vr6 syncro

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

vr6 syncro

ViestiKirjoittaja Häntti » 31.7.2011 18:16

Kertokaahan nyt viisaammat risut ja ruusut vr6 syncrosta. käyttö kokemuksia ynnä muuta mitä mieleen tulee. ois kiinnostusta kyseinen auto hankkia.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 31.7.2011 18:37

Minkä ikäinen vehje on kyseessä jos on joku yksilö jo bongattu. Jakopään huolto on vähän isompi homma näissä vr6:ssa verraten tavalliseen hihnan vaihtoon mutta onneksi vaihto on 200tkm välein. Vakio "vikoja" on kannentiiviste alkaa vuotamaan aika varmasti jossain vaiheessa, vaihdossa kannattaa laittaa metallinen tilalle, puolan kansi halkeaa jos on suoralla sytkällä ym pikku juttuja mutta eipä siinä mitään ihmeellisiä yleensaä ole. Kiva moottori, varsinkin nelivetona!

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 31.7.2011 19:21

^+1.
Ja tietysti normi golffien viat, eli ruoste.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 1.8.2011 4:23

^onko VR6:sta Golf ainoana Syncro:n kanssa?

Misanthor
-
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2006 0:32

ViestiKirjoittaja Misanthor » 1.8.2011 6:50

3A mallin Passattiakin saa syncrona VR6 moottorin kera. Golf ei oo ainut.

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 1.8.2011 7:38

joo 95- vuosmalli ois kiikaris. minun käsityksen mukaan eikös se tuo syncro neliveto ole pommin varma keksintö melkein?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 1.8.2011 15:18

Kyllä se aika kestävä on. Tosin kaiken saa rikki :)

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 1.8.2011 16:17

no se on kyllä totta että kaiken saa rikki jos vain haluaa. :D

snowman
-
Viestit: 257
Liittynyt: 25.7.2003 15:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowman » 3.8.2011 8:49

Nyt vuoden kyseisellä yksilöllä ajelleena voin todeta että hieno auto ajella. Kulutus on nyt matka-ajossa alle 9 L / 100km. Parhaimmillaan 8,1L ja silloin oli 4henkeä + vauva kyydissä ja ulkona +28.
Jääradalla ainut miinus oli kasijarrun käyttö, kun jarruttaa kaikkia pyöriä, joten sillä kikkailu ei onnistunut. Muuten talviautona huippupeli :)

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 3.8.2011 11:50

mutta mihin sitä nelikossa kässäriä tarvii ;) pienempää pykälää ja lämää. sitten on vauhtia satakakssataa. sitten ollaan penkassa vatasen jaloilla ja omilla käsillä. :D

onkos näihin miten vaikea tai helppoa löytää varaosia vai onko kiven takana sitten ihan tosissaan.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 3.8.2011 12:58

Kyllä se vaan on yllättävän hyödyllinen kapistus nelivedossa kun tulee tiukkoja tilanteita.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 3.8.2011 15:47

Varaosia löytää ihan varaosaliikkeiden/Motonetin hyllystä. Etupään osat samat kuin muissakin Vr6:sissa. Syncroissa on yleensä isommat jarrut kuin etuvetosissa. 288mm edessä ja 239mm takana. Eteen käy G IV, Audi TT yms 312mm jarrut ja taakse käy 4motion,R32,TT quattro jarrut jos niitä haluaa päivitellä isommiksi.
Tosin jos takaperän onnistuu särkemään, niin on hankalampi löytää. Vr6 on oma perävälitys ja kulmavaihdevälitys kuin muissa.
Takapään vetonivelistä en tiedä. Käykö jotkin yleiset vai onko omat mitä saa vain VW:ltä ja maksaa toisen munuaisen.
Oma kulutus normi matka-ajossa 9-9.5l/100km. Talvinopeuksilla ja todella rauhallisella ajolla 8-8,5l/100km. Lyhyessä kaupunkiajossa ei uskalla edes katsoa kulutusmittaria :)


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa