin säädetty alusta ja vakaajat, hyvät etujarrut (taakse riittää vakiot), sliksit ja kädellinen kuljettaja, ja alastarossa mennään alle 1,28 niin että heilahtaa.
Ja budjetti pysyy helposti alle 10 tonnissa.

Jos ei hitsaamisesta tykkää niin ottaa aihioksi uudemman golfin, lupon tai polon.

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 641
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 9.8.2012 21:41

Tuollahan olis ihan valmiskin ratalelu ja tietääkseni silläkin ehtii.

Kliks.

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 10.8.2012 10:39

Tuohon tarkoitukseen sopisi erinomaisesti kyllä tuo yllä oleva kakkis.
Ja omaahan se FFp-historiaakin, tosin aikanaan oli eri kuosissa nahkasisustoineen yms. :)

Aud-i
-
Viestit: 425
Liittynyt: 23.7.2003 17:21

ViestiKirjoittaja Aud-i » 13.8.2012 10:37

No jumaliste, sehän ois siinä sitten :) Ja paljon halvempi kuin 10k€

"2008 TimeAttack comp. luokan sarjamestaruus. " -Kuullostaa jo melko hyvätl, vaikka aikaa tuosta onkin jo vierähtänyt sen 4 vuotta... Laji kehittynyt aika paljon tuossa ajassa. Mutta silti. Varmasti "soiva" peli.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa