Mikkelin suunnalla pajaa?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

Mikkelin suunnalla pajaa?

ViestiKirjoittaja Slantsix » 20.6.2012 13:10

Eli mietin tossa, että jos tekis tohon Variantin pohjaan etu- ja takarungon yhdistävät putket.
Esim 45mm x 3mm mustarauta, löytyykö Mikkelin suunnalla pajaa, joka tollaset tekis. Noita joutus taivuttaa koska etuapurunko ja takaapurunko ei ole samalla linjalla lattian kanssa. Vaan taka-apurunko on kuin 90° mutkan takana.
Cromu, putki taitaa olla vähän huonoa tohon, vaikka oiskin kestävämpää ja kevyempää?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 20.6.2012 22:46

Anteeksi maalaisuuteni, mutta miksiköhän tälläiset tehdään? Eikös kyseessä ole siviili liikenteessä oleva ajoneuvo?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 20.6.2012 23:04

Tarkoitus on jäykistää koria.Ja toivottavasti reilusti.
Toi Variant kori kun ei ole mikään kovin jäykkä. Varsinkaan nelikkona.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 20.6.2012 23:15

no miten olis esim saumojen hitsailu jäykistämisen toivossa?

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 20.6.2012 23:16

varmaan jäykistyisi huomattavasti kun ite hitsailisi pelkistä paloista ne sinne..
ymmärrän kyllä että haluat yhtä puuta olevat niinkui esikuvansa.

kuvittelisin et täytys auto saada nosturille sovittelua varten.

pohjan puolellehan meinasit?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 20.6.2012 23:53

Kyllä pohjaan suunnittelin, tosin et ne ois kiinteästi pohjassa (lattiassa) kiinni, ei ole helposti toteutattavissa(halvalla).

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 21.6.2012 0:35

jos nyt halvimmalla oikeasti haluat koria jäykistää niin pura sisusta veke ja korvaa kaikki pistehitsi kohdat tuuma saumaa ja kaks tuumaa väliin ja taas tuuma saumaa

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.6.2012 0:42

Sori,pistehitsaus ei oikein toimi käyttökinnerissä(ei rahaa tai tilaa). Siksi suunittelen runkojen yhdistämistä.
Ja sisusta pois, tämä ei ole all-out dragrace härveli :)

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 21.6.2012 0:45

no varmaan helpompi hitsata sisusta irtaallaan. eipä se sisustan purkaminen jäykistä tai löysytä koria. kai sulla nyt mig löytyy? ja miksi tuo minun ehottama tapa ei onnistu käyttiksessä?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.6.2012 16:25

Toi jäykistehitsaus on pirun isotöinen homma, Pitäs purkaa konehuone yms tyhjäksi et pääsis kunnolla hitsaa ne. Toi runkojen yhdistäminen ois suht helppo homma. Ei tarviis poistaa jarru, bensa- yms letkujakaan.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 21.6.2012 18:37

Miksi käyttökinnerin koria pitää jäykistää

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.6.2012 18:44

Koska se ei ole vielä tarpeeksi epämukava noilla 225/35/17 kumeilla, uretaanipuslilla ja jääkiekoista tehdyillä moottorikumeilla :)


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa