Onko autoni tavallinen 1.8 8v vai G60?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Pallero_Paavo
-
Viestit: 114
Liittynyt: 2.6.2010 17:34

Onko autoni tavallinen 1.8 8v vai G60?

ViestiKirjoittaja Pallero_Paavo » 12.3.2012 2:30

Tuota tuossa viime kesänä ostin mk2 gti golf 1.8 8v
Nyt huomasin että rekisteriotteessa lukee siinä takaosassa missä taitaa olla lisätietoja niin että gti 2d G60 ja niitä numeroita ja kirjaimia nyt en muista mitä kaikkee siinä oli. Mutta mitähän se mahtaa tarkoittaa? eli onko tuossa kopassa luvat g60 tekniikalle vai oisko se joskus ollu g60 golffi? vai meinaako se mitään? Käyn vielä konttorilta kyselemässä.


Eli kävin konttorilta kysymässä niin G60 se golfi on ja turboa saapi lyödä kylkeen 0_0
:) Ja ei oo oma vähäpäästöinen eikä lue teholukemaa otteessa. Eikä sitä löydetty koneeltakaan konttorilla. Mutta 192hv maksimissaan eikö vaan? 0.5bar ahdot vähintään.
Viimeksi muokannut Pallero_Paavo, 18.3.2012 18:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 12.3.2012 7:34

(Siirsin paremmalle alueelle ja parantelin vähän otsikkoa)

Otapas kuva moottorista ja pistä jakoon.
PG (G60) moottorihan on myös 1.8 8v. Ainakin venttiilikopasta tunnistaa onko tavallinen 8v vai PG-moottori.

Tavis 8v-koneessa on peltinen venakoppa.
G60:ssa on alumiinista valettu venakoppa.

Joko moottorista on G-ahdin otettu pois jostain syystä taikka siihen on vaihdettu tavallinen 1.8 8v-kone tilalle.

Onko saksan tuontiauto kyseessä? Semmostakin on tehty että saksasta tuodaan kokonainen auto tekniikanvaihtoa varten ja sitten se suomiauton vanha tekniikka pistetään siihen luovuttaja-autoon. Tässä tapauksessa on oletettavissa että akselistot, jarrut, sähköt ym. olennainen on myös vaihdettu.

Pallero_Paavo
-
Viestit: 114
Liittynyt: 2.6.2010 17:34

s

ViestiKirjoittaja Pallero_Paavo » 12.3.2012 9:16

Siis ihan vapari kone tuossa on. perus 1.8 8v digifantilla Ja on tuonti auto. tuota onko tuossa sitten periaatteessa luvat g60 tekniikalle?

Joo ja kiitos siistimisestä yms. Itse vähän huono kirjallisissa osioissa. Ja vielä väsyneenä tuli kirjoiteltua. :D

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 12.3.2012 9:33

Oli kans omassa tuonti 1.8 digifantissa teholukema G60:sta. Tiedä sitten minkä takia.

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 12.3.2012 12:06

Sehän ei ole mikään mahdottomuus, että rekisteröintikatsastuksen yhteydessä on napsautettu hieman väärä malli sieltä listalta. Meinasi aikoinaan omasta 16v:stäkin tulla syncro G60.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 12.3.2012 14:53

Töissäkin oli auto jossa oli otteeseen merkattu g60 mutta oli oikeasti 16v PL

Pallero_Paavo
-
Viestit: 114
Liittynyt: 2.6.2010 17:34

s

ViestiKirjoittaja Pallero_Paavo » 13.3.2012 0:19

eli en ole ainut. Pitääpä käydä selvittämässä konttorilta mitä tuo meinaa.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 13.3.2012 1:14

Muistahan sitten muotoilla kysymyksesi niin, ettei tule takkiin. Nimittäin säästäähän siinä ihan selvää muutoskatsastus-rahaa jos autosi onkin jo papereissa G60?

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 13.3.2012 7:14

Liekös auto sitten verotettukin G60-verolla?

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 13.3.2012 7:42

Cabrioletissa oli kokonaismassa otteen mukaan yli 16t, mutta eipä sitä kuorma-autona verotettu.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 13.3.2012 8:33

Itse kyllä pitäisin pääni kiinni ja pulttaisin moottorin pellin alle.

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 13.3.2012 8:43

Löytyy muuten viellä toi koppa jossa otteessa G60 moottori ;) Pelkkä hylsy tosiaan.

Pallero_Paavo
-
Viestit: 114
Liittynyt: 2.6.2010 17:34

s

ViestiKirjoittaja Pallero_Paavo » 13.3.2012 11:18

Auto lähtee työn alle kohta muutenkin pitää katsoa miten sitä rupee modailee. kaaret olis ainakin haaveena ja kaksipaikkainen auto. Ois rahaa niin prkleesti hommaisi g60 tekniikan ja ajasi konttorille ja katsastaisi periaatteessa sen pitäisi mennä ihan muuten tekniikan puolesta läpi. kun siellä papereissa lukee g60. Vaan nuo g60 tekniikat on niin tosi halpoja -.- Mitenkä sitä kannattaisi konttorilta käydä kyselemässä? Vois kyllä ehkä laittaa kaverin asialle kyselee niin eivät osaisi heti minuun yhdistää jos joskus erinlaisen tekniikan kanssa sinne meen. :)

jii_bee
-
Viestit: 2414
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 13.3.2012 12:58

Tuskin tarvitsee naamari päässä lähteä konttorille. Laita tekstari AUTO xxx-xxx (rekisterinumero) numeroon 16400 ja viesti ilmoittaa minkä mallisena auto on rekisteröity Suomeen. G60:n pitäisi olla Golf GTI G60-1800-19E-G/247
Jos se ei riitä, tilaat täältä autosi "syntymätodistuksen". Siitä viimeisintään pitäisi selvitä, millainen autosi runkonumeron omaava laite on alunperin ollut.

Tekno
-
Viestit: 373
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

ViestiKirjoittaja Tekno » 19.3.2012 11:19

g60 kone vaan pellin alle, ja hiljaa koko asiasta konttorilla..

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 19.3.2012 12:55

ja sit ku huomataan virhe runkonumeroa katsoessa :) kuitenkaan ei tuo muutoskatsastus ole nyt mikään erikoinen ja kallis tapahtuma

odeski
-
Viestit: 22
Liittynyt: 24.11.2008 11:37

ViestiKirjoittaja odeski » 20.3.2012 23:18

Tekniikan vaihtoon mallisarjan sisällä ei tarvitse mitään lupia. Todositus alusta- ja jarrueroista riittää katsastusta varten. Voimallista menee yleensä kovemmat vakuutus maksut, joten vääristä tiedoista ei ole kohdallisi mitään iloa (jos ne on väärät).

Noita rekisteröintikatsastuksessa väärin näpyteltyjä tietoja on aivan älytön määrä. Rekisteriote kannattaa lukea tarkkaan läpi, kun sen saa käteen. Virheiden selvittely jälkikäteen voi olla tuskaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.3.2012 9:13

Voimallista menee yleensä kovemmat vakuutus maksut,

Ei mene.
Suomessa maksut kun määritellään litratilavuuden mukaan eikä tehojen.
Viimeksi muokannut Sebastian, 22.3.2012 0:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

odeski
-
Viestit: 22
Liittynyt: 24.11.2008 11:37

ViestiKirjoittaja odeski » 21.3.2012 23:15

Vakuutusmaksuihin vaikuttaa muutkin asiat kuin pelkkä iskutilavuus. Mm mallimerkintä vaikuttaa hintaan. Vakuutus yhtiöllä on tapana antaa vähän lisähintaa GTI ym malleille.

Litran tilavuus on muuten aina sama, koska litra on tilavuuden yksikkö.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa