Ostamassa IV farkku golffia

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Ceisari
-
Viestit: 56
Liittynyt: 12.5.2010 9:00

Ostamassa IV farkku golffia

ViestiKirjoittaja Ceisari » 27.7.2011 22:25

Morjesta

Kyselisin vähän asioita kun olis tarkotus ostaa neloskoppanen farkku golffi.

-vuodessa tulee pyöreesti 20tkm (aika paljon kaupunki ajoa) ajettua joten onko järkevin vaihtoehto 1.9tdi?

-ristiriitasta tietoo tuntuu olevan automaattilaatikkojen öljyjen vaihdosta joten jos autossa on alkuperäset öljyt laatikon sisällä niin kannattaako niitä vaihtaa vaiko ei. Kuulemma lähtee laatikossa paska liikkeelle kun uudet öljyt sinne laittaa?

-minkälainen kone on 2.0 automaattilaatikolla? entäs 1.6?

-Mitä kannattaa ottaa huomioon kun tuollasta menee katsomaan?
ymymym. kertokaa kokemuksia jne.

Kiitos jo etukäteen.

3AHG
-
Viestit: 274
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 28.7.2011 11:24

Melkein voisin suositella TDI koneella, itsellä tuommonen -04 vuotinen ja tällä hetkellä ajettu n.238tuhatta, ostettaessa oli 212000 mittarissa. Tullut tässä puolenvuoden aikana siis ihan kivasti kilometrejä, mutta auto pelaa kuin unelma. Eipä tule mieleen mitään vikoja että ois ollu. Muutenki kaikinpuolin varsin laadukkaan olonen peli, ja tuosta bensa vai diesel mietinnästä, vuodenvaihteessahan diesel vero laskee, eli kilometrimäärä mikä tarvitaan tasottamaan vero, laskee myös huomattavasti. Ja onhan TDI todella mukava ajaa, vaikka itsellänikin on vain ATD kone, eli 100hp, niin kyllä silläkin kerkeää ihan tarpeeksi ja tarvittaessahan saa pikkukikoilla lisää tehoa.

Ceisari
-
Viestit: 56
Liittynyt: 12.5.2010 9:00

ViestiKirjoittaja Ceisari » 29.7.2011 21:43

joo kyllä tuo diisseli kovasti kiinnostas.
Täytyypi selvitellä paljonko maksaa jos saksasta hommais..

Mielellään toivoisin kokemuksia vielä kyseisestä automallista

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 30.7.2011 0:27

Tuskinpa kannattaa lähteä saksasta hakemaan kun nettiautossa on tällä hetkellä myytävänä 172kpl vm. 00-06 diesel farmari golfeja. Ostin pari viikkoa sitten 250tkm ajetun -04 trendline 74kW farkun 5,5k€.lla. Kun lyöt rahat näppiin myyjälle etkä tyrkytä mitään pommia vaihdossa niin varmasti saat tingittyä hinnan kohdalleen. Itse hain noin kuukauden ajan sopivaa yksilöä.

Ceisari
-
Viestit: 56
Liittynyt: 12.5.2010 9:00

ViestiKirjoittaja Ceisari » 30.7.2011 0:36

No miks ei kannattas?

Onhan tuolla noita myynnissä joo mutta jos haluaa alle 200tkm ajetun ja kunnon varusteilla niin eipä löydy nettiautosta kauheesti järki hintaan.

Hezekiel
-
Viestit: 397
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Hezekiel » 30.7.2011 18:20

Eikös tuota ole parillakin eri automaatilla eli 4- ja 5-vaihteisella. Jos vaihtaa öljyt, niin suodatin myös ja jos öljy vaikuttaa pahasti saastuneelta niin heti perään toinen vaihto. Aika halpaa remonttia siihen nähden että hydrauliventtiilit jumittavat ja loota päättää laittaa 2 vaihdetta päälle yhtä aikaa ajon aikana.

Ceisari
-
Viestit: 56
Liittynyt: 12.5.2010 9:00

ViestiKirjoittaja Ceisari » 4.8.2011 13:12

Mitäs kannattaa ottaa huomioon jos vaikka ostaa n.300tkm ajetun tdi golffin?

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 4.8.2011 13:41

Kannattaa muistaa, että auto on tosiaan 300tkm ajettu, eli ei lähellekään uusi. Paljon riippuu siitä millaisessa ajossa ja millaisella pidolla auto on ollut.

TDI:stä kannattaa varmistaa perushuollot ja varsinkin turbon kunto. Laatikköljyt kannattaa vaihtaa jos ei ole tietoa milloin on vaihdettu.

Itse ostin hiljattain 270tkm ajetun neloskorin bensakoneisen IV Golfin ja siihen piti perushuoltojen (kaikki öljyt, myös ohjaustehostin ja laatikko, tulpat, kaikki suodattimet, pari polttimoa, jarrunesteet) vaihtaa lisäksi jarruletkut eteen ja raidetangonpäät.

jms
-
Viestit: 91
Liittynyt: 9.2.2004 15:31

ViestiKirjoittaja jms » 5.8.2011 18:08

Itsellä oli pari vuotta 1.6 trendline -04, jonka silloin ostin uutena. Verrattuna näihin uudemman korisiin Golfeihin (pari ollut 5-korista ei farkkuina) ja vaikka tuohon uuteen Touraniin, niin mun mielestä laadukkaampi auto tuo 4 koppainen, varsinkin sisältä.

Luulisi siis, että pysyy ajan hampaan kourissakin hyvin ryhdissään.

Mutta tosiaan 300tkm ajettu voi olla monellakin tapaa aika raskas pommi.

normaalien huoltojen lisäksi kannattaa selvittää mitä kuluvaa on uusittu. Voi säästää pitkän pennin.

Mutta jos Saksasta haet, niin kannattaa hakea vähemmän ajettua ja runsaalla varustelulla.
Tuomisessa on oma vaivansa ja tietysti kuluja, joten kannattaa tähdätä aika korkealle jos sen vaivan meinaa nähdä. Ja mielestäni on kyllä tuon ikäinen järkevää hakea Saksasta, siellä vaan pakkaa olemaan pirssit siistimmässä kunnossa kun täällä pohjolassa.

Ceisari
-
Viestit: 56
Liittynyt: 12.5.2010 9:00

ViestiKirjoittaja Ceisari » 6.8.2011 18:05

Kiitoksia vastauksista..

Tekeekö tuollaisilla n.200tkm ajetuilla 2.0 bensakoneilla mitään? tai siis kannattaako edes harkita.. Kenelläkään niistä kokemuksia?

Masi.
-
Viestit: 15
Liittynyt: 27.1.2007 14:09

ViestiKirjoittaja Masi. » 7.8.2011 6:51

Ostin itselle menneen vuosikymmenen puolivälissä -00 mallisen 2-litraisella bensamoottorilla olevan IV variantin.
Ostaessa mittarissa oli hieman vajaa 200 tkm, ko. auto on nyt emännän käytössä, mittarissa yli 300 tkm . Tekniikkapuolella ei ole ollut mitään murheita, muutamia antureita ( lämpötila , lambda ) on pitänyt moottoriin vaihtaa, muuten ei normihuoltojen lisäksi ole ollut mitään remonttia.
Viimeksi muokannut Masi., 8.8.2011 6:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ceisari
-
Viestit: 56
Liittynyt: 12.5.2010 9:00

ViestiKirjoittaja Ceisari » 7.8.2011 11:40

Mites syökö kone öljyä? olen kuullut että nuo koneet meinaa syödä öljyä aika runsaasti..

Masi.
-
Viestit: 15
Liittynyt: 27.1.2007 14:09

ViestiKirjoittaja Masi. » 8.8.2011 6:37

Öljyä "kuluu" hieman , öljytikun "viivaväli" 10tkm vaihtovälillä, lisätä ei ole juuri tarvinnut.
Ko. "ominaisuus" on ollut koko meillä olo ajan, enkä ole ollut huolestunut tästä asiasta.

3AHG
-
Viestit: 274
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 8.8.2011 10:57

Ainahan terve kone hieman syö öljyä, itellä menee n. 1-2 litraa 30tuhannen matkalla.

Ceisari
-
Viestit: 56
Liittynyt: 12.5.2010 9:00

ViestiKirjoittaja Ceisari » 8.8.2011 11:38

no mutta kyse oli runsaasta öljyn syönnistä.. eipä 1-2 litraa 30tkm ole paljon.. mutta kallistun kuitenkin siihen tdi malliin.. Kiitoksia vastauksista

3AHG
-
Viestit: 274
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 8.8.2011 13:08

Nimenomaan siis omassa TDI:ssä menee tuon verran öljyä.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 8.8.2011 21:04

Mitäs kannattaa ottaa huomioon jos vaikka ostaa n.300tkm ajetun tdi golffin?

Jos siihen on remppaa tehty niin voi olla parempikin kun 200tkm ajettu, esim. kytkin/vauhtipyörä, alusta, turbo voi olla noilla kilsoilla jo uusittu.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa