Passattia hankkimassa

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Kingis_
-
Viestit: 185
Liittynyt: 18.11.2004 17:31

Passattia hankkimassa

ViestiKirjoittaja Kingis_ » 22.8.2011 16:42

Pitkään jatkuneen opelismin jälkeen olen harkinnu 3b passatin hankkimista käyttökulkineeksi ja opeli jäisi harrasteeksi. Mitä kaikkea otan huomioon kun katselen 1.8t koneista ko. kulkinetta? Ja tietääkö joku tästä yksilöstä jotain? http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/4211768

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 24.8.2011 6:20

Tukivarrethan on kulutustavaraa tässä korimallissa, varsinkin jos hiekkateitä joutuu ajelemaan, vahvistettuja varsisarjoja saa kylläkin. Itse katselin suosiolla tolla 2.8 v6 koneella olevaa, vievät saman verran ainetta, vääntöä ihan kivasti ja plussana ehdottomasti nelivetoisuus! Yleensä myös ihan hyvin varusteltuja autoja, mutta itselleni oli tärkeää löytää manuaali, ei oikein tippi laatikot napannu (pelotti). Tuota 2.8 30v konetta on pidetty myös varsin luotettavana moottorina.

Kingis_
-
Viestit: 185
Liittynyt: 18.11.2004 17:31

ViestiKirjoittaja Kingis_ » 24.8.2011 14:07

Pitää niitäkin katsella. Missäs vaiheessa näissä alkaa kansi, kytkin, turbo ym. olla huollon tarpeessa? Kun aika moni mitä katsellu on kuitenkin +200tkm ajettuja, pitääkö tuollaisen kanssa heti varautua suurempiin remontteihin?

Kingis_
-
Viestit: 185
Liittynyt: 18.11.2004 17:31

ViestiKirjoittaja Kingis_ » 24.8.2011 14:52

Oliskohan jopa kuitenkin älykkäämpää olla tuijottamatta niin noita kilometrejä ja ostas vähän enemmän ajetun missä kansiremppaa jo tehty, turboa vaihdettu yms...?

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 24.8.2011 16:33

Etenkin vanhemmissa autoissa kunto ei ole juurikaan riippuvainen mittaristossa oleviin numeroihin. Peruskuntoinen parisatkua ajettu voi vaatia enempi korhausta/huoltoa kun vähän enemmän ajettu johon on hiljattain jo jouduttu suunnilleen kaikki laittamaan. Yleinen hintataso määrää käyvän myyntihinnan ja useinkaan kalliit remontit ei näy hinnassa, olipa ne tehty tai justiin tulossa. Ahtimen, kytkimen, jakopään ja öljypumpun vaihtoon saa varautua jos ei niitä ole +200tkm ajettuun tehty. Ja tietysti normaalit tukivarsi-, jarru-,vetari-, pyöränlakakeri- sekä iskariremontit.
3B tbo ja 3BG tbo:n omistaneena luonnehtisin että hyvin tilaa, hyviä ajaa toimiessaan mutta kalliita pitää. Jatkuvien pikkuvikojen metsästyskessä saattaa säästää jokusen euron jos on itsellä vagcom ;)

Mizka
-
Viestit: 102
Liittynyt: 13.7.2005 13:40

ViestiKirjoittaja Mizka » 24.8.2011 20:58

V-koneissa usein runsasta öljyvuotoa jakopäästä ja melko persoja öljynkulutuksen suhteen. Mielestäni 1.8T moottorisella pääsee alle 10L/100km toisin kuin 2.8:lla. Huohotinputket +10 v. ikäisissä vaihtokunnossa myös rivikoneisissa. 1.8T tarkka öljynpaineista, imusihti tukkeutuu öljykarstasta varsinkin LL-historialla.

Api(na)
-
Viestit: 28
Liittynyt: 4.8.2008 19:33

ViestiKirjoittaja Api(na) » 25.8.2011 19:58

Kahden v-koneellisen passatin kokemuksella matka ajossa pääsee helposti jopa alle 9 litran kulutukseen. Venttiili kopan tiivisteet on yleinen öljyn vuotokohta ja myös joitain vuotoja on myös jakopäässä.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 26.8.2011 6:10

Minulla seka-ajossa kulutus on ollut 9.6l/100km ajotietokoneen mukaan, matkassa vakkari päällä ajaessa 7.8l/100km.

Kingis_
-
Viestit: 185
Liittynyt: 18.11.2004 17:31

ViestiKirjoittaja Kingis_ » 26.8.2011 9:36

Mites noissa nuo automaatti askit kestää? Johtuuko se laatikon kestämättömyydestä vai mistä kun esim. tuola Bsr:n sivuilla ainoastaan tuota stage 1 tarjotaan ja muissa lukee että manual transmission required? Ja ei kai tuommonen 1.8 nyt oikeasti voi mitenkään mahdottomasti bensaa viedä? Kun onhan sillä kulutuksellakin nyt jotain merkitystä kun olisi käyttö kulkineeksi tulossa.

Kingis_
-
Viestit: 185
Liittynyt: 18.11.2004 17:31

ViestiKirjoittaja Kingis_ » 27.8.2011 20:33

Minkäslainen homma on tuon 1.8t:n jakopää remppa? Olisi kiikarissa yksi missä olisi hihnan vaihto ajankohtainen. Osat ei näköjään paljoa maksa. Osaako tälläinen perus näpertelijä vaihtaa sen itse/paljonko noin korjaamo veloittaa työstä?

Kingis_
-
Viestit: 185
Liittynyt: 18.11.2004 17:31

ViestiKirjoittaja Kingis_ » 31.8.2011 6:34

No nyt se tuli hankittua. Musta '97 Highline farkku tuolla 1.8t:llä ja manuaalilla. Katsotaan mitä siitä tulee.

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 1.9.2011 16:15

jakopää ei normaalia pahempi. kuulostaa isolta, kun pitää keula repiä melkein kokonaan irti, muttei iso homma ole. mulla meni 4 tuntia ja muutama asennusolut ko jakopään remelin vaihoin yksikseni

Kingis_
-
Viestit: 185
Liittynyt: 18.11.2004 17:31

ViestiKirjoittaja Kingis_ » 1.9.2011 17:50

Mitäs öljyä suositteletta tuohon? Meneekö rahat hukkaan jos jotain forttea vastaavaa mönjää kokeilen?

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 2.9.2011 6:36

Öljyn merkillä ei ole niinkään merkitystä, kunhan sitä vaihtaa riittävän usein.
Ei se forte varmaan hukkaan mene, mutta koneen tappaa tukkeutuva imusihti ja fortet sun muut ei sitä puhdista. Omaani tein vähän rajumman puhdistus/huuhtelukäsittelyn juuri ennen öljypohjan irroitusta, sai liuoteltua kertynyttä mönjää ja oli sitten helpompi puhdistaa sisukset kun öpohja oli irti. Imusihti oli silti lohduton näky kun vertaa puhtaaseen), mut esim. öpohjasta oli paska lähtenyt liukenemaan ihan kivasti.
Venakopan tiiviste mehii kuitenkin, se on näppärä vaihtaa ja samalla kartoittaa tilannetta. Jos kopan sisus näyttää suunnilleen tällaiselta niin kannattais varautua toimenpiteisiin.

Yllämainitusta puhdistuskäsittelystä juttua scaniafoorumilla http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=92311

Kingis_
-
Viestit: 185
Liittynyt: 18.11.2004 17:31

ViestiKirjoittaja Kingis_ » 2.9.2011 15:42

Jeps. Pitää jotain mönjää sielä käyttää samalla kun vaihtaa öljyt. Pitänee tuo imusihtikin jossain vaiheessa uusia. Onko minkä hintainen osa?

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 2.9.2011 15:53

osan hinta n 20€, työtä sitten hitusen enempi..

Kingis_
-
Viestit: 185
Liittynyt: 18.11.2004 17:31

ViestiKirjoittaja Kingis_ » 2.9.2011 16:52

Haluaisikos joku vielä lyhyesti kertoa miten paljon pääsee purkamaan että saa osan vaihdettua?

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 2.9.2011 17:24

Öljypohja pois, joutuko apurungon irrottamaan et sai kokonaan pohjan pois.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 2.9.2011 18:41

Apurunkoa ei tarvitse irroittaa jos availee koneenkannakkeita ja nostaa konetta ylöspäin etuviistoon

Kingis_
-
Viestit: 185
Liittynyt: 18.11.2004 17:31

ViestiKirjoittaja Kingis_ » 2.9.2011 18:48

Hmh. Pitänee uhrautua ja kurkkia tuonne auton alle että miltä näyttää. Kuulostaa hiukan hankalalta tuo apurungon irroitelu kun on kyllä talli missä tehdä mutta tunkin/pukkien varassa joutuu ahertamaan. Pitää uhrata aikaa myös muuhun auton fiksailuun, tuli muutamia dodo juice tuotteita tilattua :) Sekä uudet vieterit. Ensi kesäksi hankkia sitten vannetta ja varmaan tehoakin jo alkaa sitten jo kaipailla. Ja pitänee tuo Vag-com tilailla kanssa.

Edit: Olikin kerenny lisä vihjeitä tulla tuota kirjoitellessa. Eli enköhän mä tuosta selviä. Tuo sihti pitänee hakea marmorilta?

osoners
-
Viestit: 87
Liittynyt: 30.3.2011 13:58

ViestiKirjoittaja osoners » 2.9.2011 19:42

Laita kingis kuvaa minkälaisen hankit...? Ittelläni samanlainen.

Kingis_
-
Viestit: 185
Liittynyt: 18.11.2004 17:31

ViestiKirjoittaja Kingis_ » 2.9.2011 19:58

Eipä tuossa hirveesti näkemistä ole. Musta perus passatti toistaiseksi, dezentin 16" vanteita lukuunottamatta orkkis.

osoners
-
Viestit: 87
Liittynyt: 30.3.2011 13:58

ViestiKirjoittaja osoners » 2.9.2011 20:02

Onko mitään suunnitelmia? Vai pysyykö sellasenaan?

Kingis_
-
Viestit: 185
Liittynyt: 18.11.2004 17:31

ViestiKirjoittaja Kingis_ » 2.9.2011 20:21

No tuohan on komea noin. Vähän madallusta, vanteet vaihtoon ja kovaa ajoa. Maalipinta kuntoon ja ehkä merkitön maski ja etuvaloille vois tehdä jotain. Mutta ei tod. mitään pokemon shittiä :P

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 2.9.2011 20:43

Menee ot:ksi mutta jos tälläset vanteet sattuu kiinnostamaan niin nää tulee myyntiin heti kun talvirengas kelit alakaa. Kuvassa siis oma "rauhallisen miehen" passatti.. Ja on -00 3b, kuten moni varmasti huomaakin, ettei oo 3bg vaikka ulkonäköä on entinen omistaja yrittänyt nuorentaa niin etu- kuin takavaloilla sekä merkittämällä maskilla ja tuolla takaspoilerilla mistä kyllä itekin tykkään. Etuvalot taas jotkut fk enkelin rinkulat, ei sovi mun mielestä. Ja vanteethan on 17" oxxo kromivanteet, päällä huonot bridgestonet..

http://i51.tinypic.com/2i6gco5.jpg

osoners
-
Viestit: 87
Liittynyt: 30.3.2011 13:58

ViestiKirjoittaja osoners » 3.9.2011 14:39

^^perus passat päivitykset siis :D

Kingis_
-
Viestit: 185
Liittynyt: 18.11.2004 17:31

ViestiKirjoittaja Kingis_ » 3.9.2011 15:43

Jes. Ei oikein tuollaiset vanteet sytytä. Taidan ostaa jotkut köyhänmiehen vanteet, Barzetta Tendenzat valkeena on pyöriny mielessä.

osoners
-
Viestit: 87
Liittynyt: 30.3.2011 13:58

ViestiKirjoittaja osoners » 3.9.2011 15:50

Osta noi mun: KLIK? ;D

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 3.9.2011 21:16

Jeps, muakaan ei nuo kromivanteet sytytä niin yhtään -- sillä ne menee myyntiin ja tuskin niistä paljoa saa :)
Maalaa sitte töissä ite pulverilla sen väristä mitä haluaa.. (ei kuitenkaa viiti melkee virheettömiä oxxo:ja viedä puhallukseen)
Katellaas nyt sitten, kun saadan soppelit vanteet niin heitetään vaikka mitä väriä ja lakkaa päälle, mikä näyttää kivalle ;)
E: mattamusta "efecti" + lakka vois olla kova. Ei oo ikänä kokeiltu. Mutta kokeillaan..
Neonkeltainen + lakka olis varmaan kans kiva, pistäis muita silmään niinku paljas pi*llu ;)

osoners, ihan kiva väri sun vanteis, erottuu joukosta ;)

Tästä passatista sitten kuvia tulee tulevaisuudessa, kunhan saadan hyllyssä oleva alustasarja alle ja mielekkäämmät vanteet, niin kehtaa ehkä esitellä kävijöiden kalusto - puolella.

Kingis_
-
Viestit: 185
Liittynyt: 18.11.2004 17:31

ViestiKirjoittaja Kingis_ » 4.9.2011 17:54

Teenkö hölmösti jos vaihda nyt öljyt, käytän fortea tai vastaavaa ja liottelen paskat irti polttoöljyllä ja ajelen sen n.1000km uusilla öljyillä ja avaan öljypohjan vasta silloin?

Kingis_
-
Viestit: 185
Liittynyt: 18.11.2004 17:31

ViestiKirjoittaja Kingis_ » 6.9.2011 9:58

Tästä nyt tuli tälläinen passatin omistajan yleistä paskan jauhamista threadi mutta olipa fk:lla nopea toimitus. 1.9 tilasin alustan ja just äsken tuli ovelle. Mennään maltilliset 40mm alaspäin.

Kingis_
-
Viestit: 185
Liittynyt: 18.11.2004 17:31

ViestiKirjoittaja Kingis_ » 12.9.2011 7:35

Talvivanteita suunnittelin, miten menis 9x16" et15 vanteet? Vai meneekö enää noin pienellä et:llä? Tuli hankittua toinenkin volkkari, apua. '87 1.3 golffi :)

Janssoni
-
Viestit: 212
Liittynyt: 11.5.2005 21:03

ViestiKirjoittaja Janssoni » 12.9.2011 9:12

Tuota öljysihdin tukkeutumista ja forttekäsittelyjä ei tarvi ees mietiskellä, jos siihen on vaiheltu öljyt ja suodatin niinku autoihin kuuluuki (max 15tkm välein).

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 12.9.2011 12:19

Kingis_: Jos lyöt noille vanteille 205/40r16 kumit ja g60 kaaret sekä leikkaat peltikaarista kaiken pois nii mahtuu nippanappa pyörimään madallettuna myös.

Ostitko tuon 3b passatin minkä olit linkittänyt tuohon ekaan viestiin?
Viimeksi muokannut Arto S, 12.9.2011 12:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 12.9.2011 12:33

Siis kumpaanko autoon on nuo ysituumaset menossa alle?

Kingis_
-
Viestit: 185
Liittynyt: 18.11.2004 17:31

ViestiKirjoittaja Kingis_ » 12.9.2011 13:42

Hups, hyvä huomio. Passattiin suunnittelin noita ysituumaisia. Ja en ostanut tuota linkin autoa koska puhelu myyjälle vei kaikki ostohalut.

Ja asiasta kukkaruukkuun, passattiin vietereitä vaihtaessa tulin siihen tulokseen että pitää uusia muutama tukivarsi vaikka auto juuri leimattu olikin. Kyllä opeli mies oli ihmeissään kun eturenkaan irroitti ja tutkaili sitä tukivarsiviidakkoa. Jätin auton talliin lepäilemään ja hankin nyt viikon aikana tukivartta sun muuta hilpettä ja tulevana viikonloppuna auto nippuun.
Viimeksi muokannut Kingis_, 12.9.2011 13:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 12.9.2011 13:48

Luulis kyllä mahtuvan pyörimään ongelmitta sitten

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 12.9.2011 15:42

Joo, hämäs tuo golffi kun olit sen tuohon perään raapustanut. Harmi ettet ostanut, olisit saanut ihan hyvän passatin hyvillä varusteilla, oli nimittäin ennen kaverin omistuksessa.

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 12.9.2011 15:53

Mulla on 9x16 205/55 nastoilla et30 ja takana 10mm spaceri, mahtuu just pyörimään reilulla madalluksella. Edessä tekee et15 tosi tiukkaa.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa